Ostokset ja hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja titem
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tossa syy miks haluan ostaa käytettynä halvalla. Kun jos lapsi ei viihdykään esim yhtään leikkimatolla niin muutama euro sinne tänne. Mut harmittaisi kyllä jos uutena ostaa ja maksaa ihan mielettömän paljon joku tommonen eikä lapsi viihdykään siinä.

Joo, ja nyt kun on vielä jouluki sopivasti, ni aattelin, että on hyvä jos saa pyydettyä jotain tarpeellista, ettei tule miljoonaa potkupukua tai vauvanlelua. Kaukalo tosiaan taitaa olla ainoa pakollinen iso juttu, mikä pitää vielä saada hankittua.

Fuji: meillä on kanssa kaikki hankittu tai saatu käytettynä, ainoastaan kaukalo ajateltiin osaa uutena.

Joo se oli meilläkin suunnitelmana.. Ja tavallaan vähän harmittaa että saatiin ilmaiseksi se kaukalo.. Vaikka siinä tietty säästää paljon.

Mä haluaisin untuvapussin kaukaloon, mutta tohon lähimpään lastenvaateliikkeeseen niitä tulee vasta marraskuun alussa... Yllättävän tehokkaasti ovat kivoimmat mallit ja värit nettikaupoistakin nyt loppu. Sellainen pussukkamalli siis ehdottomasti tulossa, aiemmin tuota samaa pohdin enkä nyt loppujen lopuksi oikein tajua mitä hyötyä siitä hihallisesta mallista olisi toppahaalariin verrattuna. :wideyed:

Meille tulee vaunut ja kaukalo uutena, muuten suurin osa tavarasta ilmaiseksi saatuja tai sitten ostetaan käytettynä. Vaunutkin piti alkuun ostaa käytettynä, mutta mies halus loppujen lopuksi tilata uudet Saksasta, joten menköön. Sieltä saa kuitenkin sen verran halvemmalla, että Suomessa käytetyt maksaa melkein saman verran, jos on vaan vähän käytetyt. Toiveissa olis toinenkin lapsi, joten sen puoleen varmaan tulee kyllä käyttöä. Me liikutaan paljon autolla, joten turvakaukalon helppokäyttöisyys on meille tärkeä.

Tää oli ehkä se malli, jota kateltiin, jonka saa myös makuuasentoon: http://cybex-online.com/fi/carseats/cloudq.html

Oih toi Cloud näyttääkin tosi fiksulta, harmi että ostettiin kaukalo jo! Vaikka on tuo meidän BeSafekin oikein kiva. :)

Meille tuli Aamutorkku tuo Cybexin cloud q. Oltiin alunperin ostamassa niiden toista mallia, mutta muutaman sattuman kautta saatiinkin liikkeestä tuo samalla hintaa kuin se aton q. Täytyy vaan toivoa että on oikeesti käytössäkin hyvä!

Alise: tuohan onko järkevintä juuri miettiä mikä itselle on tarpeen! Meillä telakka on ollut tosi tarpeellinen, mutta eihän se kaikilla ole :) ja tosiaankin ehtii hankkia tavaraa sit vauvan synnyttyä!

Me päädyttiin nyt Maxi Cosin kaukaloon. Siihen saa sitten myöhemmin telakan ja vaunuadapterin, jos tuntuu tarpeelliselta. Ihanaa, että nyt on isot hankinnat hoidettu, enää jotain vaippoja ja muuta pikkutavaraa pitäisi hiukan ostella.

Oho. Mies ehdotti että hoidetaanko tänään asioita kun lentäminen peruuntui tänään kovan tuulen takia.
Käytiin ikeassa ja ostettiin sieltä kaappi keittiöön, hylly lastenhuoneeseen ja pieni pöytä olkkariin. Meni joku 2h siinä kun koottiin yhdessä tota kaappia keittiöön ja meillä sentään oli akkuporakone/ruuvinväännin käytössä.
Sit käytiin vielä ohi mennessä bauhaussissa ja ostettiin sieltä vaneria kehdon pohjaksi. Eli nyt on sitten sekin hoidettuna.

Ampiaispesä, minäkin oon katellut tuota ja haaveillu et ostaisin vielä lisäksi ton :) Meillä on jo yks fleece -tyyppinen pussi kaukaloon joka saatiin ilmaiseksi mut tuo kyllä houkuttelis.. :p

Ompas kiva, kun on muutkin haaveilleet tuosta. Tuo miellyttäisi omaa silmää erittäin paljon.. Mutta tuo hintakin on kyllä aika kiva :D. Pitää tässä laittaa mietintään, koska tuon mä haluun XD

Oon miettiny ihan samaa! Ja pohtinu, että jos tuo olis koko ajan kaukalossa, niin pärjäiskö vaunuissa sit äippäpakkauksen makuupussilla. Jos rattaisiin sit joskus ostais isomman lämpöpussin myöhemmin?

Mä oon kans miettiny et haluaisin tuon! Niin ihana:happy: en oo uskaltanu miehelle vielä mainita, sr varmaan pyörtyis tuosta hinnasta:eek: pitää ensin ite keksiä hyvän selityksen miks just tuo on hyvä:smug: ja luulisin et pärjää tuolla kaukalossa, sit jos on toppapuku vaunuihin ni äp pakkauksen pussi riittää hyvin niihin.

vaunuihin mie en halua mitää muuta kuin ä-pakkauksen makuupussin + toppapuku vauvalle. turvakaukalossa pitäisin vain tuota.
Isäntä eilen, kun laitoin linkin: "onpas kiva hinta" :laughing025

Mä tilasin vaunut! Vihdoin! Ollu vaikee päättää. Otin vauvakulmasta. Kriteerinä säilytystilan vähyys kotona, metsään polulle ja mäkiin sopivat mut ok myös kauppareissuun. Ja et saan ne ite autoon ja kasaan jne. Aika paljo samanlaiset kun mul oli 10v sitte, pehmeät "maastorattaat". Väri oli vaikee mut oranssi oli ny sit valinta, ku olisin halunnu valkoset mut se olis tuhoontuomittu idea ja musta on niin tylsä ja sinisiä ei viiti tytölle... Sopii tänne maalle hyvin tälläset. Kaukaloa en ottanu, meillä on niin hyvä isofix kaukalo. Ainoo miinus ettei saa rattaisii kaukaloa mut yksin käyn kuitenki kaupassa nii vauva pitää saada kauppakärryyn tai kantoliinaan kun en mä voi työntää vaunuja ja ostoskärryjä samaan aikaan.

Baby-Merc S3plus

WP_20161010_12_55_06_Pro.jpg

Muokattu viimeksi:
Takaisin