Ooo, kesän lapsi mä oon..

Täällä myös tehty tänään testi ja plussaa näytti. Tammikuussa pitäisi mennä töissä piipahtamaan ja sitten taas lasten kanssa kotiin. Esikoinen aloittaakin syksyllä koulun, joten tämä kolmonen on kyllä enemmän kuin tervetullut. Toivottavasti kaikki menee hyvin ettei tule yllätyksiä. Ja isot onnittelut kaikille plussanneille!!!

Aika menee niiiin hitaasti. Täällä siis nyt mahdollisesti 4+2-4+3 raskauspäivät menossa. Tarkennusta sitten saa ultrassa toivottavasti. Viimeksi kävin 6+4 ultrassa joten samoille paikkeille ajattelin nytkin varailla.

Joku kyselikin, että mistä olen isoveli paitaa ajatellut ostaa. http://www.pikkujuttu.net/lasten-tpaidat-tpaidat-sisaruksille-c-335_9.html. Ainakin täällä netti sivuilla oli mun mielestä kivoja paitoja!

Doppleri mulla on juuri tuo angelsounds. En tarkemmin muista mikä versio, mutta oli silloin kaksi vuotta sitten ihan halvimmasta päästä ja ainakin ekan raskauden toimi tosi hyvin ja tosiaan ajoissa löytyivätkin nuo sydänäänet. Kai se riippuu vähän mihin suuntaan kohtu on aj onko miten vatsanpeitteitä.

Oon nyt päättänyt vaan uskoa tähän raskauteen ja olla stressaamatta (helpommin sanottu kun tehty). Ei siitä ylettömästä stressistä mitään hyötyä ole ja koska viime raskauskin meni tosi hyvin niin miksi turhaan murehtii. Jos jotain tapahtuu niin ei se etukäteen stressaaminen siinä hirveesti lohduta. Yritetään siis kaikki nauttia.

Mites teillä oireilut: onko ja jos niin mitä?

Minä jättäydyn joukosta poisa. Aamulla alkoi vuoto ja testinkin mukaan raskautta ei enää ole havaittavissa. Ei paras päivä tänään, on nimittäin edelleen raskauden kuvotusta, etovaa oloa ja samalla päälle menkkakivut. Argh!

Kovin lyhyeksi jäi onni tällä kertaa, mutta kyllä sitä ehti jo kaikkea mielessään ajatella uutta perheenjäsentä varten. Hyvää jatkoa ja tsemppiä teille muille! Toivottavasti teidän kääröt jaksaa matkassa loppuun asti. 

T77: No voi harmi :( Toivotaan että seuraavasta kierrosta sitten tärppää. Ja tiedän tunteen tuosta suunnittelusta, sillä itsekkin sorrun siihen päivittäin. Nytkin on tullut kahlattua nettisivuja läpi, etsien juuri meille parhaita tuplarattaita. Ja monia muita suunnitelmia risteilee päässä.

Mulla ei ole mitään oireita, ei ollut esikoisesta, eikä taida nyttenkään tulla. *kopkop*
Sitä hillitöntä vessassa ravaamista ei oo vielä tullut. Muutaman finnin oon saanut, koska niitä mulla ei normisti oo, edes menkkojen aikana.

Ja koitan ottaa lunkisti, edellinen raskausaika sujui todella hyvin, synnytys oli helppo (sektioon päädyttiin mutkien kautta) ja tytär on ihana. Toivon tottakai että kaikki menee hyvin, ja itsestäni pidän yhtälailla huolta kuin ei-raskaana ollessakin, toiovttavasti on kaikki edellytykset onnistuneeseen raskauteen ja ihanaan lopputulokseen.

Täytyy alkaa etsimään doppleria, niin päästään sitten aikanaan kuuntelemaan pikkusen ääniä esikoisen ja isän kanssa.

Täällä maanantaina apteekin testillä saatu vahva plussa  <3  Laskettu olisi 4.6.2013 ja nyt siis rv 4+5, entuudestaan kaksi vanhempaa lasta (8 ja 13)
Melkein vuoden yrityksen jälkeen olo on niin onnellinen! Nyt vaan täytyy toivoa että kaikki menee hyvin.
Kertonut olen kahdelle ystävälle. Muille koitetaan pitää salassa ensimmäiseen ultraan asti. Lapsille mahdollisesti ensimmäisen neuvolan jälkeen.

Oireita täällä on jo; ihan sairaan öklö olo ollut jo muutaman päivän, rinnat "täydet" vähän kosketus arat ja olo ryytynyt. Ihmetyttää että oireet (vallanki huono olo) nyt jo...

Doppleria myös oon miettiny tilaavani jostain. Olis ihan kun pääsis kotona kuunteleen.
Onks kellään kokemusta niistä?

Onnea viel kovasti kaikille odottajille!!!

T77:lle pahoittelut. Toivottavasti pääsette pian yrittämään ja saatte pienen aluilleen!

Ja uusille tervetuloa! Kiva kun väki lisääntyy.

Ihanaa kun pian alkaa taas uusia odotus/synnytysohjelmia. Tykkään kattoa niitä ja nyt varmaan hyvä syykin sille :)!

Hyvää viikonloppua kaikille!

Hei, liityn kanssa mukaan :) 10. yrityskerta sitten tärppäs, ennenstää 2v 4kk ikäinen esikoispoika :) testin tein viime sunnuntaina ja plussahan siellä <3 1.6 ois L.A :)

onnea kaikille plussista!! ihania uutisia :)
toivottavasti voin parin päivän päästä liittyä seuraanne enkä olla vain taustalla lueskelemassa.. nauttikaa oloistanne ja oireistanne emoticonemoticon

Heissan!
Onnittelut kaikille ihanasta ja toivotusta plussasta! <3

Mä tuun aika varovaisin mielin mukaan, tänään tehty CB:llä "raskaana 2-3" :)
Varovaisin mielin siis siksi että n. 3 kuukautta sitten koin keskenmenon ja sitä ennen yritystä ehti olla vuoden.. mut josko nyt päästäisiin loppuun saakka :)
Tää on mun "tuuria" just kun alotan työt teen positiivisen testin, esikoisen aikana tein positiivisen testin sinä päivänä kun kirjoitin työsopparin ja nyt maanantaina palaan töihin hoitovapailta... :D

T77: isot pahoittelut <3 paljon voimia <3

doppleri mun tekis mahottomasti mieli hankkia, mut täytyy katsoa ekan neuvolan jälkeen että jos kaikki ok niin sitten hankitaan :)
Muille kertominen: muille ei siis kerrota, jos vaan maltetaan hiljaa olla, ihan siis siksi että km tapahtunut niin hiljan ja vähän varovaisesti tästä ollaan. Toki jos tämä myös kesken menisi niin läheisimmille siitä kerrottaisiin. mutta koitetaan malttaa olla mahdollisimman pitkään hissukseen :)
oireet: mä oon kiukkuunen ku ampiainen, voi hyvänen aika. siis kauheita kilareita saanut syyttä suotta! voi mies rukkaa kun joutunut aina olemaan suuttumuksen kohteena syyttä :D
Ja tänään kahvi pisti etomaan hyi, ja ehkä lievää huonovointisuutta havaittavissa jos ruokailussa pitempi väli.
ekaultra /neuvola: mä soittelen joskus parin viikon päästä ekaa neuvola aikaa, siellä sit ultrataan samalla kertaa pikaisesti, sit saa lähetteen kunnon ultraan :)
Nimet: tierän oon aikaisin liikkeellä :D mut onko monella jo nimet valittuna/ suunnitteilla? :)
meillä jo esikoisen aikana oli seuraavalle lapselle nimet, ja ainakin vielä molemmat nimet on mieluisat :)
Sukupuoli: joo oon tässäkin tosi aikaisessa, mutta meinaako moni ottaa selvää sukupuolesta kun sen aika joskus koittaa? :) täällä aiotaan ottaa, mutta se pidetään omana tietona :)

Mokus: ihanan linkin laitoit! keksittiin miehen kanssa että tilataan sieltä paita "musta tulee isoveli" ja se päällä sitten kierretään kun raskaudesta kertominen on ajankohtainen :)

Hei taas ja tervetuloa kaikki uudet!

Tänään taas kerran tehty raskaustesti ja pregcheckiin alkoi heti piirtymään selkeästi kontrolliviivaa vahvempi positiivinen viiva. Vahvistunut siis edelliskerrasta taas. Ensi viikolla vielä clearbluen testi, niin sitten on varmaan aika lopettaa testailu ja malttaa ultraan.

Kertomisesta: ei olla kenellekään kerrottu, että yritetään edes ja siksi nyt aiotaan yli ultran pitää myös raskaus salassa. Esikoisella tosiaan marraskuun alussa kaks vee synttärit ja jos sitä ennen ultrassa kaikki kunnossa niin hankitaan tuo broidi t-paita pojalle synttäreiksi päälle ja katsotaan miten vieraat siitä aavistavat :D.

Oireet: jonkin verran lisääntyneet. Huonovointisuutta välillä, rinnat arat, lämmöt koholla, paleltaa ja hikoiluttaa helposti, väsyttää (tosin oon nukkunut plussasta saakkaa melko huonosti). Kahvi ei enää maistu mustana niinkuin aiemmin vaan pitää olla reilusti maitoa ja sipsit alkaneet tökki eli siis makuaisti muuttunut niin etten enää maista sipseistä kuin mausteet/suolan maun. Näin meni viimeksikin raskaudessa ja sipsit alkoivat maistua vasta esikoisen ollessa puolivuotta ja olen siis melkoinen sipsihiiri. Kahvi taas tökki raskausviikot 6-12 ja sen jälkeen maistui taas normisti. Myös alamaha on alkanut kovasti pömpöttää ja koska olen aika laiha niin näkyy itselle jo epämääräisesti tuo alamahan turvotus.

Töistä: minähän palasin töihin jo vuodenvaihteessa pojan ollessa 1v 2kk. Olen itse työterveyshoitaja. Nyt olosuhteiden pakosta joudun vaihtamaan toimipaikkaa ja vähän se harmittaa että kun kahden viikon päästä aloitan uudessa paikassa joudun melkein heti kertomaan että saavat sitten etsiä uuden tilalleni keväällä. Vähän harmittaa mutta koska vaihdos ei johdu minusta vaan muista ulkoisista syistä niin yritän olla potematta huonoa omaatuntoa! Ajoissa olen ajatellut kertoa koska ainakin lääkärineuvolat saa meillä käydä työajalla, mutta tietysti esimiehen pitää tietää mihin olen menossa jotta tämä onnistuu!

Hyvää sunnuntain jatkoa!

Vanilj, IHANAAAAAAAAAA!!!!! Tervetuloa tänne, toivottavasti pysytään täällä molemmat loppuun saakka. <3 Jeee!

Onnea uusille plussanneille! :)

Täällä vähän jännätään mitenköhän käy.. Tein siis tiistaina ensimmäisen positiivisen raskaustestin.. Tein kolme testiä, joihin yhteen tuli selkeä mutta haalea toinen viiva, ja kahteen muuhun tuli joskus paljon testiajan jälkeen todella haalea viiva..

Sen jälkeen tein perjantaina digin, joka näytti raskaana 1-2 ja normiraskaustestin jossa siinäkin vain haalea viiva.. Mun laskujen mukaan testissä pitäis olla jo vähintään 2-3 viikkoa. ja oletin että ois tuo normaalin raskaustestinkin viiva hieman tummunut.

Tänään, sunnuntaina, tein pari testiä, joissa vain hädin tuskin näkyvä toinen viiva.. Mitä ihmettä tää tarkottaa? Onkohan menossa kesken? On ihan älytön suru ja huoli kun ei tiiä miten tässä käy..

Esikoisesta tuli heti kuukautisten poisjääntiä tosi vahvaa viivaa kaikkiin testeihin, ja oireetkin oli tosi vahvat.. Tässä raskaudessa ei ole edes mitään oireita.. :( Kamalaa tää epätietosuus..

Piti ihan ottaa copy pastea tuosta Vanilj:n kysymyslistasta, että muistan kaikkiin vastata :D

Nimet: mulla on nimet ihan kristallin kirkkaat, mutta tarvii ne myydä miehelle, ja eiköhän niistä keskustella vielä monen monta kertaa. Esikoinen on kahdella nimellä varastettu, joten samalla kaavalla mennään tän kakkosenkin kanssa.

Sukupuoli: Ollaan sovittu, että otetaan heti selvää kun on mahdollista :)

Täällä ei oo mitään oireita, edelleenkään. Ja siitä olen todella onnellinen, koska oon tällä hetkellä hoitovapaalla, ja jatkan tuohon äippäloman alkuun asti. Olis ihan hirveetä halailla arabiaa ja koittaa pitää seuraa tuolle touhutermiitille :)

Eka neuvolakäynti olis sitten 19.10.2012. Ja ultra varmaan isänpäivän jälkeisellä viikolla tai siitä seuraavalla. Heti vaan varaan ajan, jahka saa luvan ja neuvolan tädiltä tiedot.

Hirveetä hössötystä, suunnittelua ja googlettamista ollut tässä viimeset päivät, mies tuhisee ja pyörittelee mulle silmiään. Jep. Mä oon höyry :D

Jarrusukkia kaikille pikkasille matkaan :)

Tänään piirtyi sitten 3+ clearbluen testiin! Ihanasti tuo lisää varmuutta ja mahdollisesti olisi siis pidemmällä mitä alkujaan olen arvellut. Mulla siis pitkäkierto, eikä hajua missä vaiheessa olen raskautunut.

Varhaisraskauden uä:n olen nyt varannut Mehiläiseen 12.10. Vähän hätäinen olen kyllä tiedän :).

Miuma: kannattaa nyt ehkä pitää muutama päivä väliä testaamisesta ja sitten testata. Toivotaan että viiva lähtisi vahvistumaan. On kyllä ahdistava tilanne!

Nimet: Mulla on tytölle nimi selkeenä mielessä. Oli siis jo viime raskaudessa, mutta ei tarvinut käyttää kun poika tuli :). Pojan nimiä alan miettimään sitten kunhan näen että ultrassa kaikki ok.

Ihanaa alkavaa viikkoa kaikille tuleville mammoille!

Heippa! Minä liittyisin nyt ensi kertaa mukaan tällaiseen ryhmään. Eli viimeiset kuukautiset itselläni alkoi elokuun 14. päivä ja ehkäisy jätettiin pois syyskuun 11. päivä eli kiertopäivä 28. Ilmeisesti meillä tärppäsi siinä sitten melkein heti, koska seuraavia kuukautisia ei ilmestynyt ja nyt olen tehnyt kaksi plussaa näyttävää raskaustestiä.
Minua vähän ihmetytti, että voinko todellakin tulla kp 28 raskaaksi, vaikka kuukautiseni eivät ole olleet mitenkään päivän tarkasti säännölliset, niin yleensä kierron pituus on kuitenkin ollut melko säännöllisesti 25-35 päivää, ja useimmiten 30. Mutta raskaana tässä ilmeisesti joka tapauksessa ollaan :)
Kyseessä on sekä minun että mieheni esikoinen. Nimeäkin olen jo miettinyt molemmille sukupuolille, mutta mitään ei nyt vielä ole päätetty. Ajattelin, että voisi ehkä ottaa sen sukupuolenkin selville ennen vauvan syntymää, mutta en ole varma haluaisinko sitä kuitenkaan paljastaa muille ihmisille.:)
Emme ole vielä kertoneet kenellekään tästä raskaudesta, eikä edes raskauden suunnittelusta. En oikein tiedä koska olisi hyvä ajankohta asiasta esimerkiksi omille vanhemmille kertoa, mutta kai sekin vielä selviää.:)
Ja neuvolaan en ole vielä varannut aikaa, koska paikkakuntani neuvolan nettisivuilla suositellaan ottamaan yhteyttä rv 7-9..

Ehkäpä uskallaudun tänne kirjottelemaan myös.. 
Viime viikolla testasin ja plussaahan se näytti, pakko oli kyllä varmistaa vielä seuraavana päivänä, koska tätä ei oltu ollenkaan suunniteltu. La olis näillä näkymin sitten jossain siinä varmaan 4.6-6.6., en ollu muistanu merkata edellisiä menkkoja ylös ni joutuu vähän arvioimaan vielä ennen ultraa. :D
Ensimmäinen neuvola, meillä olis 23.10. ja neuvolalääkäri 30.10., toivottavasti täällä sais edelleen siellä ekalla neuvolalääkärillä varhaisultran.
Tää tulokas olis siis meidän toinen ja esikoinen täyttää nyt lokakuussa vuoden. :)

Minä liityn joukkoonne.
Eilen näytti testi plussaa, ensimmäistä lasta odotamme. 
En oikein vielä usko tätä, odottelen kai pari päivää ja teen testin uudestaan... Neuvolaan en ole vielä ottanut yhteyttä...

Liityn plussanneiden joukkoon. Eilen aamulla tein raskaustestin ja kaksi viivaahan siihen tuli. Sitten kiljahtelin onnesta ja kiikutin testin yövuoronsa jälkeen nukkuvalle miehelleni. Tänään tein vielä viikkonäytöllisen varmistustestin ja sen mukaan hedelmöityksestä on 2-3 viikkoa eli olisin 4-5 viikoilla raskaana.

Meillä on ennestään 2-vuotias poika, jolle on varmasti mahtava juttu saada sisarus. Meillä oli jo mielessä hedelmöityshoidot, mutta onneksi nyt ei olla tarvittu kummankaan lapsen kanssa hoitoja, vaikka tutkimusten perusteella niitä olisi luullut tarvitsevan.

Ei olla vielä kerrottu kenellekään. Nimeä olen jo miettinyt, vaikka toisaalta tuntuu, että on vielä liian aikaista.

Oireina on ollut alavatsakipuja ja lievää pahoinvointia. Kuumetta oli eilen mutta nyt on kyllä muutenkin flunssaa.

5.6. olisi laskettu aika.

Onnittelut kaikille kesäkuisia vauvoja odottaville!

Erittäin varovaisesti osallistun joukkoon iloiseen. Plussasin tänään, arvio dpo 10 ja kesäkuun puoleen väliin la. Esikoinen on nyt vähän vajaa 2v2kk. Esikoisraskauden perusteella tunnistin oireet jo viime torstaina, kun lämmöt jäi koholle tasaisesti vuorokaudenajasta riippumatta 37.0, alaselkää jomottaa aika-ajoin, rinnat hieman arat ja pissattaa normia ahkerammin. Tänään sitten testasin haalean, mutta selvän plussan. Varovaisuus muistuttaa näin varhaisessa vaiheessa vielä itsestään, kun ennen esikoista keväällä 2009 jouduimme kokemaan keskeytyneen keskenmenon. Toisaalta esikoinen vipeltää jo kotona ja sikäli olo on huolettomampi, että aion tällä erää ottaa kaiken ilon irti syteen taikka saveen. Myöskin oireet ovat jo näillä päivillä niin vakuuttavat, että luulen, ettei tässä normiriskejä suurempaa hätää ole. Ensi viikolla ajattelin varata ajan varhaisultraan ja neuvolaan, mikäli plussa vahvistuu loppuviikosta.

Takaisin