Onko muita kaksosten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Talvi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sairaalassa ollaan, vauvat ja minä. Odotamme verikokeiden tuloksia. Onneksi vauvat saivat oman pinnasängyn niin minun ei tarvitse katsoa koko ajan etteivät putoa sängystä. Toivottavasti päästään kotiin täältä tänään, mietin vaan miten huolissani saan olla yön kun ovat niin räkäisiä ja itkuisia :( Happisaturaatiot ovat olleet 100% koko sen ajan kun olemme olleet täällä mikä on hyvä! Eikä kuumetta ole ollut missään vaiheessa.

Ducksie hyvä, että saturoivat hyvin. Tuota kevätflunssaa taitaa olla nyt sitkeästi liikenteessä. Ei varmaan sua nyt lohduta, mutta koko meidän pikku lähisuku ihan vauvasta vaariin, ovat olleet enempi vähempi flunsassa. Mutta toivotaan, että pääsette kotiin yöksi. <3
Mitä täällä muuten kuuluu jo synnyttäneille: Nereidi? Sanna? Mammasmurffi?

Vietimme yön sairaalassa ja täällä ollaan vielä vähän aikaa. Rs-virusta pienokaisilla on, eli sairauteen ei voida tehdä mitään mutta oireita voidaan yrittää hillitä. Saivat spiraa ennen kuin söivät illalla ja yöllä. Punnitsin heidät ennen imetystä ja jälkeen ja molemmat ovat syöneet 90-100 ml/krt joten sen suhteen ei ole hätää tällä hetkellä! Molemmat ovat käheitä ja tuo käheä itku kun sattuu kurkkuun on niin sydäntäraastavan säälittävää että meinaa itku päästä tältä äidiltä...

Toivottavasti tytöt voivat pian paremmin Ducksie! Se on niin kurjaa, kun näkee, että toisten on huono olla, mutta itse ei voi asialle juuri mitään tehdä. Paranemisia! :)

Tsemppiä Ducksie sairaala aikaan. Toivottavasti pienten sairaus alkaa helpottaa pian.
Tiiän miten kamalaa se on kun pieni makaa siellä pedissä RS viruksen kimpussa mutta jospa te pääsisitte helpommalla eikä tartteis lisä happiin tai nesteytyksiin laittaa.

Tsemppiä ducksie! Toivotaan, et pikkuiset sairastavat lievemmän muodon ja pääsisitte jo kotiin!
Täällä huomenna antoivat luvan kotilomille. Saa olla about 8h pois. :) todennäköisesti ens vkolla jo kotiin sitten. :)

Ihana Harmony kuulla. :)

Mulle tuntu riittävän jo tuo kanttiini reissu pyörätuolilla rampauttamaan sängyn pohjalle. :D Kunto 0 mutta kyllä se sieltä nousee. :)

Ihanaa Harmony! Pidetään peukkuja että pääset kotiin vaikka vain makoilemaan ensi viikolla! :)

Toista yötä aloitellaan tässä. Tytöt ovat mielestäni huonommassa kunnossa kuin eilen... Toisella on korvatulehdus ja saa jo antibiootit, huomenna aamulla lääkäri tarkistaa onko toisellakin kun on saanut kaikki oireet muutama tunti siskonsa jälkeen. Noh toivoa voi aina että huomenna olisi jo parempi päivä! Minulle on kyllä sanottu että tilastollisesti rs pahenee viidenteen päivään asti ennen kuin olo alkaa paranemaan. Tänään oli toinen/kolmas päivä, joten vähän matkaa olisi vielä. Ovat kovin räkäisiä vaikka putket imetään kunnolla muutaman tunnin välein. Liian usein ei pitäisi imeä kun limakalvot ei tykkää ja voi turpoa. Tytöt ovat kuitenkin syöneet hyvin tähän mennessä. Pitänee punnita heidät taas että näkee ettei määrät vähene.
Onneksi mies tuli esikoisen kanssa tänne vähäksi aikaa. Olivat olleet pääsiäislounaalla isovanhemmilla ja tytöllä oli kunnon sokerihumala, melkein kaatoi tuolin muutama kerta ja olisi halunnut juosta edes takaisin käytävässä. Ihana energiapakkaus :)

Miten Harmonyn päivä on mennyt? :)

Täällä samaa kuin eilen, paitsi että nyt molemmat saavat antibioottia korvatulehdukseen. Ovat ehkä hiukan räkäisempiä kuin eilen. Lääkäri sanoi myös että molemmilla on sydämen sivuääni, mutta se on tavallista kun vauvalla on tulehdus ja jälkitarkastuksessa tarkistetaan että se on hävinnyt.
Mies ja esikoinen tuli taas vierailulle illalla <3 Esikoisella on meitä ikävä ja kysyy meidän perään päivän aikana. Tietenkin miehelläkin on ikävä ja minä odotan kyllä kotiinpääsyä kunhan tytöt ovat tarpeeksi hyvässä kunnossa.

Ducksie, ihan mielenkiinnosta. Miten tuo pienten vauvojen kanssa osastolla olo käytännössä menee? Olet itse siellä myös koko ajan paikalla? :) Toivottavasti pääsette pian kotiin ja tytöt tervehtyvät. :)

Elaffy, joo, täällä on patja jolla saan nukkua, sänkyä ei ole joten patja on lattialla. Sairaalalta saa lakanoita ja pyyhkeitä käyttöön. Olemme tulehdusosastolla joten kaikilla on omat huoneet joissa on wc ja suihku. Lisäksi on kaksi ovea huoneeseen, vähän kuin tuulikaappi, jossa pitää pestä kädet sekä tullessa että mennessä. Aamiaisen ja päivällisen voi tilata tänne jos haluaa, lounasta voi syödä henkilökunnan lounasravintolassa. Iltapalaa pitää järjestää itse. Saisin toki lähteä kotiin myös, voisin jättää tänne maidot, mutta en halua jättää heidät. En kestäisi tietää että voivat hyvin itkeä 10min ilman että kukaan edes huomaa!
Olisin jopa halunnut ottaa heidät mukaan kun menin lounasaikaan kävelylle :D

Kuulostaa melko mukavalta. Tai siis ainakin saat olla pienten kanssa. :) Äidin läheisyys toivottavasti auttaa paranemaan!

Ducksie mukavasti meni lomapäivä. Pojat nauttivat kovasti ja isi pistettiin koville, ku enää kelvannut hänen syli/apu. :D. Menikö yö tyttöjen kanssa miten? Tänään poksuu 31+0. :) aika menee kyllä, mutta sais mennä vielä nopeammin.

Kiva kuulla Harmony! Voin vain kuvitella miten nautit ;) Oli myös pojille varmaan tarpeen saada vahvistusta siihen että kyllä sinä tulet kotiin vielä joskus. Hienoihin viikkoihin olet päässyt! Ajattele, 6 päivän jälkeen olet jo samalla luvulla kuin nämä syntyivät! Eihän teillä ole mitään hätää enää, nyt kaikki päivät on "sitä plussaa" :)

Yö meni hyvin, molemmat saivat spiraa illalla mutta yö meni ilman. Isabelle söi kolmelta ja sitten vasta yhdeksältä ja Evelinekin nukahti heti syötyään, eli sain ihan hyvin nukuttua. Eilen illalla kesti kyllä vähän aikaa ennen kuin pääsin nukkumaan, mutta ainakin Isabelle järjesti minulle shown kun kokeili käyttää kättään, ja mikä parempi kohde kuin siskon tutti?? Eli repi tutin siskon suusta kerta toisen jälkeen :D
Nyt kokeilemme miten pärjäävät ilman spiraa, että pääsisimmekö kotiin kohtapuolin. Lääkäri saa päättää mitä tehdään kuultuaan hengitykset. Voi kyllä olla että olemme täällä vielä huomiseen.

Äiti mietti puhelimessa että luuleeko esikoinen että olen vienyt vauvat "takaisin". Toivottavasti ymmärtää että he tulevat takaisin kotiin. Ainakin on ollut meitä ikävä eikä ole sanonut mitään siihen viittaavaa.
Itselleni tuli mieleen eilen illalla kun katsoin Isabellen showta että yrittääköhän hän liikuttaa myös Evelinen kättä? Kun vielä oppii mitä kuuluu itselleen ja siinä oman käden vieressä on ihan samanlainen, niin miksi ei voisi sitäkin liikuttaa?? :D

Voimia ja jaksamista kaikille! Täällä niin paljon juttua kun en ole kerennyt aikoihin lukea. Viime kuukausi oli melkoinen. Ostimme asunnon ja remppa kolmessa viikossa lähes kaikille pinnoille, uusi keittiö jne. Mäkin maalasin lopussa kahteen asti yöllä, yösyötölle kotiin ja aamulla kuuden jälkeen ylös. Muutto sit vielä päälle viikko sit. Nyt onneksi jo rauhallisempaa. :) kipeitä ollaan oltu kaikki jonkin verran. Vauvat räkäsiä silloin tällöin ja nyt taas, kun To saivat rokotukset. Muut ollaan oltu vatsataudissakin flunssien lisäksi. Että melkoista. :)
Vauvat onneksi tosi tyytyväisiä ja siksi varmaan itsekin jaksanu kaiken tämän. Reilu 5kg oli molemmat nyt 3kk neuvolassa. 59.5 ja 57 oli pituudet.
Hirmusti hymyilevät ja kiljahtelee jo jutellakseen. :)

Ihanaa kun nyt alkaa lämpenemään taas ilmat. Auringon paiste kelpaisi. :) Hyvää kevättä ja tsemppiä tosiaan kaikille!!

Tuikkuvain, onpas siellä oltu ahkeria! Onnea uuteen kotiin. :)

Hyvä Ducksie, että olet saanut nukuttua ja tytöt myös. :)

Takaisin