Ostokset ja hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja titem
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Niin ne farkun näköiset leggarit ja stretchfarkut onkin toki eri juttu. :) Ne leggarit on toki trikoota tai sen tyyppistä kangasta, mutta parhaimmillaan tosi samannäköiset kuin farkut, pitää katsoa hyvin läheltä että erottaa.

Mulla meni kokoa isommat matalat tavalliset stretchfarkut vielä elokuussa, mutta reilu kuukausi sitten jouduin ostamaan H&M:stä äitiysfarkut. Nyt onkin tapahtunut niin paha levähdys, että ne mammafarkutkin alkaa tuntua kireältä ja mietin pitäisikö ostaa vielä kokoa isommat. :arghh: Äippälomalla pärjään varmasti kotona ja lähikaupassa verkkareilla ja lökäpöksyillä, mutta töihin en kehtaa semmoisilla mennä, vaikka meillä onkin työvaatteet erikseen.

Farkkuleggarit on nimeltään jeggings ;).

Minäkin olen onneksi saanut äitiysvaatteetteita (farkut, sukkikset ja kolme paitaa) ilmaiseksi, yhdet farkut ja yhden mekon ostin H&M:ltä. Muuten olen käyttänyt ihan normivaatteita, mekkoja, neuleita jne. Töissä en voi kulkea verkkareissa ja muutenkin tykkään ihan pukeutua. Kotona näytän kyllä järkyttävältä kotiryysyissäni...

Jos jollain vielä tarve ja koko oikea niin mulla vielä vapaana h&m mammafarkut koko 40 (joustavaa farkkua). Käytetty tosiaan vain pari kertaa esikoisen odotusaikana, tässä raskaudessa ei kertaakaan :grin oon enempi lökäreiden ja urheilupökien käyttäjä :) jos jollekin oikea koko ja kiinnostaa niin kuvia laitan viestillä. Myyn 5€ +postit :)

Mä oon ostanut yhdet farkut, yhdet mustat housut ja yhden hameen. 90% ajasta kuljeskelen kuitenkin kaameissa kotiryysyissä, työmatkatkin sujuu niissä oikein hyvin :D mitään ex-tempore kaupunkireissuja ei kyllä tehdä. Oon tainnu aina olla vähän turhankin mukavuudenhaluinen..
Mut halleluja meillä on työvaatteet! Helpottaa arkea niin paljon, kun ei tartte ajatella töihin pukeutumista.

Mulla jäi tavalliset farkut ja napakkavyötäröiset housut alkukesästä pois, kun tuli huono olo jos mahaa painoi mikään. Mulla on onneks niin paljon legginssejä ja tunikoita, että niillä pärjää pitkälle. Kesällä ostin käytettynä mammafarkut ja hameen, jotka menee edustustilanteissa. Elokuussa ostin Hennesiltä mammaleggarit ja mammacollarit, sen takia että maha vilkkui liikaa. Työmatkat voi onneks kulkea missä rytkyissä vaan, koska työvaatteet vaihdetaan erikseen. Nyt syksyllä sain työkaverilta leveän villakangastakin, jota pitää ruveta käyttämään varmaan marraskuussa, kun viimeisetkin omat takit rupee jo kiristämään.

Mulla on nyt syksystä ollut käytössä paljon pitkiä neuletakkeja, jotka edestä auki, ihania :) menevät myös sitten synnytyksen jälkeen. Ja muutamat mammafarkut ja mamacolleget joilla pärjää kivasti! Kans ollut paljon ihan normiyläosia käytössä..

Mie olen kaikki äitiysvaatteet ostanut kirppiksiltä, aika halvalla ihmiset niitä kuitenkin myy. Itse en raaski uutena ostaa :) Eilenkin löytyi caprimittaiset olohousut 0,80€ :D Äiti mulle halus sitten ostaa yhdet housut ja topin uutena, ennenaikaisena synttärilahjana ja katottiin että on sen malliset jotka pystyn muokkaan/niitä voi muuten käyttää raskauden jälkeenkin. Esikoisen syntymän jälkeen mulla ainakin mahanahka oli jonkin aikaa niin löllö että oli kiva pitää äitiyshousuja kun tukivat vatsaa :) Muutaman mahankasvatus yläosan oon ite tehnyt ja ne menee kans myös jälkeenpäin...
Imetyspaitoihin oon kans jo kaavat muokkaillut ;)
Ja nuo pitkät villatakit on ollu mulla kans lemppareita!

Mä rakastan ja käytän myös legginsejä (mama-mallia) ja normimekkoja tai tunikoita. Kirppareilta oon sit ostanu muutaman mama-paidan ja -hupparin, joita tykkään käyttää. Mulla farkut -ja oikeastaan mikä vain mikä jää mahan alle- painaa ilkeästi, joten legginsit ja mama/korkeavyötäröiset sukkikset on vakiokamaa. Mama-housuja aloin kans käyttää n.rv12, kun omat normihousut alko olla niin epämukavat..

Mä jouduin miehen collarit ottaan ja jalkaan ku omat kiristää, mut koitan pärjätä niin ettei tarvis mitään ostella. Paitoja löytyy varmaan niin isoja kaapista et niil pärjää. Ulkohousutkin on niin isot et varmaan pärjään. Oon sit loppuajan vaan kotona yökkärissä jos ei vaatteita löydy kaapista :D

Mun on vielä ainakin pakko ostaa takki talveksi, mulla menee vanhasta enää kaksi ylintä nappia kiinni ja oon niin vilukissa, etten tuu pärjäämään niin. Vois kyl eka kohnata kirppareita jos joku sattuisi myymään omaansa nyt :)

Kyllä varmaan jollekin voi mahtua mutta mun maha on ainakin niin iso että ei toivoakaan.. :D

Mulle menee just ja just mun normivälikausitakki vielä päälle, joten periaatteessa Sinja se vois toimiakin. Ja esikoisen raskaudessa en kyllä ostanut talvitakkia itekään ja jollainhan sitä on liikuttu silloinkin. Muistaakseni normitakki riitti kun oli sopivan mallinen.. :)

Joo siis sitä just että saattaa toimia mut mulla ei ole toivoakaan saada enää omia takkeja kiinni :) sen verran kasvanut maha mulla :)

Mulla myös sen verran kokoa mahalla et ei kyllä mahtus:grin ja tässä on vielä monia viikkoja aikaa mahan kasvaa, se kyllä kasvaa.... mä ostin esikoisen odotusaikaan (la oli helmikuussa) vero modan talvitakin joka edelleen kaapissa. Pikkusen a-linjanen ja kokoa isomman ostin ni meni loppuun asti, mut myös oon käyttäny sitä raskaden jälkeenki :) ei tarvi nyt murehtia talvitakkia. Muuten jos ihmisten ilmoille lähen ni käytän hm mammahousuja, semmoset mitkä lie jegginssit tms. Ja peruspaitoja, pidemmän mallisia mitkä peittää mahan. Ja kotona tietenki leggareita/kollareita tms :hilarious:

Mä ajattelin pärjäillä huppareilla :) Muutenkin joudun osaa L/XL kokosii takkei. Kiitos miesmäisen yläkropan, ni mul on helvetin levee selkä ja haukkarit ottaa kiinni pienemmis takeis :S Harvoin löydän hyvin istuvaa naisellista takkia :(

Mä ostin välikausitakin mammaliikkeestä, ei ole sellainen malli jota normaalisti pitäisin mutta menettelee. Talvitakkeja sain kaksi kappaletta äidiltäni, joka on minun pituiseni mutta noin 20 kg ylipainoisempi, näyttää siltä että noilla pärjätään loppuun asti. :happy:

Minulla on Sinja tuon tyyppinen parka takki nyt käytössä, suureksi yllätykseni mahduin siihen vielä. Mutta luulen että marraskuussa se alkaa olla jo liian kylmä.

Takaisin