Onko muita kaksosten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Talvi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eihän ne minua mihinkään huolinut. Neuvola-aika on ensi viikolla, sanoivat, että näkee sen sitten, mitä on tapahtunut vai onko mitään, eikä tilanne siitä muutu, kerran tänään ei ole tullut (onneksi!) verta. Eikä viime yönäkään enää. Toivon todella, että pikkuisilla on kaikki hyvin. Olen koittanut todella rauhallisesti olla ja maannut sängyllä ja sohvalla aina, kun olen pystynyt. Koti on kyllä sen näköinenkin, että mitään en ole tehnyt! Nyt arvon uskallanko mennä töihin huomenna. Olo on ihan ok. Välillä kivistää vatsaa, mutta sitä on tehnyt alusta asti. En malttaisi millään oottaa neuvolaan, mutta pakko kai se on.

Meidän neuvolassa muuten pystyisi myös ultraamaan, siihen ei tarvitse lähetettä. Mutta viikonloppupäivystystä siellä ei ole. Kun toista odotin, sattui samalla lailla, mutta viikoilla 34, silloin ottivat kyllä synnytyssairaalan polilla vastaan. Tosin silloinkin diagnoosina oli "tuntematon syy". Epäilin lopulta itse, että verenvuoto johtui siitä, että olin aika fyysisiä suorituksia tehnyt edellispäivänä. Nyt tosin en ollut tehnyt sen kummempia edellispäivänä.

Täällä Jorvin kautta NKL vuodeosastolle sisään. Yöllä oli kivuliaat supistukset. Supistukset lyhentäneet kanavaa 1,5cm:iin. Kortisonipiikki saatu kankkuun. Seuraava 24h päästä. Henkisesti tuntuu kurjalta, koska aamulla en edes ehtinyt pojille pusua antaa. Nyt sit ovat siskolla hoidossa. Heillä kuulemma hauskaa. :) Mies paniikissa, taitaa olla edelleen, kun kuuli lääkäriltä sanat "uhkaava ennenaikainen synnytys". Juuri kätilöitä kysyin, että mites nuo supistusten estolääkitys, ku pitäis vaan olla maate, ja mulla tulee eniten maate niit supistuksia. Kohta ottavat käyrille. Tänään poksuu 29+0.

Hui Harmony! Toivottavasti pysyvät vielä matkassa hetken aikaa!

Angelique: toivon sullekin että vuoto loppuu. Aina voi mennä yksityiselle ultraan jos eivät julkiselle ota. Maksaa kyl enempi mut saa mielenrauhan.

Täällä vauvat edelleen masussa. Kohdun kaulan tilanne edelleen huono mutta päivä kerrallaan. Tänään lääkäri otti bakteeri viljelyn kohdun suulta mutta epäilys hiivaan on. Tosin itse en tunnista hiivaksi ku ei oo mitään kutinoita tai muita. Varulta silti hiiva lääkitys otettu ja sen jälkeen alkanu supistelemaan mutta ei säännöllisesti. Supistukset on päivittäisiä mutta ei säännöllisiä.
Päivä kerrallaan hyvä tulee ja 4,5 viikkoo vauvat jo saanu lisä aikaa masussa. :)

Harmony, tutulta kuulostaa :sad001 Paitsi että minulla ei ollut kipeitä supistuksia enkä saanut kortisonipiikkiä vielä osastolla käydessäni. Toivotaan että sinäkin saat lisämasuviikkoja vauvoillesi!

Täällä ollut taas itkuisempi päivä... ehkä huomenna on parempi vointi. Olen menossa postnatal joogaan joten toivon hartaasti että vauvat olisivat tyytyväisiä.

Tsemppiä Harmony! Jetsoni oot päässy jo pitkälle, toivottavasti pääset vielä toiset samanmoiset ja vaikka vähän enemmänkin eteenpäin :)

Mulla oli taas viime yönä tullut ruskeaa vuotoa. Tällä kertaa sellaista limaista, vähän niin kuin valkovuotoa. Mutta rusehtavaa. Nyt sain sentään lääkärille ajan, kun kerroin, että yöllä supisti ainakin kerran. Sen siis tunsin, kun olin valveilla. Ei ollut kipeä, mutta sattui olemaan käsi alavatsalla, kun kohtu kovettui ja pomppasi ylös navan alta. Klo 11 ollaan viisaampia, kun lääkäriin päästään. Odottavan aika on taas pitkä, kun 2,5tuntia vielä pitää oottaa. Sain kyllä ehdottoman kiellon lähteä töihin. Töissä joudun nostelemaan painavia laatikoita, joten "ei ei ei" kuului neuvolan tädiltä.

Pikkukaverit olivat omilla paikoillaan ja elossa! Vuodon syytä ei löytynyt, sain kahden viikon sairaslomalapun käteen ja käskettiin vaan levätä, levätä ja levätä. Mutta, käsin tehdyn tutkimuksen mukaan kohdunsuu on jo vähän auki (sisäsuu kiinni) ja kaulaa "sentti-kaksi".. tätä huolehdin sitten jatkossa. Käsitin, että kyllä tässä kaikki keskenmenon mahdollisuudet vielä on :'(

Ohhoh! Tykkäsin Angelique postisi alusta! Mikset saanut heti saikkua pidempään?? Pysy nyt paikoillasi ja toivottavasti kohdunkaula pitenee...

Ei se lääkäri pitänyt sitä mitenkään kummallisena! :o itse vaan jäin miettimään miten se voi olla niin lyhyt! Jo tuo ulkosuu säikäytti, kun viikkoja vasta 13+3. Mutta se ilmeisesti on normaalimpaa uudelleen synnyttäjille (kolmas raskaus). Onneksi edes sisäsuu oli kiinni.

Mullakin oli kolmas raskaus ja kun synnytys käynnistyi kaulaa oli sentti ja sormelle vaan auki.ei tossa vaiheessa ole normaalia että kaula lyhyt ja ulkosuu auki!nyt vaan lepoo etkä tee mitään raskasta!mikä raskaus sul on? Di-di vai mono-di?
Mam85

Di-di. Esikoisen aikaan paikat oli kiinni loppuun asti. Toista kun odotin, oli 1 sormelle auki jo rv 33.

Muoks. Molemmat syntyivät 2pv ennen laskettua aikaa.

Muoks2 Tämä lääkäri ei ollu mikään neuvolalääkäri vaan yleislääkäri missä nyt kävin.

mulla eka syntyi laskettuna,toka meni yli viikon yliaikaa ja kaksoset synty 35+1.kaikissa ollu "ajoissa" kaula pehmentyny ja ollu n.kuukauden ennen syntymää jo sormelle auki.et eipä se taida tarkottaa mitään.=) eka synnytys kesti supistusten alusta laskettuna 8h,toka 5h ja vika 2,5h.tossa huomaa ainaki sen et on uudelleen synnyttäjä.
Mam85

Mulla kesti eka säännöllisten supistusten alusta melkein 12tuntia, toinen tuli lapsiveden menosta 7tuntia myöhemmin. :) esikoisen aikaan epäsäännölliset mutta kivuliaat supistukset kesti 16 tuntia ennen kun ne muuttu säännöllisiksi. Kuopuksen aikaan lapsiveden meno ei aiheuttanut supistuksia, kävelin sairaalassa ympyrää, että jotakin alkaisi tapahtua. Heti kun menin maate, supistukset vaimeni. Mutta kun hetken kävelin niin sitten tulikin rytinällä, salissa ehdin olla puolisen tuntia ennen syntymää :)

Oon miettiny tuota kohdunkaulan hommaa koko päivän. Siis sitä pituutta. Oisko se voinu sanoa väärin tai jotain, koska ei se itse näyttäny yhtään huolestuneelta asiasta. Ja koska teki käsin, niin voisiko olla, että ultratessa se olisi voinut olla oikeasti pidempi?

Täällä hemppa 96 :o. Öhhömm pitäiskö nyt sitä rautaa vetää tosissaan?? :D
Aloitettu supistuksen estolääkitys. Supistukset rauhoittuneet. Katsotaan mitä yöstä tulee. Toinen Kortisonipiikki saatu kankkuun. Outoa ku sairaalassa syödään koko ajan. Nytkin iltapala edessä. Tai siis itselleen outoa. Ku tyyliin normisti syö, kun ehtii/muistaa/jaksaa :D
Hey hyviin uutisiin: pojat sai päivähoitopaikan. Tosin vähän kauempaa. Mut ei haittaa tod.täs tilanteessa. Nyt kivi vierähti sydämmeltä vaikka samalla ristiriitaiset tunteet, ku minä en oo heitä viemässä sinne ja järjestelemässä/valmistelemassa heitä. Tippa tulee linssiin. :( se nainen sieltä pk-hoidosta yrittää vielä naapuripk:sta saada. Sehän olis unelma. Miehen ei tarttis aamuruuhkissa seistä, ku meijän oma on 2min kävelymatkan päässä.
Oma olo on hyvä! Liitoskivut, häpykummun kivut, paineen tunne alakerrassa KAIKKI hävinneet. Sitkeimmät vaivaa, jomot ja supistukset.
Angelique joo totta käsin voi olla lyhyempi. Hyvä et vointi siellä vähän parempi. Lepoa sinne kovasti.

Harmony mulla oli hemppa 102 enkä saanu sitä nousee vaik vedin tripla satsit rautaa,mut ei silti ollu synnytyksen jälkee huono olo.kuukaus synnytyksest hemppa oliki sit jo 140 =)

Mam ooh sulla ei sit pure rautalääkitys. Mulla puree. Hitaasti, mutta on se ed.raskauksissa purrut. Mä en edes tiedä, mikä mun normi hemppa on. Mut raskauksissa se on ollu usein 130 jotain sit siitä laskenut ~100. Ja rauta nostanut sen about 120-130. Viime aikoina huomannut et huimaa. Yx päivä ihan pyörrytti, ku saippuakuplia puhallettiin poikien kans. Lisäx tekee mieli jäitä syödä. Ihan siis jääpaloja. Se kertoo mulle yleensä et hb on alhainen.

Kävin eilen ensimmäistä kertaa äitiysjoogassa :) Kivaa oli! Siellä oli nainen joka on valmistumassa vyöhyketerapeutiksi joka hoitaa myös vauvoja, ja hän hoiti ensin Evelinen ja käytti sitten Bellan apuna kun näytti luokalle miten vauvoja voi hieroa ja painella eri vyöhykkeitä. Hän myös kantoi vauvoja jotta me äidit voimme joogata :) Minulla on kyllä paljon kireyttä kropassa. Ei sitä edes huomaa kun on vain kotona, mutta venyttely teki kyllä hyvää!

Tänään alkaa loppupelit minun joukkueeni osalta käsipallossa. Tuntuu NIIN kurjalta olla sivussa, enkä edes pääse katsomaan :( Toivottavasti pääsisin nyt edes finaaleja katsomaan...

Muokattu viimeksi:
Takaisin