Ostokset/Hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Giu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä ajattelin leikata ja ommella pinnasänkyyn sopivia lakanoita ja pussilakanoita vanhoista normaalin kokoisista lakanoista, jotka haluaisin muutenkin jo "laittaa pois käytöstä". Ne on kuluneet jo mukavan pehmeiksi ja vauvan käyttöön sopiviksi. :)

Hyvä idea. Mukavampi vauvan ihoa vasten tuommoinen pehmeäksi kulunut lakana kuin uusi.

Onkos täällä aiemmin keskusteltu hoitolaukusta? Tai siis.. Meille tuli rattaiden mukana yksi laukku, mutta se on todella pieni ja auttamattoman ruma :D Joten olen tässä nyt metsästänyt täydellistä yksilöä....
Haussa olisi semmonen moneen menoon sopiva. Tarpeeksi iso, kanto/olkahihnat ja kivoilla yksityiskohdilla :D Mä oon miettiny yhtä HM:n mustaa nahkasta "viikonloppulaukkua". Onko hoitolaukun suhteen otettava huomioon jotain, mitä tämmönen vain ulkonäköä miettivä ei tajua? :D

Mullekin tulee Vauva lehden tilaajalahjana joku mut mut.. :D Haluan jonkun ihanan nätin missä voi sitten omiakin tavaroita pitää ettei tarvii kymmenen kassin kanssa lähtee :D Oon kans h&m ja zalandot selaillu, en aatellu paljoo rahaa satsata meinaa. LMK, oon kans niitä isoja h&mn laukkuja kattellu, hyviä vaihtoehtoja ;)

• Tykkään
Reaktiot: LMK
Samaa ajattelin mäki :D Mäki oon selaillu kaikki nettikaupat läpi ja ainoot järkevän hintaset löytyy Hm:ltä.. Ihme piheys iskeny, sillä ihan max. 40e ajattelin tähän sijottaa :D

Laukun pitää mennä kiinni, avomallinen shopper tai tote on no-no.

Vaikka laukkua varmaan eniten kuljettaa vaunujen tavarakorissa, kivaa ekstraa on muunneltavuus eli voiko laukkua kantaa muutenkin kuin kädessä, ehkä olalla jopa repun tapaan? Materiaali? Kulutusta kestävä, jopa säänkestävä?

Laukussa pitää olla kokoa, että varavaipat, vaihtovaatteet, juomapullo, hoitoalusta, mahdolliset eväät ja ajanvietteet mahtuu sinne hoitotarvikkeiden kanssa.

Laukun ei todellakaan tarvitse olla hoitolaukku. Mikä tahansa tyyliisi sopiva käy. Hommaa kassiin taiteltava hoitoalusta tai muovitettua froteeta palanen ajamaan samaa asiaa tai vaikka kertakäyttöisiä hoitoalustoja. Pienet hoitotarvikkeet kulkevat mukana laukussa meikkipussissa.

Ps. Meinasin tilata Elodie Detailsin Baroque-kuosisen kassin. Mies ilmoitti, että ei aio kanniskella sellaista missään. Ihme tyyppi!

mulla suunniteilla skiphopin duo deluxe joko kokonaan mustana tai mustana mis valkonen kuviointi :) Olinkin muuten unohtanut sen kokonaan mun listaltani :D Eli yks kalliimpi sijoitus vielä lisää :D

Meillekin tuli kyl vaunujen mukana hoitolaukku, sarjaa todella ruma! :D

Mun (tai siis ei mun kun vauvan) vaunut on täällä! Oon rakastunut! ♡ Enää puuttuu isoista hankinnoista hoitoalusta ja pinnasängyn patja. Muut onkin noita pikku ostoksia, peruspäivittäisiä juttuja mitkä hommaan äitiyslomalla :)

Liitteet

• 1426620176728.jpg
    1426620176728.jpg
    55.4 KB · Katsottu: 69
Olen yrittänyt etsiä sellaista mukanakuljetettavaa, mutta pestävää vaipanvaihtoalustaa, sellaiset kertikset korvaavaa (siis käytännössä taiteltavaa kankaista), mutta löysin oikeastaan vain ikeasta ja sekin oli aika iso. Onko muille tullut vastaan?

suvitus, muovitettu frotee? Kurkkaa Färg&Formin taiteltavat hoitoalustat (koko ehkä 20x15 cm taiteltuna ja 3-4cm paksu nippu, ei konepesuun mutta muuten pyyhittävä). Ikeassa oli ainakin ennen paksumpaa flanellia olevia hoitopyyhkeitä tai vauvan peittoja, jotka sopisi hyvin vaipanvaihdon alustoiksi matkalle.

Tuosta hoitolaukusta niin musta on ollu tosi hyvä että sen on saanu kiinni työntökahvaan kun meilläkin on yhdistelmä rattaat ja matkarattaat niin mahtuu siihen kivemmin ja helpompi ottaa tavaroita siitä edestä heti kuin könytä niitä sieltä alta.. :)

Ai niin pari tetraa varmaan korviketta pitäis ostaa. Ja vähän kertakäyttösiä liivinsuojuksia ja Lasinoh-voidetta, muuten on varmaan kaikki.

Hoitolaukku tuottaa täälläkin päänvaivaa.. tai no ei oikeastaan, meinasin uhrata yhden oman olkalaukun siihen, mitä mieskin kehtaa kantaa. Vaikka mieli teki tilata joku super kiva (kallis) laukku niin kyllä nyt tässä asiassakin piheys iski :)

Meillä on perus hoitokassi mikä tuli vaunujen mukana ja toinen tuli vauvalehden tilaajalahjana saa nähä kumpaako käytän :)

oivoi, kun mä kattelen tota mun listaani niin mulle iskee ihan epätoivo et missä välissä ehdin kaiken hankkimaan, kun vaik kaikki on tommosia pieniä juttuja niin menee niihin silti ihan tolkun paljon rahaakin.. Phuuuh, puhumattakaan kaikesta mitä itteä varten tarttee hankkia.. Tissilappuja mulla on onneksi vaik jakaa puolelle pitäjää kun kahdelta kaverilta saanut noita :D

Muistakaa sitten markettien vauvahylly tsekata ennen kuin ostatte kalliin Lansinohin apteekista. Lanoliinia (jota Lansinoh on) saa Medela-merkkisenä ainakin Citymarketista - ja plussat päälle. ;)

Tuttipullojen pesemiseen on ihan turhaa ostaa 5-10€ maksavaa erityistä tuttipulloharjaa (Emmalla ja Aventilla ainakin on myynnissä). Kävelkää siivousosastolle ja sieltä nappaatte kaksi erilaista pulloharjaa (perusruma pulloharja ja sitten ohuempi tuttiosien pesuun). Saa YHTEENSÄ alle sen mitä kallis ja loistava spesiaaliharja maksaa.

Joo, pieniä säästöjä mutta sitten voi vaikka hyvällä omallatunnolla ostaa jotain muuta kalliimpaa tai säästää. :)

• Tykkään
Reaktiot: JMT
suvitus, jos ei halua investoida niin paljoa rahaa matkahoitoalustaan kun mitä esim. nuo Färg&Formin alustat maksaa, niin marssi kangaskauppaan ja kysy sieltä muovitettua froteeta. Todennäköinen metrihinta on jossain 10 e kieppeillä ja sitähän ei tarvitse kuin 50 cm pätkän. Leveyttä kangaspalalla onkin sitten 1-1,5 m eli siitä saa saksittua muutamat hoitoalustat, joille ei kerry hintaa kun muutama hassu euro. :) Voit tuhlata toki koristeluun vielä lisää rahaa ostamalla kivaa kanttinauhaa tai ompelumerkkejä, joilla tuunaat alustat mieleiseksi. Eikös kaikki printtitekstitkin ole pop, kiinniommeltavia irtokirjaimia on taatusti jossain nappikaupoissa myynnissä!

Takaisin