Ostokset/Hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Giu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä on huimat 5 harsoa 3 kuvio ja 2 valkosta ja luulen että niillä alkuun pääsee :) ku pyllyä oon aatellu kuivata ihan normi pikkupyyhkeeseen :)Picture_21_3_2015 20_47_36.jpg

Muokattu viimeksi:
Saahan niitä harsojakin sitten lisää, jos tarvitsee. Edellinen vauva tässä taloudessa oli paljon pulautteleva ja herkkäihoinen ja harsoja kului. Puklurättejä pestiin urakalla ja pyllypyyhkeeksi ei sopinut pehmeäksi rummutettu froteekaan huonon ihon kausina -tuota herneprinsessaa piti vain harsoilla kevyesti tuputella pesun jälkeen.

Erilaisiahan ne tarpeet on lapsilla ja kuka on tottunut käyttämään mitäkin tarvikkeita vauvanhoidossa. Itse en ole hankkinut esim. hoitopöytää tai sitteriä. Meillä olleet aiemmin täysiä turhakkeita, joten eivät ole tällä kertaa harkinnassa ellei tarvetta ilmene jatkossa.

Mä oon alkanut metsästämään imetysliivejä.. Eikö mistään oikeesti löydy kunnon tukevia imetysliivejä??? Varsinkin kun oma utarekoko on normaalistikin kokoluokkaa DD-F mallista riippuen, niin kyll kaipais kunnon tukevia imetysliivejä, varsinkin kun niiden koko ja paino tulee taatusti kasvamaan, kun täyttyvät. Kaikki mihin oon törmännyt on lötköjä, kaarettomia mitään tukemattomia liivejä. Cariwelli XL-koko on siinä ja siinä meneekö täytenä päälle. Siinä on geelikaati, mutta tuntuu ja näyttää siltä ettei tukea ole. Vinkkejä anyone??

Jos kaarituet pääsee painamaan rintoja, voivat aiheuttaa rintatulehduksen, ja siksi niitä ei suositella ihan alkuun, ja siksipä myös imetysliivit on pääosin kaarituettomia. Vielä en ole edes katsellut imetysliivejä, mutta oon varautunut siihen, et vaikeaa tulee olemaan, niin kuin aina liivikaupoilla, kun ympärys on pieni verrattuna isoon kuppikokoon.. Tosin nyt ympärysmitta on kasvanut paljon, mutta en tahtoisi ostaa liivejä tällä ympäryksellä, kun toivottavasti pienenee sit pian synnytyksen jälkeen, ja alkuun voi käyttää jatkopaloja, niin kuin nytkin käytän (niillä menee samat liivit kuin ennen raskautta!).

Kampin Bebesissä oli ainakin hyvä valikoima ja asiantuntevaa palvelua. Suosittelen, jos on Helsinkiin mitään asiointitarvetta. :) Itse ostin jo keskiraskaudessa yhdet Bravado silk seamless -imetysliivit, tuntuu päällä ihan urheiluliiveiltä mutta antavat vähän paremmin muotoa! Tilasin myöhemmin toiset erivärisenä netistä. Ja kasvuvaraa on sopivasti.

Mulla on 14 kpl värillisiä/kuviollisia harsoja + 4 valkeaa. Sit kans sellanen Ikean 10 kappaleen paketti minipyyhkeitä. Niitä ois tarkoitus käyttää pyllypyyhkeinä. Paketin tai pari vois tilata noita kuviollisia harsoja vielä, on ne niin nättejä :D

Minullakin on yksi Name It:in paketti harsoja ja eilen bongasin ihanan pehmoisia bambuharsoja Jesper Juniorista. Kuvioharsot on ihania! (Tekisi mieli tilata tuolta mussukat.fi:stä paketti pöllöharsoja!:rolleyes:)

Mutta, mutta. Nyt tällainen tyhmä ensikertalainen kaipaisi neuvoa tuttiasiassa. Ajattelin, että joku tutti pitäisi olla vauvalle valmiina ja hankkisi niitä sitten lisää, jos tyyppi oppii sellaista käyttämään. Mutta hyvänen aika miten monenlaisia tutteja on olemassa!!! :eek: Erilaisia malleja ja materiaaleja löytyy, joten mikä olisi vastasyntyneelle hyvä? Vai kannattaako vauvalle ylipäätään tuttia tarjota?

Mä tilasin isyyspakkaukseen tuolta mussukat.fi kolmen tutin paketin tekstitutteja, anatomisesti muotoiltu silikoninen tutti 0-6kk. Paljoa en niistä itekkään tiedä :D Jos ei syö niin sit voi kokeilla toisenlaista....ja kaupasta oon näköjään ottanu mam tutteja 2kpl paketin jotka onki 6kk iästä eteenpäin, hups :D

Mä oon ruvennut nyt hirveästi himoitsemaan semmoista itsestään keinuvaa sitteriä...ois kiva kuulla mielipiteitä "normi" sitteristä ja sitten näistä itsestään keinuvista sittereistä. Noihan on melko tyyriitä nuo itsestään keinuvat sitterit, niin olis se melko kurjaa huomata ettei vauva edes viihdy semmosessa :laughing002

• Tykkään
Reaktiot: LMK
Mynmeli, täällä sama homma! Haluaisin semmosen harmaan Tiny Love 3 in 1 -sitterin.. Mut se kustantaa 90e, jonka vuoks se mietityttää... :p

Mulla on kriisi mun listan kanssa, kun tuntuu et se on kilometrin pituinen ja ahdistaa etten saa hankittuu kaikkia tavaroita ajoissa :D Tän tuppukaupungin huono puoli on se, et on pitkä matka (yli tunti) isoon järkevään kaupunkiin josta voisi jotain ostaakin ja täällä taas valikoimat on ihan hanurista.. Tokihan nettikaupat palvelee, mut olis kuitenkin kiva päästä hypistelemään ja tutkimaan ja noin, nettikauppa on kuitenkin vähän semmonen sika säkissä kun se kosketus ja konkreettinen tutkiminen jää pois...

Mä kävin tänään paikallisessa halpakaupassa hakemassa 3 koria hoitopöydän hyllylle harsot ja pyyhkeet yhteen,yhteen rasvat yms hoitotarpeet ja yhteen kosteuspyyhkeet ja vaippoja :)

Mies yllätti ihanasti, oltiin siis sovittu että ostetaan vauvalle sitteriksi doomoon säkkituoli vaikka hintava onkin, ja että mies maksaa sen. Noh, oli tilannut sen, mutta lisäksi vaipparoskiksen, Pampersin kosteuspyyhkeitä ja talkkia ym :) Voi että olin otettu.. Nyt harmittaa etten tehnyt hänelle isyyspakkausta.. Vielähän ehtisi toki! :p

Emppuliina, ihana että miehesikin on shoppaillut! :) Meillä antaa vain rahaa ja mä hoidan ostokset (mikä sopii siis minulle), mutta olis se mahtava yllätys, jos hän joskus ostaisikin itse vauvalle jotain tarviketta :)

Takaisin