Ostokset/Hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Giu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä tilasin nyt esikoista varten seisomalaudan vai mikä oikea nimitys nyt oli niin pääsen helpommin näiden molempien kanssa liikkumaan.. :) Toi 2-vuotias ei kuitenkaan aina jaksa niin pitkiä vaunu lenkkejä mitä mää kävelisin ja sit jos sitä ois helpompi hallita risteyksissä kun olis siinä laudalla..

Mä kans innoissani tilasin rengasliinan normaalin lisäksi pikaliinaksi, mutta en piruvie saa sitä toimimaan meillä, vauva alkaa heti suoristelemaan ja vinkumaan ja sit mua alkaa ahistaa :sorry: Täällä perähikiällä ei ole edes yhtään tukihenkilöä joka vois auttaa.

Etsijä, oon kuullut et monella vauvalla saattaa olla "suoristelukausi", jolloin rengasliina voi olla haastava. Jos nyt et saa mitenkään toimimaan (facebookissa on muuten kantovälineiden kysy ja keskustele -ryhmästä, josta voi kysyä myös apua), kannattaa koittaa vähän myöhemmin uudestaan. Voi siis olla vain kausi!

Perskeles mä jouduin sittenkin ostaan tuplarattaat, vaikka esikoinen on jo 2,5-vuotias. Vaunulenkeillä mä haluun nimittäin reippailla, enkä ihastella koko ajan koirankakkoja, kukkia tai kiviä, joten tähän mennessä ollaan päästy noin 100 metriä ja takasin, tai sitten tuo esikoinen on ollut rattaissa ja vauva kantorepussa. Nyt saa tupliin molemmat kyytiin ja tehtyä ihan lenkinkin. Seisomalaudasta esikoinen ei tykännyt yhtään. Hyvä että investoin uuteen bumprider-seisomalautaan 70 euroa mutta käytettyihin tupliin vain 65 euroa :hilarious:

Ja pihalla kun ollaan joka päivä niin toki tutkin niitä kiviä esikoisen kanssa mut välillä on kiva ihan päästäkin jonnekin.

Anime. Toivottavasti meiän 2-vuotias suostuu siihen seisomalautaan.. :nailbiting: Meinaan sekin maksoi 79€.. Mä en millään viittis ostaa tuplarattaita kun meillä on jo nyt noi yhdistelmävaunut ja matkarattaat...Eikä tilaa oo kumminkaan niin paljoa...Asutaan rivari kolmiossa 78 neiliööö...

suvitus. Joo olen siellä ryhmässä. Normaaliliinaan silti asettuu edelleen nukkumaankin vaikka nykyään kuikuileekin paljon, pidin renkulasta taukoakin mutta ei niin ei :grumpy: Pikkasen harmittaa kun tilasin sen tuleviin juhliin.

Etsijä, tarkoitin kaudella, että joillain tyyliin parin kuukauden päästä tai vaikka puolivuotiaana ollaan taas viihdyttykin. Eipä tietysti auta tuleviin juhliin! Mutta välttämättä vielä ei kannata pistää rengasliinaa eteenpäin, jos siitä muuten tykkää.

Tuo ryhmä on vaarallinen, nyt himoitsen neliöliinaa ihan tosissani, vaikka aiemmin en edes tiennyt sellaisia olevankaan :D Sillä vaikuttaisi saavan manducan hyvät puolet ilman niitä huonoja puolia, mitä siinä koin olevan. Ehkä jossain kohti investoidaan sellaiseen!

ja hei ne manducan olkaimet kandee sitoa selän takaa ristiin, meillä mieskin kantaa sitä niin, paino jakautuu tasaisemmin eikä paina mistään! :)

Mä täällä himoitsen rengasliinaa. Meil oli kokeilussa Liinalapsen Vanamo renkula ja oon ihan rakastunut siihen! Tosin kokeilin myös yhtä toista liinaa ja siinäkin oli varsin hyvä kantotuntuma. Tällä hetkellä ei oo varaa investoida päälle 100e rengasliinaan joten joudun tyytymään johonkin vähän edullisempaan, luultavasti meille kotiutuu joku tämmöinen http://www.liinalapsi.fi/kauppa/rengasliinat/category/53-girasol-rengasliinat nyt vaan näytti sit olevan kaikki kivat värit loppu :( nopeasti ne menee tuollakin... :p Täytyneen kalastella fb:kirppiksellä.. ;)

Mun pitää alkaa kalastelemaan ja hankkimaan myös pikkuhiljaa noita M koon vaippoja, kun toi ukkeli kasvaa kohisten ja osa s-koon vaipoista on jo jääneet pieniksi. Pitäis myös kuvata ja laittaa myyntiin noita meidän pieniä.. Phuuh, Hirvee homma siinäkin.

Joo näin olen ymmärtänyt että tuo rengasliina käytössä on ehkä ideaalein vasta myöhemmässä iässä ja tosi on että nyt ainakin on sitä kautta meneillään että tahdotaan kuikuilla ja suoristellakin. Jospa juhlista selvitään kuitenkin, nyt kun neiti painaa jo enemmän niin kantaminen tosiaan ottaa ranteille, mulla kun se rannekanavaoireyhtymä ei jäänyt sinne synnärille :grumpy:

Meillä myös nb ja s koot käyvät vaipoissa pieniksi, muutaman isomman tilasin jo ja pari tulikin, olen nyt hommannut testaukseen vaippoja, yhden sieltä, toisen täältä, käytettynä ja uutena, flopit harmittaa. Tänään tuli pari uutta mitkä vaikutti olevan tosi hyviä, kokeilin päälle niin sisäkangas näytti kääntyvän reisistä ulos, varma ohivuoto :confused:

Nämä ostokset ei mene putkeen! :grin

Vaikka en h&m arvosta muuten niin täytyy sanoa että meidän rimpulalle sopivimmat vaatteet löytyi silloin vastasyntyneenä sieltä, nyt alkaa jo muutkin sopimaan ilman että roikkuu päällä :happy:

Mulla piti jo alkaa hommaanaan 62 koon vaatteita kun 50 ei enää mene ja osa 56 alkaa kans olemaan jo pieniä :eek: äkkiä nämä meidän pienokaiset kasvaa. Täällä käy ekana pituussuunnassa pieneksi, osa 50 koon bodeista on hullun leveitä, mutta sitten kuitenkin liian lyhyitä. Hooämmän vaatteet on aika passelit malliltaan meidän tytölle tästä syystä.

Meillä kans mennään jo 62-koon vaatteilla. Iso poika jo! :sad015 Meillä kans tarttee olla pitkää ja kapeeta mallia vaatteet... jotkut on hassuja, kun ovat malliltaan lyhyitä ja leveitä, niin ei istu sitten millään meidän jäbän päälle :whacky011

Samma här! Tosin vaatteita oli jo valmiina, ei tarvii kaupoille lähteä. Meidän Emma on myös hoikka ja pitkä, tai kasvukäyrien mukaan keskikäyrillä kasvava, niin pituussuunnassa vaatteet käy selvästi ekana pieniksi.

Minkälaiset vaatteet on teidän lemppareita? Nepparilliset, nauhalliset, vetoketjulliset? Potkarit, puolipotkarit vai housut? Haaraneppareilla vai ilman?

Itse tykkään eniten käyttää päivisin bodya ja puolipotkareita. Body mieluiten kietasumallia, inhottavan ahtaat pääntiet yleensä pään yli vedettävissä. Yksi sellanen body oli hyvä, missä ei ollu neppareita olalla vaan molemmissa olkapäissä kangas meni sillai ristiin. Puolipotkareita sai metsästää kisspjen ja koirien kanssa ja lopulta löysin Tutta-merkkisiä Halpa-Hallista. Inhoan sukkien pukemista vauvalle, ja meillä ne tulee muutenkin heti potkittua pois. Öisin käytetään potkuhaalaria, siinä ei kiinnitysjutuilla ole väliä kun öisin ei tarvitse vaihtaa vaippaa.

Meillä on 62-kokoisia vastteita käytetty jo 3 vkoa. Täällä pohjoisessa mökillä ollessa ihan ehdottomat on body ja sukkahousut. Muutoin käytetään verkkareita (ilman haaraneppareita). Bodyt on ihan ehdottomat ja itse kyllä tykkään noista pään yli menevistä malleista, paidat tuntuu hankalilta, kun ovat korvissa koko ajan. Yökkäreissä parhaita ovat vetoketjulliset, mielellään sellaiset joissa vetskari molempiin suuntiin (Lindexiltä löytyi) ja jalkaterät auki. Meidän jäbä on niin pitkäkoipinen, että noi jalkateristä auki olevat tuntuvat parhaimmilta.

Ai juu. Oon huomannut että Name It:n vaatteet on aikas pieni kokoisia. 62-koon bodyssa kyllä pituutta riittää, mutta hihat on hirvittävän kireät ja muutoinkin aikas kapean mallisia.

Poikkeuksetta päivisin body ja puolipotkarit, joko nepillinen kietaisumalli tai juuri sellanen missä menee kankaat ristiin, yöllä meillä on haalari umpikärjillä, niitä on niin nepillisiä kuin vetoketjullisia :happy:
Meillä pitää olla usein myös sukat lisänä ja tumputkin vielä joskus, pikkutytön varpaat ja sormet usein niin kylmät.

Meidän kuumakalle on pärjännyt viileänkin kesän pääosin varpaat paljaina, eli body+housut on ollut yleisin yhdistelmä. Syksymmällä puolipotkarit tai potkarit tulevat varmasti olemaan enemmän käytössä, kun eihän hällä sukat montaa minuuttia jaloissa vanhene. Meilläkin ollaan osittain siirtymässä kokoon 62, ja myöskin monet vaatteet jää pieneksi pituudesta ennen kuin leveydestä. Tosin housuissa taas kestovaipat saa vaatimaan isompaa kokoa, ainakin kapeammissa malleissa.

Meillä on jalkaterälliset haalarit suosikkeja, kun tällä meidän tyttösellä on vähän keskivartalolihavuutta :joyful: . Housujen kanssa saa olla tarkkana, etteivät purista vyötäröltä. Vaatteet ovat suurelta osin isoveljen perintöä, joka oli superhoikka vauva. Aika erimalliset sisarukset ovat. Päivällä kyllä body + puolipotkarit myös käytössä. 68 cm vaatteet pitäisi jo kaivaa esille, kun osa 62 cm alkaa olla nafteja, mutta tytöllä onkin ensi viikolla jo 3 kk ikää.

Takaisin