Onnellinen, koska..

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja BaBy2
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä onnistuin jotenkin ennakoimaan niin hyvin, että tein valmisteluja jo n kuukauden ajan ennen poisjääntiä. Ts. järjestin kokouksia yhteistyökumppanien kanssa, että kaikki mun työtehtäviä jatkossa tekevät tapasivat yhteyshenkilöt ym ja kaikilla on kaikkien yhteystiedot ja käsitys siitä, missä mennään. Kävin läpi sähköpostit, kaikki tietokoneen tiedostot, paperit, kaapit ym ja jaoin kolmelle eri henkilölle dokumentteja, kunkin vastuualueiden mukaan. Tein muistilistat ja yritin briiffata kaikesta mahdollisesta, mitä tuli mieleen. Jouduin tosin soittamaan HR-henkilölle illalla kotiin, kun en ollut hoksannut varmistaa, miten tehdään tunti-ilmoitus tässä tilanteessa. :grin

Nyt tuntuu, että en oo unohtanut yhtään mitään ts. oli jotenkin jännän vapautunut olo, kun palautin kännykkään tehdasasetukset, tyhjensin selaimen tiedot ja työpöydän roskiksen, vein tietoturvaroskat roskikseen, otin nimikyltin pois oven vierestä ja palautin illalla avaimet HR-vastaavan huoneeseen ennen lähtöä. Taksi odotti pihalla (kello oli siis tosi paljon) ja totesin, että tämä oli tällä erää tässä, nyt kotiin syömään. Olin ajatellut, että olisin tosi stressaantunut, mutta jotenkin noi kaksi 12-14h päivää mahdollistivat sen, että tuntui, ettei mitään jäänyt kesken (mun normaali työaika on toki 7,5h/pv), koska päätin kökkiä toimistolla niin kauan, että kaikki on valmista. En merkkaillut ylitunteja ylös, koska olisin voinut myös jättää hommat kesken, mutta en periaatteesta jätä muiden vaivoiksi.

Toki sain kollegalta vielä illalla viestiä, että olin kirjoittanut ajatuksissani kollegoille laittamaani viestiin väärän sähköpostiosoitteen (laitoin yksityistietoni varmuuden vuoksi), eli joku ajatuskatkos oli tullut, mutta lupasi korjata asian maanantaina, ettei mun tarvitse enää sähköposteja lukea. :cool:

Tää aamu on tosin mennyt tässä ihmetellessä, että mitäköhän tekis. Alan varmaan paremman tekemisen puutteessa siivota...

Oot kyllä saanut hyvin hoideltua hommat ja perusteellisesti. Itellä jäi moni asia viime tinkaan enkä saanut edes kunnolla siivottua toimistoa..jos joku menee mun paikalle äitiysloman ajaks niin joutuu siirteleen tavaroita o_O. Mut ei voi mitään, tein sen minkä pystyin. Mulla toimii työsähköposti koko äitiysloman ajan ja oon luvannu sitäkin lukee:hilarious:. Kolme kuukautta tulee nyt vielä täysi palkka et sinänsä tän alun voi ihan hyvillä mielin lukee vielä työsähköposteja sen jälkeen sais kyllä työjutut unohtua!

No mulla pysyy myös työposti, mutta esimies painotti, että en saa lukea sitä, vaan pitää unohtaa työt. Laitoin autoreplyn, jossa on yhteyshenkilöt, että kuka hoitaa mitäkin ja että viestiä ei välitetä eteenpäin. Ajattelin kyllä n kerran viikossa tässä alussa katsoa postit ihan sen takia, että olen monilla postituslistoilla, että saan peruttua ne, mutta muuten yritän nyt keskittyä tähän loppuodotukseen. Raskaus on mennyt tässä niin kaiken muun sivussa, että en jotenkaan ole ajatellut sitä lainkaan. Nyt varmaan olis aika. :D

No mulla pysyy myös työposti, mutta esimies painotti, että en saa lukea sitä, vaan pitää unohtaa työt. Laitoin autoreplyn, jossa on yhteyshenkilöt, että kuka hoitaa mitäkin ja että viestiä ei välitetä eteenpäin. Ajattelin kyllä n kerran viikossa tässä alussa katsoa postit ihan sen takia, että olen monilla postituslistoilla, että saan peruttua ne, mutta muuten yritän nyt keskittyä tähän loppuodotukseen. Raskaus on mennyt tässä niin kaiken muun sivussa, että en jotenkaan ole ajatellut sitä lainkaan. Nyt varmaan olis aika. :D
Mulla ihan samat fiilikset, siis vieläkin herään joskus aamulla ja tajuan taas kerran että mullahan on mahassa vauva. :) Ehkä nyt kun töitä ei tartte enää miettiä ja kun sais tuon opinnäytetyön valmiiksi niin pääsis oikeasti ajantasalle myös pään sisällä...

Ja onnellinen koska, no ihan vaan siks että ulkona on niin nätti keli! :)

Eiliset siskoni järjestämät vauvakutsut olivat ihanat sekä ystävien näkeminen! Minä sekä pikkuinen saatiin aivan mielettömän ihania lahjoja, vaikka olin sanonut etukäteen ettei mitään tarvitse tuoda. :Heartred kaiken lisäksi nukuin viime yönä 11h ja heräsin vain kerran! Luksusta! :notworthy Yleensä herään yön aikana vessaan 4-10kertaa.

Tänään 34+5

Pääsin vielä yhdelle suosikkitanssitunnilleni ja jaksoin tehdä 75 minuuttia. Hyppyjä piti jättää jo väliin ja vähän keventää, koska vatsa alkaa painaa ja tuntua tietyissä asennoissa vähän inhalta. Mutta liikkuminen, musiikki ja mahtava treeniseura tekevät mielellekin ihmeitä. :)

Pääsin vielä yhdelle suosikkitanssitunnilleni ja jaksoin tehdä 75 minuuttia. Hyppyjä piti jättää jo väliin ja vähän keventää, koska vatsa alkaa painaa ja tuntua tietyissä asennoissa vähän inhalta. Mutta liikkuminen, musiikki ja mahtava treeniseura tekevät mielellekin ihmeitä. :)

Vau! Kateeks käy!! Mä en pysty kävelemään kun kilometrin parhaimmillaankin ja senkin hyyyvin hitaasti. :wideyed:

Vau! Kateeks käy!! Mä en pysty kävelemään kun kilometrin parhaimmillaankin ja senkin hyyyvin hitaasti. :wideyed:

No siis kävely on mulle pahinta. Jos kävelen yhtään ripeämmin, alkaa tuntua inhalta alavatsassa, että pitäis hidastaa, mutten malta. Olen bussipysäkille kyllä juossut myös ylämäkeen, mutta se ei oo enää kovin fiksua, ei tunnu hyvältä ja hengästyn myös helposti.

MUTTA tanssitunnit ja kuntosali tai esim. jooga ei tunnu juuri missään, vatsa ei edes kovetu tai vauva reagoi mitenkään, todella hassua. Tanssitunnin jälkeen, erityisesti jos ja kun istuu hetken, tulee aika lailla liitoskipuja ts. kun lähtee kävelemään, tuntuu aluksi aika kipeältä. Sekin helpottaa, jos on vaan pystyssä ja puuhailee jotain, mutta tosiaan itse liikunnan aikana ei tunnu erityisen pahalta. Toki asentoja pitää muokata (ts. en pysty esim taipumaan enää eteenpäin :D ) ja tietyissä liikkeissä pitää ottaa varovaisemmin, mutta aika ja yllättävän hyvin pystyin tekemään. Aluksi jalkaterät vähän kramppasivat, nilkoissa turvotusta, mutta siis ainakin vielä tänään pystyin osallistumaan. Ens viikosta ei sitten tiedä, että nyt mennään viikko kerrallaan... vatsa on ollut aika pieni, mutta viimeisen kuukauden aikana kasvanut todella paljon. Eli nyt alka myös vatsan paino tuntua.

Ensimmäinen äitiysvapaapäivä.

Ohjelmassa positiivisena asiana ripsihuolto, negatiivisena yksi ahdistava kokous, johon on pakko mennä. Mutta kokonaisuus siis plussalla. En oikein just nyt ja vielä keksi muuta tekemistä kuin siivoamisen. :grin

Ensimmäinen äitiysvapaapäivä.

Ohjelmassa positiivisena asiana ripsihuolto, negatiivisena yksi ahdistava kokous, johon on pakko mennä. Mutta kokonaisuus siis plussalla. En oikein just nyt ja vielä keksi muuta tekemistä kuin siivoamisen. :grin

Minulla myös ensimmäinen äitiysvapaa, joka tosin ei tunnu miltään, kun muutenkin tullut oltua kotona työttömyyden takia.

Tänään voisin yrittää korjata pinniksen kuntoon ja laittaa sen valmiiksi pientä varten :)
Samalla olisi tarkoitus laittaa se muutenkin valmiiksi, tuunata Liberon hoitolaukku vähän erilaisemmaksi, ihan vain koska esikoisella on ihan samanlainen :)
Kotiutimisvaatteet vauvalle valmiiksi (varmuudeksi sekä tytölle, että myös pojalle sopivat) ja hieman järjestelyjä muutenkin.

Täälläkin ensimmäinen äitiysvapaapäivä. Aamupäivä kului rattoisasti ikkunoita pestessä. Huomiselle jäi vielä eteisen kaappien siivous... Sitte olis kaikki "pakko saada tehtyä ennen toukokuuta" tehty. :)

Mulla kävi hullusti tuon "pakko-tehdä-ennen-vauvan-tuloa" jutun lans. Rv 38 paukahtaa huomenna ja hirveä polte saada kangaspuut valmiuteen että teen itse kantoliinan xD no muuten ok mutta kun en tajua nuiden puiden päälle mitään. Kutominen sitten niinkin menee ihan sillä kun kuiten mattoa on tehny niin haju on siitä.. nooo onnellinen nyt sitte kuiten siitä että löyty osaava ihminen joka auttaa mulle puut matonkudontakunnosta kankaankudontaan sopiviksi. En nytcennen vauvan syntymää tietenkään liinaa saa tehtyä mutta puitteet on kuitenkin sitten valmiina kun tilaisuus tulee työhön tarttua!

Täällä kans yks ekaa äippävapaata viettävä odottaja! :happy: Aamulla heitin miehen töihin, et sain auton itelleni käyttöön. Sit kävin lääkärineuvolassa ja siellä meni kaikki hyvin (vaikka olikin melkein 30min myöhässä). Sen jälkeen kävin sit kaupassa aaaaiiivan kaikessa rauhassa... miehen kans ku käy niin on aina kauhee hoppu pois sieltä :smiley-bounce022 Muistinpas sit syödäkin jotain kaupan jälkeen! Sit laitoin tiskikoneen päälle sekä pyykit pyörimään. Ja leivoinpa vielä banaanisen tiikerikakun, mikä nyt on uunissa paistumassa. Saan sen just sopivasti pois uunista, ennen ku täytyy lähtee hakemaan miestä töistä :)

Oon ollu hyvä vaimo tänään :happy:

Ainiin, putsasinpas mikronkin vihdoin ja viimein, se oli kyllä jo niin ällöttävä ettei kauheesti oo tehny mieli sinne mitään ruokaa laittaa... :wtf:

Täälläkin eka äitiysvapaapäivä! Kävin aamulla fyssarilla hoidattamassa kipeetä pakaraa, eli käytännössä se oli selän ja pakaran hierontaa. Kokeiltiin myös antaa tens laitteella sähköö kipeelle alueelle. Se tuntu kyl oudolta. Sit pyörin kaupoilla etsimässä miehelle isyyspakkaukseen jotain kivaa ja kävin lounaalla. Nyt kotiin huilimaan ja jos jaksaa niin sit vois pestä pyykkiä ja laitella vaikka sairaalakassin valmiiks :happy:. On se mukavaa kun ei kiire minnekään!

Onpa meitä tänään aloittavia vapaalaisia paljon! :) Lähinnä itselle alkaa tämän myötä kirkastua, että kääk... se tarkoittaa, että raskausaika on kohta ohi. On mennyt osaltani jotenkin huomaamatta. :eek: Ekat 12-16 viikkoa tuntuivat matelevan, sen jälkeen en tiedä mihin aika on mennyt...

Muokattu viimeksi:
Takaisin