Ostokset/Hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Giu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minä en oo vauvalle ostanut vielä mitään! Saa nähdä kauanko tämä kestää vielä. Meiltä jää tosiaan suoraan esikoiselta pinnasänky, kaukalo+telakka tms tulokkaalle joten tarkoituskaan ei sen kummempia hankintoja ole tehdä. :) ihanaa olisi kaikkea ostella mutkun ei tarvii! Ja esikoinenkin tuntuu koko aika tarvitsevan jotain, niin hänelle sitten kun tarpeita ilmenee. Kyllä mä jossain vaiheessa jotain haluan, ainakin jotkut vaatteet mitkä otetaan sitten sairaalaan, tai sitten tuodaan vauva samoissa kuin esikoinen <3

Multa löytyy aika inhimillinen määrä mamavaatetta, omat vielä tallessa mutta ovat isoja mulle.. Oon tällä hetkellä 10kg kevyempi nyt, kun loppuvaiheessa silloin.. Sain pussillisen mun kaverilta, joka on loppuvaiheilla ollut samaa kuin mä nyt, joten ne on oikein mieluisia mulle! Pari paitaa ostin, kun vähän oli jo haalistuneita noi vanhat. :) kaikkea ihania haluaisin kyllä, mutta oon onnistunut hillitsemään itseni. Tietysti tämä kotihoidontuella elely estää suurimmat shoppailuhimot!

Tästä ketjusta löysin vinkin Mamalicious-toppahousuista (kiitos!!!), ja laitoin itsekin heti tilaukseen. Vanhoista ulkoiluhousuista menee just ja just nappi kiinni, mutta vetskarin suhteen ei oo toivoakaan. Sain peiliin katsoes ihan hysteerisen hihityskohtauksen. Järkyttävää, kuinka äkkiä tuo masu on tuohon pullahtanut!

Ystäväperheeltä ostetaan yhdistelmävaunut, sänkyä ja kaukaloa metsästin tänään tori.fi:stä (ja löysinkin mielestäni hyvät, toisin sanoen kelpaa miehellekin). Ens viikolla sais tilata äitiyspakkauksen, ihanaa!

Mä ostin ihan tavan ulkoiluhousut, tai siis koko puvun, liekkö hiihtohousut kun merkki oli joku SkiFi tms :D vähän reilut toppahousut mulla on henkseleillä niin ne saa luvan mennä kovemmilla pakkasilla vaikka sitten niin et joutuu pitää auki ;) Uusissa housuissa on kans henkselit ja sivulla vetoketju jota voi pitää auki sit kun ei mahu kiinni...vaikka ostin puvun isona niin ehkä se jotenkin menee sit kun pääsee normaalimittoihin :P ovh 125,90€ puku oli -50%.

Toppahousut tai edes jonkinlaiset ulkoiluhousut pitäisi löytää, kun ei oikein tahdo nykyiset housut tuntua hyvältä jalassa. Uutena en raaski ostaa, tarvii varmaan ruveta seuraamaan kirppispalstoja. Aika nopeasti on maha pamahtanut esiin. :)

Jes! Oli hyvät ne Brion vaunut, värinä kirkkaan punainen. :) Eikä ollut paha pyyntihinta, yhdellä lapsella olivat olleet käytössä. Pehmeällä kantokopalla, johon meidän lyhyiden ihmisten vauva mahtuu hyvin vielä pitkälle syksyyn-talveen. Enää vaunujen täyte (eli vauva) puuttuu!

Ajattelin pärjätä nykyisillä toppahousuilla pitämällä vaan nappia ja vetskaria auki ;) Ei viitsi ostaa yhtä talvea varten, kun ei tästä Espoon talvesta taas ees tiedä :)

Sama ajatustapa Enough. Ostin tosin koon isommat toppahousut viidellä eurolla uff:lta, mutta niillä saan pärjätä tuon muutaman kuukauden mitä niitä nyt enää tarvitsee :) ja sopii ne sitten ensi vuonnakin jos touhutaan toukan kanssa pihalla (lue: minä touhuan ja toukka katsoo vierestä :) )

Itse ostin vihdoin muutamat äitiysvaatteet itelleni, tai nää kotilököhousut on kylläkin vaan kokoa isommat ns normihousut mut ajaa asiansa :) Ja ah ihanaa, jaksoin vihdoin myös käydä ostamassa alesta sopivan kokoiset rintsikat, iihana tunne kun mahtuu rinnatkin kuppeihin eikä niitä tarvii koko aikaa nykiä takas paikoilleen :P

Vieläkään ei oo ostettu mitään, mutta miehen veljeltä saatiin tänään sitteri, imetystyyny, liivisuojuksia, kestovaippoja, TrippTrapp-tuolin vauvaosa ja 6 täyttä 30 litran muovilaatikkoa 50-62 cm vaatteita :D

Joululahjaksi sain ison kasan erilaisia äitiysvaatteita ja vauvakirjan.

Alkaa olla kivasti kaapit täynnä ;)

Olisko jollain ehdotuksii mistä kannattas kattoo esikoiselle sänkyy?? Kun toi häkkisänky tarvii vapautuu tälle masuasukille..:) Haluisin tukevan joka menis suht pitkään mut siinä olis ehkä hyvä olla pienet reunat kun vähtää aika tavalla sängyssä..Jos jollain olis ideoita et mistä sais suht järki hintaan kun rahat on aika tiukalla aina..

Olisko jollain ehdotuksii mistä kannattas kattoo esikoiselle sänkyy?? Kun toi häkkisänky tarvii vapautuu tälle masuasukille..:) Haluisin tukevan joka menis suht pitkään mut siinä olis ehkä hyvä olla pienet reunat kun vähtää aika tavalla sängyssä..Jos jollain olis ideoita et mistä sais suht järki hintaan kun rahat on aika tiukalla aina..

Torista tms. kattelet ikean käytettyä jatkettavaa, niin varmaan löytyy kiva edullisesti. Ja ikeasta voi sellasen lisälaidan ostaa, ellei mukana tuu. Maksaa tyyliin 15€. Ja sit uudet patjat. Menee kyllä pitkään, kun venyy sinne 200cm asti.

Mä ostin viime viikolla Maskusta jatkettavan sängyn, maanantaina on vielä ale -25%, tosi tukeva hyvä puinen sänky johon 2 vuotias siirty onnellisena :) Siihen patja + jatkopala niin menee mooooonta vuotta.

Rakenneultra viime viikolla kerto että ootetaan poikaa, joten säntäsin kirppiksille ja lähti vähän lapasesta, on jo 5 muovipussillista vaatetta :D esikoinen on siis tyttö. Muut kamppeet kyllä onkin, tosin ne tuplavaunut varmaan tarttis hankkia. En uusia kyllä raaski hankkia ja ne käytetyt mitä oon nähny on ihan hirveitä. Voi ahistus. Eikö hyvät ja halvat vois vaan ilmestyä eteiseen? :D

Meillä käyty ostaa tollanen samanlainen Emman sitteri ja Gracon turvakaukalo jalustalla :) Lastentarvikkeessa melkein kaikki vähintään -10% ;) Ja kaukalon halusin uutena, oon sen verran "hysteerinen" noissa autoturvallisuus asioissa etten käytettynä haluu ostaa..

Rahaakin saatiin tuhlattua vihdoin ;) Ostettiin siis tänään yhdistelmärattaat käytettynä.

Nyt tarttis alkaa turvakaukalopohdintaan... Huhhuh, kun on mietittävää. Vakuutustakaan ri ole vielä ehditty ottaa...

Takaisin