Onko muita kaksosten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Talvi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiva Ducksie pääsitte kotiin :) onko tytöillä olo helpottunut yhtään?
Ultrassa käyty tänään. Ihana lääkäri ultras. Osaava ja rauhallinen. Aamulla ku supisteli niin sanoin kätilölle,että saletisti jompi kumpi siellä vaihtaa asentoa. No äidin vaisto oli oikeassa ;) A oli syvällä RT ja B oli myös kääntynyt RT. A 1500 jotain ja B 1600 jotain. Tarkat arvot laittoivat koneelle. Sis.tut ei tehty, ku ennen pääsiäistä tehtiin. Muuten kaikki oli loistavasti, nyrkkeilivät ja potkivat toisiaan :D sain kasvokuvankin toisesta.
Lääkäri haluaa pitää minut 32vkoille ainakin. Se siitä kotiutumisesta. Sain pyynnöstä saikkupaperinkin äit.lom alkuun.

Tyttöjen tila on ollut melko vakaa. Ei pahempaan muttei myöskään parempaan suuntaan olla menty. Olen antanut heille Ventolinea tarvittaessa. Lääkäri määräsi "4krt/vrk säännöllisesti kolmen vrk aikana" mutta mielestäni eivät ole pärjänneet kokonaiset 6h joten olen antanut 4-6h välein. Huutavat aina kun yskivät, varmaan koska sattuu kurkkuun, mutta myös koska ovat niin limaisia että tuntuu etteivät saa ilmaa kun lima siirtyy hengitysteissä. Mutta, olemme päässeet sen tilastollisen pahimman viidennen päivän yli joten nyt sormet ristiin että kääntyy jo parempaan!!

Vihdoinkin Isabellekin nukahti! Nyt painun itsekin unten maille :)

Voi Ducksie! Toivottavasti pienokaiset parantuvat nopeasti! Ei ole kivaa katsoa kun pikkuiset kärsii :/

Kiitos sanna! Nyt se tilastollinen viides päivä on jo ohi joten nyt varmaan kääntyy parempaan kohta! On se vain epäreilua ettei tervehdytä yhtä nopeasti kuin sairatutaan!

Täällä tänään ultrattiin ja vauvat oli kummatkin 1,5kg. A vauvalla kaikki kunnossa mutta B vauvvalla napanuora virtauksissa vastus ja blokki. Yli huomenna uus ultra virtausten takia ja käyrää otetaan nyt 2-3 krt päivässä. Päivä käyrä ei ollut yhtään hyvä mutta ilta käyrä oli onneksi jo parempi ja siinä oli jo syke vaihteluita.
Kummatkin muksut tyytyväisenä perätilassa ja tilaa kuulema niin vähän että tuskin edes kääntyvät enää.
Kohdun kaulalla ei ollu tapahtunu muutoksia niin sain luvan käydä kanttiinissa pyörätuolilla että vähän virkistys mieli. :)
Jospa teillä Ducksie pienet paranis pian :)

Voi Jetsoni, eikös vaikeudet voisi loppua sinun kohdallasi. Sanoiko lääkäri yhtään mitä tuo vastus voisi olla? Hyvä että pitävät pienet silmällä! Kiva että pääset kanttiiniin :)

Kiitos, nyt iltaa kohden tuntuu että pienet voivat jo paremmin. Toivottavasti yö menee hyvin, olen aika väsynyt tällä hetkellä kun kaikki mitä yritän tehdä keskeytyy koko ajan vauvan itkuun...
Eveline on alkanut nuolla käsiään äänekkäästi ja usein... Nytkin, ällöttää aivan kamalasti tuo ääni... on siis juuri syönyt, ja olen tarkistanut ettei ime vaan nuolee. Tuttia ei suostu ottamaan kun tekee tuota, enkä millään saa hänen käsiään pois suusta... Mietin tekikö hän tuota jo vatsassa kun kädet olivat puristuksissa vasten naamaa jo ennen rakenneultraa. Voi jäädä tosi huonoksi tavaksi!

Ihan vinkkinä kaikille jotka aijotte imettää, ja varsinkin jos joudutte pumppaamaan niin kuin minä. Välttyäksenne tukoksista, käytä soijalesitiiniä! Minullahan oli valtavasti tukoksia jotka loppuivat kuin seinään kun löysin vihdoinkin Life-kaupasta tätä soijalesitiiniä. Olen syönyt sitä joka päivä joten en ole voinut olla varma toimiiko se todella vai onko maidontuotantoni tasaantunut. Sitten olin kolme yötä sairaalassa pienokaisten kanssa ja yhtäkkiä tiistaina rinnat olivat taas pinkeät!! Yritän olla ottamatta riskejä nyt ja syön sitä joka aamu :)

Kiitos vinkistä Ducksie. Täytyypä kirjoittaa muistiin! Miten tytöt voivat tänään?? Joko jo vähän helpottamassa?

Kiitos Harmony kysymästä! Tytöt ovat ainakin hereillä tänään, mutta yskivät vielä tosi paljon ja lima on nyt kovettumassa joten se on vaikeampaa yskiä pois... Aamuyöllä olin pitkään ylhäällä Evelinen kanssa koska hänellä oli niin vaikeaa, ja lopuksi sain hänet rauhoittumaan ja nukahtamaan minun tyynylleni peiteltynä minun peittoon. Piti hakea vähän vaatteita päällee että saisin itse nukuttua :grin Luulen kyllä että ovat parempaan päin menossa, oireet ovat muuttuneet mutta kestää varmaan vielä päiviä ennen kuin ovat poissa. Eveline tuntuu nyt tällä hetkellä olevan hyvässä hapessa ja iloinen, mutta Isabelle on onneton...

Jetsoni ole tarkkana b:n virtauksien kanssa.meidän b menehtyi juurikin napanuoran tukokseen ja lääkärit sanoi että vaikka olisin ollut osastolla mitään ei olisi voitu tehdä kun se käy hetkessä...en halua pelotella,mutta en halua kenenkää kokevan samaa.missä sairaalassa oot? Mä olin naistenklinikalla ja siel tuntuu olevan täysii urpoja.mam85

Mä kävin ultrassa ja Bn virtaukset oli nyt vähän paremmat mutta se blokki siellä edelleen oli. Eli ei hätää. Käyrää otetaan edelleen samalla tavalla. Maanantaina taas katotaan tilanne ultralla. :)

Hyvä Jetsoni että virtaus oli parempi, ehkä se blokki poistuisi itsestään?

Olen huomannut että tyttöni ovat tehokkaita syöjiä. Yleensä menee 3-5 min ja ovat syöneet itsensä kylläisiksi, ja koska olin sairaalassa viime viikonloppuna ja tarkistin miten paljon syövät, tiedän että saavat yleensä 90-100ml kerralla. Ei ihme että nielevät ilmaa myös samalla, mutta ihanaa ettei tarvitse itse juurtua sohvaan imetyksen vuoksi :) Ehkä kerran päivässä jäävät nauttimaan äiti-ajasta ja voivat silloin hengailla rinnalla jopa 15 min! Tehopakkauksia :) Esikoinen oli myös tehokas imijä kun pääsi vauhtiin!

Sitä en tiiä että voiko se poistua. Käyrät on Bllä semmoisia että aina joudutaan lääkäri hälyyttämään kun koneet ja kätilöt ei sitä hyväksy.

Ihana kuulla että teillä Ducksie imetys onnistuu noin hyvin. :) Antaa toivoa itellekkin että se voi oikeesti onnistua. :)

Ducksie hui ovat kyllä tehotyttöjä, kun niin hyvin saavat nuin nopeasti :).
Täällä alan herättelemään kovasti toiveita, että maanantaina pääsisin pois. 32+0 tulee täyteen silloin sekä 3viikkoa sairaalassa oloa. Ainakin ed.lääkäri oli sitä mieltä, että kotiutus. Periaatteessa mä vaan makaan täällä. Ainoa hoito, mitä mulle suoritetaan on käyrä aamuisin. Thats it. Sit kipulääkkettä tarpeen mukaan.

Minulla oli Harmony sama silloin kun olin sairaalassa, vaikka olin vain kolme yötä. Olenhan miettinyt tuhat kertaa olisiko pitänyt olla kauemmin, olisiko se antanut vauvoille lisämasupäiviä, miksi päästivät minut kotiin ja miksen saanut kortisonipiikit silloin. En koskaan saa siihen vastausta niin ei kannata jäädä pyörittämään kysymyksiä päässäni. Olen tullut siihen tulokseen että nyt ovat jo niin isoja ja vahvoja ettei kannata miettiä sitä alkua enää. Muistot palaavat aina kerran vuodessa heidän syntymäpäivänään, sen olen huomannut esikoisen syntymäpäivinä.
Mutta älä lannistu jos lääkäri haluaa pitää teidät (kaikki jotka olette sairaalassa) muutama päivä lisää. Se kannattaa ihan oikeasti, se antaa mielenrauhaa jälkeenpäin.

Olet oikeassa Ducksie, on asioita joihin ei saa vastausta vaikka miten pähkäilisi. Ja tilanteet muuttuu äkkiä. Kuten sanoit nyt tyttösi ovat kasvaneet ja vahvoja. :) ja olette nyt koko perhe koossa. se on mahtava juttu :).
Eka viikko meni nopeasti, koska kroppa oli väsynyt. No toka viikko oli ihan ok, mut tää kolmas viikko alkaa jo ahdistaa. Ero pojista ja miehestä tuo jo fyysisiä oireita :D
Ja Ducksie on kyllä jännää ettet saanut kortisonipiikkejä??hmmm onko sitä selitetty mitenkään?

No mulla ei oo toivookaan kotiin asti pääsystä ennen ku tulee rv 34+0 täyteen mut rv 32+ olis mahollista päästä kotikaupunkiin makoilemaan. :)

Jetsoni nyt odotellaan sun 32+ poksumiset niin pääset omaan sairaalaan. Onko sinne miten pitkä matka teiltä?? Pääsisi mies ja tyttö enemmän käymään.

Harmony, en ole koskaan kysynyt miksi en saanut kortisonipiikkejä. Eivät varmaan neuvolasta pystyisi kuitenkaan vastata enkä ole ollut Naistenklinikalle yhteydessä.

Jetsoni, kiva jos pääsisit omaan sairaalaan :) Hienoilla viikoilla olet jo jos sinne pääset; olin jo synnyttänyt silloin!

Aaah, lipsuin pahasti; olen syönyt varmaan 120g Ässä Mix-pussista! Olen vältellyt sokeria koska vauvat huutavat jos syön, ajattelin kokeilla miten reagoivat kun viime kerrasta on muutama viikko, mutta nyt kaduttaa ja hirvittää mitä seuraa... Saas nähdä!

Esikoinen on isovanhemmillaan yöksi :) Jospa mieskin nukkuisi vähän!

Takaisin