Onko muita kaksosten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Talvi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ihanaa Sanna! Onnea hienosta kasvuspurtista :) ja mukavaa arkea sinne :).
Kyllä on mieli keventynyt auringon voimasta. Istuttiin tänään poikien kans joku melkein tunti hiekkalaatikolla. Aikansa meni, että hyvä asento löytyi. Mutta mukavaa oli. Nyt nukuttiin koko perhe lähes 3h päiväunet.

Ihanaa Sanna! Onnea hienosta kasvuspurtista :) ja mukavaa arkea sinne :).
Kyllä on mieli keventynyt auringon voimasta. Istuttiin tänään poikien kans joku melkein tunti vain hiekkalaatikolla. Aikansa meni, että hyvä asento löytyi. Mutta mukavaa oli. Nyt nukuttiin koko perhe lähes 3h päiväunet.

Talvi, löysin Suomen Monikkoperheeet ry:n sivuilta tällasen tekstin, voiskohan olla teidän kaksosten kohdalla kyse tästä(, vai oonko ymmärtänyt kertomasi ihan väärin):

"Myös monotsygoottinen eli yhdestä jakautuneesta munasolusta syntynyt identtinen kaksosraskaus voi olla diamnioottis-dikoriaalinen (30%).Jos diamnioottis- dikoriaalisessa raskaudessa lasten todetaan olevan samaa sukupuolta, ei heidän mahdollisesta identtisyydestään voida olla varmoja. Tässä tapauksessa identtisyys on tutkittava ja todennettava myöhemmässä vaiheessa dna-testein."

Tein muuten huvikseni tuon etusivun uuden testin todennäkösyydestä kaksosraskauteen. Kovin oli testi sitä mieltä, et mulla on suuri todennäkösyys saada kaksoset :). Samoiin piti tuo testi tyttö vai poika hyvin paikkansa. Testin mukaan olen taipuvaisempi saamaan poikalapsen. Mikäli ultraustiedot pitävät paikkansa, mulla on yhteensä 4 poikaaja 1 tyttö. :finger: Mites muilla, ootteko testailleet?

Mäki oon noita testejä tehny ja mulle pelkkiä tyttöjä aina antaa ja niin täällä kummussa pitäs nyt ollakki kaks rinsessaa. :) ja toi kaksostesti sano kans että suuri mahdollisuus kaksosiin. :D

Täällä jouduttiin huonon onnen päivän lopuksi tractocile tiputukseen. Ei tabu mallinen nifangin nyt auttanukkaan ja lääkäri tutki ja päätti että tippa aloitetaan. Oli nyt eri tohtori. Nyt vielä hetki ootellaan ja toivotaan että nää loppus kokonaan niin ei tartte synnytys saliin lähtee seurantaan. Onneksi supistukset jo rauhottunut mutta ei ihan vielä loppunut.

Tsemppiä sinne taas Jetsoni. Toivottavasti tilanne rauhottuu.

Sori Talvi, mulla meni henkilöt sekasin, teillähän oli homma just toisinpäin.

Kiitos. Alkaa olla olo semmonen että eikö vois aika vaan yhen yön aikana mennä niin pitkälle että supistuksista ei olis enää haittaa vaan vauvat sais syntyä ihan rauhassa. :/ Aina ku alkaa supistaa niin olla pelko persiessä ja toivoo että jospa nää taas loppus.

Jetsoni, voimia sinulle! :Heartbigred Tuo on vain niin hankala ja voimia verottava tilanne ettei voi edes ymmärtää jos ei ole kokenut itse (enkä ole kokenut kun sain olla suurin osa vuodelepoajasta kotona)... Tsemppiä! Vauvoilla on jo tosi hyvät mahdollisuudet pärjätä mainiosti vaikka kohdunulkoinen elämä alkaisi keskolassa. Toivottavasti A kääntyisi taas rt:hen ettet joutuisi sektioon kuitenkaan.

Toivon suuresti että kääntyis. Viime tö meni hyvin ilman supistuksia niin nyt aamulla sit alkoi supistelemaan kevyesti tipasta huolimatta. :/

Joo kyllä on varmasti aikamoista kestämistä Jetsoni sulla. Varsinkin kun sairaala noin kaukana omasta kodista. En edes voi kuvitella. Mut onneksi aika kuultaa muistot. Kunhan nyt vauvat osais olla siellä monta viikkoa. Kovasti tsemppiä Jetsoni <3

Kertoisitteko jo kaksoset synnyttäneet äidit, miten olette kokeneet vauvojen nukkumishommat. Ensin alussa vauvat voi varmaan nukkua samassa pinnasängyssä, mutta miten omiin sänkyihin siirtäminen ja muut nukkumisrutiinit olette saaneet parhaiten onnistumaan. Tarvitsevatko vauvanne toistensa läheisyyttä rauhoittuakseen, vai häiritsevätkö toinen toistensa rauhoittumista, jos esim.sängyt ovat vierekkäin?

Meillä nukkuvat poikittain samassa pinniksessä meidän sängyn vieressä. Isä on evakossa toisessa huoneessa että saa yöllä nukuttua kun köy töissä. Viikonloppuisin auttaa yölläkin ja antaa mun nukkua. Pojat on 6vko vanhoja ja syövät yöllä 3-4h välein.
Nousen ylös kun jompi kumpi huutaa, vaihdan vaipan ja laitan nojaamaan imetystyynyä vasten syömään. Sit nostan toisen vaikka nukkuiskin, vauhdan vaipan ja laitsn joko sitteriin syömään tai otan syliin. Viime yönä menikin niin että eka oli jo ehtiny syödä ni vaihdoin poikien paikkaa ja vein ensin syöneen takaisin nukkumaan. Isompi nukahtaa suht hyvin mahalleen eli kun vaan vie sänkyyn niin hetken päästä on unessa. Pienempää olen joutunu ottaa viereen kun selkeesti ei tykkää pimeestä eikä saa helposti nukuttua. Tutti auttaa joskus.
Toivottavasti ei tullu kauhean epäselvästi :)
Vaippa vaihdetaan meillä sen vuoksi että nämä pissaavat muuten yli jos ei vaihda.
Ja siis korvikkeella ovat, imetän enää satunnaisesti 1-2kertaa päivällä.

Wilmiina, meidän pienet nukkuivat aluksi pinniksessä vierekkäin, niin kuin sairaalassa. Mutta sitten kun mies palasi töihin vauvat muuttivat olohuoneen sohvalle, taas vierekkäin. Paitsi silloin kun on ollut pakko itkuisuuden takia nukuttaa sitteriin tai koliikkikeinuun. Nyt meillä on kaksi pinnistä ja toinen olohuoneessa joten nukkuvat yleensä siinä vierekkäin, mutta kohta ovat jo niin pitkiä että meidän on laitettava heidät eri päihin, jalat vastakkain keskelle.
Mielestäni he eivät häiritse toisiaan kovinkaan usein. Ovat vielä niin pieniä etteivät häiriinny jos tulee nyrkki naamaan :p Eivät myöskään ehkä rauhoitu toisistaan. Mutta olen huomannut että usein jos makaavat vierekkäin ja Bella huutaa, niin Eveline alkaa hymyilemään tai jopa nauramaan!!! :woot:
Tytöillä on vielä eri rytmit, mutta ovat mielestäni ihan viime aikoina alkaneet syödä peräjälkeen, mikä tietenkin helpottaa kunhan ei toinen itke vieressä! Kotona pystyn tietenkin imettämään molemmat samaan aikaan, kunhan tiedän että ovat molemmat nälkäisiä. Jos toinen jo syö niin toinen saa sitten odottaa.
Tämä oli nyt vähän sekavaa, en tiedä auttoiko yhtään :bored::grin Löydätte kyllä mikä sopii teille kun on sen aika! Ja nämä asiat vaihtuvat niin nopeasti kun vauvat kasvavat!

Kävin eilen lääkärissä koska ihoni nänneillä on vielä kovin ärtynyt, punoittava ja vasten nänni kipuilee niin pahasti! Tyttöjen suut ovat puhtaat nyt lääkityksen jälkeen. Soitin terveyskeskukseen klo 9 ja selitin että imetän kahta vauvaa, toinen huusi sylissäni koko puhelun ajan ja hoitaja ehdottaa käyntiä 9:20!!! :sign10
Sain ajan 9:50 ja oli jo vaikeaa ehtiä siihen. Lääkäri ei pystynyt auttaa minua (ehdotti että lopettaisin imettämisen ja siirryttäisiin korvikkeeseen!!! Te jotka olette seuranneet tätä ketjua tiedätte ettei se ole minulle vaihtoehto!) mutta sain lähetteen Jorviin ja lääkäri siellä antoi reseptit antibioottikuurille jos on bakteereja (voi tuntua vähän tyhmältä ottaa antibioottikuuri turhaan, mutta minulle on varmaan tulossa korvatulehdus flunssan jälkitautina joten se lähtenee samalla, ainakin tällä lääkkeellä on tepsinyt ennen) sekä Daktacort joka on voide sienitulehdukseen ja siinä on kortisonia myös. Minun pitää vain pestä se pois aina ennen imetystä, mutta onneksi riittää että laitan sen kaksi kertaa päivässä! Pidä peukut että toimii!!! En kestä tätä kipua enää... Mielestäni tämä on jo vaikuttanut maidon määrään ja herumiseen, eli kestää kauemmin kipeämmästä rinnasta koska imetän enemmän toisesta...

Jeee, vihdoinkin flunssa on sen verran selätetty että pääsen ulkoilemaan nyt kun sää on näin ihana :) Vaunulenkki on tänään ohjelmassa! Miten muut pärjäätte näin keväisin? Minulla on siitepölyallergia joka häiritsee...

Meillä on kaksi puklaavaa vauvaa joten röyhtäytys on aina paikallaan. Muuten huutavat kunnes nostetaan ylös. Sekin vaikeuttaa tandemsyöttöä...

Meillä vauvat n. 2,5kk. Ovat alusta asti nukkuneet vierekkäin ja muutenkin ovat aina yhdessä ja samassa rytmissä. Imetän yhtäaikaa. Joskus erirytmi hetken jos toinen herää kesken unien esim.mahakipuun, mutta äkkiä parissa tunnissa rytmi taas sama. Onneks, musta on kiva imettää samaan aikaa mm siks että säästää aikaa, jos imettäisin eriaikaan niin päivästä menis tuplasti enemmän aikaa pelkästään imetyksen. Ja tykkään että sama rytmi, meillä kun pojat nukkuu päivisin aina ulkona. Öisin joskus toinen saattaa herätä kerran enemmän syömään mutta melkein aina heräävät samaan aikaan sen kaksi kertaa yössä.

Eivät häiritse toistensa unia. Illalla laitan heidät sänkyyn kun ovat vielä hereillä, hetkessä nukahtavat. En tiedä raaskinko ikinä erottaa heitä erisänkyihin :-( sellanen paripinnasänky olis ihana :-)

Talvi, kiva kuulla, että noinkin hyvin voi mennä. :) Toivottavasti omat olisivat yhtä "helppoja" rytmin suhteen.

Kiva lueskella vieläkin teidän juttuja!en ole jaksanut kirjoitella,mutta mukana ollaan! Onnea kaikille poksahtaneille ja tsempit muille odotukseen!kaipaisin tietoa keskosten kiinteiden alotuksesta.meidän neuvolatäti ei tiedä mistään mitään.edes rautajutuista ni ite oon niistäki pitäny huolen.poitsu huomenna 3kk:tta jo! Mitat on nyt 54cm ja 4,5kg! Syntymämitathan oli 43cm ja 2kg.ihan kivasti kyl kasvanu.=) Toivo haudattiin 10.3 ja a-vauvan nimeksi tuli Veeti.lueskelin tota Jetsonin tilannetta...onhan vauvat viel pysyny matkassa? Mun nimimerkille on tapahtunu jotain,mut täällä siis mam85!

Jetsoni oli ainakin päivällä vielä yhdessä nipussa. Täytyy hänelle vinkata, että tulee tännekin päivittämään kuulumiset. :)

Moi. Aamulla/päivällä tosiaan kaikki oli tosi hyvin ei mitään kipuja. Ultrassa kävin ja Kaverit voi hyvin ja kasvaavat reippaasti. Paino arvioksi saatiin A 1057g ja B 1081g. kohdun suun tilanne on nyt se että sitä melkeen suljettua kanavaa oli 4mm viimeks 1cm ja ulkosuukin jo sormelle auki.

Kolme tuntia sitten alko supistella oikein voimalla ja nifangista ei mitään apua taaskaan niin nyt sit ollaan taas tractocile tiputuksessa. Onneksi supistukset nyt laantuneet ja jospa pysysivätki poisa. :) Kyllä taas säikäytti ja pisti pelkäämään että nytkö nämä syntyy.

Meillä on keskusteluaika naistenklinikalla tänään niin otan tuon ruuan puheeksi.tänään mahdollisesti selviää Toivon kuolinsyy...
Mam85

Takaisin