Ostokset/Hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Giu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
En mäkään uskaltaisi vieraalta ottaa turvakaukaloa, tutulta kyllä. Mutta ehdottomasti todennäköisyydet on sen puolella, ettei vieraaltakaan ostetussa mitään vikaa olisi, mutta menee meillä sarjaan "ostetaan itsellemme mielenrauha". Samasta syystä tahdon asennuttaa autoon isofixit, vaikka saisihan kaukalon vöilläkin kiinni.

Mä hankin vaunut melkeen vahingossa pari viikkoa sit! :D Tuttu laitto viestiä niistä ja semmosia duo egdejä olinki aatellu nii hankittiin ne sit. :) Äiti on myöski hommannu mulle pinnasängyn ja jtn semmosta. :D Turvakaukaloja mulle on sukulaiset tarjonnu, jtn. 8v vanhoja 3lapsella olleita.. Akta gracoja molemmat missä on se telakka. En tiiä tohtasinko ostaa nuin vanhaa, kun meilläkin se voi olla vielä käytössä saman verran. :/ Kuluuhan ne muovitki jonku verran varmaan, eikä ne taida olla uutenakaan kovin kalliita. Tämmöset pähkäilyt täällä :D

Mariann3 suositus olis kai ettei yli 5 vanhaa käyttäs

Jep, muovi heikkenee iän myötä ja siksi tuo 5v nyrkkisääntö. Ihan vastaavasti käyttämättömät autonrenkaatkaan ei oo turvalliset, jos ovat varastossa seisseet vuosia, koska kumi kovettuu ja menettää alkuperäisiä ominaisuuksia.

Me nyt päätettiin ostaa mun tädiltä kaukalo joka on 3 vuotta vanha ja ostettu niille uutena sillon :) ja se on viä ihan parhaan värinen mustan ruskee :) vaunut tulee oleen ruskeet :D kukaan ei ikinä arvaa mikä on tämän rouvan lemppari väri ;)

La maaliskuussa ja olen hankkinut hoito pöydän. Äitiyspakkauksen olisin saanut hakea jo kk sitten mutta remontin ja joulun takia paperit seisoo edelleen pöydällä. Noh, kerkeehän sitä vielä..
Ja taloudellisesti on tiukkaa niin ei oikein innosta shoppailla, ainakaan uutta ja kallista kuten vaunut 600e, auts. eikä kellään tutulla oo pieniä lapsia et vois sitä kautta hankkia.
Lisäksi mulla on ihan hullu pelko siitä ettei kaikki oo hyvin kun mahakn on niin pieni vaikka oon 26 vkolla.. onneksi ennen uutta vuotta on kontrolliultra, jos sen jälkeen uskaltautui jotain ostamaan kin.

Me ei olla vielä ostettu uudelle vauvalle mitään, tuntuu että toukokuuhun on kuitenkin niin pitkä aika... vaikka melkein kaikkihan meillä on sopivasti valmiina kun esikoinen on nyt vajaa 9 kk (toukokuussa noin 1v 1kk). Tietenkin uudelle tulokkaalle tarvitaan sitten oma peitto ym. pientä. Sitä on tullut mietittyä että tarvitaanko me sitten toinen pinnasänky, vai minkä ikäisen lapsen voi laittaa muunlaiseen lastensänkyyn nukkumaan? No joo, ei kai ainakaan alle 1,5 v., eikä vauvaakaan voi kuukausitolkulla missään pahvilaatikossa nukuttaa... Toinen isompi juttu mikä kai pitäisi hankkia on jonkinlaiset tuplarattaat/vaunut, mitkäköhän olisi hyvät? Mä en tiedä näistä jutuista mitään...:sad001

^ Me vaihdettiin 15kk lapsi juniorisänkyyn vähän aikaa sitten, ilman mitään ongelmia :)
Osasi jo toki tulla pidemmän aikaa alas peruttaen sohvalta ja normaalista sängystä, myös herättyään.

Hmm, ok... ehkä sitä toista pinnasänkyä ei sitten välttämättä tarvita... ehtiihän sitä sänkyostoksille vaikka sitten huhtikuulla, niin on tässä aikaa miettiä tilannetta :).

Mä sain tänään postista mamaliciouksen mammatoppahousut on kyllä kivat ku ei kiristä eikä purista mistää ja ennen kaikkee ei housut aukeile millon sattuu :D

Tänään käytiin rakenne ultra reissulla hakemassa toukalle käytetyt vaunut :) oli tosi siistit ja ihan älyttömän hyvät työntää ainakin 50 m matkalla tykkäsin kovasti :) Ora Jovin ruskeat yhistelmät hankittiin :) hintakin oli edullinen :)

Mä kävin tänään testailemassa vaunuja Lastentarvikeliikkeessä :) Ja hypistelemässä kaikkea muutakin siellä ;) Vielä vähän aikaa rakenneultraan ja sen jälkeen annan itselleni luvan ostaa vauvalle tarvikkeita ja vaatteita :)
Itselleni ostan Anitan tukivyön huomenna. Mulla on Carriwellin tukituubi, mut sen yläosan kuminauha on alkanut painaa ikävästi ylämasuun niin en viitsi pitää sitä enää kauaa :/

Mekin käydään huomenna katsomassa käytettyjä Brion yhdistelmävaunuja. :) Toivottavasti olisivat mieluiset, himottaisi ostella jo kaikkea valmiiksi... Brion turvakaukalo ja telakka saadaan miehen veljen perheeltä käytettynä ja olisi kiva, jos saisi tarvittaessa tuon turvakaukalon kiinni vaunun runkoon esim. kauppareissun ajaksi.

Takaisin