online shoppailu

Mä olen onnellisen tietämätön koko lastenvaatebisneksestä ja merkeistä :) 90 prossaa meillä on käytettyjä vaatteita ja kenkiä edelleenkin, siellä ne menee samassa nipussa tutat, reimat, name iti, henkkamaukat, cirafit ja vendit :grin Merkki sanoo mulle harvoin mitään (mielikuvia ei ole, muuta kuin just se, että Reimassa on reilut koot :p) kun ostan vaatteita, katon yleensä ulkonäköä, mallia ja toimivuutta.

Heh Sophie, mä oon joskus vakaasti miettinytkin lastenvaateblogia, mutta täytyy sanoa, että aika on nyt niin kortilla, ettei varmasti saataisi kovinkaan erikoisia tekstejä aikaiseksi..

Mutta, jos erilaiset ja mahdollisesti jopa suomalaiset vaatemerkit kiinnostaa, niin tässäpä teille sunnuntain ratoksi erilaisia kivoja vaihtoehtoja:

Kalleimmassa päässä tällä hetkellä taitaa olla Mini Rodini, Gugguu, Beau Loves ja Bobo Choses. Gugguu vetää laadun puolesta ehdottomasti pisimmän korren, Mini Rodinilta vanhat mallistot, joita löytää joskus kirppareilta ovat parempi laatuisempia. Beaulla ja Bobolla on tuo haituongelma aika paha monessa vaatteessa, eli parin pesun jälkeen kankaan pintaan tulee vaaleaa haitua, joka haalistaa ja tekee vaatteesta huonon näköisen. Kuten mainittua, Gugguu on suomalainen. Gugguulle erikoismaininta myös ihanista uusista merinovillatuotteista, jotka tosin taidettiin parissa minuutissa myydä kaikki loppuun, kun ne ensimmäisen kerran saatiin markkinoille. No, tuli toinen erä samoja tuotteita, mutta jälleen minuuteissa tavara loppui ja nyt odotellaan seuraavaa jättierää niitä myyntiin. Meillä on ollut Gugguulta pari jumppista, yksi huppari ja juuri nuo merinovillapipo + huivi-setti. Lämpimältä ja laadukkaalta vaikuttaa :) Hinnoista: Housut 40e+, trikoopaidat 30e+, hupparit siinä kuudenkympin hujakoilla.

Sitten niitä edullisempia: Kuten mainittua, Mainiolla oli ihania kuoseja ja se on oman ennusteeni mukaan menossa kovaa vauhtia sinne huipulle. Saatavuus on kuitenkin vielä hyvää, collegemateriaalit tosi paksuja ja koot reiluja. Hinnat: Bodyt alta 20e, paidat hiukan yli 20e, housut alle 30e ja jumpsuitit n.40e tai alle.

Aarrekid (http://www.aarrekid.fi) , ymmärtääkseni täysin suomalainen. Ihania erilaisten teemojen mukaan vaihtuvia kuoseja. Melko hillittyjä, helppoja yhdistää, värit säilyneet käytössä tosi hyvin. Erityismaininta kivoista asusteista! Hinnat, bodyt 30e+, hupparit n.50e, mekot 40e+, housut n.30e.

Ebbe (http://www.ebbekids.se) ruotsalainen ketju, kivoja perusvaatteita, mielestäni suhteellisen laadukasta, joskin trikoo melko ohutta. Hinnoista yleispätevästi, että melko kohtuuhintaiset, usein alessa.

Geggamoja (http://www.geggamoja.com/se/) ruotsalainen myös. Vähän Polarn o pyretin kaltainen ja hinnat suunnilleen samaa luokkaa Popin kanssa. Värejä enemmän, kuin edellisillä, raitakuosit ihan kivoja.

Papu Design (https://www.weecos.com/fi/stores/papu), suomalainen ilmeisesti koko tuotannoltaan. Ihania graafisia kuoseja, paljon mustavalkoista ja tytöille noita ihania rusettipipoja. Myös naistenvaatteita! Kokemukseltani todella laadukasta, ei edes haitua ole tullut vaatteiden pintaan. Jälleenmyyntiarvo tahrattomille, ehjille ja siisteille on yleensä 80%-90% ostohinnasta. Tänään kaikki -20%.

Popupshop (http://www.popupshop.net) Täältä suuuuuri ääni collegehousuille!! Ihan mahtavia, kun resorien ansiosta ainakin meidän hieman pullukkaiselle menee nyt jo 92/98cm, vaikka muuten vaatteissa 80cm. Golleget harjattu sisältä pehmeiksi ja malli ihanan löysä haaroista. Yhdet pari vuotta käytössä olleet ostin juuri nettikirpulta 20 eurolla (huomaa taas hyvä jälleenmyyntiarvo) ja ovat vieläkin kuin uudet. Collareiden ovh. tällä hetkellä n.35e.

Nosh (http://nosh.fi) jos tykkäät Me&I:n vaatteista, tykkäät todennäköisesti näistäkin. Myydään kotimyyntituotteina. Merkiltä tullut myyntiin nyt myös paljon kankaita, joista saa itse ommella.

Ohhoh, kiitos Saria! Mun täytyy tunnustaa, etten ole kuullutkaan suurimmasta osasta :oops:

Mitä tavismerkkeihin tulee, mulle lievä pettymys ovat olleet Tutan vaatteet tai tarkemmin housut, bodyt ovat olleet ihan ok. Mutta verkkarit eivät ole meillä pelanneet, yksistä hajosivat heti kättelyssä kiristysnarun reikien vahvikkeena olleet metallirenkaat, ja sekä näissä samaisissa että toisenmallisissa pöksyissä ovat resorit olleet kehnot, sellaiset, joista häviää jousto (ja sen mukana jalassapysyvyys) heti ekan pesun jälkeen. Edullisemmista vaihtoehdoista Lindexin verkkarit (muistaakseni noin kympin hintaiset, tai ainakin melkein aina niitä on jossain 3 kahden hinnalla tarjouksessa) ovat miellyttäneet meitä, ovat kestäneet hyvin pesua ja leveät resorit vyötäröllä ja nilkoissa ovat pysyneet joustavina ja miellyttävän tuntuisina.

Minä en kyllä ole ollenkaan merkkitietoinen, mutta varsinkin ulkovaatteiden haluaisin olevan laadukkaita ja kestäviä, kun köyhää harmittaa ostaa useampia haalareita / kenkiä tms. lyhyen ajan sisällä.

Moon köyhä :D eli meillä ostetaan sitä, mihin rahat riittää. Yleensä käytettyä, kaikki uudet on mallia halpa-halli. Tarpeeksi hyviä meille :) plus että en oo löytäny oikeen mitään "merkkiä" missä olis vaatteita josta tykkään. Halvemmat yleensä mun silmään kivannäkösiä, ja koska oon vuosia kierrättäny omat vaatteeni niin en osaa edes ostaa mitään kallista. Oon tainnu pari vuotta sitten viimeksi ostaa jonkun vaatteen uutena.

Joko niitä hyviä netti-aleja on löytynyt? Mä katselin jo ensi talveksi haalareita mm reiman ja POPin sivuilta. Taidan päätyä Reiman välikausihaalariin, ja ottaa aika reilun koon. Menee sitten sykyllä tai ensi keväänä jos on liian suuri. Katsotaan mitä tämä mamma saa aikaiseksi kun on yksin kotona pojan kanssa :grin POPin vaatteet ovat vaan nin järkyn kalliita että ne taitaa jäädä ostamatta. Sitäpaitsi Reiman haalarit on paljon kivempia ja värikkäämpiä :)

Sophie, mietin ihan samaa, nyt alelinkkejä kehiin! Mä olen kitupiikkinä odotellut aleja, jotta saisin ostettua isomman talvihaalarin (meillä on tosi hyvä kaverilta peritty ticketin haalari, mutta se on vähän jo pieni), välikausihaalarin, kurahousut jne. jne...

Mulle suositeltiin Remu-merkkisiä haalareita, ovat kuulemma kotimaisia ja niissä oli joissain kulutustesteissä ollut moninkertaisesti kestävämmät materiaalit kuin vaikka Reimalla. Onko kellään Remuista kokemusta?

Meillä on kirpparilta ostettu Remun välikausihaalari, käytettiin syksyllä ulkoillessa ja tykkäsin kyllä. En voi kulutuksenkestävyydestä sanoa kun ei tiedä miten paljon edellinen omistaja on sitä käyttänyt mutta ehjänä on pysynyt. On pienempää kokoa kuin Reima, meillä Reiman 80 koon haalari oli vielä syksyllä turhan reilu, mutta tämä Remun 80-kokoinen oli sopiva. Poika oli 1-vuotiaana 75,6 cm pitkä.

Poikakin tykkää haalarista, kuten kuvasta näkyy :)
Remu.jpg

Sophie, ainakin Anton&Ninalla naytti olevan joitain haalareita ja toppavaatteita alennuksessa, ainakin ticketia ja reimaa...
Ma en ole oikeastaan lainkaan perehtynyt tahan kurahousu/toppa/valikausihaalari-osastoon. Meilla sataa vetta varmaan se 10 paivaa vuodessa. :grin Nyt on vuoden kylmin aika ja jos sattuu oikein kylma ilma, niin laitan pojalle farkut tai sammarit ja niitten alle sukkahousut. Pojalla on myos teddy-vuorinen pehmee toppatakki, joka sopii "kaupunkityyliin" farkkujen ja tennareitten kanssa. Tarhaan laitan aina vain pelkat college-housut pojalle, silla siella tarhassa ne kuitenkin on sisatiloissa koko paivan, "jos on huono ilma" (hoitajat maarittelevat "huonon ilman", mika on ilmeisesti heti kun aurinko menee pilveeno_O) ja siella sisatiloissa on aika tiivis tunnelma...

Sen sijaan olen ihastunut kayttamaan pojalla erilaisia jumpsuiteja, jotka ovat college-materiaalia. Niita poika voi kayttaa seka ulkona etta sisalla. Muunlaisia haalareita meilla ei sitten olekaan.

Ma en nykyisin ole yhtaan niin innostunut lastenvaatteista kuin aikaisemmin. Silloin kun poika oli viela vauva, niin ne vaatteet sailyivat kauniina pitemman aikaa. Nyt sitten oksennellaan kaikki vaatteet, sotketaan ruokaan ja juomaan ja rakaan, ripuloidaan antaumuksella, vaippa valskaa, moyritaan lattialla ja kadulla jne. Vaatteet menee likaiseksi koko ajan ja kaytannossa pojalle pitaa laittaa tarhaan joka paiva uusi housu-paita-pari ja jopa tarhan vaihtovaatteet ovat kortilla. o_O Ja kaiken lisaksi ma olen niin tiptop-tarkka, etten koskaan laita pojalle tahraista vaatetta.

Sitten kun meilla alkaa alennusmyynnit, niin tulen tsekkaamaan ainakin C&A:n, Kiabin ja H&M:n alesta edullisia perusvaatteita tahan hetkeen ja ensi syksyyn. Kaikista on kokemusta, joten tunnen jo noitten kokomaailman.

Ajattelin kylla tehda myos alle satskun tilauksen Villervallalta. Olen huomannut, etta nettimaailmassa mollataan aika paljon Villervallan laatua, mutta ma ainakin olen ollut siihen ihan tyytyvainen (tai sitten meille ei vain ole viela sattunut maanantai-kappaleita). Talla kertaa tilaan sielta ihan tahan hetkeen. Pojalle tulee tommonen haalari: http://www.villervalla.se/en/bodysuit/overall-stripes-drk-basildrk-aqua ja muutamaa paitaa olen katsellut, mutta en ole viela tehnyt paatosta. Tuon haalarin tilaan koossa 86. Meilla on nyt kaytossa V:n koon 80 samantapainen puuvillahaalari ja toinen fleecehaalari, joista se fleece on ihan sopiva, mutta puuvillainen jo melko nafti (puuvilla kutistuu pesussa enemman kuin fleece, ilmeisesti.)
Tuolla V:lla olisi myos velour-vaatteita, jotka ovat aivan ihanan pehmeen tuntusia, mutta meille ei tule enaa ainoatakaan velour-materiaalista tehtya vaatetta, silla tuo velour keraa kaiken mahdollisen polyn ja lian itseensa huh huh! :mad:

Meillä oli pojalla tuo samanlainen puuvillahaalari n puolen vuoden iässä. Tykkäsin kovasti, mutta jäi liian nopeasti pieneksi :( Jos sitä kehtaisi ostaa uuden :)

Gugguulla on loistavia collegevaatteita, mm. jumpsuitteja. Toodella paksua kangasta ja ainakin meillä kovasta käytöstä huolimatta tosi hyväkuntoisia. Niillä on myös nyt ale -30% ja eiköhän kohta loput ole puoleen hintaan..

Kivan näköisiä nuo Gugguun vaatteet, pitää odotella josko hinnat tuosta vielä vähän halpenisi :)

Mitä kokoa te Saria käytätte, ja mikä on pojan pituus?

Nyt ainakin on himpun verran fiksumpi ja tietaa, mita merkkeja ostaa ja mita ei. Ma olen hyvin pettynyt Maxomorran paitoihin ja niita meille ei tule enaa koskaan. Ne trikoopaidat ja -bodyt nukkaantuu, levenee ja lyhenee ihan muutaman pesun jalkeen eivatka todellakaan ole hintansa arvoiset. Harmittaa, silla niillahan on tosi herkullisen ihania kuoseja paidoissa. :sad001 Jopa H&M:n kolme bodya kympilla -bodyt ovat kestaneet paremmin kulutusta.
Samaan syssyyn voisin mainita, ettei meille osteta enaa pitkahihaisia bodejakaan, silla monesti ne ovat kapealle pojalle liian leveita, ja niska-haara valilla liihan lyhyita ja ne hihat lyhenevat ihan silmarapayksessa. Vaikka muuten pysyisivatkin kuosissa, niin ne ovat just ne hihat, joiden takia kayttoika lyhenee! :mad:
Me kaytamme tastedes vain lyhythihaisia tai hihattomia alusvaatebodeja (jotain vaaleita nallekuvioisia bodeja merkkia halpahalli) ja siihen paalle joku hienompi pitkahihainen puuvillatrikoopaita tai komee neule.

Ja muutamista nettikaupoista olen joutunut luopumaan jo ihan senkin takia, ettei siella yksinkertaisesti enaa ole kovin laajaa tai mielenkiintoista tarjontaa taaperoikaisille, koot 86 - 92 ja siita eteenpain. Esim. Anton&Ninan sisavaatteet ja erityisesti puuvillapaidat isommille. Tai sitten Lasten Taikamaan ylihinnoitellut Maxomorrat ja muut vauvavaatteet. Paljon on nyt alessa bodeja ja vauvakamaa, mutta siita isommille paljon suppeemmin kauniissa vaatteissa ja/tai jarkevissa hinnoissa.

Tuo Sarian mainitsema Gugguu on kylla superkiinnostava, mutta turhan hintava meille. :sad001

Littlered, oletteko kokeilleet Name it -bodeja? Meillä ne jäi käyttämättä, kun olivat liian pitkiä ja kapeita.

Poika otti jo tasan 1-vuotiaana kayttoon kaksi name it-bodya kokoa 86. Hihat olivat silloin aavistuksen verran liian pitkat, mutta se ei haitannut yhtaan, silla niissa on tosi tosi kapeat hihat, joten eivat roiku tiella. Nyt ovat ihan sopivat.
Poika kayttaa edelleen noita bodeja ja istuvat tosi hyvin "kuin toinen iho" nayttamatta silti makkarankuorelta. Ne ovat sellaisia kapeita ja selkaosaltaan pitkia, joten aika taydellisia meidan hoikalle taaperolle.
Varsinkin nuo kaksi bodya, joissa on puuvillan mukana elastaania (tai jotain lycraa?) ovat joka pesun jalkeen kuin uusia, eivat ole kutistuneet tms. Mutta sitten meilla oli joskus vauva-aikana pari taysin puuvillaista name it-bodya, jotka levenivat heti pesussa. Sama juttu maxomorran paksujen ja tonkkojen puuvillabodyjen kanssa.
Ainoa miinus name it:lla on raikkaiden ja reippaiden varien ja kuosien puute. Laittaisin samaan kastiin h&m:n tyylimaailman kanssa, vaikka toki molemmista "etsiva loytaa". :)

Sanoinko ma oikeasti, etta meille ei enaa tule pitkahihaisia bodeja?! No tulee sittenkin! :grinTilasin nimittain POP:lta enkkulasta aivan ihanan pilvi-bodyn ja vihreen auto-bodyn ja pussihousut nyt lopputalveen ja pari paitaa ensi syksyyn/talveen. POP:n bodien kanssa meilla ei ole koskaan ollut mitaan ongelmia. Harmi vain, etta tuon merkin normihinnat eivat oikein houkuta ostamaan muuta kuin alennuksesta.
Sitten ma ostin pojalle aivan ihanan vihreen neuleen eli tommosen: http://www.houseoffraser.co.uk/Pola...h+snowflake+sweater/212008113,default,pd.html . Ei toikaan nyt erityisen edullinen ole, mutta en voinut vastustaa kiusausta. :grin Talle talvelle en ole sitten enaa muita neuleita tai fleece-vaatteita hankkinut, silla meille tulee lampoisat kelit ihan yllattaen ja lamminta vaatetta on jo ihan tarpeeksi nykykoossa.
Ja maaliskuun lopulla lahdemme kuitenkin Suomeen lomalle, joten saapahan poika olla sitten siellakin komeana. Oletan, etta toi vihrea neule on semmonen lammin vihrea. Sopii siis aivan mainiosti pojan omenanvihreitten sammareiden kanssa. :)
Viikon lomaa varten emme muuten satsaa pojan talvi/kevatvaatteisiin. Mummi varmaan kay kirpparilta ostamassa jotkut haalarit, joiden yleishabituksella nyt ei ole valia eli halvimmat mahdolliset. Kunhan poika paasee pulkkamakeen, eika jaady kalikaksi. Reissun jalkeen ne voi sitten laittaa vaikka spr:n keraykseen. Harmi, ettei kukaan ole viela keksinyt lastenvaateiden vuokrausta.

Meidän poju on nyt n. 84cm pitkä ja käytetään 86cm tai 92cm Gugguun vaatteissa. Jumppiksissa erityisesti 92cm, koska niska-haara on melko lyhyt.

Gugguuta saa ostettua myös käytettynä Gugguu Gugguu!-nimisestä facebook-yhteisöstä. Hinnat tosin käytetyilläkin aika korkeita vielä :)

Takaisin