Onko muita kaksosten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Talvi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minä en tiedä enää yhtään miten tästä eteenpäin. On niin turhauttava olo, kun ei yhtään tiedä onko kaikki nyt siis hyvin vai ei. Äidinkin sain itkemään, kun itse itkin sille puhelimessa. Tänäänkin olen tuntenut kivuttomia supistuksia, kun olen selälläni ollut. Muuten ei ole koskenut mihinkään. Ajattelin huomenna soittaa äitiyspolille ja kysyä saako heille esittää tyhmiä kysymyksiä. Jäi niin vaivaamaan ne lääkärin puheet kohdunkaulasta ja -suusta. Pelkään koko ajan pahinta ja olen varma, että ei päästä loppuun asti. Odotan vain sitä hetkeä, jolloin jotain alkaa tapahtumaan.

Tiedättekö muuten millon emättimen bakteeriviljelyn tulokset tulee? Virtsanäytettä eivät edes ottaneet eilen.

Mulla alko kans tosi aikasin kivuttomat supistukset jotka ei sit tehny mitään.kaikki fyysinen varsinki aiheutti niitä.kannattaa harkita kokonaan saikulle jäämistä jos herkästi supistelee.kannattaa varmaa varaa äitiyspolille aika ja keskustella näistä

Emättimen bakteeri viljelyn tuloksissa menee 3-4 päivää.
Kauhee sun tilanne mut jospa ne äippäpolilla osais auttaa ja ymmärtäisivät. Jospa saisit sinne ihan ajan ja pääsisit juttelemaan ja kyselemään asioista.

Olen yrittäny päästä äitipolille, aamulla oli ihan hitusen jotain vihreää pyyhkiessä. Näyttää joka toinen aamu olevan tätä ruskeaa vuotoa. Joka paikassa minne soitan, sanotaan vaan, että lepää. Jos ne tulee kesken, ne tulee. Sain sentään ensi viikolle lääkäriajan. On ihan äitiyspuolen lääkäri, katsoo ultralla tuon kohdunkaulan pituuden, kun sanoin senkin huolettavan. Kun ei ole kipuja. Sinällään onneksi, mutta alan tulla vainoharhaseksi niidenkin suhteen. Vähänkään jostain kipristää, niin heti herää pelko epänormaalista. Tässä nyt vaan koittanut ottaa fyysisesti iisisti. Henkisesti ei meinaa onnistua. Välillä tuntuu mahassa jotain, mutta alan jo epäillä, että voisikohan nuo muksut tuolla pyöriä. Tänään kävelin vaan paikalle ja sanoin haluavani antaa virtsanäytteen, jos siellä on vaikka tulehdus. Sain samantien lähetteen labraan ja kävin sen sinne viemässä. Niidenkin tulokset tulee aikaisintaan maanantaina.

Mutta, antakaa mulle muuta ajateltavaa. Tarpeeksi paha kun joka yö herään nykyään puoli kahdelta, enkä saa unta, siinä ehtii miettiä vaikka ja mitä.

Eli siis, mitä teille muille kuuluu? Jetsonin vauvat pysyy mahassa? Vieläkö Harmony on sairaalassa? Ducksie ja tytöt voi hyvin? Mam85:n ja pojan arki luistaa? :)

P.s Ensimmäistä kertaa elämässä toivon että mulla olisi joku tulehdus! :D se vois ainakin selittää nämä oireet!

Muokattu viimeksi:
Angelique täällä makoillaan naistenklinikan sängyssä :)
On kyllä inhottavaa, ku joutuu elää epätiedossa. Vuodot ovat kyllä niin syvältä. Mutta ainakin ovat rauhoittuneet, mitä olen ymmärtänyt. Onse helpommin sanottu kuin tehty, mutta yritä olla kovin murehtimatta. Ainakin hyvä, että pääset sinne kohdun kanavan mittaukseen. :) mulla tais olla kanava, ku mitattiin ekan kerran 17 vkoilla lääkäri neuvolassa 3cm ja sitten 20vkoilla jorvissa oliko 3cm silloinkin. Nyt se oli viimex 1,5cm. Oli lyhentynyt parissa viikossa ja six osastolle sisälle.

Voi angelique... Voimahalit sinulle! :hug013 Minullakin oli kivuttomia supistuksia todella aikaisin, jo ennen nt-ultraa. Eivät tehneet mitään kun vasta noin viikolla 22 kun kohdunkaula lähti lyhenemään.

Aloitin tämän eilen!

Täällä nukutaan eri aikoihin... Miten saisin tytöt samaan unirytmiin? Nukkuvat siis hyvin nykyään yöllä, heräävät vain syömään, mutta päivisin ovat harvoin hereillä samaan aikaan. Kurja herättää toista koska ovat tietenkin itkuisia väsyneinä. Pitää varmaan pitää meteliä molemmille jos ovat hereillä samaan aikaan ja pitää kodin rauhallisena kun toinen väsyy. Ehkä toinen sitten seuraa unten maille :) Kokeilen nyt sitä, vähän aikaa sitten lauloin molemmille kunnes se joka oli ollut hereillä kauemmin väsyi. Nyt toinen vain katselee siskoaan siinä lattialla, ehkä kohta nukahtaa. Laitoin peitot päälle että olisi ihanan lämmintä nukahtaa. Ei kuin herätti siskoaan :oops:

Mies osti meille uuden ruokapöydän (käytettynä) ja toi sen kotiin eilen :) Jeee! Se on ulosvedettävä eli 8 hengen (+2 jos laittaa vielä tuolit päihin) joten nyt voidaan sitten pyytää vieraita tänne syömään senkin jälkeen kun kaksoset alkavat syödä kiinteitä pöydän äärellä! Nyt pitäisi vaan ostaa vahapöytäliinan suojaamaan pintaa. Mietin vain, pitääkö ostaa kahta liinaa, toinen joka on arkisin ja toinen kun pöytä on ulosvedetty? Vai pitäisikö hankkia joku hienompi siihen? Olen niin huono näissä asioissa, en ole yhtään "kodinrakentaja"-tyyppi :woot:

Meillä menee ihan mukavasti.soseet ja vellit alotettu.illalla saanut riisivelliä ja päivällä joko mangososetta tai peruna-porkkanaa.luulen kyllä että pitäydyn enemmän noissa kasviksissa.Veeti suorastaan rakastaa ruokaa.ei oo tullu vatsaoireita ollenkaan ja nyt meneekin jo puol purkkia kerralla.mietinkin uskaltaisko lisätä toisen ruokailun jo kun näin hyvin on mennyt.Veeti ei ole nostanut enää pitkään aikaan maitomääriä ja painon nousukin on hidastunut,joten ihan tarpeeseen tuli soseet.nukkuu muuten tosi hyvin ja pitkään ruokailun jälkeen! 3viikkoo ni alotetaan lihat ja sen jälkeen puurot.tästä se sotkeminen lähtee! Veetille on aamusin tosi hankala antaa maitoa kun herra vaan virnuilee,näyttää kieltä ja päästelee ääniä! =D mam85

Ihanaa Mam85, komea nimi Veeti. ;) hyvä että soseet maistuu ja ei tullut mtn mahakipuja.
Ducksie todella hyvä, että nyt nukkuvat öisin. Se on jo paljon. Saatko sinä itse nukuttua? Onko kipu hellittänyt rinnoissa kokonaan?

Kiva mam85! Täälläkin tytöt päästää ääniä, mutta syöminen ei häriinny sen takia :wink
Nyt muistui mieleen että minullakin on ollut tarkoituksena soseuttaa perunaa ja porkkanaa (erikseen), rintamaitoa mukaan sekaan, ja laittaa pienet erät pakastimeen. Sitten vain maistelemaan pikkaisen myös! Huomenna tytöt täyttävät jo 4 kk!!! :wideyed::grin Jorvin ohjeiden mukaan kasvis- ja hedelmäsoseet piti aloittaa 3-4 kk iässä, ovat saaneet luumua 1 tl verran kaksi kertaa mutta en vain ole jaksanut antaa sen enempää. Perunakin tekee kakan kovemmaksi joten en ole oikein halunnut antaa heille sitä... Mutta ehkä suolisto tottuu nopeasti niin vatsa toimii paremmin? Toivoa voi! :rolleyes: 60 ml maitoa lypsetty (voisinhan käyttää pakastimesta myös) ja peruna höyristimessä. Ostin käytettynä vauvaruokahöyristimen kaverilta esikoisen aikaan ja nyt se pääsee taas töihin :) On kätevä kun siinä voi tehdä ihan pieniäkin eriä vauvaruokaa!

Ihan hyvä idea mam85 :) En tiedä miksi aina pitäisi aloittaa perunalla... Kaverille oli neuvolassa suositeltu bataattia perunan sijaan tyttärelleen jolla oli vatsaongelmia. Bataatilla on vain sellaiset pitkät kuidut mitkä juuttuivat tytön suolistoon ihan kunnolla... Mutta kukkakaali voisi olla ihan hyvä, siinähän on makeus kohdallaan :p

Bataatti on kyl pahempi ku peruna.maistuu vaan lapsille paremmin ku on makeeta.mä korvaan keitoissa puolet perunasta bataatilla ja laitan koskenlaskijaa viel ni ei oo jääny lapsilta keitot syömättä! =P

Sä oot Jetsoni jo tosi hyville viikoille päässyt, ottaen huomioon lähtökohdat! Mahtavaa! Tsemppiä vielä sinne sairaalassa makoiluun, oot kyllä sissi! :)

Sä oot Jetsoni jo tosi hyville viikoille päässyt, ottaen huomioon lähtökohdat! Mahtavaa! Tsemppiä vielä sinne sairaalassa makoiluun, oot kyllä sissi! :)

Kiitos. Kyllä tässä on pitkälle päässy vaikka ei itsekkään välillä uskonu että näin pitkälle päästään. :) viis viikkoo vauvat saanu huomenna lisä aikaa ja olen siitä tosi tyytyväinen. :)

Jos miettii vaihtoehtoja silloin ja vaihtoehtoja nyt, on sinun makaamisesi kyllä kannattanut! Mahdollisuudet hyvään ja helpompaan elämänalkuun lisääntyvät onneksi joka päivä. Voidaan kyllä sanoa, että äiti on uhrautunut lastensa hyvinvoinnin takia! :)

Kyllä todellakin! Ja muutenkin kun miettii, kohdussa on jotain, mitä maan päällä ei ole. Jokainen päivä lisäpäivä kohdussa on ainutlaatuista! Oot kyllä kova mimmi! Tsemppiä Jetsoni! Toivotaan todella, että pääset hyville viikoille ja omaan synnärillä synnyttää.
Tapasin osastolla tänään kaksi geminiäitiä. Toinen oli tullut käynnistykseen, tais olla vkot 39+jotain. Toinen hepatoosin takia 35+. Itse vaa siinä ihailin heidän viikkoja :D

Pieni varovainen jee, jo toinen aamu peräkkäin ilman yllätyksiä vessassa käydessä! Kivuttomat supistukset edelleen "riesana", mutta jospa vaan olis harjottelua, eikä availis paikkoja. Sekin onneks selviää tiistaina, onko jotain tapahtunu. Vieläkään ei kukaan tuloksista soittanu. Tuossa mietin, että pakkohan niiden on soittaa, edellisen synnytyksen yhteydessä, kun lapsivesi meni, löydettiin streptokokki ja käsittääkseni se ei häviä kehosta ikinä, (korjatkaa jos olen väärässä!) niin eikös sen pitäisi näkyä? Kaverini sanoi, että hänellä se oli aiheuttanut supistuksia, oli saanut jonkun lääkityksen hillitsemään sitä. Ei varsinaisesti antibioottia, mutta jonkun muun kuurin kuulemma? Ja synnytyksessä sit tippaan antibiootit. Tietääkö joku streptokokista tai onko kokemusta?

Takaisin