online shoppailu

Ma en ole laittanut hintoja ylos mihinkaan, mutta pidan kirjaa pojan vaatteista. Siis ihan kaikista vaatteista, mita olen itse ostanut tai mita ollaan saatu lahjaksi. Koot, varit, mita materiaalia, mita merkkia, onko reilun vai pienehkon oloinen, onko vuorta, mihin vuodenaikaan, mita yksityiskohtia vaatteessa on jne.
Muuten ma en ikina muistaisi, mita kaikkea meilta jo loytyy! :grin

Tuo vaatteiden viikkaaminen ja organisointi on myos mukavaa. Tosin ma olen nyt todennut, etta ihan kaikkea ei tarvitse silittaa silitysraudalla. Osan vaatteista voi ihan hyvin muotoilla pesun jalkeenkin ja lopputulos on ihan siisti.

Silitys, onko se jotain syötävää? :laughing021

Mä silitän juuri ja juuri verhot ja pakon edessä jonkun satunnaisen kauluspaidan tai "siistimmän" vaatteen. Lapsen tavaroista en ole tainnut silittää mitään. Vaikka samaan jengiin kuulun tuossa, että vauvan pyykkiä on kivempi pestä kuin omaa, ja ne tavarat ovat paljon paremmassa järjestyksessä kuin minun tai miehen. Olisi aika tuskaista lähteä vauvan kanssa ikinä liikkeelle, jos tavaroita joutuisi vielä etsimään jostain :eek:

Meillä on ihan valtava pyykkivuori odottamassa silitystä, ja kyllä silitän kaiken paitsi sukat ja alusvaatteet. Mutta enpä ole nyt ehtinyt/jaksanut pariin viikkoon silittää paitsi aamulla jos on ollut jotain mikä on tullut heti päälle.

Mulla ei ole edes silitysrautaa tai -lautaa! Olishan se välillä ihan tarpeellinenkin... Verhojen kanssa ja noin :grin Ja osaan silittääkin, mutta ei se mitään lemppari hommaa ole :smiley-chores007

Minä en juuri silitysrautaa harrasta, mutta neidin vaatteet oli hirmu hinku silittää silloin odotusaikana kun olin ne pessyt ja odotin että pääsen järjestelemään lipastoon. Silitin myös harsot ja ihan kaiken mitä nyt yleensä pystyi, mutta siihen yhteen kertaan se jäi.

Onko tietoa noista t paitojen tilauksista netistä? Ite oon kerran tilannut semmosen koiran pärställä painetun paidan ja kolmen pesun jälkeen oli jo haalistunut puoleen... :mad: En muista enää mistä tilasin kun en sitä sivua enää muista. Mutta googlestahan noita löytyy, esim tuolla http://print24.com/fi-fi/ olis, mahtaako olla kokemusta? :anyone

Ei valitettavasti ole kokemusta ko. firmasta (tai muustakaan samantapaisesta). Sen sijaan minulla on aikamoiset kokemukset erilaisten printti t-paitojen pilaamisesta pesun yhteydessa. Aivan sama miten huolellinen olisi, vaikka laittaisi paidan nurin pain koneeseen, pesupussiin, vain 40 asteeseen, niin huonolaatuinen painatus kuurautuu kaikesta huolimatta pois. En enaa edes usko sen olevan edes merkista kyse, silla minulta on lahtenyt esim. Benettonin paidasta kirjaimet litomaan ihan muutaman pesun jalkeen (kun taas joku marketti-paita kestaa monta vuotta). Useinmiten painatukset ovat onneksi kestaneet, ihan tuurista kyse kait(?). o_O

Ei valitettavasti ole kokemusta ko. firmasta (tai muustakaan samantapaisesta). Sen sijaan minulla on aikamoiset kokemukset erilaisten printti t-paitojen pilaamisesta pesun yhteydessa. Aivan sama miten huolellinen olisi, vaikka laittaisi paidan nurin pain koneeseen, pesupussiin, vain 40 asteeseen, niin huonolaatuinen painatus kuurautuu kaikesta huolimatta pois. En enaa edes usko sen olevan edes merkista kyse, silla minulta on lahtenyt esim. Benettonin paidasta kirjaimet litomaan ihan muutaman pesun jalkeen (kun taas joku marketti-paita kestaa monta vuotta). Useinmiten painatukset ovat onneksi kestaneet, ihan tuurista kyse kait(?). o_O

Onpa outoa, kai se on pakko olla muustakin kuin tuurista kiinni. Yleisesti ottaen laadukkaammat merkit kestää pidempään, tosin on omallekin kohdalle sattunu noita outoja tapauksissa joissa vitosen t-paita kestää monta vuotta :P

Täällä on paljon noista vaatteista puhuttu, niin laitan tän tänne. Mä olen taas menettämässä järkeni vauvan vaatteiden takia. Kaikki sanoi, että 74 on koko, mikä menee pidempään. No, kävin ton vaatteita läpi vähän ennen pääsiäistä ja vaihdoin niitä 74 sinne, ja nyt niistä suurin osa on pieniä! :eek: 68 meni meillä tosi pitkään, ja niistä osa on edelleen käytössä, mutta noi 74 taisivat jäädä tosi lyhytikäisiksi. Ja mä en millään jaksaisi käydä niitä vaatteita taas läpi. Plus meillä on älytön kasa mekkoja, jotka olisivat sopivia juuri nyt (osa mennyt jo pieneksi jääneiden laatikkoon), mutta ei tuolla nyt ihan mekkosäät ole, ja muutenkin ne on tosi epäkäytännöllisiä kun tuo on vieläkin ihan sylikissa ja lattialuuta. Joudunkohan mä nyt peräti ostamaan tolle vaatteita, kun seuraava laatikollinen sisältää lähinnä mekkoja ja t-paitoja, joilla ei vielä tee mitään, mutta bodyt on pieniä? :confused: Ja Romaniasta saatiin iso kasa vaatteita lahjana mukaan, puolet meni jo sinne samaan pieneksi jääneiden laatikkoon.

Ps. Ei sitä vauvamoppia kannata tilata, velourihousut ajaa saman asian....:oops:

^ huomasin saman jutun sen vauvamopin osalta... (terv. nimim. "lapsi nukkuu nyt päikkärit ilman pitkiä housuja, koska kaikki nuo koirankarvat eivät ole menossa pinnikseen")

Tuo velour on kylla aivan ihanan pehmoinen materiaali, mutta se keraa kaikki polyt itseensa. kun vauva nuhjaa lattialla. o_O

Meillä tuo velour tuntuu myös vähän hiostavalta näin kesää kohden, olen siksi yrittänyt suosia enemmän ihan vaan puuvillaverkkareita viime aikoina.

Pian alkaa TAAS kesä-ale :smiley-bounce022 Laitattehan tänne taas linkkejä hyviin alennuksiin. Kävin jo katsomassa Villervallan sivuilla ja siellä olisi outletissä nyt paljon talvivaatteita puoleen hintaan. Tosin mä en uskalla ihan vielä alkaa ostamaan talven vaatteita kun oon jo tehnyt muutaman virhearvion...

LEIDIT!!! Nollatkaa luottokorttinne, kohta lähtee :)

Kesävaatteista puheenollen! Olen ostanut poikaselle nyt neljä erilaista sellaista kokohaalaria, jossa siis lyhyet lahkeet ja hihat. Nooo, Suomessa kun asutaan, niin mitäs hittoa sitten siihen päälle laitetaan, kun tulee kylmä? Joku huppari/neuletakki tms? :eek:

Ja pakko muuten sanoa, että odotan kyllä suorastaan mielenkiinnolla ensimmäisen Villervallan vaatteen käyttöä. Sen mitä olen kirppareilla niihin törmänneet, ovat niin sisä- kuin ulkovaatteetkin olleet kyllä melkoisen surkeassa kunnossa..

Onpa täällä lokakuisissa tapahtunut eilen illalla ja tänä aamuna, yritän pysyä perässä ja ehtiä kommentoimaan :)

Mä olen miettinyt ihan tuota samaa kuin Saria, Suomen kesä ja säävaihtelut... jo nyt alkaa tuntua, että ulos on tosi vaikea pukea kun välillä selviytyisi melkein sisävaatteissa ja välillä taas saa pukea ihan kunnolla. Esim. toissapäivänä oltiin pilvisellä kelillä merenrannassa puuvillavuorinen fleecehaalari päällä ja se oli ihan hyvä vaatetus, mutta kun lähdettiin saman retken päätteeksi autolla kotiin, paistoikin jo aurinko ja haalari oli pakko riisua ennen autoon menoa. Ja eilen kun liikuttiin pääasiassa autolla ja aurinko paistoi, pojalla oli vain normaalit sisävaatteet eli pitkähihainen body ja verkkarit, ja ne riittivät hyvin ne minuutin parin ulkohetket, mitä siirryttiin parkkipaikoilta sisätiloihin. Oli mulla myös toki huppari ja pipo mukana, jos tulisikin kylmä.

Villervallan vaatteista en osaa sanoa, meillä on ollut vain yksi Vv:n body ja se oli muuten tosi hyvä, mutta hihan- ja pääntiet olivat ahtaat ja tavallisilla napeilla varustettuna vähän hankalat. Bodya pestiin tosi monesti ja se oli käytössä pitkään, selvisi käytöstä ihan hyvin muttei todellakaan ollut uuden veroinen, kun lopulta laitettiin se syrjään. Ei kuitenkaan pahemmin haalistunut tmv.

Kesävaatteista puheenollen! Olen ostanut poikaselle nyt neljä erilaista sellaista kokohaalaria, jossa siis lyhyet lahkeet ja hihat. Nooo, Suomessa kun asutaan, niin mitäs hittoa sitten siihen päälle laitetaan, kun tulee kylmä? Joku huppari/neuletakki tms? :eek:

Vetoketjullinen huppari tai vaikkapa vuoreton college-haalari, joka on tarpeeksi rento, etta sinne mahtuu alle se kesahaalari. Esim. Gugguun Jumpsuit:
http://gugguu.com/shop/fi/24-jumpsuit
On todella hintava, mutta onhan noita vastaavia muillakin merkeilla.

Takaisin