Opiskelu/työssäkäynti ja raskaus!

Eikö koulun ole pakko antaa pakottavista syistä opinto vapaata sulle. Sopivasti satttuu että menisi opiskelu tauolle vuodeksi elokuusta kesäkuulle. Opiskelua jatkaa voisi sitten elokuussa. Eikös silloin saa asumistukea ja perus (ehkä minimi äitysrahaa) koska ei ole ollut palkkatuloja olettanen. Joka opiskelu yksikössä on opintoneuvoja tms. se auttaa papereiden kanssa tämä on ainakin käsitykseni... Olen vm -73 joten tieto super vanhaa mutta uskon että toimii vieläkin näin. Koulun keskeyttämistähän voisi sitten äitiysloman lopulla ajatella. Ei ehkä viisasta tehdä päätöstä nyt. Kouluun on varmaan hankalampaa palata jos lopettaa ja sitten päättää haluta takaisin.
Tsemppiä appletyts!
 
Mä luulisin, et jos keskeyttää nyt niin laittaavat karenssin päälle ja sit saat rahaa vasta äitiyslomalla. Aikaistetulle äippälomallehan sai jäädä 50vrk ennen laskettua-aikaa (muistaakseni). Kannattaa kelassa käydä kyselemässä niin saa ainakin faktatietoa. Ite kun luen noita kelan sivuja nii itku meinaa tulla kun en tajua niistä. Täytyy ite sit mennä lappuineen siellä käymään kun ne saan.
 
Tänään kävin sosiaalityöntekijän luona sanoi että mun pitää keskeyttää opinnot nyt tässä kuussa ja pyytää neuvolan lääkäriä kirjoittamaan sairaslomaa niin pitkälle että äitiysloma alkais... En ole työ/koulu kunnossa
 
Mulle oli luvattu töissä suullisesti määräaikainen sopimus ens kesään asti, kas kummaa kun ilmotin jääväni elokuun lopulla äitiyslomalle niin ei ollutkaan enää töitä tarjolla kun elokuun puoleen väliin. Jäin sitte varhennetulle äitiyslomalle jo elokuun alussa, että ei tarvi olla työttömänä välissä. Ammattiliiton kautta nyt asia hoidossa, työnantajan pitäis maanantaihin mennessä vastata liiton kirjeeseen!
 
Takaisin
Top