Ooo, kesän lapsi mä oon..

Täälläkin haamuplussa vahvistui niin selkeäksi, ettei kyllä jätä mitään arvelujen varaan. :) Oireitakin on.. mutta oon toisaalta tullut niin skeptiseksi niiden kanssa (esikoisen, 2v 8kk, syntymän jälkeen oon ollut tosi monta kertaa "raskaana" :D) että voivat hyvin olla ihan psyykkisiäkin.

Ekan neuvola-ajan aattelin soitella jo tällä viikolla, että varmasti saa kalenteriin passaamaan. Nimet on olleet jo esikoisen syntymästä lähtien tiedossa, kutsumanimet ainakin. Ei olla kerrottu vielä muille kuin mun siskolle - ja sitten esikoiselle sen enempää ajattelematta. :D Esikoinen kerkesi jo kertoa mummulassa, että äitillä on masuvauva, mutta on kertonut samaa juttua jo noin puolivuotta, että tuskin ottivat sen enempää tosissaan.

Onnea kaikille plussanneille! <3

Onpa tullut eilen mukavasti uusia kesämasuja! Onnea kaikille positiivisesta raskaustestistä!

Täällä mennään ehkä jossain 5+1 viikoilla. Ällötys oloa on välillä aina, erityisesti jos ei ole muistanut tarpeeksi juoda. Päätin nyt siirtää tuon varhaisultran 15.10 eli vajaan kahden viikon päästä maanantaille. Silloin varmasti pitäisi näkyä sykkeet ym. Viimeksi kävin jo 6+4 ja kaikki näkyi selkeästi, mutta koska nyt en ole niin varma milloin raskaus alkanut pitää vain malttaa odottaa tarpeeksi pitkälle. Tällä hetkellä päivät vain matelevat..

Ihanaa kun on tullut paljon plussanneita, onnea meille kaikille! <3 Täällä olo edelleen melko oireetonta, kuvotusta tulee, jos syöntiväli venyy yli neljään tuntiin, mutta ei mitenkään siinä mittakaavassa, että pitäisi oksentamaan mennä. Alaselkää ja -masua juimii edelleen välillä ja pukkasi flunssankin, siitä nyt ei tiedä onko vaan syysflunssaa vai raskauden aiheuttamaa. Eilen oli pakko vielä testata ihan Prisman Pregcheckillä, näyttöön pärähti 15 sekunnissa niin vahva plussa, että pakko se on uskoa, että raskaana tässä ollaan. :) Varhaisultran koitan mäkin saada tolle 15.10 maanantaille, sillon olisi miehellä vapaapäivä, niin päästäis menemään yhdessä.

Onnea vielä täältäkin kaikille meille plussanneille! Tänään sain kokea ensimmäisen repäisykivun, auts! En muistanutkaan kuinka kipakoita ne on. Olin lattialla selälläni ja tuli aivastus ja samalla alavatsalla kävi kirpaisu. Onneks ovat vaarattomia, päinvastoin kielivät kasvavasta kohdusta ja entistä joustavammasta lantionseudusta. Kuulumisiin!

Täällä yksi varovainen plussannut ilmoittautuu joukkoon mukaan. La laskureiden mukaan 8.6. <3 esikoinen 2v2kk, ja nyt kesällä päätimme antaa seuraavan tulla kun on tullakseen. raskausoireita ollut enemmän ja vähemmän vahvasti nyt jo 2kk ajan; rintojen arkuutta, väsymystä, kylmyyttä kuumuutta, finnejä, ärtyisyyttä, kuvotusta, alaselkäsärkyä, vatsan turvotusta (viimeisen 3kk aikana olen laihtunut 8 kiloa ja se ehti jo mahassakin näkyä, nyt yhtäkkiä aivan turvoksissa..) jnejne. +kampaajani huomasi kk sitten hiusteni taas käyttäytyvän oudosti.. viime kuussa menkat viikon myöhässä ja kesti vaan 3 päivää, normaalin viikon kestosuuden ja erittäin säännöllisesti tulleiden sijasta.. pää meinasi jo seota oireiden ja epäselvyyden takia, sillä testit kuitenkin näytti jatkuvasti negaa.. nyt eilen sitten vihdoin piirtyi haalea, mutta selvä toinen viiva testiin. loppuviikosta ajattelin testata uusiksi ja jos jotain epäselvää on, niin painun heti lääkärille selvittämään todellisen tilan (viikonloppuna olisi tiedossa risteily, jossa luonnollisesti olisin mitään limua vahvempaa ottamatta mikäli raskaana olen, mutta jos en olisikaan näistä vahvoista ja häiritsevistä oireista huolimatta, niin täytyisi varmaan ottaa tilanteen totaalinen nollaus..) yhdelle tärkeimmistä ystävistäni olen kertonut, hän kun on vahvasti elänyt oireet ja muutkin kanssani muutenkin. (+yksi laihdutustuttuni sai vahingossa tietää, kun en uskaltanutkaan osallistua kaikenmaailman kehonkoostumutjuttuhin hänen kanssaan.) nimiäkim valmiiksi mietittynä ollut jo kahden vuoden ajan :d nyt vaan koitan toppuutellla ja rauhoitella itseäni etten vielä liikaa mistään innostuisi....>

Varovasti liityn joukkoon minäkin.  Aluksi mietin että josko ois ensin vähän pidemälle katellut itekseen ja vasta kun on "varmaa" ilmoittautunut.

Meillä siis kaksi lasta jo.  Poika on 2v 7kk ja tyttö 1v 1kk.  Kolmatta meille ei pitänyt tulla.  Minä olin jo sydämeni särkenyt miljoonasti tämän asian takia mutta mies jarrutteli.  Nyt sitten melko yllätyksenä pärähti plussa tikkuun.  Olin tässä ihmetellyt kun menkkoja ei kuulunut vaikka alavatsaa jomotteli reippaasti.  Tällä tavoin nuo aiemmatkin raskaudet ovat alkuun oirehtineet.  Nopeasti sitten ohimennen tein tuon testin, kurkkasin ruutuun (ei vielä näkynyt mitään) ja laitoin sitten testin taskuuni.  Hetken päästä otin testin taskusta ja tadaa, mikäs siinä komeilikaan, plussa.

Aika shokki se oli, en oikein tiennyt miten päin olisi.  Melkosta myllerrystä kävin läpi mielessäni.  Mies on kotiseuduillaan metsästämässä pari viikkoa ja mietin voiko tällaista kertoa puhelimitse ja miten se siihen reagoisikaan.  Lopulta tuossa ennen nukkumaanmenoa soiteltiin ja minä ihan peloissani änkytin asiani.  Hyvinhän tuo asian otti :)  Vähän pelottaa kun nyt on melko vaikea vaihe tuolla esikoisella, että miten sitä sitten jaksaa, mutta asioilla on taipumus järjestyä.

Laskettu aika meillä on 10.6.

isot onnittelut kaikille plussanneille, tännehän on tullut ihanasti väkeä<3

Täällä on kaamea väsy koko ajan, nukun sen 10 tuntia yös ja tuntuu ettei se riitä mihinkään! no onneksi mies on nyt pojan kanssa kotona niin pystyn päikkärit nukkumaan töiden jälkeen ihan hyvin :)
esikoisen odotusajasta en muista tälläistä kärttyisyyttä, joka asia ärsyttää ja suuttun asioista mistä ei edes voi suuttua.. ja sekös jos joku alkaakin ärsyttämään :D
täs yks yö heräsin kaameeseen maha kipuun, mikä ei meinannut laantua millään.. sen jälkeen oon tiheesti kulkenut vessassa tarkastelees että vuotaako jo verta.. mutta onneksi ei vielä.. aattelin parin päivän päästä tehdä uuden cb digi testin niin näkee onko hcg noussut vai ei..
sormet ja varpaat visusti vielä ristissä pahoinvoinnin suhteen, vielä ei oo tarvinnut kertaakaan oksentaa :)
Toistaiseksi vielä ollaaan onnistuttu olla kertomatta kenellekkään :D tämä on iso saavutus meiltä :D

Josko ensviikolla soittais ekaa neuvola aikaa :) 

Niin se vaan testiviiva komiasti vahvistui pitkin viikkoa. Maanantaina oli haalea, mutta nähtävissä oleva plussa, keskiviikkona selvästi vahvempi, muttei vielä ihan yhtä vahva kuin kontrolliviiva ja nyt kirkuvamman punainen kuin kontrolliviiva. Hyvälle vaikuttaa :) Rentouttavaa viikonloppua kaikille!

Eipä auttanut tauko testauksessa..
Vuoto alkoi keskiviikkona, että se siitä sitten. Sitä ne himmeät viivat raskaustestissä tarkotti. Ei ollut kaikki hyvin..

Minut voi poistaa joukosta...

Mutta tsemppiä teille muille ja onnea uusille plussanneille!

Täällä havaittu tänään erittäin vahva plussa! :) 

Esikoista odotellaan. Laskurin mukaan nyt rv 4+2. Laskettu olisi 13.6 :)  Toivotaan, että kaikki menee hyvin  :)

Voi miuma... Voimia suruusi!

Mä alan pikkuhiljaa uskoa asian todeksi.  Tänään aamulla tein elämäni ensimmäisen cb:n testin joka kertoi "raskaana 3+" eli ehkä voin unohtaa ne aikasemmat haaleat viivat.

Onhan tämä osio muuten se yleisen jutustelun paikka vai onko tämä tarkotettu vain esittelyille?

Tuli vietettyä lapsivapaa yö.  Olin vanhempieni luona yötä, he puolestaan meillä katsomassa lapsia.  Pikkasen kertynyt univelkaa, vietin sängyssä peräti 12h.  Kotona tulee nukuttua melkein maksimissaan 7h joten tuli tarpeeseen.  Mies on siis metsästämässä kotiseudullaan ja mä leikin yyhoota sen aikaa.  Reilu viikko vielä.

Ja tuli suututtua myös miehelle kun on nyt sitten mennyt ensinnäkin juoruamaan raskaudesta ja lisäksi pyytämään kummeja tyystin keskustelematta mun kanssani.  Ja vielä tietty semmosta ihmistä joka ei ole millään lailla meidän elämässä.  Harmittaa jo aikasempien lasten kummitkin kun iso osa ei ole pätkän vertaa kiinnostuneita lapsista.  Tällä kertaa olin ajatellut kysyä semmosia ihmisiä jotka oikeesti haluisivat kuulua lapsen elämään.

Täältä varovaisesti liittyisin joukkoonne. aamulla tehty raskaustesti kun viikon verran kuukautiset myöhässä ja plussaahan se näytti. täytyy käydä vielä parit testit ostamassa et saa ihan varmuuden vuoksi tehdä. Näillä näkymin näyttäis, että laskettu aika sijoittus 10.6 ajalle.

esikoinen olisi siis tuloillaan ja yritystä takana toukokuusta asti ja elokuussa yksi keskenmeno. Nyt toivotaankin kaikki maailman tarrasukat mukaan! Olen kuitenkin päättänyt uskoa tähän raskauteen :)

Minäkin tänne uskaltaudun kirjottelemaan. Testin tein viikko sitten, menkat oli muutaman päivän myöhässä, rinnoissa vihlasi hetkittäin, mitä ei ole normaalisti ja kaksi viivaahan sieltä tuli :) Kerran myös jo närästi, mitä ei oo ollu muuten kun edellisessä raskaudessa. Toinen pienokainen siis ois tulossa, jos vaan kaikki menee hyvin, la 5.6. ja esikoinen (tyttö) täytti eilen vuoden. 
Ajatuksena ois ens viikolla soitella neuvolaan, ellei sitten torstaina neitosen 1v. neuvolan yhteydessä käy siellä äippäpuolella ilmottautumassa. 
Tää on niin jännää taas :)

Ja onnea kaikille plussasta, pyöristytään kaikki kesäkuuhun asti! :)

Sipa: onnea mahottomasti :) Täälläkin ois tarkoitus ens viikolla soitella neuvola aikaa :)
Emppuli83: onnea palijo :) kunnon tarrahaalarit matkaan <3
Moon: tää on ihan yleinen jutteluosia, kai, mun käsittääkseni :D kyllä se oma aika on ihanaa :) 
Ei ihme että suutuit miehellesi! väärin teki kun meni pyytämään kummiksi ilman että olitte yhdessä sopinut :( 
Sufe: onnea :)
miuma: voi ei! isot pahoittelut, paljon paljon jaksamisia ja voima haleja <3 <3
Mollamaija: hienoa että siellä on viivat vain vahvistunut entisestään :)

Täällä ollaan tulvien keskellä, saas nähä miten pitkä työmatka huomenna tulee kun teitä suljetaan koko ajan vain enempi...  2 viikkoa yövuoroja luvassa, saas nähä miten jaksaa valvoa, kun kauhian väsyksis ollu ny viime päivinä..
jos sitä huomenna soittelis ekaa neuvola aikaa, toivottavasti ei mahottoman kauaksi menisi ku oon niin malttamatoon luonne.. :)

Täälläkin olisi tehty ensimmäinen haalea plussa 5.10! Sen jälkeen tein vielä kaksi liuskatestiä johon tuli myös haaleat plussat. Niihin en vieläkään uskonut, tein sitten lauantain clearbluen digitaalitestin ja siihenhän pamahti ruutuun raskaana!

Josko pikkuhiljaa uskaltaisi jo vähä iloitakkin, vaikkakin moni asia voi vielä mennä pieleen. Tosin jäi mietityttämää sellain asia kun siihen tuli 1-2 viikkoa olisi hedelmöityksestä? Mutta luulisin että siitä olisi kuitenki vähän pidempi aika miettien viimisiä menkkoja milloin ovat alkaneet...

Noh jos huomenna soittais neuvolaa ja pääsis vaikka verikokeisii josta otettaisi raskaustesti johon voisi jo luottaakin :)

Oon kyllä niin onnesta soikeana että tännekkin piti jo tulla kirjoittelemaan mitä en olisi itsestäni uskonut! :)

Tosiaan ei olla yritetty lasta mitenkää, että jos pikkuinen on tullakseen niin tottakai otetaan miehen kanssa semmoinen vastaa! <3

Paljon onnea kaikille plussanneille ja toivotaa että kaikki menee niinkuin pitää! :)

Emppuli83: Meillä näyttäs olevan toistaseksi sama laskettu aika :)  Saas nähdä miksi se tarkentuu sitten ultrassa.  Neuvolan terkka kyllä laski 8.6. mulle mutta ne käyttää sitä 28vrk kiertoa ja mulla on kyllä pidempi.
Tiitzu]:  Onnea plussasta :)  Ja rohkeasti neuvolaa varaamaan!  Meillä päin ei testiä neuvolassa tehdä, oli aika hurjaa esikoisen kanssa kun koko raskaus tuntu niin epätodelliselta.  Ensimmäiset "varmat" havainnot vauvasta siis ensimmäisessä kontrolliultrassa.
vanilj:  Hurjalta kuulostaa niin tulvat kuin yövuorotkin.  Etenkin alun väsymyksiin ylimääräset valvomiset kuulostaa ei-niin-kivalta.

Mä menin ja ostin vauvalle Pentikin pupun unikaveriksi.  Vähän hätiköityä, myönnetään.  Mutta siinäpä suurinpiirtein se tämänkertainen pesänrakennus sitten onkin.  Kaikki muu on meillä valmiina.  Isompi auto pitää kyllä hankkia. Nykyiseen mahtuu kyllä pakottamalla kaksi turvaistuinta ja kaukalo mutta mukavampihan se olisi jos ne saisi ihan helposti kyytiin ;)  Onko muut jo hätäilleet hankintoja?

Onnea kaikille uusille joukkoon liittyneille!:)

Moon: Me ostettiin auto viime viikolla. :D Tähän saakka siis oltu aina ilman autoa, hyvin meni tytön kanssa elämä ilmankin, mutta nyt jos kaikki menee hyvin ja tämä toinen tulee
kaveriksi, niin sitten ei mahduta enää mun vanhempien kyytiin mökkimatkoilla, joten toi mökkeily on yksi suurin syy sille, että toi auto hankittiin. :) Ja helpottaahan se elämää hurjasti kaikkien kauppahommien ja muiden suhteen. Tuplarattaita oon miettinyt jo, mutten sen enempää oo asiaan tutustunut, semmoset siis meille on pakko hankkia, kun tyttö on tän toisen tullessa sen 1,7v, joten tarttee varmasti hänkin vielä niitä rattaita. Muutenkin oon enemmän lenkkeilevää sorttia, joten toivoisin löytäväni semmoset tuplat, joilla vois mennä kanssa tuolla lenkkipoluilla. Onkos jollain jotain hyviä ideoita?

Vanilj: Uutisista oon kattonut tota tulvahommaa, aikamoiset on tosiaan. Toivotaan että ne alkais nyt helpottaa!

Täällä olo on melkein aivan täysin normaali edelleen, vaikka laskujen mukaan pitäisi olla jo seitsemäs raskausviikko menossa. Sen takia aikalailla huolettaa nyt. Tasan viikon päästä onneksi on tuo varhaisultra, jossa näkee tilanteen. Sen oon kyllä huomannut, että pinna on huomattavasti lyhyempi kun normaalisti!! Samoin oon väsyneempi ihan selkeesti. Viime viikonloppuna juhlittiin mun veljen häitä, oli niiiin ihanat juhlat ja hääpari niin suunnattoman rakastunut. <3 Ihanaa!!

Hei ja tervetuloa uusille kesäkuulaisille!

Kiki84: meillä ihan sama tilanne autoilun suhteen. Ollaan oltu ilman autoa tähän asti ja 2v. tytön kanssa pärjätty toistaiseksi pyöräillen ja kävellen hienosti. Junalla tai jonkun autokyydillä sitten pidemmät reissut. Meillä auton ostoa puoltaa viime keväänä vaihtamani työpaikka ja nyt sitten uusi tulokas. Työmatka lyheni, mutta toisaalta kulkuyhteydet ja työaika huononti tilannetta siten, että lumen tuloon asti ollaan päätetty olla ilman autoa. Sitten on pakko hommata + talvella ja kevään liukkailla en aio liikoja urheilla ja rehkiä mahan kanssa. Samoin jatkossa ei enää mahduta muiden kyyteihin tavaroinemme ja lapsinemme. Melkoinen investointi autoilu tulee olemaan ja juuri taloudellisista säästöistä johtuen ollaan pyritty lykkäämään auton osto niin pitkälle kuin mahdollista.

Tunnen itseni hautomoksi: olen istunut aamun töissä päälläni säärystimet, pitkikset, farkut, pitkähihainen paita, neuletakki ja fleece. Silti on viluttanut! Työkaverit vähän ihmettelee tätä mun vaatetusta, mut ei auta kuin pysyy vaan pokkana, että talvi tulee, paleltaa :D

Reipasta alkanutta viikkoa kaikille!

Huh nyt olis sitten neuvola-aika ensi viikolle. :)

La ois tosiaan 8.6.13 niinkuin itsekin laskeskelin.. :)

Outoa vaan ku ei oikein mitää oireita ja pelottaa kamalasti että onko masussa ketään, neuvolatäti rauhoitteli ja sanoi että testit yleensä pitää paikkansa toki on niitä tuulimunaraskauksia ym. mutta ei pitäis huolehtia..
Vaikee olla huolehtimatta ku oon niin kova stressaaja..

Mutta täytyy sanoa että on kyllä parhaimpia maanantaita pitkiin aikoihin joten hyvät maanantainjakot kaikille! :)

Täällä ois yks mukaan haluava joka tänään testannut plussan clear blue digitaali testillä johon tuli 1-2, mutta laskurin mukaan 3+3 :) Elikkäs LA ois 22.6 ja toista pikkuista siis odotellaan. Esikoiseni on nimeltään Vili ja on nyt 9kk ja 1vko, meidän uudenvuoden vaavi <3 Raskaus oli yrittämällä yritetty ja ensimmäisestä kerrasta tärppäsi kuten viimeksikin <3 :) Yritän päästä juttuihin mukaan pikkuhiljaa :)

Takaisin