Onnellinen, koska..

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja BaBy2
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oon onnellinen koska viimiset 2 yötä tullut nukuttua paremmin kun varmaan koko raskauden aikana! Pari kertaa tarvinnut herää pissille (sen 4-8 kerran sijaan) ja uni jatkunut samantien :) Kovasti elättelen toivoa et tää ois nyt sitä kun luonto hoitaa että on levännyt tarpeeks ja voimissaan siihen loppu puserrukseen :shy:

Niiiin onnellinen, kun saatiin makkari kuntoon pikkuista varten! Pinnasänky kasassa, pedattuna ja paikallaan, hoitpöytä omalla paikallaan, joskin yövalo jäi vielä uupumaan, kun ei saatu pakkauksen ruuveilla kiinni. :)
WP_20160411_002.jpg

Onnellinen oon nyt siitä että mammaloma VIHDOIN alkoi!! Tätä päivää oon aika pitkään odottanut! Nyt ollaan minilomalla flamingon kylpylässä! : ) On mulla silti työ-ja opiskeluhommia, mutta vähemmän paineita kuitenkin... : )

Viimeinen työpäivä ja työkaverit oli järjestänyt ihanan yllärin. :) Täällä oli kaikki paikalla, kun tulin kahdeksaan töihin ja aivan ihana aamupala katettuna. :) Ja mahtava kukkakimppu odottamassa.

nyt on koko talo suursiivottu ja ikkunat sitämyöten myös pesty, samoin matot. Sänkykin laitettu odottelemaan vauvaa ja vaatteet hoitovälineineen paikallaan. sairaalakassi valmiina itelle ja vauvalle. esikoinen yökylässä kummitätillään, siskollani. mitä vielä...?! no mies ikävä kyllä lähes 600km päässä töissä, että sinänsä en sanois, että vauva voisi tulla koska tahtoo, mutta muuten kyllä ressitön ja mukava olotila just nyt!

Takana n. 14h työpäivä, vihdoin alkoi äitiysvapaa. Myös eilen meni pitkään, mutta nyt ei sitten tarvitse työasioista enää murehtia. Meillä ei muistettu mua mitenkään, eikä esimies ollut edes paikalla. Toki ihmiset kävivät juttelemassa ja pahoittelemassa, että jään pois, mutta muuten meillä on tapana, että kun vauva on syntynyt, sen jälkeen tarjotaan työkavereille kahvit, kakkua ym ja otetaan vauva mukaan näytille.

Huomenna varmaan uni maistuu, koska kaks päivää on mennyt niin koomaillessa ja viimeistellessä keskeneräisiä töitä.

Takana n. 14h työpäivä, vihdoin alkoi äitiysvapaa. Myös eilen meni pitkään, mutta nyt ei sitten tarvitse työasioista enää murehtia. Meillä ei muistettu mua mitenkään, eikä esimies ollut edes paikalla. Toki ihmiset kävivät juttelemassa ja pahoittelemassa, että jään pois, mutta muuten meillä on tapana, että kun vauva on syntynyt, sen jälkeen tarjotaan työkavereille kahvit, kakkua ym ja otetaan vauva mukaan näytille.

Huomenna varmaan uni maistuu, koska kaks päivää on mennyt niin koomaillessa ja viimeistellessä keskeneräisiä töitä.

Meilläkin on tapana viedä vauva näytille ja tarjota sit vielä kakut. Täytyy sit kesällä poiketa työpaikalla vaikka mulla se tarkottaa et pitää ajella yhteensä se 110km. Kuulostaa tutulta toi töiden viimeistely. Tein sitä viimeiset viikot mut silti tuntu et kaikki jäi kesken. Ja kyllä yöllä kun heräilin niin työasiat pyöri mielessä. Nyt pitäs päästä niistä ajatuksiata irti:hilarious:. Onnistuu varmaan viimeistään silloin kun pikkunen tulee maailmaan :Heartred.

Meilläkin on tapana viedä vauva näytille ja tarjota sit vielä kakut. Täytyy sit kesällä poiketa työpaikalla vaikka mulla se tarkottaa et pitää ajella yhteensä se 110km. Kuulostaa tutulta toi töiden viimeistely. Tein sitä viimeiset viikot mut silti tuntu et kaikki jäi kesken. Ja kyllä yöllä kun heräilin niin työasiat pyöri mielessä. Nyt pitäs päästä niistä ajatuksiata irti:hilarious:. Onnistuu varmaan viimeistään silloin kun pikkunen tulee maailmaan :Heartred.
Mä onnistuin jotenkin ennakoimaan niin hyvin, että tein valmisteluja jo n kuukauden ajan ennen poisjääntiä. Ts. järjestin kokouksia yhteistyökumppanien kanssa, että kaikki mun työtehtäviä jatkossa tekevät tapasivat yhteyshenkilöt ym ja kaikilla on kaikkien yhteystiedot ja käsitys siitä, missä mennään. Kävin läpi sähköpostit, kaikki tietokoneen tiedostot, paperit, kaapit ym ja jaoin kolmelle eri henkilölle dokumentteja, kunkin vastuualueiden mukaan. Tein muistilistat ja yritin briiffata kaikesta mahdollisesta, mitä tuli mieleen. Jouduin tosin soittamaan HR-henkilölle illalla kotiin, kun en ollut hoksannut varmistaa, miten tehdään tunti-ilmoitus tässä tilanteessa. :grin

Nyt tuntuu, että en oo unohtanut yhtään mitään ts. oli jotenkin jännän vapautunut olo, kun palautin kännykkään tehdasasetukset, tyhjensin selaimen tiedot ja työpöydän roskiksen, vein tietoturvaroskat roskikseen, otin nimikyltin pois oven vierestä ja palautin illalla avaimet HR-vastaavan huoneeseen ennen lähtöä. Taksi odotti pihalla (kello oli siis tosi paljon) ja totesin, että tämä oli tällä erää tässä, nyt kotiin syömään. Olin ajatellut, että olisin tosi stressaantunut, mutta jotenkin noi kaksi 12-14h päivää mahdollistivat sen, että tuntui, ettei mitään jäänyt kesken (mun normaali työaika on toki 7,5h/pv), koska päätin kökkiä toimistolla niin kauan, että kaikki on valmista. En merkkaillut ylitunteja ylös, koska olisin voinut myös jättää hommat kesken, mutta en periaatteesta jätä muiden vaivoiksi.

Toki sain kollegalta vielä illalla viestiä, että olin kirjoittanut ajatuksissani kollegoille laittamaani viestiin väärän sähköpostiosoitteen (laitoin yksityistietoni varmuuden vuoksi), eli joku ajatuskatkos oli tullut, mutta lupasi korjata asian maanantaina, ettei mun tarvitse enää sähköposteja lukea. :cool:

Tää aamu on tosin mennyt tässä ihmetellessä, että mitäköhän tekis. Alan varmaan paremman tekemisen puutteessa siivota...

Nyt on vauvalle vaatteet kaapissa. :) Sänkyyn pitäisi vielä laittaa lakanat ja sitten on kaikki valmista. Tosin ikkunoiden pesu ja eteisen kaappien siivous on vielä tekemättä asioista, jotka pitää saada tehtyä ennen vauvan tuloo.

Takaisin