Onko muita kaksosten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Talvi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tervetuloa Angelique :) paljon onnea tuplaonnesta ;) tänne vaan tuut jakaa ajatuksia ja mietteitä. Meillä myös 2v ja 5kk sekä 3,5v pojat kotona. Ja kova on meno :)
Ducksie hmmm pitäiskö sun neuvolassa näyttää yms.ettei vaa olis joku tulehdus yms?? Ku siis eihän imettäminen pitäis enää tuossa vaiheessa sattua. Ei ainakaan rinnan "sisällä". Nännit voivat olla kipeät riippuen vauvojen imuotteista ja imuvoimasta. Mutta ihanaa, että pieni Bella siellä pitää kiinni oikeuksistaan tuijoitella simpsoneita ;). Ja kivaa et pikku hiljaa teillä arjesta nautitaan. Ootte sen kyl ansainnut!!!!!!!!! <3
Talvi siellä menee näköjään hienosti! :) mahtavaa!
Niin se kevät on tullut tänne Espooseen. Oih ihanaa ku voi pihalla leikkiä, aurinko paistaa ja hiekkakakutkin maistuivat meijän 2vlle :D. Mieli paljon virkeämpi, mutta käääk meijän ikkunoita. :D Toivottavasti kelit pysyy hyvinä!

Harmony, seuraan nyt rinnan tilannetta kun ei ole pahentunut tämän päivän aikana, tuntemus on uusi. Evelinellä on vieläkin liian niukka imuote ja repii nännit haavoille, en vain saa hänet avaamaan suutaan kunnolla...

Menin tänään kävelylle vauvojen kanssa kun en päässyt eilen mihinkään. Eilinen oli vaikea päivä ja vasta klo 14 jälkeen sylini oli ensimmäisen kerran vapaa... Tänään on ollut niin paljon helpompi päivä!!!
Saas nähdä miten seuraavat päivät menevät kun sekä Bella että minä olemme nuhaisia ja minulla flunssainen olo... Evelinehän on ollut nuhainen jo pitkään. Onneksi kenelläkään ei ole lämpöä/kuumetta.

Monella meillä on näköjään 2,5 v kotona :) Tietääkö kukaan milloin alkavat kuuntelemaan taas? Onko kenelläkään muulla lapsi joka ei kuuntele ennen kuin on pyytänyt 10 kertaa, uhkaillut ties millä ja sitten "pyytää vähän kovemmalla äänellä"?? Huhhuh! Tytöllä on aina ollut oma tahto mutta nyt hän painaa nappejamme koko ajan. Noh, 20+/- vuotta niin kaikki tytöt ovat muuttaneet pois kotoa ja saamme taas vähän rauhaa :p

Mun tytöllä ei oo korvia oikeestaan missään vaiheessa. Sillä on toi korvattomuus pahentunut hieman tän mun sairaalassa olon aikana. Mut jospa se helpottus ja se ei osottas niin paljoa mieltään mummulle ja miehelle. Joskus lahjomalla saa tottelemaan :D siis sillon kun pitää olla kiltisti mutta jos piruutta tekee niin sillon ei tietenkään lahjota vaan vaikka tilanteesta väkisin pois viemällä ja yrittää selittää että mikä meni pieleen.

Juuuuuu täällä on erittäin itseppäinen 2,5v ja provosoiva 3,5v. Täällä myös huudetaan, lahjontaan, neuvotellaan, sovitaan ja jäähylläkin käydään :D. Eniten ehkä ärsyttää ainaiset riidat, joissa on nykyään mukana useinkin nyrkki :D. Sit ku ei nää tilanteita, niin erotuomarin rooli ei oo kiva. No mutta kuten Ducksie sanoi, muutama kymmenvuosi vielä ;)

Muokattu viimeksi:
Samanlainen korvaton ja itepäinen 2,5v on täälläkin! Meidän neiti vaan huutaa, kun tahtoa ei saa läpi :D ja isoveljeä kiusaa sen minkä ehtii. Siinä on toinen, jolla menee sitten hermo. "Äitiiiii! Äitiiiii!" kuuluu piiiitkin päivää... vuorotellen molempien suusta. Muuten isoveikka on rauhallinen tyyppi, mutta pikkusisko nostaa kierroksia :)

No, en nyt tiedä pitäisikö olla onnellinen siitä että suurin osa 2,5 v ovat korvattomia mutta jostain syystä aina lohduttaa tieto ettei ole ainoa :grin

Flunssa paheni omalta kohdalta yöllä ja palelin aamulla niin paljon että tarkistin lämpöä. Kohollahan se oli.... Otin Para-Tabsin aamulla. Tytöillä on aika fysioterapeutille just tänään ja sitähän olemme odottaneet kolme viikkoa joten raahaudutaan nyt sinne. Kiinnostaa niin tietää mitä tapahtuu :)
Minun pitää vaan miettiä vaihdanko kaukaloadapterit vaunuun ja miten kun se on aikaavievää hommaa ja istuiosat pitää sitten vielä saada jonnekin. Mutta näinpäin on kuitenkin helpompaa kuin toisinpäin!

Tytöt nukkuivat hyvin minun osan yöstä :) Vähän kitisivät ja tutti lensi voimalla sängyn pinnojen välistä lattialle ja piti hakea uuden, mutta ei se mitään, parempaan suuntaan kun ollaan menossa! Rakensin siis eilen serkuilta saamamme pinnasängyn olohuoneeseen kun olin huolissani siitä että tytöt voisivat pudota sohvalta.

Ducksie, musta meiän identtiset on kans ihan erinäköset ja oon jopa ihmetellyt miten voi olla niin erinäköset vaikka identtiset.... No nyt kun ovat kasvaneet on yhdennäköisyys tuntunut lisääntyvän ja eilen sitten sekotin pojat!! Vaihdoin aamulla vaipat ym ja laitoin päivävaatteet päälle, kunnes huomasin. Olin siis pukenut heille toistensa vaatteet, heh. Että kaippa pojissa sitten jotain samaa on ;-) Onneks kuitenki sen verran eroa että on kohtia mistä tarkistaa jos ei oo varma kumpi on kumpi :-)

Moikka kaikille! Harmonyn suosituksesta tulin vilkaisemaan tämänkin ketjun puolelle. Olen kotiutunnu tuonne kesäkuun kaksosiin, mutta katsotaanpa, josko tästä tulisi kakkostukikohta.

Odotan epäidenttisiä kaksospoikia rv24+1, ja perheestä löytyy ennestään kolme elosalamaa, pojat 9v ja 5v. ja tyttö 3v.

Ultra kuulumisia täältä suunnalta.

Vauvat oli kasvanut hyvin et A oli 914g ja B 936g. A oli kääntyny perätilaan ja B oli edelleen poikkitilassa. A olis kyllä voinu pysyä rt:ssä ku nyt jos käynnistyy synnytys niin sektio eessä. :/

Kohdunkaulan tilanne oli menny tosi paljo takapakkia kahessa viikossa ja sitä ei ollu ku 1cm jälellä mutta sekään ei ollut enää suljettuna. Kyseli että onko supistellu ja sanoin sille että kun ei oo kivuliaasti supistellu tai muuta et on vaan tullu niitä harkkasuppareita. Tähän tuumas että mulla taitaa olla niin korkee kipu kynnys että supistuksen pitää tosissaan olla kipee ennen kun kivun tunnen. Esikosta siis tunsin ensimmäisen kivuliaan supistuksen vasta kun oksitosiini oli tippumassa.

Jos lääkärin puheen ymmärsin oikeen niin jos alkaa supistella nii ei ilmeisesti enää estellä syntymästä.
---
Minä oon miettiny että miltähän nämä kaverit näyttää synnyttyään. Onko saman näkösiä vai ei. Jos ovat saman näköisiä niin saattaa mullekki käyä joskus noin niin ku sulle Talvi. :)

Jetsoni ihanaa et siel vauvelit kasvaa. Toiv nyt pysyvät sisällä ja pitkään. Hurjaa ajatella, että sulla syntyis kohta :o. Kuitenkin samat vkot meillä. Hurjasti tsemppiä sulle!
Ducksie toiv parannutte tästä pöpöstä pian. :)

Muokattu viimeksi:
Jetsoni, eikös me sovittu, että ennen toukokuuta kukaan ei jakaudu? Nyt sanot vauvoille, että vielä ei ole kesä, ulkona on kylmä, joten ei saa vielä syntyä. Toivottavasti ymmärtävät vielä pitkään aikaa pysytellä mahassa. :)

Kovin ovat vielä pieniä, vaikka hyvin ovatkin kasvaneet..

Niin minä oon sopinu noitten vauvojen kanssa jo ja toivonkin kovasti että nyt ei supistelis vaan olis rauhallista ja muuta vastaavaa niin sais ollakki yhessä paketissa vielä pitkään. :)

Talvi, hui! Meidän tytöillä ei ole mitään "merkkejä" josta voisi tunnistaa heidät jos minä sekoittaisin heidät :) Paitsi verisuonet nenäjuurissa jotka ovat erimalliset. Jos ne häviää enkä tiedä kumpi on kumpi niin meille syntyy ongelma!

Jetsoni, voi ei... En minullakaan ollut kipeitä supistuksia missään vaiheessa ennen vauvojen syntymäpäivää... 8 päivää vielä niin sinulla olisi jo viikkoja 28! Miksi ei yritettäisi estellä jos synnytys käynnistyisi?? :wideyed:

Onnea vauvoja saaneille ja tsemppiä odotuksiin!! Ketkä joutuu nyt makoilemaan, tiedän kuinka pitkältä aika tuntuu, mutta nyt oon ite sanonut monta kertaa, että onneksi maltoin sen 2,5 kk maata. Kannatti! :)

Vauvojen kanssa menee hienosti! Tilda ja Taika tuli tytöille nimiksi. :)
Tänään meillä on joku ryhmäfysioterapia, muita kertoja ei ole.. Tytöt nukkunu 3-5h pätkiä yöllä ja päivälläkin. :) Taika hymyilee paljon mutta Tilda on vielä vähän totisempi neito. ;)
Ostimme asunnon niin nyt ollu tosi kiirettä. Rempataan itse se täysin kolmessa viikossa kaikilta pinnoilta ja uusi keittiö tilattu. Eilenkin lähdin vielä 21.00 repimään tapetteja kun mies tuli sieltä kotiin ja laittoi tytöt sitten nukkumaan. Kotiin tulin 23:30. Pakata yritän mahdollisimman paljon jo nyt ettei jää vikalle viikolle. Mutta kiirettä pitää täällä. mutta tsemppiä ja aurinkoista kevättä kaikille! :)

Viime yönä supisteli kipeesti ja voimakkaasti. Suun kautta otettavaa supistusten esto lääkettä otin kolme tabua ja sit ringeri laitettiin tippumaan. Eli kyllä tämmösillä keinoilla esteltiin vielä. Onneksi tilanne rauhottui ja vauvat saa taas lisä aikaa. Nyt edelleen tippuu ringeri ja vatsasta tuntee että oli kipee viime yönä. En tiiä mitä olis tapahtunu jos nuo ei olis auttanu.
Sain siis Ducksie lääkärin puheesta semmoisen käsityksen kun hän puhui että jos supistelee niin kokeillaan juuri näitä tabuja ja jos ei hyötyä niin venytetään ihan viimesiin sekuntteihin se sektio.

No on kyllä korvike kasvattanu mukulaa. Tänään lääkärineuvolassa A-pojan paino oli 5390g ja pituutta 54cm (syntymäpaino 3460g ja pituus 51cm). B-pojan paino oli 3750g ja pituus 50,8cm (syntymämitat 2385g ja 49,5cm). Normaaleiksi todettiin vanhemmista huolimatta ;)
Ikää siis isännillä sen 5vkoa.
Tuosta identtisyydestä. Meillä on (vissiin) epäidenttiset, mutta jos ei kokoeroa olisi noin paljon, voisi tulla tunnistamisongelmia. Nyt jo isovanhemmat aina kysyy et kumpi on kumpi. Tosi paljon samoja elejä ja ilmeitä on. Onneks äänet on hiukan erilaiset :)

Takaisin