online shoppailu

Huomasin just pari päivää sitten, että yhtäkkiä meidän pikkumies on venähtänyt taas niin, että useampi vaatekerta on ehtinyt mennä pieneksi. Tuolta alesta ei valitettavasti löytynyt oikein kokoja niistä jutuista, mitä tarvittais, mutta siitähän mä sain vaan ihanan tekosyyn mennä penkomaan kaikki tämän ketjun shoppailuvinkit! :grin

En ole mikään nettishoppailija, mutta tuonne Reiman sivuille eksyin kun tykkään tosi paljon Tutan vaatteista, ovat reilukokoisia ja hyvälaatuisia ja nyt sitten haksahdin tilaamaan.. Siellä oli samalla kuosilla body ja t-paita kuin millaiset potkuhousut minulla on ollut vauvana, ihan pakko oli saada! :)

Mulla meni täydellisesti käpy näihin valittajiin "miks puet lapsesi aina vaan popin erilaisiin vaatteisiin?", "kenelle yrität todistaa olevas parempi äiti, kun käytät noita vaatteita?", "noi vaatteet tulee hirveen kalliiks, eikä ne oo mitenkään erikoisia esimerkiks henkkamaukkaan verrattuna!"

Ensinnäkin, mulle vaatteet on iso silmänilo ja jos vielä saan päättää, miten lapseni puen, haluan ennenkaikkea mukavia, mutta myös kivannäköisiä vaatteita lapselleni. Enkä todellakaan pönkitä äitiyttäni niillä. Ja kolmanteen väittämään päätin ruveta hankkimaan faktoja vastaan oikein paperilla asti.

Käytän siis paljon Popin kirpputoreja Facebookissa ja joskus käyn myös Turussa outletissa, josta saa kaikki tuotteet aina puoleen hintaan. Alan tietää melko hyvin, mitkä kuoseista ovat arvokkaampia, kuin toiset ja ylipäätään, millä vaatteella on minkäkin verran jälleenmyyntiarvoa.

Laitoin siis ihan jokaikisen vaatteen, jonka olen kysesiseltä merkiltä ostanut ja nyt vaatteiden käydessä pieneksi, olen myynyt ja merkannut myyntihinnat ylös samaiseen taulukkoon. Ja voitteko uskoa, olen 59 euroa voitolla!!! Olen siis "tienannut" kivoilla lastenvaatteilla itselleni 59e (uutta shoppailurahaa ;)) ja voin väittää, että Henkkamaukan vaatteilla ei tästä olisi toivoakaan.

Ärsyttää aivan suunnattomasti nämä paasaajat, "mä ostin yöpuvun alle kympillä marketista ja sä maksoit melkein kakskymppiä, kun se on Popin" AIVAN! Ja sinä sait siitä kirpputorilla takaisin 50 senttiä, kun minä sain sen lähemmäs kaksikymppiä :P

Huoh, olen puhunut! :D

Tuohon Sarian kommenttiin liittyen, apua, kehtaako joku oikeasti päin naamaa kommentoida sitä, mitä toisten lapsilla on päällä?! o_O Mitähän se kenellekään kuuluu...

^^ voi kyllä voi, on sitten tuttu tai puolituttu, niin näitä kommentteja on kyllä kuulunut ihan riittämiin!

Joo, ei varmaan ollut tarkoitus olla hauska, mutta mua jotenkin rupesi naurattamaan ajatus ihmisistä, jotka kyttää muiden vauvan vaatteita... Ja itse asiassa ei ole vaikea uskoa, kun tunnen itsekin vastaavia, mutta hei haloo, oma elämä?? o_O

Ei sillä, kyllähän minäkin katson, mutta pidän mölyt mahassani, jos nään jotain mielestäni rumia vaatteita, mutta olen jopa kaupan kassalla kysyny, että mistä noin ihania pipoja saa? Eli kauniit vaatteet saavat yleensä suuni avautumaan :)

Jaahas, sitä pitäisi alkaa ostamaan seuraavaa kokoa eli onko se sitten jo 74 o_O se on vissiin sellainen jota monet voi käyttää vähän pidempään :)

^^ Mä kattelin just kanssa, että 68 on nyt tosi hyvä koko suurimmassa osassa vaatteita, mutta sitä ei kannata enää ostaa, koska uusia vaatteita ei varmaan ehtisi käyttää :eek: Eli 74 jatkossa täällä myös.

Ajattelin hankkia konttaussukkahousuja, kaverin tytöllä oli ja olivat tosi hyvät. Esim täällä näyttää olevan aika makeita

http://www.trendykids.fi/category/62/maximo

Ongelma vaan, että mitähän kokoa sitä ostaisi...o_O Mistä tuota tietää milloin rupeaa konttaamaan, kun tuo ei viitsi kääntyäkään kuin joka toinen päivä... :rolleyes:

Hei just hyvät!! Mä en edes oo tiennyt että tollasia on olemassa :smiley-ashamed008 Luulen, että poika pääsisi jo eteenpäin tavalla tai toisella, mutta kun ei ole pitoa jalkaterissä ja polvissa niin se on sellaista paikallaan sutimista :)

Joo, tommonen moppiasu meille heti, siinähän sitten osallistuu jo pienestä pitäen kotitöihin putsaamalla mennessään lattioilta koiran karvat ja kuratassujäljet :D
Aika näppärän oloisia noi konttaussukkikset. Me ostettiin pojalle jo vähän aikaa sitten jarrusukat, siis ne semmoiset perinteiset, kun tykkää punkea niitä jalkoja alleen ja yrittää eteenpäin, onpahan vähän parempi pito jalkaterissä.

Meillä on käytetty jo hetken aikaa 74-kokoa. Housut kyllä vielä pääasiassa 68, mutta bodyt jo melkein kaikki 74. On kyllä huimia kokoeroja merkeittäin, esim. Tutan 62-koon body ja potkarit menee periaatteessa vieläkin, tosin nyt raaskin jo laittaa ne sivuun, ja jollain toisella merkillä taas 74 on just passeli. Uskoisin kanssa että tämä 74 menee aika pitkään. 80-koko näyttää jo niin valtavalta että ihan hirvittää! :)

Meillä poika huitelee jo 70 senttiä pituudeltaa, mutta suurimmassa osassa vaatteita käytössä vielä 62cm.

Tässä ylitse hehkutammassani merkissä kun on kaikissa todella pitkä käyttöikä johtuen resoreista ;)

Meilläkin käytössä vielä pääasiassa 62-senttiset, mutta yöpuvussa piti siirtyä 68-senttiseen kun tuntui jalat jäävän kippuralle pienemmässä..

Takaisin