Ostokset ja hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja titem
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minkälaista rasvaa/ öljyä käytätte raskausajanvartalolle ehkäisemään raskausarpia? Suosituksia? Milloin olette aloittaneet kasvavan vatsan rasvauksen? Jos niin onko auttanut?
Olen rasvannut jo melko alusta asti masua ja välillä myös rintoja body shopin argan vartaloöljyllä, kätevä pumppupullo. Ei ole arpia tosin mahakin ollut melko pieni ja kiinteä, nyt vasta ottanut spurttia. Samaa öljyä käyttänyt hiusten latvojen hoitoon, monipuolinen tuote.

Kiitos vinkeistä Sinja ja Hemppa87! Itse aloitin viime raskaudessa ja nyt rasvauksen ihan alusta asti. Silloin käytin bodyshopin sheavoita. Täytyy noita öljyjä varmaan lähteä ostamaan. Ne kuulostaa monipuolisemmilta.

Mie aloitin ihan marketin paksummilla rasvoilla joskus siinä ennen puoltaväliä jos nyt jo joku kuukauden oon käyttänyt ihan bodyshopin shea vartalovoita.

Mulla kanssa BioOil ollut käytössä noin 24 viikolta asti. Toistaiseksi ei ole tullut yhtään raskausarpia, mutta en osaa tietty sanoa olisiko tullut muutenkaan - äidilleni ei tullut yhtään vaikkei juuri rasvaillutkaan. Tosin hän olikin 15 vuotta nuorempi kuin minä nyt eikä hän ollut tällainen rutikuivaihoinen atoopikko... Mutta ilmeisesti ei ole kuitenkaan ne kaikista pahimmat geenit raskausarpien kannalta.

Mun miehellä on paha psori ja meil on talo täynnä jos minkämoista purnukkaa. Hänen rasvojaan siis olen käyttänyt röyhkeästi hyväkseni ja suihkun jälkeen rasvaan mahani cano dermillä :P

Olen rasvannut Bio-oililla jostain rv 12-15 viikosta lähtien päivittäin, joskus olen korvannut ihan perusvoiteella rasvaamisen tai käyttänyt myös aloe Vera -voidetta. Toisinaan rasvaan vatsani ja alaselkäni myös aamuisin mutta pääsääntöisesti kerran päivässä, iltaisin, ainoastaan. Yhtäkään raskausarpea ei ole vielä tullut vaikka muutoin mulla on todella herkkä iho arpeutumaan, pienikin finni jättää aina punaisen arven nimittäin ihoon.

Rv 32+6

Kannattaa muuten rasvata myös kyljet, ainoa pienenpieni puolen sentin arpi tuli mulla kylkeen, vaikka mahaan ei tullut mitään :)

mie oon laiska rasvaamaan.. Jos tulee raskausarpia, niin sit tulee..
--------

http://www.vauvatalojohanna.fi/britax-go-next.html
Olisiko nämä vaunut jonkinlaiset?

Sitten isäntä mietti, että hankkisi myös turvakaukalon telakalla, kun on se vyökiinnitteinen.. Itse nyt en niinkään sitä telakkaa ehkä tarviis, mutta helpottaisipahan ehkä? Tämä: Turvakaukalo

Nuo vaunut olisi ehkä myös sellaiset, mitkä pitäisi hintansa hyvin?

Noi britaxit oli kans mielessä ja noi on klassikot, ollu jo vaik kui monta vuotta ja aina löytyy käytettynä ja uuden vuoden malli. Mut mul tyssäs niiden tylsään ulkonäköön ja pieniin renkaisiin. Britaxin kaukalo ja telakka mulla on eli sen jonka saa noihin vaunuihin.

Noi britaxit oli kans mielessä ja noi on klassikot, ollu jo vaik kui monta vuotta ja aina löytyy käytettynä ja uuden vuoden malli. Mut mul tyssäs niiden tylsään ulkonäköön ja pieniin renkaisiin. Britaxin kaukalo ja telakka mulla on eli sen jonka saa noihin vaunuihin.

Noita renkaita mietin itsekin, mutta toisaalta meillä ne menisi ehkä.. Ja noihin on tosiaan nuo talvirenkaatkin saatavilla :D.

Helpompaahan se on jos on telakka koko ajan autossa valmiina.. naps vaan ja menoks..
Meillä oli siinä autossa telakka missä vauva matkusti enemmän. Toiseen sit vaan turvavyökiinnityksellä.

Vaunuista sen verran et viime raskausaikana ostin vaunut missä oli pehmeä koppa, vaikka ne oli monikäyttöiset niin silti tällä kertaa valitsisin kovan kopan. Nämä on tietenkin makuasioita ☺

Ensimmäisen kanssa oli ensin isorenkaiset (kääntymättömät) nelipyöräiset vaunut, jotka tuntuivat varsinkin kauppareissuilla todella isoilta ja vaikeasti ohjattavilta. Vaihdoinkin ne myöhemmin pienempiin ja ketteriin kolmipyöräisiin, joissa eturenkaan sai tarvittaessa kääntymään. Voi että miten ketterät ❤

Tällä kertaa valitsisin isot pyörät, jotka kääntyvät tarvittaessa. Siinä yhdistyisi molempien vaunujen hyvät puolet. Tästä on siis aikaa jo kohta 6vuotta eli kyllähän ne kehittyy..

Muokattu viimeksi:
Helpompaahan se on jos on telakka koko ajan autossa valmiina.. naps vaan ja menoks..
Meillä oli siinä autossa telakka missä vauva matkusti enemmän. Toiseen sit vaan turvavyökiinnityksellä.

Vaunuista sen verran et viime raskausaikana ostin vaunut missä oli pehmeä koppa, vaikka ne oli monikäyttöiset niin silti tällä kertaa valitsisin kovan kopan. Nämä on tietenkin makuasioita ☺

Ensimmäisen kanssa oli ensin isorenkaiset nelipyöräiset vaunut, jotka tuntuivat varsinkin kauppareissuilla todella isoilta ja vaikeasti ohjattavilta. Vaihdoinkin ne myöhemmin pienempiin ja ketteriin kolmipyöräisiin. Voi että miten ketterät ❤
Tällä kertaa valitsisin isot pyörät, jotka kääntyvät tarvittaessa. Siinä yhdistyisi molempien vaunujen hyvät puolet.

Meil on ennen ollut tuo pehmeä kantokoppa, mutta jotenkin en niin hirveästi siitä tykännyt, mutta nyt on elinehto, että on kova kantokoppa ja mielellään myös tuo, että turvakaukalon saa vaunujen runkoon kiinni (nähtäväksi tosin jää, että kuinka paljon tulee niin liikuttua XD ).

Telakka luultavasti tulee minun autoon kiinni ja isännän kyytiin, jos mennään, niin sit vain turvavöillä kiinni. Minun mukanahan nämä liikkuvat.

Ja renkaista juuri samat ajatukset kuin sinullakin. Sitä, kun ei nyt vielä tiedä, onko tulossa kuinka luminen talvi.. Mutta kyllä nuo yllättävän hyvin ovat aurailleet pyöräteitä.

Meillä on hankittuna britax go nextit, miellytti ulkonäkö ja ominaisuudet. Silloin oli puoleen hintaan talvirenkaat, joten ostettiin nekin. Toinen kaveri on sanonut, että olisi viime talvena kaivannut niitä vain pari kertaa ja toinen ei puolestaan käyttänyt muuta kuin niitä.

Meillä tulee telakka varmaan alkuun miehen autoon kun hän ajaa synnäriltä kotiin ja muutenkin ekat viikot. Sitten kun hän palaa töihin vaihdetaan telakka mun autoon, kunnes mä menen töihin ja hän jää kotiin jolloin taas fiksuinta hänellä olla telakkakin. Lastenistuin tulee kiinteällä Isofixillä, ja ostetaan mahdollisesti niitä kaksi kun todennäköisesti mies vie hoitoon ja minä haen. Meillä on toiveissa lyhyt ikäero mahdolliseen pikkukakkoseen joten senkin puolesta kaksi lastenistuinta lienee ihan ok, jos toiveet toteutuu niin tulevat vielä myöhemmin todelliseen tarpeeseen. :happy:

Mekin tilattiin tänään turvakaukalo, vaunut viel hakusessa. Ollaan kans mietitty, että tarvis olla isot & kiinteät pyörät, ku täällä maalla asutaan...

Eksyin tänään erlaisille imetysvaatesivustoille ja voisin tuhlata sinne omaisuuden!! Kun mun ajatus on, että sit ei ehkä tunne itseään niin kovin hehkeäksi, ni oli kiva, että olis edes kivoja vaatteita. Toki niiden käyttöikä on valitettavan lyhyt. Ehkä pitäis eka käydä katteleen, jos käytettynä löytyis...

Voi että, mäkin jo vähän innostuin :D tuli ostettua vaunut, turvakaukalo, sitteri, vaipparoskis ja harsoja.. kun halvalla sai :D

Muokattu viimeksi:
Takaisin