Ostokset/Hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Giu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minä tykkään käyttää pojalla bodya, housuja ja sukkia, potkarit on myös kivoja. Bodyt taitaa olla kaikki pään yli vedettäviä. Yöllä on potkupuku ja piti jo ottaa käyttöön 68-kokoinen, kun jalkaterät on pienemmissä auttamatta liian lyhyet. Ikää pikku hujopilla huomenna siis kokonaiset 2kk. Ei meinaa tajuta mitä vauhtia tämä poikanen kasvaa..

Meillä pääosin body, housut ja sukat. Bodyissa lemppareita kietaisumalli neppareilla ja se semmoinen, missä menee kankaat ristiin. Pääosin on vaatteet saatu kavereilta, joten suurta päätäntävaltaa ei malleista ole, mutta jos itse ostelisin, niin noita ostaisin :) Puolipotkarit ei oikein jotenkin oo miellyttänyt, vaikka ideana ihan paras, kun ei tartte sukkia murehtia... tiedä sitten mikä muka mättää :p Haalarit on kans kivoja.
Meillä ei sinällään erikseen vaihdeta yökkäriä, sillä yleensä päivässä joutuu vähintäänkin kerran vaihtamaan vaatteita, joskus paljon useamminkin, kun jäbä puklailee, niin jotenkin en koe tarpeelliseksi erillisiä yövaatteita.

Mä oon ajatellut sen yökkärin sellaisena "nyt on yö, nyt nukutaan" -rytminopettelujuttuna enemmän kuin että vaattert olisivat likaisia ja siksi pitäisi vaihtaa. Eli yöpuvun vaihto on osa iltarutiinia, josta vauva toivottavasti oppii tunnistamaan, koska pitäisi mennä pidemmille unille. Pyjamanvaihdon yhteydessä usein myös hierotaan ja lauletaan tuutulauluja.

Meillä on 62 ja 68, riippuen vaatemerkistä :) Body ja housut sekä sukat on päivällä ja yöksi sit jää body sekä sukat. Meidän neiti on kans aika hikoileva niin joutuu välillä vähentelee vaatetta. Samoten tyttö on hoikka ja pitkä, ihan kuin vanhin poikakin oli vauvana.

suvitus, kuulostaa kyllä hyvältä tuo iltarutiini-näkökulma. Enkä kirjoituksellani missään nimessä tarkoittanut, että erilliset yövaatteet mielestäni olisivat jotenkin turha juttu tai mitään. Välillä vaan kun on useaan otteeseen jo ees taas puljattu vaatteita, niin jotenkin vauvankin kannalta meillä tuntuisi hassulta vielä kertaalleen puljata erilliset vaatteet, sillä meillä ei edelleenkään hirmuisesti pidetä siitä, että paita vedetään pään yli, vaikka olen koettanut tehdä siitä hauskan leikin. Joskus toimii, joskus ei.

62cm vaatteet hypättiin melkein kaikista yli suoraan kokoon 68cm. Jatkuvasti enempi vaatteissa ylileveys ongelmana, niska-haara-mitat täyttyy nopsaan.

Tykkään joo bodyjä käyttää jonkunlaisten trikoitten tai leggareiden kanssa. Nyt menossa kuitenkin jumpsuit-villitys esim. Mini Rodinin, Molon ja Gugguun ihanat vaatteet heikkous! Nettikirppailu popittaa. Puolipotkarit käytettiin vain 56cm ja alle, nyt ajellaan sukilla, joita toki kiva potkia pois. Käsineitä tai hattuja ei ole käytössä, koska tytöllä on kuuma ennemmin mitä kylmä. Yökkäreissä mekkomallit ja vetskarilliset haalarit parhaita (terillä esim Tuttan vanhat, ilman teriä Lindex).

Hellevaatteet olen myynyt tai lahjoittanut pois melkein kaikki, taidan siirtyä ostelemaan talvivaatteita...

Viileänä kautena tykkään yhdistelmästä body+sukkikset+jotkut housut. Tai body+sukkikset+mekko. Body on vaan niin huippu, koska vaippa pysyy paikoillaan ja keskivartalo pysyy lämpöisenä. Paitoja en ole juuri tällä lapsella käyttänyt.

Välikauteen olen kyllä hyvinkin omavarainen. Mietin että josko sitä jättäisi varsinaisen talvipuvun ostamatta. Kai sitä jonkun saa sitten kun näkee tuleeko talvesta talvi vai mikä...

Luonnonkumitutti! :Heartred

Meidän jäbähän ei tosiaan tuttia ole suostunut syömään, kolmea erilaista on kokeiltu. Sinällään se ei ole ollut ongelmakaan, kun muutenkin helposti rauhoittuu. Nyt kuitenkin bussimatkat on olleet yhtä huutoa noin viikon verran, joten rauhoituskeinoa on ruvennut kaipaamaan. Hainpa sitten eilen luonnonkumitutin kokeiluun ja illalla jo varovaisesti kokeiltiin leikkien tiimellyksessä ja kas, sehän pysyi suussa! Äsken heräili miehen viereltä unilta ja meinasi ruveta itkeskelemään ja kas, tutti suuhun ja unet jatkuivat! Toimii siis, jee.

Tässä kuitenkin tulee esille taas tämä äitiyden ristiriitaisuus, sillä samalla, kun olen iloinen siitä, että toimiva tutti löytyi, niin samalla minulla on paha mieli ja tunnen huonoa omaatuntoa, kun tuolleen huijaan mun pientä vauvaani :crybaby2Luuli saavansa tissin suuhun ja onnellisena sitä lutkuttaa, mutta se onkin tekotissi :sorry:

Ihan sama juttu, ei silikoni kelvannut vauvalle mutta luonnonkuminen tutti lohduttaa. Kumi on pehmoisempaa, ehkä siksi vauvasta kivempi. Tyttö pullauttaa tutin yleensä pois mun sylissä. Tietää, että parempaa on tarjolla. Joskus olen saanut kyllä yöuneenkin nukahtamaan nukahtamaan tutilla. Tovin sitä mussuttaa ja sitten sylkäisee hittoon.

En mä usko että vauva on niin hölmö, että luulee tuttia nänniksi :D Meillä on jo kauan ollut tutti ahkerassa käytössä, toimii lähes taikasauvan tavoin rauhoittamiseen. Selvästi on paljon imutarvetta ja tutti lohduttaa, hyvä niin. Tosin välillä aiheuttaa ongelmia yöunilla, kun ei oikein rauhoitu unille ilman tuttia, ja sitten helposti havahtuu siihen kun tutti tipahtaa! Viime yönä jäin pitkäksi aikaa jumiin siihen et vartin välein piti laittaa tutti takaisin suuhun :/ Ja arvatkaa vaan kuinka monta kertaa olen unenpöpperössä pimeässä makkarissa tunkenut tuttia kaikkialle muualle kuin suuhun :D

Laittakaas linkkinä tuttilempparinne! Meilläkään ei tutti maistu, olisi kiva vielä kokeilla jotain lohdukkeeksi, esim. automatkoille kun on istuimessa oltava :shy:

Mam 0-6kk tutti

Piti ostaa lisää harsoja kun tyttö alkanu puklailemaan enempi

Meillä kans MAM-merkkinen, mutta meillä on isompi tutti kuin tuo 0-6 kk..ei kelvannu tuo pieni ollenkaan, piti ostaa isompi. eli seuraava koko tuosta ihan pienestä, onkohan se 4 kk eteenpäin muistaakseni. Mutta ei meilläkään kelpaa kuin autossa van. Nyrkkiä muutoin syödään :grin Täytyy itekin ostaa lisää harsoja, tuntuu jo menevän niitä enemmän pesuun.

Nyt on ruvennut tekemään mieli kantoliinaa. Kudottua meinasin, koska voi käyttää kauemmin/painavammalla ja on monta erilaista sidontaa. Katselin netistä erilaisia, mutta nyt on pää ihan pyörällä! Kokemuksia?

Mulla on ihan täyspuuvillainen, budjettisyistä :grin Mutta sekin toimii ja käy ihan taaperollekin sitten, ihan eri kaliiberia se on kuin trikoinen.

Meillä on nyt käytössä 62 vaatteet. Jätkä on 64cm pitkä, mutta todella kapeaa mallia. Suurin osa 62 vielä "pyörii" päällä, mutta pituudesta jo alkaa olla naftia. Tänään tajusin sijoittaa bodyn JATKOPALAAN. En omista ompelukonetta, äkkiä olisi tehnyt sellaisia itsekin. Menee vaatteet paljon pidempään ja ei jatkopala housujen ym alta näy mihinkään. :) H&M:llä on hyvän mallisia bodeja. Kietaisumalliset ovat ihan ykkösiä, melko vähän meillä on pään yli vedettäviä.

Takaisin