Ostokset/Hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Giu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sattuuko kenelläkään olemaan Gessleinin pehmeää kantokoppaa tai jotain vastaavaa mallia, jossa on pohjassa poikittaiset kovat litteät (metalliset) tuet, joihin kantokahvat kiinnitetään? Meille hankittiin nuo Gessleinin yhdistelmät esikoisen ollessa jo 8kk, ja koppaa ei ole aiemmin käytetty. Nyt mua mietityttää, että painavatko nuo tuet vauvan selkää, kun tuntuvat kyllä mielestäni aika lailla tuon pehmeän pohjan läpi. Esikoisella oli kova koppa (joka on jo annettu eteenpäin), joten en yhtään tiedä näistä pehmeistä kantokasseista.

MUOKS. Tää penaalin terävin kynäkin tajusi hetken pähkäilyn jälkeen, että tästä täytyy puuttua joku juttu ja löytyihän sieltä varastosta puuttuva pohjakovike...

Muokattu viimeksi:
Kuulkaas muut mammat.
Mä oon nyt instassa törmännyt tosi paljon tähän Love to Swaddle Up kapalopussiin. Alkuun ajattelin, että mikäs kapistus tuo on "näyttääpä se ahdistavalta".. Mutta kaikki tuntuu sitä hehkuttavan. Onko kellään kokemuksia tästä? Hintaahan sillä ei ole kuin 30€, joten hirmukallis se ei ole. Kannattaako sijottaa? :)

Mulle äiti löysi ton kirppikseltä alle kympillä ja ajattelin kyllä kokeilla :) Kokemustahan ei vielä siis ole

Mä olen laittanut tuon nimenomaisen kapalon nimen korvan taakse. Jos ilmenee tarvetta, ostan juuri sen. En ota kuitenkaan kaappiin seisomaan. Edellisellä vauvalla kapalointi oli kätsyä jo synnärillä ja siis ihan vastasyntyneenä. Tämä vauva on niin levollinen ollut toistaiseksi, ettei vielä ole tullut tarvetta. Ja pärjäähän sitä toki isolla harsollakin alkuun.

Mulla on nyt hankintalistalla se Stokken Newborn set syöttikseen kuitenkin. Tai jos löydän käytetyn sitterin halvalla. Mirkku on sen verran skarpin oloinen tapaus, että taitaa hänelle sopia tuollaiset ratkaisut. Aiemmat vauvat eivät ole viihtyneet mutta tämä näyttää temperamenttinsa jo nyt. "Muahan ei yksinään hyljitä siks aikaa kun te syötte!"

Kantoliina vai -reppu? Minkä merkkisen olette todennut hyväksi? Kokemuksia kiitos! :) Tyttö huomenna 8vk ja kädet ei kauheasti vapaana päivän aikana ole, kun päivällä ei nukuta enää koko aikaa eikä yksinään lattialla/sitterissä viihdy niin joku kantoväline on hankittava nyt!

Molemmissa puolensa mutta hankkisin ekana liinan koska sopii "kaikille". Repuissa on niin paljon eroja että omansa löytäminen voi olla yllättävänkin vaikeaa ja kantoinnostus mennä siinä :happy:

Mulla on sekä liina että ihan perus Baby Björnin kantoreppu. Liinaa käytin esikoisela kahesti ja tulokkaalla en oo käyttänyt kertaakaan. Liina on ergonomisempi mutta mä en niitä sidontoja oikeen oppinut ja iso liina oli tosi kuumakin.

Kantoreppua sen sijaan käytin esikoisella päivittäin, voit aloittaa jo tuossa iässä käytön jos kannattelee päätään. Reppu on myös helpompi isien hahmottaa. Baby björn on niin yleinen että omani löysin kirppikseltä 6 eurolla, esikoinen oli siinä vuoden ikään saakka milteipä päivittäin. Uusi tulokaskin siinä viihtyy, ottaa välillä myös nokoset jos matka on pitkä minkä kävelen tai intoudun siivoamaan yli puoli tuntia :)

Manducasta itse haaveilen jos olisi rahaa syytää.

Meidän olis kans tarkotus hankkia kantoreppu mut pitäs nyt ensin käydä vähän kokeilemassa mikä olis hyvä ja suostuuko poika menemään sellaseen..Olis niin kätsy mökillä.. :)

Muistakaa sitten että kantoreppuja ja rintareppuja on tosi paljon erilaisia ja kaikki eivät todellakaan ole ergonomisia lapselle! Tula ja Manduca ainakin ovat ja ovat kai niitä suosituimpia. Rintareput eivät ole. Toki rintareppuakin voi käyttää mutta ei pitkiä aikoja kerrallaan :happy:

Meillä isikin tykkää liinailla ja jos ostaa kudotun liinan on sitomistapoja useita, trikoisella vain se yksi jossa kangas menee useasti vauvankin ympärillä (turvallisuus syistä) ja trikoo on tosi hiostava muutenkin.

Trikoo oli musta kätevin ekat pari kuukautta, kun vauva oli tosi pieni. Nyt manduca toimii hyvin. Kudottu liinakin on, mutta en ole vielä käyttänyt. Pikkuhiljaa voisi opetella, kun vauva alkaa jo kannatella päätä ihan suht hyvin.

Mies on alusta asti tykännyt manducasta, mutta mulle trikooliina ja kietaisuristi2 oli tosiaan alkuun paras. Nyt pitäisi alkaa opetella muitakin sidontoja ja just sitä kudottua liinaa.

Tilasin juuri eilen meille Tula kantorepun. Meillä oli ensin vuokrareppu pari viikkoa, että päästiin testamaan kuinka reppuilu sujuu. Ekalla kerralla tuli parku jo pukemisvaiheessa, varmaan ihan siksi kun itse olin niin epävarma. Sitten alkoi sujua ja pikkumies nukahtaa reppuun joka kerta. Poitsu on nyt 2kk ja tuossa repussa nukkuu ihan parhaiten päiväunet. Innolla siis odotamme omaa reppua, jotta pääsemme kantamista jatkamaan.

Meillä on kanssa nyt Tula reppu lainassa pari viikkoa mutta aion lainan jälkeen ostaa omaksi :) On todella kätevä ja hyvän tuntuinen!
Mä käytin tähän saakka Hug a Bub kantoliinaa mut se oli liian kuuma ja tiivis tytölle. Viihtyi siinä nyt loppuaikoina max tunnin eikä tykännyt pitää päätä liinan sisällä niin jouduin tarvittaessa tukemaan päätä.

Trikooliina on mun mielestä kuuma ja sinänsä huono sijoitus kun on niin lyhytikäinen. Meillä on kudottu pitkä liina ja se on ihan huippu! Ei oo ollenkaan kuuma vaik olis lämminkin päivä, se on 100% puuvillaa (haaveilen jostain ihanasta sekoiteliinastakin), nyt meil on lainassa rengasliina ja se on ihan ehdottomasti meidän hankintalistalla numero 1 tällä hetkellä. Se on NIIN näppärä lyhyille kantoajoille, tyyliin kun käydään autolla kirjastossa. Kaukaloa on hirveen työlästä kanniskella. Ei olla viel löydetty sitä rengasliinaa jonka haluisin.. tai ollaan mut ei olla viel täysin yksimielisiä asiasta miehen kanssa, hänkin kun tykkää kantaa :D Lisäks hankintalistalla on Tulan reppu, jota pääsin kokeilemaan tuossa muutama viikko sitten kun oltiin puuhamaassa ja Tula oli meillä yhtenä kantovälineenä mukana.

Jaaha, vainuista kuuluu mähinää ->

Meillä on Manduca (löysin kirppikseltä 40e) ja siinä on kyllä viihdytty, paitsi jos on jo hepulissa kun yritetään pukea niin sit ei tuu kyllä mitään.. liinan kans tilasin nyt ja odottelen saapuvaksi piakkoin.. meidän ukkeli pitää siis ensin nukuttaa ennen kuin voi lähteä vaunuilla liikkeelle niin on ihan pelastus toi Manduca, sinne kun virittelee lapsen niin hän on unessa jo bussipysäkille kävellessä ja siinä voi sit siirtää vaunuihin :D

Meiltä löytyy manduca mikä on hyvä kantoreppu :) ainoana miinuksena siinä on se että siinä ei voi kantaa kasvot menosuuntaan (alle 6 kk ei suositella kyllä kantamaankaan niin päin) sit meiltä löytyy myös cybex kantoreppu (siinä voi kantaa kasvot menosuuntaan) cybex tuntuu myös hyvältä päällä ja on ergonominen. Cypexin miinuspuolena on vaan se että se on vasta 3kk eteenpäin.

Minun ymmärryksen mukaan millään kantovälineellä ei voi kantaa ergonomisesti kasvot eteenpäin? Jos kuitenkin kantaa kasvot eteenpäin niin max 15min kerrallaan.

Meillä on trikooliina ja onhan se aikas lämpöinen, mutta on ollut oikein hyvä meille, kun poika ei nuku päikkäreitä omillaan ollenkaan. Siihen sidottuna saan itsekin ainakin torkahdettua ja poika nukkuu pitkään tyytyväisenä. Juuri sovin kaupoista rengasliinasta, toivottavasti on niin kiva ja kätevä kuin toivon! Kudottu liina voisi olla kiva, mutta ovat aikas tyyriitä ja kun en usko, että meistä mitään kovin innokkaita kantajia tulisi kuitenkaan, niin ei kannata varmaan investoida (vaikka saahan niistä suuren osan takaisin eteenpäin myydessä). Nyt kuitenkin kaivataan liinaa lähinnä lyhyille matkoille ja hätävaraksi esim kaupunkiin lähtiessä, jos poika ei viihdykään vaunuissa. Testasin myös manducaa eilen, mutta ei tuntunut yhtään istuvan hartioille, tuntui että painaisi vaan kurjasti, ja selkäpuolelle en keksinyt miten muksun saisi yksin ollessa. Tuntui niin kömpelöltä vaihtoehdolta, että jätettiin ostamatta.

Takaisin