Ostokset ja hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja titem
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ostin tänään unilelun, jonka isoveli voi ehkä tuoda lahjaksi sairaalaan, jos silloin muistetaan. Niin ja rsikoiselle tripptrapp-tuolin niin syöttötuoli vapautuu vauvalle ja yhden ruskovillan myssyn.
Kaks koneellista oon pessy harsoja ja liinavaatteita. Kestoja menossa pesuun varmaan huomenna.

Aikaa kävin tappamassa kirpparilla. Ovella ennenku sisään pääsin niin olin jo ostanut carenan sitterin naapurilta :D tää oli viemässä sitä myyntiin niin ostin sen pois :) aikani kun kiersin niin löyty ainu medela sähköpumppu, 8,50€. Mielestäni melko edullinen pumppu, uus paketti maidon säilytyspysseja ja m koon muunnin. Tuntu toimivan vaikka medelan tapaan on varsin äänekäs. Pitää hakea uus pullo ja tiivisteitä niin eiköhän tolla alkuun pääse. Ja tietty vähä vaatetta... :P

En taida enää uskaltaa yhellekään kirpparille "katselemaan", kun alkaa tuota tavaraa (vaatetta) kertyä ihan kiitettävästi jo :D
Mutta on tässä jotain pikkujuttuja, mitä pitää vielä ostaa. Hoitopöydän avohyllylle haluaisin muutaman pienen korin, niin saa tavarat paremmin järjestykseen. Harsoja varmaan tarttee vielä lisää ja se rintapumppu on vielä etsinnässä.

Voi... :P asiat konkretisoitui taas vähä ku täytin kaappia ja kannoin kamat uuteen huoneeseen... Vielä ku sais ikkunat pestyä ja listotettua loppuun ja lampun kattoon nii voipi kantaa meijän sängyn kans!

Pinniksen sais hioo ja maalata ja hakea siihen patja. Sitterin päällinen on pesukoneessa ja hoitopöytää ei tuu.
WP_20161101_17_56_14_Pro.jpg WP_20161101_17_56_32_Pro.jpg

Mä en oo omasta kotikaupungistani löytänyt vielä kirpparilta mitään. Käynyt olen tosin vaan yhdellä lastentarvikekirppiksellä ja hinnat olleet mielestäni korkeat vaatteiden kuntoon nähden. Ostanut olen sitten kaupasta kokoihin täydennystä koska paljon esikoisen vaatteita olen säästänyt. Varsinkin pieniä vaatteita paljon. Yhden merkin lastenvaatteita (trikoopaidat, housut) en enää osta uutenakaan vaikka edukkaita ovatkin, huomannut olen ettei kestä käytössä ja reikiintyvät itsestään o.O

Meille tarttis vielä ainakin rintapumpun, itku- ja kätkythälyttimen, turvakaukalon lämpöpussin, mobilen sängyn yläpuolelle, villa/silkkimyssyn, vaippoja, nännirasvaa yms. Doomoo-sitteri houkuttaisi edelleen, vaikken tiedä tuleeko tarvetta. Ja jos rahat riittää niin joku halpa minijärkkäri - meillä on vaan ikivanha pokkari ja kännykät, ja halutaan että vauvakuvat olis kuitenkin laadukkaita. Tai edes niin kelvollisia kun meidän taidoilla mahdollista. :grin

Tänään saapui Kiinasta odotettu talven pelastus -äitiystalvitakki! Ihanaa, kun ei tartte enää palella vaan saa pukea sopivan kokoisen takin päälle. :) Takissa on vielä sivussa vetoketjut, joilla saa mahalle lisää kasvuvaraa.
95f25a79ea5265ec358274d415c25926

Mulle tuli taas sama ongelma, mikä oli tosa loppukesästä: ahdistaa kattellakin vauvan tavaroita O_o Nyt voi kyl vaikuttaa, ku ei tiedetä sukupuolta. Mut ihmeellisintä on, etten pysty ostaa edes harsoja tai vaippoja. Noh, kai se tästä ohi menee. Nyt vaan pitäis pestä tähän mennessä hankitut vaatteet :)

Mulle tuli taas sama ongelma, mikä oli tosa loppukesästä: ahdistaa kattellakin vauvan tavaroita o_O Nyt voi kyl vaikuttaa, ku ei tiedetä sukupuolta. Mut ihmeellisintä on, etten pysty ostaa edes harsoja tai vaippoja. Noh, kai se tästä ohi menee. Nyt vaan pitäis pestä tähän mennessä hankitut vaatteet :)

Mulla tekee tuo, kun en tiedä sukupuolta.. niin enpä oo ostellut mitään..

Mä taas olen aivan ihastunut valko-harmaaseen ja neutraaleihin pastelliväreihin. Mä ostaisin muuten kaikki tavarat sellaista, mutta nyt olen alkanut miettimään, että pitäisikö ainakin lelut yms olla värikkäitä jotta kehittäisivät ja aktivoisivat vauvaa. Meillä on hyvin vähän pinkkiä tai sellaista mitä ei voisi ihan yhtä hyvin käyttää pojalla (ja osa vaatteista saatu käytettynä kahden pojan perheestä).

Riippuuhan se toki omistakin mieltymyksistä. :) Mä en osaa kylmien värien ystävänä mieltää oikein mitään värejä tytölle sopimattomana kun on omakin kaappi pullollaan sinistä, vihreää ja harmaata. Eka ostos pikkuneidillekin oli kirkkaan sininen pörröhaalari. :grin Pinkkiä en kyllä pojalle pukisi, mutta hankinnoista päätellen en ole sitä juuri pukemassa tytöllekään.

Mää kans tykkään et lapsen ympärillä on värejä. Ja selkeitä kuvia. Henkilökohtasesti en oikeen ymmärrä et miksi lapsellekin nykyään monet pukee pelkkää mustaa ja valkoista ja kaikki lelut on mustavalkoisia. Lapsi on lapsi, pitäähän sen saaha nähä värejä ja ilosia kuvia!

Sain kassillisen leluja tuttavaperheeltä, muutoin olen ajatellut lelujen oston unohtaa, niitä kun tuppaa varmaan kertymään nurkkiin joka tapauksessa. Vaatteet vähän heikko kohta, tänäänkin tuli shopattua netistä mm. bodyja, starttivaatesetti ja tonttupuku. Pitää visa kuolettaa ja puhelin kadottaa, tää nettiostelu on vaarallista :grin ukko tykkää hyvää kun sehän ne paketit joutuu hakemaan :oops:

Meil on ennestään leluja jäänyt aiemmilta lapsilta ja kun tää bebe alkaa vähä hahmottaa ympäristöä niin luulen et isosisarusten tavarat on paljo kivempia kun lällyt vauvalelut... :P kyl mä pari pakettia vauvalle kans kuusen alle ostan vaikkei se reppana vielä tajuakaan :)

Ikäero kun isompien kans on sen verta huikee et suosista taitaa jäädä pikkuneidille perinnöksi vaikka mikä barbista robottikoiraan...

Meillä on esikoiselta pari "lemppariksi" havaittua lelua säilössä, retroleluja ;)
Esikoinen oli yökylästelemässä mun vanhemmilla ja sain parit henkselipökät ommeltua vauvalle ja tämmöinen tuli sitterin uudesta käännettävästä päällisestä <3

Liitteet

• image.jpg
    image.jpg
    469.6 KB · Katsottu: 54
Takaisin