Osittaisimetys

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Moon81
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä taitaa olla peli menetetty - näillä helteillä ei tule enää yhtään mitään ja lapsiparka itkee ja itkee, kunnes saa pullonsa ( 100-140ml kerralla). Kylläisenä sitten tykkää imutella tissejä ja vissiin jokusen tipan vielä saakin?

Yritetty on vaikka mitä ( asentoja, ihokontaktia jne) mutta kun ei. Palkkioksi saa vain raivoavan vauvan ja äidille pahan päänsäryn... Aamullakaan ei maitoa enää tule juuri mitään.

Mummi tosin lohdutteli, että ihan hyvä mustakin tuli, vaikka sektiolla syntynyt pullolapsi olinkin. Ja nyt on sentään korvikkeissakin valinnanvaraa, silloin 80-luvulla pelkkää Tuttelia...

Että näin.
 
Meillä tulee taas vähän paremmin maitoa näkyy ja korvikettakin on mennyt taas vähemmän vaikka saakin sitä syödä vapaasti.

Tää taitaa mennä meillä nyt hyvin näin. Korvikkeen tavoitteellisesta säännöstelystä ei ollu miulle ku stressiä. Ny saa pullosta sen verran ku tykkää mut anna vaan suunnilleen desin annoksia ettei totu vetää kahta desiä aina napaan kerralla. Syököön sit useammin :) Tissiä saapi joka välissä ku kelpaa ja ku ei kelpaa ni pumppaan ja lykkään seuraavaan pulloon. Ehkä se korvikkeen määrä sit vähenee tai ehkä ei mut kuitenki ns kaikki keinot käytössä paitsi se jatkuva tissillä roikkuminen. Ku tyttöä ei kiinnosta tyhjää aktiivisesti imeä edelleenkään ni turha tuputtaa. Se imee sen mitä mukavasti tulee ja lussuttelee sitte. Lussutelkoon, se on sille varmasti ihan mukavaa, mut taidan hoitaa noi tissin tyhjentämiset sillä pumpulla sit kuitenki ennemmin ku väkisin yrittää pitää imemässä.
 
Meillä on nyt jo pari päivää kitissyt ja ollut päivät koko ajan tissillä. Viime yökin piti olla tissillä koko ajan ja pitkästä aikaa piti yölläkin antaa pieni annos lisämaitoa kun imi tyhjää tissiä ja itki vuoron perään. Jos ees nousis entiselle tasolle maito ton tiehyttukoksen jäljiltä :) Niin ja ikää huomenna 3kk et iha oppikirjan mukaan taitais olla tiheä imu nyt.
 
Eikä! Voiko kuukautisten alkaminen aiheuttaa maidon loppumisen??? Tänä aamuna ei ole kun tippoja tullut.. ihmettelin kun poika alkoi heti huutaa maidon loppumista ja tarkistin tuleeko mitään - no ei! o_O Että oliko tää nyt tässä sitten? :sad001 Juonut olen kuitenkin riittävästi...
 
Ei. Mutta se voi muuttaa maidon makua (ei kelpaa) ja hidastaa herumista (eli voi vaikuttaa että maito loppuu, vaikka todellisuudessa sen tulo vaan hidastuu ja on tiukemmassa).
 
Mulla on semmoinen tieto, että kun kuukautiset alkaa tarkoittaa se että maito on loppumassa. Itellä ei tosiaan maitoa tullut kuin ihan alussa ja menkatkin alkoi 3vk synnytyksen jälkeen (ja ei ollu jälkivuotoa, koska se loppui muutamaa päivää aikaisemmin)
 
Ei tarkoita, että maito loppuu. Imetyksen ehkäisevä hormonaalinen vaikutus vaan loppuu kun imetysvälit pitenevät yli neljään tuntiin, tai on kerrankin yli kuuden tunnin tauko (toiset sanoo, ettei sais olla yli neljää tuntia kertaakaan). Kuten jos vaikka lapsi alkaa nukkua yön läpi. Tässäkin ohjeet vaihtelee (pelkkää imetystä en itse pitäisi luotettavana ehkäisynä, mutta mikä jottei, jos ei haittaa, että uusi lapsi tulee).

Mistä näitä urbaanilegendoja maidon loppumisesta oikein sikiää..? Niin ja jälkivuoto voi pitää taukoa ja alkaa uudelleen :)
 
Tiedän ihmisiä joilla on menkat alkanu ku vauva on ollu pari kk ja silti imetys on onnistunut lähemmäs vuotta ja silloinkin loppunut vain vauvan tahdosta :) eli ei paniikkia!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Menkkoja ei näy eikä kuulu vaikka imetysvälit on ollu jo pitkään öisin yli neljää ja jopa kuutta tuntia. Kai sekin on yksilöllistä..
 
Joo on. Toisilla alkaa melkein saman tien vaikka täysimettäis koko ajan ja toisilla pysyy kaks vuotta poissa vaikka osittaisella mentäis :)
 
Ei ihan onnistunut se haaveilemani 4 kk täysimetys, mut tyytyväinen olen tähänkin. Poika on nyt saanu jokusen kerran korviketta, kun on vetässy tissille raivarit enkä oo saanu sit millään syömään. Kunhan nyt vaan ei ottas ihan tavaksi, tahtosin kuitenki jatkaa imetystä vielä hyvän tovin.
 
Niin mekin ollaan alettu antaa nyt kolmena iltana korviketta pullosta ennen unia. On niin vaikeeta se syömään suostuminen ja alottaminen, et ihan oon tähän enemmän kuin tyytyväinen. Ja vauva myös.
 
Muistaakseni vauva-lehdessä oli jokin aika sitten imetyksestä juttu ja siinä oli puhetta siitä, että 3kk iässä voi tulla haastava vaihe imetyksen kanssa, mutta sekin menee ohi :) meil on ollu sellainen vaihe niiden perinteisten rintaraivarien loputtua, että poika vetää pellollisen herneitä nenään, jos hänelle yrittää tissiä tuputtaa vaikkei ole kunnon nälkä. Eli kun lopetin iltaisin "turhan" tissin tuputtamisen niin pojalla loppui ylimääräiset raivarit. Tietty sit herää vähän aikaisemmin yöllä syömään, mutta eiköhän tilanne taas muutu hetken päästä toiseen suuntaan :) tsemppiä imetykseen kaikille!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
No mäkin oon nyt tietty osittaisimettäjä, mut se ei mua haittaa. Tyttö syö, mistä nyt milloinkin tykkää. Ennen nukkumaanmenoa kelpaa vain ja ainoastaan pullo (on vissiin niin nälkäinen, et haluaa nälän taltuttaa HETI), mutta tämähän tarkoittaa myös sitä, että myös mies voi näitä nukutuksia hoitaa. Öisin sitten imetys ja pääosin päivät, ellei olla jossain.

Vieraissa paikoissa ei rauhoitu syömään edes kylkiasentoon, et sitten on pullolla menty. Menee ilmeisesti huomio vieraassa paikassa mm. uusien kattolamppujen kattomiseen...

Maitoa edelleenkin suihkuaa, mut tyttö ilmeisesti handlaa sen homman. Lauantaina irroitti yllättäen otteen tissistä ja siitähän sitten suihkus n. 5 suihkua suoraan tyttöä naamaan, mm. silmään, ni tyttö laittoi silmät kiinni ja hekotteli. :) Ennen muinoin olisi kyllä tulllut huutoa...:)
 
Mulla on kyllä omituiset maitolaitokset.. vasemmasta alkaa jossain vaiheessa syöntiä suihkuta (siis vaikka poika söis oikeella puolella) ja sitä maitoa tulee niin kauan suihkuamalla että on tyhjää.. ei siis kovin kauaa :sad001 Ärsyttää kun pitää aina pelleillä noiden maidonkerääjien kanssa tai sitten poika ei kerkee nieleskelemään ja kaikki valuu suupielistä :rolleyes: Ja oikeelta puolelta ei meinaa tulla sitten millään mitään :sad001
 
Ootko koittanu pumpata oikeesta samaan aikaan kun syötät vasemmasta? Josko vasemman herumisen alkaminen alottain herumisen myös oikeella, ja pumpulla sais lisättyä siten maidon tuotantoa? Ei oo kyllä helppoo se samaan aikaan pumppaaminen. Mulla on sähköpumppu niin jotenki onnistuu, mut käsikäyttösellä varmaan vaikeempaa.
 
Juu oon, mullakin sähkökäyttönen mutta se häiritsee äänellään pojan syöntiä ja käsikäyttösellä ei onnistu.. :sad001
 
mulla sama, ihan sama kummasta syö niin toisesta tulee myös, joten itse pumppaan käsikäyttösellä ja sielt tulee semmonen 80-100ml :) toimii mulla hyvin, vaik vähän on "kädet täynnä" fiilis.
 
Mulla on kans aina herunut parhaiten pumpulle samalla, kun imettää toisesta. Alusta asti ku oon pumppaillu niin on poikakin tottunut siihen hurinan ääneen :)
 
Takaisin
Top