Opiskelu/työssäkäynti ja raskaus!

Mä teen henkilökohtaisena avustajana töitä.. Osa-aikaisena, vaihtelevalla työajalla, ei kesälomaa.. Saa nähdä mihin asti pystyy sitä tekemään.
 
Itse opsikelen alaa, jolla ei ole turvallisuussyistä suositeltavaa olla raskaana ( kemikaalit ), koulu nyt puolessa välissä ja ajattelin kesäkuuhun asti tehdä teoriapainoitteisesti opintoja, jolloin koulusta jää hyväksilukujen jälkeen vajaaksi vain 6-8 viikkoa, kun jään äitiyslomalle. Mies valmistuu varmaan vauvan syntymän aikoihin samalta alalta ja voi sitten mahdollisesti keväämmällä 2016 olla vauvan kanssa, jotta itse saan paperit ulos. Isommat lapset on päiväkodissa ja jatkavat siellä normaalisti. :)
 
Me oltiin miehen kanssa ajateltu että mietitään näitä lisääntymishommia sitten kun on mullakin työpaikka yms, mutta nyt sitten tulikin siinä mielessä (kai) hyvään saumaan, että valmistun keväällä ja kesäksi on pari keikkahommaa, jatkosta ei tietoa eli siinä on hyvä sauma sitten mammalomailla rauhassa ja laittaa kaikki valmiiksi :)
 
Mä oon kans ajatellut, että nyt on kiva mammalomailla ja olla kotiäitinä, kun ei oo työpaikkaa minne palata. Sitten kun on sen aika, alan etsiä unelmatyötä ja palaan hyvillä mielin työelämään. Nyt nautin äitiydestä. :)
 
Jenzku, äitiyspäivärahaa saa myös mammalomalle jäävä opiskelija, mutta toki se on sitä minimipäivärahaa jos ei ole riittävästi tuloja ansiosidonnaiseen äitiyspäivärahaan. Näin oon ainakin muutamalta kaverilta käsittäny jotka kesken opiskelujen on jääny mammalomalle.
 
Nyt kyllä ketuttaa työnantaja NIIN pahasti, ettei tosikaan. Huhhuh. Soitin aamulla, kerroin että sairaslomalla ollaan ainakin tämä ja huominen. Kerroin raskaudesta ja kivuista, jotka saavat tänään jo itkemään.

Sitten tulee häneltä viesti:"oletko jo asiakkaalla?"
Vastaan "öö, en. Pitäisikö?" Hän vastaa ymmärtäneensä, että olen tänään menossa.
Hetken kuluttua:"Hoidatko huomisen asiakkaan kuitenkin normaalisti?", johon jälleen vastaan, että en.

Sitten tämä jo soittaa. Selitän, että missään asennossa ei ole hyvä olla, vääränlainen liike saa kyyneleet silmiin ja tällä kivulla ei haaveilla edes imuroinnista. Josko se nyt olisi uponnut hänellekin..
 
:meh: Voi abu! Mikäköhän tuossa nyt jäi pomolle epäselväksi...? Kai se nyt sitten viimesellä ymmärsi? :BangHead
 
En ymmärrä. Kuitenkin lähetin sairaslomatodistuksenkin heti aamusta ja tämä kuittasi sen o_O mutta ehkä tämä meni nyt jo kuitenkin jakeluun.. Toivossa on hyvä elää :D
 
Tyhmä esimies sulla aBu, kun ei tajua et sairasloma on sairasloma..kuullun ymmärtämisessä varmaan vikaa..huh huh...
Toivottavasti sulla kivut pian helpottaisi.
 
Tosi outo pomo kyllä sulla, aBu! Vähänkö tahditonta tommonen.

Itsekin kerroin tänään pomolle, oli iloinen meidän puolesta :)
 
No nyt kävi sitten niin että sen paikan pomo mihin mä oon menossa helmikuuks soitti ja kyseli siitä että pystynkö jatkaan siitä sen koko sijaisuuden (n.kaks vuotta). Kerroin että kiinnostaa ja puhuttiin siitä mutta pakkohan sille oli kertoo sit samalla että tilanne on tämä niin johan muuttu ääni kellossa :/ kerroin kyllä olevani valmis tekeen määräaikaista sinne kesän lopulle jos heille käy että hakevat uuden sijaisen sitten kesällä. Saa nähdä kuinka käy, ei kuullostanu kuitenkaan hyvältä.
 
Tietääköhän se esimies sitä että jos lääkäri on antanut saikkua, ja työntekijä tekee siitä huolimatta töitä, niin jos jotain sattuukin, ei työnantajan vakuutus korvaa vaan menee ihan täysin työnantajan piikkiin kaikki. Eli kannattais vaan työnantajienkin pitää saikuista kiinni. Meillä esim ei meitä päästetä töihin jos saikku vielä menossa vaikka sanottaisiin että ollaan jo tervehdytty. Töihin meno kesken kaiken onnaa vain jos mennään hakemaan lääkäriltä kirjallinen sairasloman peruutus.
 
Huh huh. Tää työssäkäynti rupeaa olemaan jo voimat ylittävää. En tiedä käytänkö raskautta syynä kaikkeen vai onko se oikeasti syy. Tuntuu että oon väsyny, kiukkuinen ja aamuisin huonovointinen. Teen asiakaspalvelutyötä joten kiukkuisena töissä ei ole mitään parasta. Työkaveritkin kiukuttaa ja haluisin jo paljastaa kaikille mikä on oikea syy tähän pahaan fiilikseen, mutta en vaan voi. Turhauttaa... Ei ihan voi ottaa saikkuakaan ketutukseen.
 
Snuzzle, en olekaan tuollaisesta edes koskaan kuullut! Sitäkin hassumpaa, että työnantajani yrittää patistaa töihin, vaikka saikkua on kirjoitettu. Hmph.

Hope-, kurjaa kun on tuollaiset fiilikset! Toivottavasti olo paranisi väsymyksen ja pahan olon suhteen. Ja eiköhän se helpota sittekö pystyy kertomaan työkavereillekin tosiaan, että mitä on meneillään :)
 
Mä googlettelin vielä tuota sairauslomalla töissä -aihetta tuossa, ja siitä tulee kyllä aika ristiriitaisia infoja että voiko vai eikö voi nykyään...

Noh joka tapauksessa, todella inhottavaa, ja väärin, jos työnantaja pistää töihin tai edes kyselee tuommoisia jos on saikku menossa. Mur! :shifty:
 
Huomenna lähden koittamaan, että kuinka mahtaisi sujua tuo työnteko. Huominen varmaan menee, kun on helppo asiakas ja se on lähinnä enemmän "vapaa-ajan" avustusta eli ns. vain hengailua. Mutta perjantai vähän jännittää - siellä saa aina siivoilla, laittaa ruokaa yms. Onneksi perjantaihin on vielä aikaa! Tänään tuli kamalat kivut pelkästään, kun kurkottelin päivällä jauhot ja sokerit kaapista..
 
Hope: sama meno täällä. Tuntuu tuo tavallinen työpäivä aika pitkältä. Ja tosiaan se ärsytys ja ketutus kaikkea ja kaikkia kohtaan on.... Kun vois ees kertoo kaikille niin auttais. Varmaan alkavat pitää mua töissä ärsyttävänä akkana kun en jaksa kommunikoida mitään ylimääräistä tai olla kenenkään asioista kiinnostunut..

Abulle tsemppiä töihin! Kumpa kivut pysyis nyt aisoissa jatkossa että saisit tehtyä töitä vielä piiiitkään. Kurjaa jos noin arkisetkin asiat alkaa kipuilla, eihän sitä uskalla kohta enää liikkua aamulla minnekään sängystä jos kivut tuollaisia :sad001
 
Mua häiritsee se, että olen rikki JO näillä viikoilla! Mitä tämä on parin kuukauden päästä, jos tämä alkaa tällaisena? o_O Tai ehkä vaikeudet alussa lupaa helpompaa loppua.. Ainakin niin saa toivoa varmaankin :D Jotenkin väkisinkin käy miettimään, että onko tämä kipu näin kovaa. Mutta siinä vaiheessa, kun kyyneleet on silmissä, niin ei tarvitse pohdiskella onko kipua oikeasti vai kuvitteleeko vaan..
 
Tuttua hope ja sannis tuo ärsytys töissä! Mua on alkanut ärsyttämään työt ja työkaverit ja pyrin vaan selviytymään päivän töistä mahdollisimman omassa rauhassa ettei tarvitse muiden kanssa jutella enempiä.. Eikä töiden tekoa helpota ne päivät kun on vielä pahoinvointi riesana, sillon ketutus kaksinkerroin pahempaa..
 
Takaisin
Top