Mä onnistuin jotenkin ennakoimaan niin hyvin, että tein valmisteluja jo n kuukauden ajan ennen poisjääntiä. Ts. järjestin kokouksia yhteistyökumppanien kanssa, että kaikki mun työtehtäviä jatkossa tekevät tapasivat yhteyshenkilöt ym ja kaikilla on kaikkien yhteystiedot ja käsitys siitä, missä mennään. Kävin läpi sähköpostit, kaikki tietokoneen tiedostot, paperit, kaapit ym ja jaoin kolmelle eri henkilölle dokumentteja, kunkin vastuualueiden mukaan. Tein muistilistat ja yritin briiffata kaikesta mahdollisesta, mitä tuli mieleen. Jouduin tosin soittamaan HR-henkilölle illalla kotiin, kun en ollut hoksannut varmistaa, miten tehdään tunti-ilmoitus tässä tilanteessa.
Nyt tuntuu, että en oo unohtanut yhtään mitään ts. oli jotenkin jännän vapautunut olo, kun palautin kännykkään tehdasasetukset, tyhjensin selaimen tiedot ja työpöydän roskiksen, vein tietoturvaroskat roskikseen, otin nimikyltin pois oven vierestä ja palautin illalla avaimet HR-vastaavan huoneeseen ennen lähtöä. Taksi odotti pihalla (kello oli siis tosi paljon) ja totesin, että tämä oli tällä erää tässä, nyt kotiin syömään. Olin ajatellut, että olisin tosi stressaantunut, mutta jotenkin noi kaksi 12-14h päivää mahdollistivat sen, että tuntui, ettei mitään jäänyt kesken (mun normaali työaika on toki 7,5h/pv), koska päätin kökkiä toimistolla niin kauan, että kaikki on valmista. En merkkaillut ylitunteja ylös, koska olisin voinut myös jättää hommat kesken, mutta en periaatteesta jätä muiden vaivoiksi.
Toki sain kollegalta vielä illalla viestiä, että olin kirjoittanut ajatuksissani kollegoille laittamaani viestiin väärän sähköpostiosoitteen (laitoin yksityistietoni varmuuden vuoksi), eli joku ajatuskatkos oli tullut, mutta lupasi korjata asian maanantaina, ettei mun tarvitse enää sähköposteja lukea.
Tää aamu on tosin mennyt tässä ihmetellessä, että mitäköhän tekis. Alan varmaan paremman tekemisen puutteessa siivota...
Oot kyllä saanut hyvin hoideltua hommat ja perusteellisesti. Itellä jäi moni asia viime tinkaan enkä saanut edes kunnolla siivottua toimistoa..jos joku menee mun paikalle äitiysloman ajaks niin joutuu siirteleen tavaroita . Mut ei voi mitään, tein sen minkä pystyin. Mulla toimii työsähköposti koko äitiysloman ajan ja oon luvannu sitäkin lukee. Kolme kuukautta tulee nyt vielä täysi palkka et sinänsä tän alun voi ihan hyvillä mielin lukee vielä työsähköposteja sen jälkeen sais kyllä työjutut unohtua!