Onko muita kaksosten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Talvi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos kaikille uniohjeista. Eipä näitä asioita voi tietenkään ennalta suunnitella, mutta mielenkiintoista kuulla miten toisilla asiat menee :rolleyes:

Talvi mukavaa kuulla teidän kuulumisia. Ja ihanaa, että olette voineet nauttia arjesta.
Eilen oli ultra meillä. Masennuin käynnistä, ku kohdun kanava oli lyhentynyt 2cm. Lääköri ei uskaltanut kunnon sis.tut tehdä. Viikon päästä takaisin. Jos yhtään kanava aavistuksenkin lyhyempi niin harkitaan sairaala/kotilepoa.
Mutta vauvat olivat virkeitä ja painoivat kuta kuinkin 1200g. A syvällä pää alaspäin ja B perätarjonnassa.
Ducksie joko rintakipu helpottanut??

Kun luen Talven perheen hienosta rytmistä mietin heti pitäisikö minun yrittää saada meidänkin typyt samaan rytmiin :) Osaan nyt imettää heitä yhtaikaa laid-back-breastfeeding-tyylillä ja molemmat näyttävät pitävän siitä. Eli olisi hyvä mahdollisuus siihen!
Eilen illalla söivät noin 8 aikaan, kitisivät ja huusivat sen jälkeen niin kuin aina iltaisin ja mies jäi valvomaan heidän kanssaan. 01:30 hän tuli herättämään minut että Bella olisi nälkäinen, mutta molemmat nukkuivat siihen klo 2 saakka! Silloin imetin molemmat yhtaikaa ja nukahtivat samantien!! Ihanaa saada nukkua 2,5 h ennenkuin Bella heräsi syömään uudestaan! Ja herätin sitten Evelinenkin syömään niin sain vielä runsaan tunnin nukkua ennen kuin esikoinen heräsi (vaikka piti nousta muutama kerta laittamaan tutin takaisin). Ehkä yritän tosiaan rytmittää näitä nyt vihdoinkin! Eveline joka on viime yöt kukkunut hereillä 2-3 aikaan nukahti siis myös ja heräsi virkeänä vasta viideltä!

Mam85, tosi kiva kuulla teistä! Hienot nimet annoitte pojille, ja hyvä että saitte vihdoinkin Toivon haudattua. Oli varmaan rankka päivä mutta tärkeä teille vanhemmille varsinkin.

Jess Jetsoni! 28 viikkoa on jo tosi hienoa! Olin huolestunut ettet pääsisi edes näin pitkälle, hyvin menee, jatka näin!

Voi ei Harmony... Olethan jo sairauslomalla? En muista... Ota iisisti ja kuuntele omaa kehoasi! Jos supistelee niin mene makaamaan etkä sitten nostele lapsiasi edes vahingossa! Tsemppiä!

Harmony, rinta-/nännikivut eivät ole hävinneet vielä kokonaan mutta ovat jo tooosi paljon paremmat kuin ennen! Nyt eniten vain kuiva iho nännipihoissa joten Lansinohia menee yhtä paljon vielä, mutta ei haittaa, vähän punoitusta muuten :) En tarvitse enää puuskuttaa kivusta kun vauvat aloittavat syönnin :) Ehkä ihokin paranee kun tämä viimeisin voidekuuri loppuu enkä tarvitse enää pestä saippualla kaksi kertaa päivässä!

Toivon kuolinsyyksi varmistui napanuora komplikaatio...eli vaan huonoa tuuria.vauva oli täysin normaali jne.jostain syystä vaan napanuora päässyt lytistymään esim.mennyt kierteelle solmuun tai vauva litistänyt kohdun seinää vasten... Toivottavasti te kaikki muut saatte molemmat vauvanne kotiin! 28+0 näimme viimeisen kerran molemmat elossa ja 30+5 meidän maailma romutettiin.35+1 pojat sitten syntyi.pieni b-vauva oli vaan 33cm ja 1084g.täysin valmis vauva silti. Tästä kaikesta tuntuu olevan jo ikuisuus. <3 nyt mä koitan vaan nauttia mun pienestä nyytistä joka meille jäi. Mam85

Voi Mam85 :'( aivan äärettömän huonoa tuuria. Onneksi kuitenkin kuolinsyy selvisi, epätietoisuus syö elävältä. Paljon voimia sinulle <3

Mam todella hyvä, että nyt tiedätte, mitä kävi. Ja ainakin siltä osin ei enää tarvitse pähkäillä. Tsemppiä tulevaan arkeen!!!

Minäkin olen moneen otteeseen miettinyt mitähän Mam 85:lle kuuluu ja selvisikö vauvan kuolinsyy... luin Toivon kuolemasta niihin aikoihin kun itse vasta sulattelin koko tietoa kaksosraskaudesta, niin se jäi vahvasti elämään mieleen.. jotenkin pelottava tuollainen mahdollisuus... kuinka pienestä voikaan kaikki olla kiinni.:/
Mulle ducksie vinkkasi mun serkkuni pari tärppi-vinkkiä heti kun kuuli kaksosraskaudestani, kun hänellä itsellä on myös kaksoset... ne olivat, että ehdottomasti herättää vauvat aina samaan aikaan syömään, että saa joskus itsekin levättyä ja toinen oli, että ottaa paljon kuvia ja videota, sillä muistikuvat voi olla ihan sumussa jos on kovin väsynyt. En usko, että serkkuni pahastuu tän kokemustiedon jakamisesta...:)

Faada, hyviä neuvoja nuo, mutta kun molemmat vauvat huutavat koliikkihuutoa syönnin jälkeen niin sitä toista ei voi herättää syömään koska sitten molemmat huutavat kurkku suorana ja vääntyvät banaanille... Sitten kun pahin koliikki oli ohi niin olimme jo niin tottuneita siihen ettei heitä herätetä niin tämä vain jatkui. Mutta minun vinkki on jakaa yön kahteen osaan niin että toinen vanhin nukkuu ensin ja toinen sitten. Tarkoittaa että vauvojen pitää syödä pullosta tietenkin, ainakin sen yhden aterian päivässä.

Minulla on ollut paniikki päällä koko päivän. Näin yöllä unta, että vessassa käydessä paperiin tarttui verta. Aamulla kun heräsin ja menin vessaan, oli uni muuttunu todeksi :( rusehtavaa vuotoa oli tullut alushousuihin ja paperiin tarttu myös. Jälkeenpäin mietin näinkö oikeasti unta vai kävinkö puolittain unessa yöllä vessassa. Sairaalalta sanoivat, että turha on sinne mennä, jos nyt tulee kesken, niin ei voi mitään. Sitten jos kivut on niin kovat, ettei pärjää, tai taju lähtee, saan mennä paikalle.. ei yhtään lohdutuksen sanaa tullut sieltä. Koko päivän on jäänyt vain pyyhkiessä ruskeaa verta, eli ei siis ole runsasta. Viikkoja 13+2. Neljä päivää sitten ultrassa lääkäri sanoi kaiken olevan hienosti ja di-di raskaus.. Onko muilla ollut samoja oireita, mutta lopputulos ollut hyvä?

Kipuja siis ei varsinaisesti ole ollut. Paitsi, kun aloin niitä miettimään, alkoi kohtaa jos toistakin kolottaa... (mieli ja silleen) liitoskipuja on iltaisin, niitä on nytkin, mut on ollu jo monena iltana ja ne tunnistan viime raskaudesta. Tosin silloin alkoi paljon myöhemmin.

Voi kurjaa Angelique :sad001 Toivottavasti ei ole mitään vakavaa! Sain saman kohtelun kun soitin viikolla 16+ ja kysyin oudosta paineen tunteesta mitä minulla oli, että jos syntyvät niin ei voi mitään.

Olen kyllä niin kiitollinen vanhemmilleni kun taas kerran isä tuli tänne yöksi ja rauhoitti vauvoja koko yön niin että minä sain nukkua paitsi silloin kuin vauvoilla oli nälkä, ja mies meni vanhemmilleni nukkuu yön!

Edit, isä antoi jopa aamiaista esikoiselle joten heräsin vasta 07:30!!

Angelique onpa inhottavaa elää epätietoisuudessa. Kunpa nyt vuoto loppuisi. Mulla oli esikon aikana plussauksesta noin 6-7 pvä vähäistä vuotoa. Mutta ei enää sen jälkeen. Tsemppiä sulle sinne ja pääsetkö edes neuvolaan kuuntelemaan sydänääniä??
Ducksie hienoa, että isä pääsi auttamaan. Joko koliikki edes vähän helpottamassa??
Täällä huomenna poksuu 29+0. Kuvioihin nyt tullut kipeät supistukset. Ei kovin kipeitä, mutta semmoista kolotusta selässä ja bikinirajalla samalla, kun kohtu kovettuu. Lisäksi A vauvan puskut kohtuun aiheuttavat myöskin supituksia. Ens perjantaina on ultra.

Angelique: Soitto omalle neuvolatädille niin varmasti laittaa lähetteen.noilla viikoilla on hankala kuunnella sydänääniä kun menevät helposti sekaisin.ei voi olla varma että oli molempien äänet eikä vaan yhden ääniä ole kuunneltu.vuotoahan voi tulla varsinkin monikkoraskaudessa tarkoittamatta mitään.ja monilla yksösraskaudessakin vuotoa tulee silloin kun pitäisi normaalisti olla menkat.toivottavasti sinunkin vuoto on täysin vaaratonta!

Harmony, koliikki on mielestämme ohi. Tällä viikolla ovat olleet itkuisempia taas, mutta se johtuu todennäköisesti antibiooteista ja kuuri loppuu onneksi tänään!
Voih, tovoittavasti nuo kipeät supistuksesi ovat vain kroppasi muisto edellisistä raskauksistasi eikä mitään muuta! Jos tulevat säännöllisesti niin soitathan heti sairaalaan.

Jos on oikeasti huolissaan niin pitää kyllä vaatia päästä näytille, huomasin että olivat puhelimessa aika nihkeitä pyytämään näytille ja olen jälkeenpäin miettinyt kuinka kauan olisin ollut kotona kaksosten syntymäpäivänä ellei minulla olisi ollut ultrausaikaa! Olen ihan varma että olisivat ohjeistaneet ottamaan Panadolin ja käymään lämpimässä suihkussa ja yhtäkkiä olisin synnyttänyt eteisessä! Olen nimittäin aika huono vaatimaan mitään... Ja synnytyssalissa pystyin hyvin kertomaan että olin "aika epämukava, ja jalat tärisee" kätilölle kun olin täysin auki.

Takaisin