Onko muita kaksosten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Talvi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Semmonen 10min ajamatka kotoo sairaalaan olis sit mutta maanantain ja keskiviikon ultrat vaikututtaa paljon siihen että siirtäävätkö. Ja tänään sain tietää että vaikka oulu antas siirto luvan niin jos kaksilla on toinen kaksosten synnyttäjä tulossa tai paikalla niin mua ei sinne otettas ennen ku tiietään että on varmasti kaks keskola paikkaa kokoaika varattuna mulle. :D

Okei, tulipahan sokeri kokeiltua... en löydä muuta syytä vauvojen tämän illan käyttäytymiselle kuin että söin eilen karkkia... huusivat molemmat silmät punaisina ja ovat nirsoilleet rinnalla enemmän kuin yleensä. Valitettavasti söin myös tänään paljon sokeria kun oli veljen lasten synttärikutsut. Tänään huuto kuitenkin loppui kun saivat Panadolit ja maitoa päälle. Ehkä pitää tehdä samoin huomenna ja toivoa että se mikä saa heidät huutamaan poistuu sekä minun että heidän systeemistä jo tiistaihin. Panadolia saavat muutenkin nyt silloin tällöin kun tuntuu siltä että heillä on kurkku kipeä yskimisestä, en halua antaa heille lääkkeitä "turhaan".

Muuten on ollut kiva päivä! Esikoinen oli yötä isovanhempien luona, menimme sinne lounaaksi. Sieltä matkailtiin veljeni luo jossa oli veljen kolme lasta ja kaikki heidän serkukset, tädit ja enot sekä muutama kummi lapsineen. Paljon oli porukkaa ja joillekin oli ensimmäinen kerta kun näkivät meidän vauvat. Ja me tapasimme vasta toisen kerran serkkujen serkkupoika, runsas vuoden vanha hymypoika jolla on niin kauniit silmät että!! Hänellä oli ihan oma konttaamistyyli joka pistää miettimään että mitenköhän meidän pienet liikkuvat sitten kun lähtevät liikkeelle?! Ja eilen pohdimme miehen kanssa sitä että kaksoset tarvitsevat varmaan omat sängyt kahden kuukauden sisällä, mikä tarkoittaisi että siirtyvät omaan huoneeseensa koska meidän makuuhuoneeseen ei mahdu, mutta koska esikoisen huone on isompi kuin "vierashuone", siirrämme hänet sinne ja kaksoset saavat hänen huoneensa. En tajunnut että siihen ei ole enää paljon aikaa!!! Meillä on niin paljon tekemistä ennen sitä! Help!

Mulla on ollu kädet niin täynnä etten oo ehtinyt täälläkään juuri käymään lueskelemassa tai kirjoittelemassa.

Ducksie, kurjaa että tytöt on ollut noin pahasti kipeinä, mutta toivon mukaan ovat jo parantuneet. Hienosti olet jaksanut imettää vaikka paljon ollut vaikeuksia! Voimia!

Sairaalassa makoileville ja muille odottajille suuret tsempit jatkoon! Toivottavasti pienokaiset pysyvät kyydissä mahdollisimman pitkään kaikilla.

Meidän pojat on tänään 8 viikkosia! Maanantaina on taas neuvolakäyntiä tiedossa niin saadaan tietää paljonko pojat ovat kasvaneet pääsiäisestä. Silloin olivat melkein viisikiloisia. Järjettömät määrät korviketta kyllä menee tuonne pieniin kitusiin, että varmasti painoa on tullut rutkasti lisää. Voivat muutenkin hyvin, ja vatsavaivatkin vähentyneet hurjasti sekä yleinen itkuisuus. Ollaan päästy jo vaunulenkeille ja pojat tykkäävät nukkua vaunuissa. Yöunillakin viihtyvät jo 4-7 tuntia kerrallaan.

Täällä ollaan yhtenä kappaleena ja kovasti oottelen maanantaita kun sillon kysyyvät uudelleen kotipaikkakunnan sairaalalta että ottaavatko jo sinne. :)
A vauva kasvaa kovasti ja hänellä kaikki on kunnossa. B vauvan virtauksissa ei blokkia näkynyt perjantaina mutta se vastus siellä on edelleen eikä varmaan poistukkaan. No maanantaina vissiin taas tarkistellaan. Käyrät ollut nyt hyviä onneksi. :) Onneksi kohta jo niin hyvät viikot että ei haittaa vaikka syntyy. :)

Täällä tytöt ovat selviytyneet rs-viruksesta ja sairaalaolon myötä olemme muuttaneet yörutiinit niin että minä nukun vauvojen kanssa makuuhuoneessamme koko yön ja imetän kun heille tulee nälkä, ja mies nukkuu sohvalla ja vie esikoisen takaisin nukkumaan kun hän herää yöllä. Pärjäsin tosi hyvin yli viikon ja sainkin joskus nukkua montakin tuntia yhteen, mutta nyt on menty monta yötä niin että vauvat heräävät vuorotellen syömään ja saan puoltoista tuntia yhtenäistä unta ihan parhaasaa tapauksessa... olen siis aika puhki juuri nyt. Vaikka syötän molemmat samaan aikaam illalla, toinen voi herätä 1,5 tunnin päästä ja toinen nukkuu 4 tuntia niin en haluaisi herättää... Mutta tytöt voivat hyvin :)

Kiva kuulla Ducksie, että olette parantuneet. Mietimme toisessa ketjussa, kuinka tärkeä on saada kaksosille sama rytmi. Muuten sitä kyllä uupuu. Erityisesti jos on jo entuudestaan pieniä lapsia. Korvikkeella samaan rytmiin saaminen on helpompaa. Mutta imetys kyllä tuo omat haasteensa. Ja kyllä täytyy kunnioittaa, että sinnikkäästi jaksat imettää ja imettää :)

Täällä minä pääsin viime maanantaina kotiin sairaalasta. Johan siellä 3viikkoa olin. Sillon tuli 32+0. Ja nyt jorvissa ultra on ens tiistaina. Sillon viikot 33+1. Viimeksi vauvat painoivat A 1500 jotain ja B 1600 jotain. Tarjonta oli A syvällä rt ja B oli palannut rt:stä poikkitilan ja perätilan yhdistelmään. Vauvoilla kaikki hyvin. Mulla oli kohdunkanavaa sillon 1,3cm jäljellä, mutta sillä nyt täytyy päästä pitkälle. :) eihän sitä koskaan tiedä vaikka käynnistikseenkin lopulta joutuisi. Kovasti kotona yritän makoilla.

Hienoa Harmony että pääsit kotiin lepäämään :) Ja tosi hienoja viikkoja sinulla on jo!

Rytmitys ei ole tuntunut niin tärkeältä ennen mutta nyt haluaisin saada tytöt syömään samoihin aikoihin ja vähän harvemmin yöllä. Mutta minusta tuntuu että heillä on alkanut tiheän imun kausi eivätkä pidä pidempiä taukoja. Ja itkevät usein ruokailun päätteeksi... Mutta eivät useinkaan jaksa jäädä imemään vaan vetäytyvät ja pelleilevät. Ajattelin googlata neljän kuukauden hulinaa ja tarkistaa voiko olla sitä vaikka ovat korjatusta iästä liian nuoria.

Minua ohjeistettiin aikoinaan neuvolassa, että tiheänkauden imuja määrittelee itse vauva. Joillakin tulee klassisesti 6 vko 3 kk jne. Mun esikoiselle tuli noin. Kuopus taas oli 6vko 2kk ja noin 4kk. :) onneksi ne tuli esikoiselle "klassiseen" aikaan. Niin oli helppoa tunnistaa sit kuopuksen kans, mistä on kyse.

Hienoa Ducksie, kun olette parantumaan päin! Ja tosiaan itse korvikkeella muksujani kasvattavana voin vain hattua nostaa imetyksen jatkamisesta! Itse en jaksanut ja voin kuvitella mitä se on sulta jo vaatinut ja vaatii edelleen.

Harmony: tosi hieno juttu, että vihdoinkin pääsit kotiin! Toivotaan ettet uudelleen joudu enää paitsi sitten kun viikkoja on hyvin ja h-hetki on käsillä :)

Jetsoni: vaikka en oo mitään tänne kirjoitellut, olen sivusta seurannut teitä. Huolestuin todella kun mam85 sanoi heillä olleen blokki. Hieno juttu ettei sitä nyt ole teillä näkynyt ja toivottavasti huolet vähenisivät.

Täällä pojat kasvaa hurjaa vauhtia! Korvikkeella tosiaan kasvavat ja nyt on ollut pakko aloittaa vellejä lisäks kun vetävät 2h välein 130ml korviketta. Onneksi yöllä nukkuvat pidempiä pätkiä. Tuosta saman rytmisyydestä en oikeen osaa sanoa juuta enkä jaata kun yöllä syövät samaan aikaan. Päivällä on sitten eri ja iltaa päin mennessä korjaan rytmin taas samaan.
Oliver painaa lähemmäs 7kg ja Daniel tulee perässä ja painaa noin 5,5kg. Kehityksessä pienempi on pari viikkoa myös jäljessä.
Vaatekoot vaihtuvat lennossa kun nämä kaksi pullaposkea paisuvat koko ajan. Olen yrittänyt rajoittaa syömistä ja pitkittää syöntiväliä mutta henkinen hyvinvointi kärsii aika tavalla kun huutavat nälkäänsä. Ja onko se sitten oikein pitää pieniä nälässä?

Oliverin munuaisaltaan laajentumaa on sikiöajalta asti seurattu ja nyt poika leikataan syyskuussa. Siihen saakka saa Kefexin-antibioottia joka päivä estolääkityksenä ettei tule virtsatieinfektioita. Leikkaus on iso ja sitä vähän jännittää. Toki onneksi noin pienet toipuvat hyvin. Onneksi myös tilanne ei häntä haittaa vaan hän on oikea hymypoika <3

Minulla ei ole mitään ihmeellistä. Kivut ovat palanneet, enkä oikein nuku tai liikkuu mihinkään. Liitoskivut heijastelevat pakaroihin ja koko lantio on ihan tulessa. Supistelua on onneksi todella vähän ja harvoin. Viimeksi ultrassa oli kaikki niin hyvin, että seuranta venyi melkein neljän viikon päähän. Minusta se on näillä viikoilla jo todella paljon.. Lisäksi neuvola on harvoin, kun on myös tuo polin seuranta. Eli käytännössä kukaan ei seuraa moneen viikkoon yhtään mitenkään.

Ihanasti teillä jo synnyttäneillä vauvat kasvaneet ja kehittyneet. Monikkojen kanssa tapoja ja toimintamalleja on varmasti yhtä monta kuin on äitejä ja lapsia. Jokaisella omansa. :)

Sanna hienosti siellä otetaan kasvua. :) ihanaa!
Nereidi kiva kuulla sinusta myös! :) ja tekin jo noin isoja vaikka vastahan sinäkin täällä olit viimeisilläsi. ;) tsemppiä arkeen!

Täällä käyty Jorvissa. Ultra. Nyt siis 33+1. Mukava erikoistuva lääkäri oli ja kandi seuranaan. Kohdun tilanne ennallaan. Eli vuodelepo edelleen kotona. Vauvoja mittaili ja mittaili hitaaaaaaasti niin mulla loppu happi kyllä. Nousin pari kertaa ylös, teki niin pahaa. No A ei antanut mitata ja suosiolla lääkäri kutsui seniorin. No seniori oli kyllä nopea. A oli about 1820 ja B 1940. Virtaukset kaikki ok.
Selvis syykin miksi ahdistaa niinnpaljon?? B majailee poikkitilassa mun kylkikaaressa. Kiva kiva!
Kyselin myös synnytyksestä, et mites nyt kun B poikkitilassa selkeästi, seniori oli vaa, ei hätää alatiesynnytys hyvin todennäköisesti. :)

Moi. Pitäskö tännekkin päivittää kuulumisia. :) Meille syntyi kaksi pientä prinsessaa torstai iltana kiireellisellä sektiolla kun synnytys päätti itsestään käynnistyä.
A vauva alusta ssti hengitellyt itse ja voinut kokoajan todella hyvin. Häntä olemme saaneet pitää jo kengurussa päivittäin. B vauva on ollut enemmän ja vähemmän lisahapen tarpeessa ja yksi ilmarintakin hänellä ollut ja dreeni sen vuoksi vielä kyljessä. Mutta nytten kokoajan parempaan päin. :)
Minä olen toipumassa hitaasti mutta varmasti leikkauksesta ja päiväpäivältä voin paremmin sekä maitokin lähtenyt hyvin nousuun. :)

Voisin ottaa mallia Jetsonista ;)

Meille syntyi tiistaina aamulla tyttö 2,2kg 47cm, ja poika 3,3kg 48cm. Perjantaina pääsimme kotiin. Tyttö tarvitsee jatkoseurantaa, keskostipat ja rautalisän. Kokoeron syyksi paljastui yhteenkasvanut istukka, ja lääkäri sanoi että oli onni onnettomuudessa ettei tyttö ehtinyt kärsiä hapenpuutteesta. Nyt ollaan onnellinen, seitsenhenkinen perhe! :) <3

Onnea Jetsonille vielä tässäkin, kyyneleet tulee silmiin kun miettii miten hyvin teillä asiat lopulta meni <3

Hui, voiko yhteen kasvanut istukka aiheuttaa ongelmia toiselle tai molemmille sikiöille? Minulla on ollut kaksi siistiä istukkaa tähän asti. Nyt lääkäri oli kirjoittanut potilaskertomukseen, että yhtenäinen istukka. Eli ovat ilmeisesti kasvaneet yhteen?

Kävin tosiaan torstaina kääntymässä synnärillä, kun oli epäilys lapsiveden tihkumisesta. Onneksi hälytys oli siltä osin väärä, mutta sisätutkimus paljasti, että paikat ovat lähteneet hyvin kypsymään ja ovat jo pehmenneet. Kanavaa on vielä 3 cm jäljellä, mutta se on koko matkalta auki sormelle. Viikon päähän lääkäri laittoi kontrolliin ja jos yhtään etenemistä on tapahtunut, pistetään kortisoni ja valmistaudutaan ennenaikaiseen synnytykseen. Sain kuitenkin lähteä vielä kotiin, koska supistelua ei ole ollut. Vähän jännittää, kun paikat ovat auenneet niin hyvin ilman sitä supistelua, että mitäs sitten, jos supistelu alkaa..

Onnea kaikille vauvojen saaneille! <3
Meillä myös yhteenkasvanut istukka aiheutti kilon painoeron syntymäpainoissa. Edelleen se on samaa luokkaa. Katsotaan nyt ensi viikolla neuvolassa, mikä on uusin tilanne.

Meillä on kevätflunssa iskenyt poikiin. Pienempi on kovin räkäinen. Nukkuivat kyllä tämän vuoksi koko yön. Täytyy tässä seurailla ettei kuume nousisi pienille.

Onnea synnyttäneille!
Jetsoni: mitkäs oli prinsessojen mitat?milles viikolle pääsitkään? Mam85

A vauva 1805g ja B vauva 1885g muita mittoja ei olla vielä saatu. :) raskaus viikkoja kerkes kertyä 32+6. :) meillä tuo istukka ei kerinny aiheuttaa muuta kuin sen Bn virtaus häiriön mutta nyt tosi kovasti ootan niitä patologin lausuntoja. :) A vauvalla oli meillä tosi paksu napanuora ja Bllä tosi ohut.

Takaisin