Ostokset/Hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Giu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Se hymynaamajuliste ois hieno löytää jostain! Mekin halutaan sellainen:) Äitiyspakkauksen mukana ei tullut.

Tuli nimittäin se hymynaama mieleen kun näin pätkän kakkosen Teiniäidit-ohjelmaa. Siinä vilahti kuvissa. Pitääpä muistaa neuvolassa kysellä.

Neuvolasta me se saatiin sillon esikoisen aikaan. Toivottavasti tulis tälläkin kertaa. Se on omalla tavallaan varsin hauska.

Joo, tosiaan ennemmin ostaa sitten uuden kuin maksaa mansikoita ja kultaharkkoja vanhasta ja kulahtaneesta. Mäkin olen kierrätys ihminen hyvin pitkälti, mut en mä ala maksamaan semmosia hintoja kulahtaneista vauvanvaatteista.

Käytettyjen kestovaippojen kans olen myös aika tiukka. Oon kyllä valmis maksamaan hyvälaatuisesta ja hyväkuntoisesta ja paljon käytetystä suht paljon rahaa, mut joku roti olla pitää. On uskomatonta et ihmiset pyytää esim. todella kulahtaneista fuzzybuns vaipoista järjettömiä hintoja. Noh, joku kyllä yleensä ostaa ne kalliimmatkin ;) Mulla on varaa piheillä ja nirsoilla ;)

Olen kurkkinut Stokken Tripp Trappin newborn setiä mm. Torista. Aivan järjettömiä hintapyyntöjä siellä, tarjouksesta saa uuden samaan hintaan. Taitaa jäädä ostamatta. En ihan usko että olisi kuitenkaan superhyvä ergonomisesti. Lisäksi, jos sitterille ilmenisi tarvetta olisi se hommattava erikseen, koska tuota Stokken lisävarustetta ei todellakaan yhtään heijata.

Eli mun ostoslistalla ei tällä hetkellä ole pinnasänkyä (perhepeti ja muu laidallinen lastensänky, kehtokin löytyy), sitteriä (ei olla aiemminkaan käytetty - kuka tietää jos vaikka nyt) eikä hoitopöytää (hoitotaso kylppärikalusteen päällä). Näin ollen mullahan SÄÄSTYY rahaa kaikenlaiseen muuhun tarpeelliseen. Etenkin nyt kun EN OSTA newborn setiä syöttikseen.

Seuraavaksi voisin hoitaa Suomen valtion talouden kuntoon! Huomisesta eteenpäin olen äitiyslomalla, sunnuntait olisin siis täysin käytettävissä VM:n käyttöön.

Mun mielestä kaikista vauvatuotteista ja etenkin merkkituotteista (esim. Stokke) pyydetään ihan kiskurihintoja! Aivan järjetöntä hinnottelupolitiikkaa, mutta kai joku sitten ostaa niitä tuotteita niillä hinnoilla. Sama pätee tori.fi:llä ym. myytäviin käytettyihin tuotteisiin, järkyttäviä hintapyyntöjä! Ei se ole tyhmä, joka pyytää vaan se, joka maksaa. Minä en suostu maksamaan vaikka rahaa olisikin. :mad: Ihan pistää suututtamaan...

Niin samaa mieltä teiän kanssa. Piipahdinpa tänään Ikeassa kattelemassa lipastoja ja tsekkasin samaan syssyyn tori.fi-sivut. Siis käytetystä Ikean lipastosta oli jollakulla pokkaa pyytää 80 €, ku samanlaisen uuden sai hintaan 69 €. Taas sarjassamme "anna mun kaikki kestää" :facepalm:

Kiitos muuten kaikista kätevistä vauvatarvikevinkeistä. Oon vähän haalinu kaikenlaista teiän vinkkien innoittamana :woot:

Mulla olis huomenna mahdollisuus päästä ikeaan shoppaamaan, ja vähän toki muutenkin. Ainoo vaan et en tiiä jaksanko koko päivää ittekseni kierrellä ja noin, kun miehellä on vaalijuttuja melkein koko päivän jonnekkin 16-17 asti ja lähtö olis joskus 9 jälkeen jo.. Phuh..

Jee. Ikean reissu tehty. En malttais oottaa että pääsen kokoomaan. Pitää vaan oottaa ainaki sunnuntaihin että pääsee kotiin. Hiukka helpompi kuljettaa mitä koottuna :D

• Tykkään
Reaktiot: JMT
Ikeassa on tosi näppärää kyllä, ku pääsee aina johonkin istuksiin. Voi vaappua rauhassa :grin

Meille tuli lisä hankinta. Oon aina ihaillut kauniita kehtoja ja nyt makkari on niin pieni ettei tänne pinnasänkyä viittis laittaa... Nyt sitten pääsen jotain ihan uutta hankkimaan. Pk seudulla ois kyllä käytettyjäkin mutta ei jaksa säätää.

Eipä tartte haaveilla mistään shoppailuista. Onnistuin eilen vilustuttamaan itteni kun koulussa oli työturvallisuuskorttiin liittyvät palosammutusharjoitukset. Sää ihana suomalainen kylmä viima tuuli ja jäätävä vesisade <3 Pilkkihaalari olis ehkä ollu riittävä varustus ettei olis vilustunut. KOko yön niiskuttanu ja koittanu saada kutisevaa limapalloa pois kurkusta.

Nennaemilia, Täälä on valvottu samasta syystä vaikken oo vilustunut. Sitä on nyt vuorossa, rasittava tauti. Keljua kyllä sairastaa näin viikonloppuna. Onneks kipeenä voi netti shoppailla ja haaveilla valmiiksi. Vai oliko jo tiedossa mitä Ikealta olit menossa kanteleen/ostamaan?

palmikko hoitopöytää oltiin menossa hakemaan. Mies kuitenkin lupasi sen tuoda sieltä ja lupasi että pääsen kyllä vielä vaikka nyt menikin näin nurjasti. Eniten ehkä harmittaa se, että jäi noi kirppistelyt. Koska luotan mieheen et osaa tuoda oikean hoitopöydän, mutta en hänen arvioonsa siitä mitä kirppikseltä voi ostaa ;) Eilen shoppasin henkkamaukalta esikoiselle kesävaatetta. Periaatteessa tykkäisin maksaa mieluummin kotimaiselle yrittäjällä, mutta kun rahaa syö vauvan hankinnatkin niin pakko tyytyä henkkamaukan riistovaatteisiin :p Mut onhan ne toki ihan söpöjä vaatteita ei siinä mitään.

Eilen tuli kyllä kirppiksellä vähän tuhlattua. Harvoin maksan mistään kirppistuotteesta yli 5e. Vaippaostoksissa saatan venyä jopa 7-10e riippuen vaipan merkistä ja kunnosta ja noin, mutta vaatteista harvemmin suostun maksamaan hirveästi, koska uutenakin saa. Noh, eilen kuitenkin bongasin paikalliselta kirppikseltä aivan ihanan pienen pyjaman vauvalle! Valkopohjainen missä oli monia eri värisiä isohkoja eläinkuvioita, Marimekon ja maksoin siitä 6e!! Mietin ihan tosi kauan et raaskinko ostaa, mut lopulta se päätyi koriini, koska oli vaan niiiiiin super soma! Lisäksi olin ostanut edelliseltä kirppikseltä jo ison määrän bodyja ym. vauvalle ja Mylittleponyn esikoiselle ja kaikki ostokset siellä oli alle 5e :D

Meille saapui eilen suuri vaippalähetys :D Ulkomailla asuva käly oli siis tilannut meille paketin. Aivan iiihania värejä ja hypellettiin niitä ihan innoissamme.. Ja niin pehmosia, mukava ajatus laittaa tuollainen vasten pientä peppua. Pitää vaan vielä laatia säilytys- ja pesujärjestelyt. Onneksi ollaan molemmat niin päättäväisesti kestovaippojen kannalla, ettei aiheesta tarvinnut edes keskustella.

Hoitopöydän hain tädiltä ja siitä maksoin 30€ ja brio Primo kaukalo musta ruskea telakalla -12 mallia 40€ kans tädiltä :)

Liitteet

• PhotoEditor_2015_03_28_07_29_11.jpg
    PhotoEditor_2015_03_28_07_29_11.jpg
    400.5 KB · Katsottu: 49
Muokattu viimeksi:
Palmiikko joo aika älytöntä tää ajan kuluminen mulla alkaa maanantaina äippäloma jee :) Tosin mä oon ollu nyt kesälomalla jo 25 päivää :) mutta kyllä on loma menny äkkiä :) Justhan oli syyskuu ku tein plussa testin <3

Meilläkään ei onneksi tarvinnu edes keskutella tai mitenkään miehelle perustella, että miksi haluan käyttää kestovaippoja, vaan heti oli hänkin sitä mieltä, että tottakai niitä käytetään :) Sitte on vaan yhdessä pehmoleluille harjoiteltu vaippojen pukemista, kun ei kummallakaan ole vielä oikeaa kokemusta vauvoista :p

Takaisin