Opiskelu/työssäkäynti ja raskaus!

Täällä toinen kokki :) Ihan mielenkiinnolla taas odotan mitä niistä töistä taas tulee kun pahoinvoinnit kunnolla alkaa. Keittiössä on vaikea pakoilla tuoksuja :D Viime raskaudessa selvisin jotenkuten jos sitten vaikka tässäkin. Mutta tuo raskas seisomatyö tulee olemaan ongelma. Viimeksi taisin puolenvälin jälkeen olla enemmän saikulla kun töissä. Selkä ei meinannut kestää ja kipeitä supistuksia tuli joka työvuoron jälkeen pitkään. Saa nähdä miten nyt käy.
 
Ite pelkään fyysisesti työtäni.mäkin kokki. Ja nornaalisti olen oikein reipas jne mut nyt ottaisin varmaa liianki rauhallisesti töissä koska raskaana ja ei varmaan hyvällä katsottaisi. Itel opinnotki keske. Aak:n haastatteluu lähiaikoina ja räätäköidää mul sopivat työajat(5-6h pv) ja en ehi iha valmistuu enne vauva syntymää kyl(työssäoppimista jäljellä enää.).mietin kans et mites ne housut? Nykyää mustat vetoketjulliset..ei mee jalkaa enää tai kiini siis.pepitaruutui inhoon et minkälaiset ois kokki työhä "sallitut" ku ois kiva et pärjäis yhil housuil ja et ne ois mukavat jalas.mites takki meneeks kiini ees enää lopussa vaik nappiriviä vaihtais..seki menis vaihtoo johoki..:-D
 
Meillä on töissä työn puolesta kaikille työvaatteet ja extroille löytyy omat. Kävin viime raskaudessa ottamassa extrojen vaatekaapista vaan isompia vaatteita sitä mukaa kun omat ei enää mahtunu :D Nappi oli auki aina housuissa mutta hyvin pysyi ylhäällä pelkällä puoleen väliin vedetyllä vetskarilla. Takista taisin jättää alimmat napit pois kun alko kiristää :)
 
Hyvä konsti alussa on laittaa tukkalenkki napinlävestä silmukalle ja se ekstralenkki sit nappiin :D Tajusko tosta mitää..
 
Eiks tommosia oo ostettavissakin Aaria. Ainakin H&M:llä, tosin ne on tarkotettu pitämään vetoketjua ylhäällä, niin että silmukka tehdään vetoketjuun ja lenkki nappiin kiinni. Mutta varmasti toimisi myös lävestä nappiin menetelmässä :)
 
Jaa voi ollakin? En oo nähny mut en oo toisaalta etsinytkään ku joku vinkkas ton ponnariniksin, ihan hyvin toimii. Mut tuo vetoketjuversio kuulostaa kans hyvältä!
 
Täällä toimistotyöntekijä ilmoittautuu. Työ ei ole fyysisesti raskasta, joten uskon jaksavani sen puolesta hyvin. Tosin jo nyt istuminen alkaa painaa alavatsaa ja juilimaan nivusiin iltapäivällä. Pitää saada järjestettyä taukoja pitkin päivää, että pääsen hetkeksi vaikka kävelemään korttelia ympäri. Selvästi kerää turvotusta tuo istuminen, varmaan vatsan kasvaessa selkäkin on kovilla istumisesta.
Meillä on pieni työporukka, jossa voi olla aikalailla mahdotonta salailla tätä raskautta enää kauaa. Varsinkin jos pahoinvointi alkaa...
Työvaatteita kävin jo alesta hamstraamassa vatsaa silmällä pitäen. Väljiä neuletakkeja, joilla saa vatsaa varmasti nyt alkuun piiloon, löytyi hyvillä aleprosenteilla. Ja myöhemmin menevät myös sit ison vatsan kanssa aukinaisena, jos en turpoa muuten kamalasti... :P
Tuota hiuspompulavinkkiä joudun varmaan piakkoin jo testaamaan, iltapäivien turvotus on kyllä ihan uskomatonta... :P
 
Minä olisin kans halunnut olla esikoisen kanssa hoitovapaalla niin kauan kuin mahdollista mut pakko oli sitten palata töihin kun lapsettomuushoidot alkoi että jotenkin saadaan nekin maksetuksi. Mun työ on niin henkisesti ja fyysisesti tosi raskasta kun on vanhustyössä ja alimiehityksellä. Pitkiä päiviä ilman kunnon taukoja. Onneks oon säästänyt lomapäiviä että saa yhden kuukauden pitää kesälomaa ja elokuussa sitten ehkä mammikselle.
 
Kyllä vähän käy jännittää tämä raskauden ja työn yhdistäminen.. Jotenkin kun toimii toisen kotona, niin siellä ei olisi kovin soveliasta oksennella. Tiistaisin ja perjantaisin on ok, koska pystyy ottaa eväitä ja syömään tasaisesti. Mutta muina päivinä on asiakas, jonka luokse ei periaatteessa voi viedä mitään - hänen allergiansa rajaa raaka-aineet n. 20 joka tapauksessa.. ääh.
 
Mun piti palata hoitovapaalta kesäkuussa takaisin töihin, mut tuntuu et jos tää pieni pysyy matkassa, niin en uskalla palata. Viime raskaudessa kaikki ongelmat alko puolen välin jälkeen ja jäinkin töistä pois 25+2. Vaikka tällä kertaa kaikki sujuiskin niin pelkäisin töiden tekoo. Oon tarjoilija ja tuolla mun työpaikassa tehdään töitä yksin..tai no on siellä kokki paikalla, mut ei siitä ole apua nosteluissa. Olut tankit painaa kuitenki täytenä julmetusti, eikä ne koritkaan kevyitä ole täytenä. Eikä kyllä ne lautaspinotkaan.
 
Abu: onks ne rajatut 20 raaka-ainetta millaisia? Voisitko kuvitella niistä saavan eväät kasaan tarvittaessa? Tai sit sun on vaan otettava esimiehen kans puheeksi, koska ethän sä voi syömättä olla :sad001

Mulle tuli mieleen, et saisinkohan kesäloman sijoitettua niin, että saisin suoraan siitä jäädä sit mammalomalle... :P Vähän ehkä ennakoin näiden asioiden kanssa, mut oishan se kiva heinäkuussa lomailla ja sit elokuun alusta jatkaa lomaa :wink
 
Jotkut viljat, kananmunat, tee, muutamat vihannekset, pari eri hedelmää, porsaan liha, broileri. Mutta hän on esim. maidolle super allerginen ja siihen ei sais edes olla tuotteet kosketuksissa. Pohdin, että ehkä mun täytyy jutella tämän asiakkaan kanssa..
 
Mä olen vielä äitiyslomalla, eli en mene töihin ennen tämän syyskuisen syntymää. Tosin jään hoitovapaalle muutamaksi kuukaudeksi, kunnes äitiysloma taas alkaa.

Mä olen ammatiltani liikunnanopettaja. Olisin pystynyt raskauteni puolesta olemaan töissä kyllä loppuun, mutta mulla murtui varpaat ennen kesälomaa ja äitiyslomaa joten jäin sen tapaturman takia jo kuukausi ennen äitiyslomaa töistä pois. Oli kyllä ihan kiva laitella kotia valmiiksi vauvalle. Vaikka kävely olikin varpailla hankalaa :wink
 
Minä kerroin tänään asiakkaalle. Ei paljon ollut vaihtoehtoja, kun olin halaillut pyttyä ensimmäisen kerran. Toinen aivan paniikissa, että nyt tulee vatsatauti tms. Niimpä totesin vaan "ei, tämä ei ole tarttuva tauti. Olen vain raskaana." :)
 
Asiakas suhtautui oikein kivasti :) onnitteli ja totesi, että olisihan se pitänyt arvata jo viime viikolla :D ruokapuolta nyt sitten mietitään, että miten saatas fiksuiten toteutettua.. :)
 
Kiva kuulla! Toivotaan, että keksitte jonkin hyvän systeemin eväitä varten. :)
 
Pohdittiin, että joko yrittää kehittää joku toimiva eväs juttu tai sitten syön mitä häneltä löytyy ja maksan esim. kyukausittain joitakin euroja :) eiköhän tämä järjesty hyvin vielä!
 
Aika menee varmast mukavammi eteenpäinki ku työssäoppimaa menen:-D sanon kyl suoraa et joku pieni paikka oltava koska halun olla varovainen ja ettei liikaa tarvi rehkiä apuna 300-400henkilöl ruokia tehä:-D
 
Takaisin
Top