Neuvola oli tänään. Kaikki näytteet mitä viime viikolla otettiin, oli täysin puhtaita. Siellä tyypit omissa yksiöissään venkoilivat. Verenpaine ol matala, mutta hyvä. Samoin hemoglobiini oli 130. Ei oo ikinä koskaan ollu noin hyvä! Mulle on ala-asteelta asti toitotettu rautatablettien syömisestä. Normaalisti siis ilman lääkitystä 90-100. En oo syöny lisärautaa siitä syystä, että se aina sen hetken ajaksi nousee ja olen elävien kirjoissa terveenä ja virkeenä pärjännyt ilman huikaisevia hemoglobiiniarvoja. Huomenna vielä tutkitaan kohdunkaulan tilanne. Sitten saan ehkä huokaista. Supistuksia tulee jonkin verran, varsinkin makuulla mutta mitään vuotoja ei ole ollut neljään päivään :3
Raskausarvista sen verran, että mulla ei vatsassa ole kuin kaksi pientä arpea, toinen esikoiselta, toinen kuopukselta. Mutta reidet ja takamus onkin eri juttu. Taisi tiikeri hypätä päälle esikoista odottaessa.. kuopuksen aikaan kasvoin tasaisemmin, joten uusia arpia ei onneksi tullut, muuta kuin se yksi.
Voi jehna Jetsoni, kuulostaa pitkälle ajalle, mutta toisaalta tosi lyhyeltä, miettien aikaa jonka olet jo maannut. Viisi viikkoa! Sullahan on ihan "kohta" jo vauvat sylissä!
Hyviä uutisia angelique! Molemmat ovat vielä menossa mukana ja muutenkin kaikki kuulosti olevan nyt hyvin. :) Vaikea varmasti olla stressaamatta, mutta yritä silti ottaa rennosti. :) Toivottavasti supistelu rauhoittuu ja kaikki jatkuu hyvin loppuun asti.
Ultrassa taas käyty. Painoarviot kavereilla oli nyt A 1336g (1116g) ja B 1235g (1255g). Mut Bn paino siksi vähän hassu kun oli mahan kohalta hassusti litistyksissä. Ja A vauva tyytyväisenä istu kohdun suuta vaste ja supistuksen aikaan oikeen painatti tonne alas. Onneksi kohdun suu ei ollu avautunu enempää eli edelleen sormelle auki ja kaulaa ei yhtään ultralla katsottuna. Kanttiini luvan sain joka on ihana juttu. Päästään pikku neidin kanssa sit käymään jätski ostoksilla. :)
Täällä nyt eri lääkäri seuraavan neljä viikkoo kun se tähän asti hoitanut on lomalla. Ja tämä nyt huomasi sen valkovuodon hajun josta oon ite täällä jo maininnu ja siihen aloitetaan nyt ab kuuri kun siellä kuulema on se bakteerivaginoosi.
Aamulla soittivat terveyskeskukselta, että lääkäri on kipeänä ja seuraava mahdollinen kerta, jolloin voisi tutkia, olisi kahden viikon päästä... Terkka oli kyllä vahvasti sitä mieltä, että ei varata uutta aikaa, koska vuodot on loppuneet. Eli ei tutkimuksia toivotaan nyt parasta (ja koitetaan olla pelkäämättä pahinta). Jospa se yleislääkärin "sentti-pari" olisi kolme senttiä. Ja tämä terkka vielä oli lukenu niitä mun kertomuksia, mitä yleislääkäri oli sinne laittanut, että kohdunsuu kiinni usko menee tuohon tk:n toimintaan!! Seuraava neuvola sitten huhtikuun lopulla. Ja rakenneultrassa kuukauden päästä aikoivat kohdunsuun katsoa. En oikein osaa muuta, kuin luottaa nyt omaan kehoon ja siihen, että yleislääkäri ei ollu pätevä!
Mahtava juttu, että Angeliquen vauvat on kumpikin mukana menossa ja hyvinvoivana. Onpas outoa että tuolleen aikoja pihdataan. Mulla katsottiin viimeksi sillä ulttapuikolla alapään kautta kohdunkaulan tilanne. Varmaan ärsyttää vähemmän kohdunkaulaa kun sormin tunnustelu.:)
Huomenna meillä ultra ja saa taas nähdä vauvat.♥
Mä tulin tuolta kesäkuisista kaksosten odottajista kurkkiin tänne :) Angelique pääsetkä tarkastaan tilanteen sairaalaan ultraan? Todennäköisesti tuollanen vanhaveri on harmitonta, koska kohtu kasvaa niin saattaa verisuonia katkeilla. Joskus seksin jälkeenkin herkästi saattaa rusehtavaa vuotoa tulla. Kannattaa käydä tarkastaan tilanne niin saat mielenrauhan, varmaan pelottaa sua tilanne kun mietit mistä johtuu. Voimia sulle.
Kiitos. Oon käyny jo aiemmin tutkimuksissa. Syytä ei löytynyt. Vuotoa ei onneksi taas tule, tulee yleensä aamuisin (siksi suunnaton ärsytys, kun sain viisi päivää olla ilman vuotoja). Terkka lohdutteli aiemmin just tuolla, että paikat joutuu koville, kun kasvaa niin nopeaan. Ja iloinen aina olen, aina vähän, siitä että se on juuri sitä "vanhaa", eli ruskeaa.. en vaan osaa nauttia tästä raskaudesta, kun pelko on koko ajan läsnä.
Näin muuten viime yönä unta, että synnytin. Ensin tuli poika, sitten tyttö! Jospa lie enneuni
Muoks. Toissa päivänä siis ultrattiin ja molemmat ol kauniisti omissa paikoissaan :) vaikka vuotoa siis tullut aiemminkin.
Ultrakäynti takana. Kaikki oli hyvin ja normaalisti. :) A köllöttelee oikeassa kyljessä selkä kylkeä vasten ja B selkä vatsaani vasten siinä vieressä. Molemmat ovat rt. Kovasti olivat liikkuvaisia ja aktiivisia koko ultran ajan ja B tekikin hienosti hengitysharjoituksia. Napavirtaukset olivat molemmilla erinomaiset, lapsivettä normaalisti ja painoarvioksia lääkäri sai A 1430g ja B 1450g. Kohdunkaulaa hyvin jäljellä ja kiinni on. Vajaan neljän viikon päähän meni vasta seuraava ultra. :)
Täällähän on tapahtunut paljon! Luulin olevani kirjautunut mutta en ollutkaan niin en tiennyt että täällä käytiin kovaa keskustelua :) Kiva kuulla että kaikkien pienet viihtyvät vielä masuissaan. Viihtyisää lepoa teille jotka olette vuodelevossa! Joka päivä masussa on vauvoille kullan arvoinen.
En tiennyt että tuo strepto voi aiheuttaa supistuksia. Nyt voin vain arvailla oliko sillä osaa siihen että minun tyttöni syntyivät niin aikaisin. Toivottavasti ei... Luulisi että lääkärit tietäisivät siitä riskistä jos olisi oikea.
Eveline ja Isabelle ovat kipeitä Isosisko on ollut jo pidemmän ajan ja sai maanantaina ab-kuurin korvatulehdukseen ja orastavaan hengitystietulehdukseen. Hän on yskinyt vauvojen päälle vaikka olemme kieltäneet, eihän hän ymmärrä miksei saisi... Nyt molemmat vauvat yskivät ja ovat nuhaisia. Kuumetta ei ole vielä, mutta Eveline on niin onneton että voi olla että lähdemme molempien kanssa kohta lääkäriin.
Meillä oli 4kk lääkäri keskiviikkona, tytöt ovat kasvaneet tosi hyvin ja lääkäri oli tyytväinen heidän kehitykselle :) Eveline painaa jo 5200 g ja Isabelle 5340 g! On siinä jo kantamista!
Voi apua miten paljon olette ehtineet kirjotella.. En ehdi enää kirjotella vaikka haluaisin, enkä edes lukea mitä teille kuuluu! Kaksoset ja 2v2kk esikoinen vie kyllä niin ajan ja mehut.. vaikka mies onkin kotona. En ymmärrä miten näistä kolmesta pitäisi selvitä kun jää yksin isyysloman jälkeen kotiin! TUntuu nytkin tosi raskaalta. Vissiin jotain babybluesia vielä tässäkaiken väsymyksen päälle.
Onnea kaikille vauvat saaneille ja tsemppiä kovasti odottaville!! Taas pitää mennä...
Ducksie, en tiedä pitääkö se streptoväite paikkansa, mutta jostain luin, että streptokokkia ei edes tutkita raskausaikana (ainakaan alkuvaiheessa), ellei ole juuri ennenaikaisia supistuksia.
Mun neuvolassa (ja aika monessa muussa) on yleinen käytäntö ottaa kaikilta odottavilta streptonäyte. Oiskohan ollu rv 26-30..jotain tuolta väliltä. En myöskään muista koskiko pelkästään ensimmäisiä odottavia vai ihan kaikkia..mutta siis pointti oli, että joissakin paikoissa ihan käytäntönä ottaa kaikilta.
Ai, en tiennytkään. Minulta on otettu streptokokki näyte vaan kuopuksen aikaan, kun lapsivedet meni. Nytkin terkan piti varmistaa onko bakteeriviljelyssä otettu strepto, kun kävin kysymässä. :) niin ne käytännöt vaihtelee. Tai lie jo ehtineet monta kertaa muuttuakin :D
En edes tiedä milloin ottivat streptonäytteen minulta. Kerran seurantaultrassa lääkäri kysyi minulta oliko minulle kerrottu että näyte oli positiivinen. Kertoi sitten ettei muita toimenpiteitä kuin että synnytyksen aikana minulle tiputetaan ab.