Ostokset/Hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Giu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
JÄÄKIEKKObodyihin liittyen..nennaemilia, mäkin oon Hämeenlinnasta, asutaan nyt Oulussa niin appiukko kiusaa mua aina siitä HPK:sta.."hassuttelee vastustajaa" jne.. Mutta faktahan on se, että kyllähän ne Kärpät aina kumminkin voittaa, vaikka kuka huutelis mitä siellä Tampereella :grin Vaikee valita tätä joukkuetta sinänsä, ku Treellakin oon asunu sen 10 vuotta..
:smiley-bounce016

Mä menin ostamaan torista "hoitolaukun". Pitäis vaan muistaa maksaa viikonlopun aikana, että ens viikolla saisin kotiin ja pakkailla sairaalakamppeet siihen. Saa nähdä toimiiko ollenkaan tarkoituksessa, kun ei ole lokeroilla pilattu. Tosin mulla aina muutenkin käynyt niin, että alkuun on kaikki tarkkaan omissa koloissaan laukussa, mutta parin kuukauden päästä ei järjestyksestä tietoakaan :P

mulla ei oo mitään hoitolaukkua. toivon vähän, että sieltä sairaalasta sais taas sen vihreen härpäkkeen :alien, ja sitte kattelen oisko tarpeeks pitkä hihna missään laukussa ettei tarttis ostaa. kirppiksellä kyl näkyy aina kaikkia peruslaukkuja, haen sitte sieltä jos ei muuten. ai nii ja kertsivaipanvaihtoalustoja pitää ostaa hoitolaukun täytteeks..

Mulla hoitolaukku=käsilaukku, kunnes ei tarvii rahdata vaippoja, vaihtovaatekertaa ym mukana. Vanhan emmaljungan hoitolaukun vetoketju sanoi työsuhteen irti ja ajattelin hankkia hiukan isomman laukun tilalle, kun tuon 2v tavaroitakin tarvii saada kulkemaan mukana vielä.

Ostin joskus käytettynä 60€, uudenveroisen näköinen edelleen vaikka paljon ollut eri kokoisilla lapsilla käytössä. Toki jos ostaa uutena on myös jälleen myynti arvoa. Keski-Suomessa ei oo koskaan liikaa lastentarvikkeita käytettynä myynnissä, ainakaan semmosia hyvä kuntoisia...

Monesti tulee Espoossa käydessä ostettua lapsille kirpparilta ja torista.

Ostin vauvalle kehdon, pk seudulta ois saanu uudenverosista valita monta kymppiä halvemmalla kun uusi, mutta nyt ei ollut käyntiä... Ihanaa toki kun nyt on edes jotain ihan uuttakin vauvalle!

pääkaupunkiseudulla oli kyllä niin hyvin valinnanvaraa ostaa huutiksesta kaikkee, täällä pohjosessa ei juurikaan. ei voi jotain rattaita tai sitteriä ostaa kovinkaan helpolla, ku kuljetus maksaa satakertasesti tuotteeseen verrattuna..

Joo kyl mä oon kattonu noita manducoita käytettynä kans mut ei oo mitään noin ihanaa<3 ja erilaista tullu vastaan eipähän oo kaikilla samanlaista ainakaan täällä tuppukylässä :D Joo en ehkä olis osannu edes tommosta älytä miettiäkkään ellei tuttavaperheen pienintä olis kannettu viime kesänä pitkin metsiä mukana :D

Tänään tuli taas tehtyä ostoksia :D¨

Hoitoalusta löytyi prismasta, ihana vaaleensininen pingu-aiheinen (joka tosin peittyy heti kun löydän sopivan kankaan et saan tehtyy suojapusseja siihen, et pysyis vähän siistimpänä), tuttipaketin kun vihdoin löysin mitä halusin! Kosteuspyyhkeitä ihan vaan varuiks (mun mielestä pääasiassa ovat aika turhake), aivan ihanat kirkkaan keltaiset tuttan housut, pikkuset merkkinen seeprakuviollinen paita mis oli sinisii, punasii ja keltasii seeproi <3 ja ööö... kirppikseltä kestovaippoja ja yhden semmosen lyhythihaisen ja lahkeisen haalarin (tai leikkiasu, mikskä niitä kutsutaan?!) ja hypeltelin toki kaikki lindexin, hm:n ja kappahlin vauvanvaatteet nimiäisiä silmälläpitäen ;)

Lisäks posti toi tänään vihdoinkin meidän viimeisen vauvankuljetusvälineen eli Didymosin kantoliinan <3

Lisäks ostin hm:ltä viel itelleni kaks imetystoppia. Liivit tarttee ostaa netistä koska ei nois riitä koko meikäläisen buubseille :D

Mä metsästin tänään pieniä sukkia.... TUITUITUITUITUI kun ne on söpöjä, mää ihan pimahdan, kun mää kattelen niitä :hilarious: Meillä on yhet semmoset sukat, missä on vauvadinosaurus ja mää oon niitä kuljettanu sata kertaa miehen nokan eteen ja ollu, että "no kato ny, ei mitään NÄIN SÖPÖÄ VOI OLLA!!!" Aaaaaaargh! No mutta, nyt on vähän enemmän sukkia kuin noi yhet ylisöpöt.... liikaa en kuitenkaan innostunu, ku ei ne sukat välttämättä ees pysy tulevan tyypin jaloissa, jos on yhtä kova potkuttaan kuin on mahassa :p

Niin joo :woot: Niitä pitää hommata ripakopallinen, niin pysyy tuituitui-söpöt sukat jalassa sitte :hilarious:

Mul on vaa hennesiltä tilattuja ylisöpöjä minikokoisia raitasukkia ja oon ihan aaaawwwwww <3 Viel enemmän aww reaktiota mulla aiheuttaa kyl noi minikokoiset villavaippahousut ja pari semmosta pyjamaa kun on olleet esikoisella käytössä ihan vastasyntyneenä <3

Heh, nyt on tärkein hankinta tehty sairaalakassiin: namupussi :joyful:Oon haaveillu tosta tommosesta pussista, missä on kirpeitä hedelmäkarkkeja ja sitte pikkusia daim-patukoita! Sitten kun on tyyppi pukattu pihalle, niin saa herkutella vaikka koko pussin kerralla :happy:Sitte hankin jälkivuotoon siteitä, ai että oli hankalaa, ku ei oo ihan hetkeen tarvinnu miettiä tommosia juttuja :wideyed: Mutta Natylla oli tommosii 100% luonnonmateriaaleista tehtyjä yösiteitä ja Vuokkosilla 100% biohajoavia, niin semmoset paketit sieltä sitten läks mukaan! Kuukuppia sitten kokeiluun, kun saadaan jälkivuodot eka vuodeltua :grin

Oi, toi pussi on niin hyvä! Oon maistanu kahta karkkia siitä pussista ja oon todennu et se on maailman paras pussi :'D Kahden karkin perusteella siis! Mun haavepussini on iso säkki irkkareita, niitä ei vaan oikein voi ostaa etukäteen kun osa kovettuu ja menee ällöiks. Lisäks se ei säily meillä, koska mies on sokerihiiri. Se saa käydä ostamassa sitten sen kilon pussin kun vauva on syntynyt :D

Jälkivuotoa ajatellen mulla on joku muutama ikivanha kertis yöside ja sitten noita kestositeitä oon hamstrannu jonkin verran lisää varastoon. Saahan niit kertiksiä kaupasta sit jos siltä tuntuu. Kuppiin mäkin siirryn taas kun sen aika on ajankohtainen.

eilen ostin tekstiiliväriä ja heitin vanhoja osittain tahraisia ja liian ohuita vaippakäyttöön olevia harsoja värikylpyyn. Värjäsin siis käsin ja nyt ne harsot pyörii pesukoneessa huuhtoutumassa. Tässä nyt vain oli semmonen pieni seuraus et mul ei tietenkää ollu mitään kumihanskoja kotona kun en muistanu niitä ostaa ja etenkin vasen käsi muistuttaa väritykseltään lähinnä ruumista :'D Värjäsin siis vihreällä, limenvihreitä noista pitäis tulla, mut en usko ennenku nään :D Pääasia että ne vanhat harmaat (ja yksi ehkä joskus olin keltainen) harsot saa uutta väriä pintaan että sekä mies että esikoinen erottaa naamarätit vaipparäteistä :D

Ai saakeli Nannaemilia ku repesin tolle sun ruumiskädelle, makoilen edelleen täällä sairaalassa ja paikat on kipeenä, ei sais nauraa... Hiihihihii!!!

• Tykkään
Reaktiot: JMT
kuukiurustakesään joo naamarätit on nyt vihertäviä.. tosin eivät limenvihreitä niinkuin lupailivat paketin kyljessä tuolla kangasmäärällä tulevan vaan ehkä enemmän semmosia hailakan sairaalanvihreitä :D Mut samapa se oikeastaan on et minkä värisiä ovat, kun erottuvat vaippaharsoista kuitenkin :D

Takaisin