Opiskelu/työssäkäynti ja raskaus!

Tänään kerrottu työkavereille odotuksesta syystä, että ovat kovin tarkkanäköisiä ja työporukka on niin tiivis. Ensi viikolla olisi omaa suosikkiruokaa töissä(maksalaatikkoa), joten tajuavat kyllä jos en sitä syö. Plus et tämä salailu ja kiertely on todella rasittavaa ja epämiellyttävää. Positiivinen ajattelu ja luottavaisuus raskauden sujumiseen on mun taktiikka juuri nyt ja huolehditaan asioista sitten jos jotain ilmaantuu.

Totta. Voi olla että itsekin paljastaa kun ar-ultrasta selvitään. Tosiaan välillä vaikeaa peittää pahoinvointia ja siitä etten saa iltaisin unta olenkin kertonut, mutta syytä en. Onneksi tästä päivästä nyt selvitty ja enää kaksi ja sitten olisi viikonloppu! Huomenna saa nukkua hieman pidempään, jos vaikka helpottais tää univajekin.

Ja oon kans miettiny just sitä et kuvittelenko nämä oireet vai voiko tässä vaiheessa jo olla näin hankalaa? :P Hassua että kun raskaudessa on pahimmat pahoinvoinnit meneillään niin siitä ei voi edes kertoa kenellekään. Tosin oon nyt kyllä parille kaverille avautunut kun ovat kysyneet. En parhaimmille kavereille osaa valehdella. Ja totta puhuen helpotti vähän että kertoi :)

Haa, olin saanu sähköpostiin päätöksen ylityövapaasta ens maanantaille, jolloin mulla on se neuvola. Muuten ihan hyvä juttu, mutta kun ei pomolla ole osottaa paikkaa, mihin sijoitan hoitolapset siksi päiväksi. Voi että mua niin ottaa päähän nää työkuviot:arghh:

Hmm.. astetta haasteellisempi tilanne! Miten tuossa työssä hoituu esim äkilliset sairastumiset yms?

Äkilliset sairastumiset on viisainta sijoittaa viikonlopulle... Yks työkaveri joutu soittaa ambulanssin hakemaan ja paareilla vielä ilmotteli vanhemmille, mihin ottaa yhteyttä. Meijän kunnassa vaan sattuu nyt olemaan tän päivähoidon osalta harvinaisen hankala tilanne, pitäis helpottaa piakkoin. Tosin se ei poista sitä tosiasiaa, että mun pitää päästä maanantaina neuvolaan! Perskeles!

Itse oon töissä päiväkodissa alle kolmevuotiaiden ryhmässä joten työ on todella rankkaa paikoitellen niin fyysisesti kun muutenkin. Kerroinkin sitten yhdelle työkaverille joka itsekin raskaana, että ei ihmettele kun välillä vauhti pukemistilanteissa yms hidastuu kun pitää nieleskellä huonoa oloa.
Eniten stressaa se, että tosiaan tiimikaveri on jäämässä huhtikuussa äippälomalle ja siihen ei todnäk oteta sijaista ennen syksyä eli vedetään 4 aikuisen ryhmää kolmella. Että saa nähdä miten itse jaksaa. Oon kyllä miettinyt että jos työntekijöiden hyvinvointi ei johtajaan vaikuta niin hyvällä omallatunnolla sitten tarpeen mukaan lepäilen kotona keväällä jos menee liian tiukaksi tahti töissä.
Aiemmin oon ollut jotenkin melko aktiivinen opettaja ja tosi hyvä lasten kanssa mutta tää väsymys kyllä vaikuttaa selkeästi omaan jaksamiseen myös töissä :(

Meillä aika sama tilanne töissä fudge, joudutaan osat viikon päivistä tekemään kolmella kun olisi neljän aikuisen ryhmä. Ja pienten puolella siis olen töissä, aika rankkaa on ollut nyt varsinkin tämän etovan olon ja väsymyksen kera..

Tänään tajusin, että periaatteessa minulla on kaksi esimiestä. Toki toinen (jonka olen jo todennut huonoksi vaihtoehdoksi, kun pitää ilmoittaa sairaslomasta tms.) on se "lähempi esimies", mutta.. Tänään soittelin kahden viikon sairaslomastani tälle toiselle ja hänen kanssaan oli PALJON mukavampaa puhua puhelimessa.. Ei lainkaan sitä syyllistämistä, painostusta tms. Totesi vain, että katsotaan sitten taas uudelleen kahden viikon päästä, että yritähän lepäillä nyt :)

On se vaan pyllystä tämä alkupään oireilu.

Itsekin joutunut muutaman päivän olemaan poissa oksentelun ja jatkuvan kuvotuksen tunteen takia. Pitkähkö kävelymatka koululle ja jos olotila on semmoinen että ei uskalla viittä metriä kauemmaksi pöntöstä niin... Onneksi suurin osa opettajista on ymmärtänyt kun on maininnut että miksi voi tulla poissaoloja. Täytyy vaan toivoa että saa jotenkin kurssit läpi ettei valmistuminen tämän takia nyt jä väliin..

Tsemppiä olojen kanssa Paralysis! Eipä sitä oikein mitään mahda, jos on pahoinvointi noin kovana. Toivottavasti kurssien suoritus onnistuu jotenkin fiksusti :)

Ite työskentelen myyjänä, muuten työ ei ole kovinkaan raskasta mutta jaloillaan pitäs olla koko päivä. Aamut on tuottanu hankaluuksia pahan olon ja järkyttävän uupumuksen takia ja oon joutunukki nyt olla pari päivää pois töistä.
Sain tietää raskaudesta kolmisen viikkoo sitten ja sillon myös tiesin että saan vakipaikan. En puhunu pomolle raskaudesta mitään kun sopimusta kirjotettiin. Kohta kai sille pitäis kertoo eikä varmasti ilahdu.

Ei se pomo välttämättä ilahdu, mutta eipä se kiukutellakaan voi.. Oikeus on tulla raskaaksi, vaikka kuinka olis vakipaikka :)

Niin totta :) pienen valkoisen valheen aijon kuitenkin sanoo kertomalla että sain tietää raskaudesta vasta viime sunnuntaina :D

Eihän ne töissä voi tietää, koska oot saanut tietää. Voihan sitä myös antaa ymmärtää, että laskettu aika on hieman myöhemmin kuin onkaan ;)

Joillakin työnantajilla on kyllä ollut niin mukavia reaktioita raskausuutisiin...

Itselläkin loppui koeaika tämänhetkisessä työpaikassa vuoden lopussa ja raskaudesta sain tietää vähän jälkeen uuden vuoden. Mutta oon ihan tyytyväinen jos pystyn olemaan töissä suht normaalisti ja saan tämän ekan toimintakauden vedettyä kunnialla. Saa sitten uusi työntekijä aloittaa uuden ryhmän kanssa syksyllä.

Mulle meidän pomo sanoi jo heti kun aloitin että mielellään hän palkkaa meitä nuoria töihin, mutta me vaan jätetään hänet sitten aina pian pulaan kun aletaan lapsia tehdä :D

Pöh, te mietitte liikaa pomojen tunteita :wink
Mä aion kyllä nauttia siitä et saan jäädä äippälomalle, vaikka tiedän et tulee kinkkinen tilanne työyhteisölle kun jään pois. Mut se ei oo meidän odottajien ongelma, vaikka miten pomon päätä kivistää se tilanne :P Ja äitiyslomastahan ei tartte kertoo ees vielä pitkään aikaan, jos ei jää kiinni :P

Mua mietityttää koska kertois et en palaakkaan kesäkuussa takas, vaikka alustavasti niin sovittiin. Vuoden jo oon ollu töistä pois, et sijainen on jo luonnollisesti..vähä mietityttää kuinka siellä suhtaudutaan, mut en kyllä ota riskiä et palaisin raskaana olevana kiireisimpänä/raskaimpana aikana..

Pitäiskö sun sit suski kertoo jo pian? Jos sulla on jo sijainen, niin nehän vois saada sen sopimusta jatkettua sitten suoraan? Olis varmaan kaikkien etu, kun ei tartteis rekrytoida ja kouluttaa uutta sijaista :)

Takaisin