Onko muita kaksosten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Talvi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hienoa angelique että sinulla on ollut kaksi hyvää aamua peräkkäin! Lisää niitä! Minullakin oli streptokokki, ei hoidettu mitenkään paitsi antibiootit synnytyksen ajaksi (ja vauvat olisivat saaneet synnyttyään jos olisivat päässeet täysaikaisiksi, nyt saivat jo sen takia että syntyvät keskosina). Mitä luin siitä niin jos sitä on ollut niin ei koskaan häviä kehosta mutta voi olla aktiivisena tai ressessiossa. En löytänyt mistään mainintaa että aiheuttaisi supistuksia... Mutta en tiedä kaikkea, luin vain netistä minkä löysin.

Käytiin just kaveriperheen luona, heillä on 1,5v kaksospojat sekä 5v esikoinen. Juoksua riitti, ja meidän esikoinen tuli vauhdilla alas rappusia... Ehdin huutaa hänelle ettei rapuissa saa hyppiä samalla kun hän kompastui ja rullasi alas, ehkä 6-8 kpl. Voi sitä itkua, ja minäkin tärisin kun yritin lohduttaa. Eipä enää hyppinyt rapuissa sen jälkeen, mutta meni kyllä ylös/alas vielä monta kertaa. Oli 5v:n mukaan ollut hänen parvisängyssäänkin. En ilahtunut siitä tiedosta! Mutta muuten oli tosi kiva vierailu! Tekee hyvää tavata kavereitakin :)

Minulla tosiaan käynnistyi edellinen synnytys lapsivesien menolla ja rutiinisti ottavat silloin näytteet. Olin jo synnyttänyt ja osastolla neidin kanssa, kun kätilö tuli kertomaan, että streptokokki oli löydetty. Käskettiin vain tarkkailla lasta, jos jotain oireita ilmaantuu. Oltiin miehen kanssa ihan hoo-moilasena, että mikä se on. Kätilö ei edes kertonut mitä oireita piti vahtia. Antibioottia ei siis synnytyksessä minulle annettu. Onneksi illemmalla samana päivänä tuli toinen hoitaja huoneeseen, jolta tajusin kysyä. Onneksi ei tyttöön ollut tarttunut. Ei minullakaan käynyt mielessä koko strepto, ennen kuin kaverini tosiaan sanoi, hänellä supistuksia jo viikolla 15, että hänelle oli neuvolasta sanottu, että se on voinut aiheuttaa niitä supistuksia ja ilmeisesti olikin, koska kuuri oli auttanut niihin.

Meillä oli arkipäivää tytön kanssa nuo kolhut siinä vaiheessa, kun liike alkoi olla vauhdikasta ja itsesuojeluvaisto nolla. Yhden kerran tippui sängyltä (ihan meidän parivuoteesta) ja löi hampaat kaapin kulmaan. Voi jestas sitä veren määrää mikä suusta tuli! Ja montako (tuhatta) kertaa oli ko. toiminta kielletty. Minä olen vielä todella huono rauhoittelussa. Olen kyllä ulkoisesti rauhallinen, mutta jos joku mittaisi pulssin sillä hetkellä tai tietäisi kaikki ne ajatukset mitkä sillä hetkellä vilahtaa mielessä, niin vois järkyttyä! Olen aina ihan totaalisessa paniikissa. Varmaan joku shokkitila iskee joka kerta, kun näen lasten satuttaneen itsensä, varsinkin jos niin pahasti, että verta tulee.

Mulla oli strepto positiivinen viime raskaudessa. Nyt on ollut jokaisessa testissä nega.
En tiedä sitten laitetaanko taas synnytyksessä antibioottitippa varmuudeksi, vai pärjääkö ilman jos testit jatkossakin negoja sen strepton suhteen?

Täällä paine lantiossa vaan kasvaa. Kivuttomia ja kivuliaita supistuksia tulee, mutta ei niissä ole mitään säännöllisyyttä. Ja heh, sainpas vielä tähän päälle ne pukamatkin. Nyt on tässä raskaudessa ollut kaikkea mahdollista: kohdunsuun kypsymistä ennenaikaisesti, supistuksia, vuodelepoa, korvatulehdus, sata flunssaa, hiivatulehdus, pukamat, megaturvotukset....
Keskiviikkona kasvukontrolli, koska tyttö oli viime ultrassa pudonnut omalta käyrältään edelleen. Kauankohan sitä vain seuraillaan? Kesäkuisisten kaksosketjussa jo mainitsinkin että huolettaa :/ ja stressaa.

Angelique mikä vointi tänään??? Olen ymmärrätänyt, et strepto.kok on melko yleinen ja enemmän vaarallinen vastasyntyneille. Heillä ilmeisesti aiheuttaa mm.vaikeita infektiota ja siksi äidille laitetaan se antibiootti ku vedet menee. Raskaana olevillekin mm.ennenaikaisen synnytyksen ja kohtutulehduksen. Mutta hyvin seulottuhan tuo on ja hyvät hoidot. THL sivuilla on hyvää tietoa.
Sagamaria tsemppiä sulle tänne myös.
Ducksie sullakin tais olla 2,5 tyttö. Vauhti päällä onko?? Meillä ainakin :D hypitään juostaa jne.

Missä vaiheessa tuo strepto yleensä tutkitaan? Polilla sitä jo kyselivät, mutta neuvolassa ei ole puhuttu vielä mitään. Vai tutkitaanko se edes kaikilta?

No minä kun kysyin, et millon niin kuulemma yleensä sit ku vedet menee. Mutta mutta ei mulla kyl ed.raskauksissa oo mitään otettu. Mulla käynnisty supistuksilla ja vedet meni puhki, ku laittoivat vauvojen päähän scalp-anturia, mittaamaan vauvan vointia.

Hassua, että synnäri oli siitä sitten jo nyt kiinnostunut. Vai olisivatko sitten tämän kaksosraskauden takia..

Mulla otettiin siis se bakteeriviljely verenvuodon ja supistusten takia. Ei sitä ilmeisesti muuten olisi tutkittu tässä vaiheessa. Kolmas päivä ilman verta, huraa, mutta tuntuu että kohtu supistelee jatkuvasti. Oon toki vähän vainoharhainen sen suhteen, niin joskus käy mielessä, että jospa se tuntuu niin hyvin selällään siksi, ettei mulla kamalasti ole tota kerrosta vatsan päällä ja kohtu on varmaan jo sen verran iso :) toisaalta taas epämääräisiä, ei järin kivuliaita, mutta tunnettavia mahakipuja on koko ajan. Vatsa on kyllä muuten ollut huonotoiminen ja kipu on enempi tuolla ylempänä vatsassa että mikä lie... huomenna normaali neuvola ja tiistaina lääkäri ultraa kohdunkaulan pituuden. Jos kaikki ok molemmissa, uskallan jo hengähtää ja ehkä päästää irti pahimmista peloista. Ehkä ;) tuntuu vaan vielä piiiiitkältä ajalta :/

mulla tutkittiin strepto jo rv 26 ja esikoisesta ois tutkittu jos ei olis käynnistetty. ja sitä strepto tulosta kun ei sillon ollut niin tiputtivat ab tippaa synnytyksen aikana. Ku siinä tuloksen saannissahan menee paripäivää kun se viljelynä tehään.

"Pieni" ero mahoissa. :D

Minä olen myös vielä välttynyt arvilta. Jospa niitä ei montaa ehtisi tullakaan.. :)

Minä olen saanut teidän arvet sitten :D okkei ei kyl oo tullut arpia vielä. Mutta siis ed.raskauksista on! Iho nyt venyy ja paukkuu mulla. Alkanut kutista viime aikoina

Mulla mahassa ei oo ku vanhat arvet vaan levinny mutta nyt sairaalassa ollessa oon huomannu että reidet alkaa revetä. Pelottaa kyllä ihan se hetki ku pitää lävtee täältä sit kävelemään , mitehä mahtaa kroppa kestää ja onkohan miten rampa. Ku nyt vaan kävelee ton 3metriä vessaan ja takas saman verran niin ei oikeen tiiä miten sit pitempi matka menis. 90% ajasta kuitenkin vaakatasossa niin tässä ei paljoo enää tunne kroppaansa ja sen kuntoo, muuten ku se että se on jo rapistunu :D

Lihakset alkavat hajota noin neljän viikon kuluessa, jos niille ei ole käyttöä. Suosittelen kyllä suuresti treenaamaan esim käsiä, jos lääkärit sinun antavat jotain yksinkertaisia harjoituksia tehdä. Helpottaa palautumista paljon. :)

Kaiken mahollisen teenki mitä vaan pystyy. Hyvää harjotusta käsille tuntuu olevan ihan pelkkä kutominen kädet taivasto kohti. Jalkoja ei paljoo pysty harjottaa ku huomaa että heti alkaa supistella jos niitä nostelee. :( No jos tässä maataan sinne asti että voi kotiutua niin toinen viis viikkoo olis vielä eessä.

Jetsoni oot nuori mimmi. Kyllä lihakset palautuu myöhemmin liikunnalla ja ruokavaliolla. Muutama viikko vielä. ;) saatko sä muuten mitään lisäravinteita? Just tyyliin ihon/lihasten takia??

Takaisin