Osittaisimetys

Pidin pitkään taukoa pumppauksesta kun tuntui vaan tulevan 20 ml suunnilleen, mutta tänä aamuna tuli taas 90 ml niinkuin viikkoja aiemminkin rinnat oikein valuivat maitoa. Kivaa jos jatkossa tulisi hiukan niin pääsisin pariksi tunniksi omille menoille.
 
Ei tarkoita, että maito loppuu. Imetyksen ehkäisevä hormonaalinen vaikutus vaan loppuu kun imetysvälit pitenevät yli neljään tuntiin, tai on kerrankin yli kuuden tunnin tauko (toiset sanoo, ettei sais olla yli neljää tuntia kertaakaan). Kuten jos vaikka lapsi alkaa nukkua yön läpi. Tässäkin ohjeet vaihtelee (pelkkää imetystä en itse pitäisi luotettavana ehkäisynä, mutta mikä jottei, jos ei haittaa, että uusi lapsi tulee).

Mistä näitä urbaanilegendoja maidon loppumisesta oikein sikiää..? Niin ja jälkivuoto voi pitää taukoa ja alkaa uudelleen :)



on varmaan helppo sanoa urbaanilegendaksi, jos ei itse ole sitä kokenut, et oman hormonitoiminnan muutos saa maidontulon hiipumaan ja loppumaan. Yksilöllistä.
 
Tietenkin on yksilöllistä, ei täällä samasta muotista ole kukaan. Mutta harvinaista se on. Ärsyttävää vain sitten tietty kun omalle kohdalle sattuu ja toiset ihan faktana väittää että ei oo mahdollista. On toki, kaikki on mahdollista, mutta yleensä se herumisen heikkous tulkitaan maidon vähenemiseksi ja yleensä on ihan mahdollista yhä imettää, vaikka menkat alkaisi. :) Siksi olis parempi levittää tietoa siitä että se on ihan normaalia kuin mitä jos aina sanotaan että niin se maidontulo loppuu menkkoihin vaan kaikilla niin moni voi lopettaa ihan turhaan.
 
Juu-u, suosittelen tietenkin tehostamaan imetystä, jos maito tuntuu ehtyvän. Niin tein itsekin ja kaikki lasten saamat maidot oli imetettyä siihen asti, kun siirryin pulloon. Joskus sille vaan ei mahda mitään.
 
Venkoileeko teillä muilla vauva pullon ja tissin välillä? Meillä on välillä rinta- tai pulloraivarit...välillä kelpaa toinen ja tänään pitkästä aikaa halusikin imetyksen ennen unia. En ymmärrä...
 
Voi imetys! Täällä on nyt muutama päivä melkein kieltäydytty kokonaan siitä :sad001 Purraan vaan ja huudetaan.. ei auta ees jos puristaa maitoa suuhun :sad001 Ihanaa että tuli hampaat, mutta toisaalta ei... äsken onnistu ku tainnutin ensin pullolla niin että alko silmät lupsumaan ja sitten vaihto. Että nytkö tuo poika sitten päätti että riittää?! Ei ole ennen kieltäytynyt varsinkaan jos hirmu nälkä on :confused: Masentaa....:sad010
 
Joo tääl kans huudetaan tissille kun on ihan hirmu nälkä, sit pakko antaa vähän eka pullosta et rauhoittuu ja jatkaa sit tissillä. Huoh!
 
Ite aina lohduttaudun sillä et toiset jotka on koko ajan ollu täysimetyksellä eikä oo pulloa nähnytkään silti imetetään tyyliin kuukausikaupalla tanssien ympäri asuntoa tai suihkussa kun ei muuten suostu rinnalle... :rolleyes:

Meillä tuntuu taas kasvukausi olevan ohi ja korvikkeen määrä vähenemään päin. Ja nyt tyttö vihdoin imee joka kerta rinnan tyhjäksi eikä sillai fiiliksen mukaan, eli imetyksen perään ei taas pumpulle tuu juuri yhtään mitään, muutamia tippoja. Jopa pakkautuneet rinnat on nyt saanut auki kun aiemmin ei oo ollu toivoakaan imettämällä niitä saada vaan pumpulla pelkästään (mikä on ollut välillä iltasella aika tuskaa kun eka iltakitinöiden aikaan ei huoli rintaa = rinta pakkautuu ja sit kun nukkumaan mennessä ottaa niin se maito ei tule enää ulos - siinähän sit oot turvonneen kipeän tissin kanssa unileluna vielä tunnin ennen kuin pääset pumpulle).

Mutta tuntuu että hampaisiin / mahakipuihin / helteen aiheuttamaan epämukavuuteen nyt sit haluaa pulloa myös lohdutukseksi. Eli ottaa 15-30 ml pullosta kerralla ja silti sitä pitäis sit olla koko ajan saamassa. Helle tekee hulluksi, ensin tytön, sitten äidin :grin Välillä tosiaan kelpaa pelkkä rinta, välillä pelkkä pullo. No, väliäkö sillä, kunhan saa näillä helteillä syödäkseen ja juodakseen.
 
Mä en kyl väkisin ees yritä imettää, kun ei siitä mitään tuu. :) Onneksi on noita tuttipulloja! Pumpannut en oo varmaan kahteen viikkoon. Kyllästyin. Pakkasessa on maitoa (ehkä 6 x 50ml?) ja luomukorviketta ostetaan kaupasta, se tuntuu maistuvan ihan hyvältä.
 
Mä taas oon ajatellu kokeilla vielä imetysapulaitteelle palaamista. Saa nähdä kestääkö hermo sen letkun putsaamista taas, eihän se oikeesti iso homma oo mut kuitenkin yks asia lisää. Mut et siirtyis rinnalle melkein kokonaan vaikka korviketta letkusta saiskin osan, isältään vois pulloa ottaa.
 
Siis sellainen että nännin lisäksi ujutetaan ohut letku vauvan suuhun, niin että samalla kuin imee rintaa niin imee kuin pillillä lisämaitoa. Yleensä imetetään ensin ja sit ku vauva alkaa sylkemään tissiä ni lykätään letku tissin kanssa suuhun. Niin sillä saadaan vauvalle lisämaito ilman että tottuu mukiin / pulloon / ruiskuun ja saadaan tietty rinnalle stimulaatiota enemmän. Niitä saa ostettua valmiina pakettinakin tai sit voi tehdä pussista/pullosta/ruiskusta ja ruokintaletkusta (vastasyntyneen nenämahaletkusta) itse virityksen.
 
Nonnii, nyt suostuu poika jo syömään - 2 kertaa päivässä, aamulla unen pöpperöisenä ja illalla vellin jälkeen kun melkein jo nukkuu :confused: Muuten olen päivisin yrittänyt ennen jokaista ruokailua, ei vaan kelpaa :sad001 Pumppailen sitten päivällä... :sad001
 
Meilläkään ei kelpaa kuin just heränneenä/unenpöpperöisenä. Mut öisin sit heräileekin sen 3 kertaa taas, jippii!
 
...pitikin sanoa. Ja ekaa kertaa päikkäreitten jälkeen ei todellakaan ollut imetysmyönteinen tyttö. Pullosta hotkas sitten. Btw. millasia määriä kerrallaan menee teillä maitoa? Meillä n. 50-100ml...
 
100ml-200ml :rolleyes: velliä on huitassu koko törpön (eli sen 210ml)

muoks, jos suostuu mun maidot vetäseen ni sit 50ml-150ml
 
Kääks ku tuntuu pieneltä toi määrä ku vertaa siihen mitä toi välillä vetää. Tissin lisäksi saattaa upota 200-250 ml pullosta.
 
Se on niin yksilöllistä toi syöminen :rolleyes: Toisilla on menossa kasvupyrähdys ja syö siks kai enemmän :)
 
Takaisin
Top