Onko muita kaksosten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Talvi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Seistessä on tosiaan hyvä olla kun B vauvakaan ei paina sillon tonne ylös. Ajoittain Bllä on kova himo työntyä tonne kylkiluihin ja se tuntuu tosi pahalle. Siinä ku sit etsii hyvää makuu asentoo niin meinaa välillä usko loppua kesken. :/
Olis varmaan ihan erikiva kasvattaa tätä mahaa kotona ja liikkua vähäsen toisin kuin vaan maata ja olla paikoillaan. Tuntuu että kaiken maailman loppuraskauden vaivat nyt jo kaverina. :(

Joo varmasti toi sairaalassa makaaminen on rankkaa. Ku kuitenkin oma koti on oma koti. Millon ultraavat sua Jetsoni uudestaan? Mulla yx päivä A möyri ja tuli hetken kestävä paha olo. Olin jo menossa pöntölle. En tiedä, mitä se siellä potki :D

Täällä alkaa pikkuhiljaa näyttää aurinkoiselta ja on nyt pystynyt jo nauttimaan lapsista ja niiden hoidosta kun on saanut nukuttua ja vatsavaivoja ei enää ole ollut (koputan puuta).
Pojat nukkuu nyt noin 3h pätkissä yöllä, mutta en ole uskaltanut antaa D-vitamiineja vielä nyt kun isommankin vatsan tilanne alkaa näyttää hyvältä. Iltaisin kyllä huutavat ilmavaivoja mutta muutoin ei tunnu heitä haittaavan :)
Saga_Maria: muistaisin että noilla viikoilla oma maha laskeutui ja se helpotti hengittämistä. Vaikka mulla ei ollut kuin kuorsaaminen ongelmana. Kuitenkin selkeästi huomasi eron ja olo oli jopa notkea ;)

Saga_Maria, en osaa vastata tuohon että helpottaako, koska synnytin v. 31+6. Mutta toivoin niin että olisin saanut olla siinä epämukavassa tilassa vielä vähän aikaa joten tsemppiä sinulle! Jaksaa vielä!!!
Luin synnytyksen jälkeen että hengenahdistus (minullakin oli ja sain astmalääkkeet siihen kun oikeasti tuntui allergiakohtauksista, auttoi vähän mutta ei tarpeeksi) että voi johtua närästyksestä.

Harmony, ihana aika on alkanut kun tytöt seurustelevat ja Bella näytti eilen meille näytettä siitä että osaa jo käyttää kättään!! Mies yritti röyhtäyttää häntä polvellaan ja huomautin että tyttö taas kerran on ihan tv:n valloissa (Simpsonit ovat hyviä kun nuo keltaiset tyypit hyppivät ruudussa ja muutenkin kivat värit :p) joten mies laittoi harson hänen naamansa eteen vähän kiusatakseen ja katsoakseen miten tyttö reagoi. Noh, tyttöhän siirsi harson pois kädellään!! Olimme ällistyneitä kun hän teki sen toistamiseen ja sain sen jopa videolle kun hän toisti saman ehkä 5-6 kertaa!!! :happy
Eveline sai lämpöä rokotusten jälkeen mutta hän oli myös nuhainen. Tilanne parantui viikonlopun yli mutta tänään on taas nuhainen ja hänellä on jo vaikeuksia hengittää ja on itkuinen sen takia. Nukahti kantoliinaan mutta heräsi just syömään.

Esikoinen on alkanut heräämään klo 4-5 eikä suostu nukahtamaan sen jälkeen... :sleep011

Seuraava ultra taas torstaina tai perjantaina ku viikon välein ultraavat ja tarvittaessa useammin. :)

Vauvat ollu tänään tyytyväisemmän oloisia, riehumista ollut huomattavasti vähemmän ja varmaan tästä johtuen omakin olo tila ollut yllättävän hyvä. :)

Ducksie meillä myös oli ajanjakso, jolloin esikoinen heräili 4-5 aikaan. Oli kevät. Esikoinen oli silloin ~1v 9kk sit kuopus oli joku 6kk. Siinä kahden pienen hoidossa ja väsymykses en tajunnut, että esikoinen heräili aamuvaloon. Vaikka meillä oli pimennysverhot, mutta siinä oli 10cm rako, joka ilmeisesti osu häntä sarastaessa silmiin. :) nopeasti se korjaantu sit se uniongelma!
Ihanaa Sanna et siellä nukutaan vähän paremmin ja mahavaivat helpottaneet!

Moikka! Onnea synnyttäneille!! Oli tullut kauheen monta sivua juttuja, en ollut muistanut käydä lukemassa kun ei ilmoituksia ole tullut pitkään aikaan.

Aika menee nopeasti, meiän pojat reilu 2kk jo! Kauheen haikeeta miten joka kerta vaan nopeammin tämä pikkuvauva-aika menee :-( Nautin joka hetkestä täysillä, mies kun kovasti uhkailee ettei meille enään tule lisää lapsia.

Tsemppiä odottajille! Aika kultaa muistot ;-)

Harmony, olen kuullut tuosta, pitää kokeilla pimentää hänen huoneensa kunnolla!

Talvi, ihanaa että pystyt nauttimaan vauva-ajasta noin! Nautin nyt enemmän kuin muutama viikko sitten, mutta odotan niin tulevaa!!

Olen lopen kyllästynyt kipuun, toinen nänni on ihan hyvässä kunnossa nyt joten imetän ehkä 2/3 kerroista siitä rinnasta. Toinen on vain niin huonossa kunnossa ettei ehdi parantua... Ja eilen huomasin että terve rinta tuntuu kuin koko kainalonpuoleinen puoli olisi mustelmilla. Ei tunnu olevan tukoksia joten mietin mikä voisi olla. Kukaan kokenut vastaavaa?

Hahhaa, olen tutkinut näitä tyttöjä ja miettinyt miten toiset eivät näe kuka on kuka :) Jos heillä olisi ollut kaikki omaa vatsassa en ehkä uskoisi että ovat identtiset. Äiti vakuutti että olen ainut joka ajattelee niin :grin

Hei! Täällä yksi uusi kaksosten odottaja! Tuli kyllä täytenä yllätyksenä. Ensimmäisessä ultrassa 8+ viikolla todettiin yksisikiöinen raskaus terveydenhoitajan toimesta, viikko myöhemmin oli lääkärineuvola, joka kertoi sitten, että täältä löytyy toinenkin! Nyt viikkoja melkein 12 ja np-ultra on viikon päästä. Jotenkin epätodellinen olo vielä. Ja huolestuttava. Emme vielä tiedä, onko yhteinen vai omat istukat, lääkäri ei terveyskeskuksella sitä selvittänyt. Sen vaan sanoi, että omissa pusseissa ovat. Ja nyt jännittää. Paljon on kaksosia meillä suvussa (minun puolella), mutta en silti uskonut, että osuisi omalle kohdalle :D ennestään on meillä jo kaksi lasta, joista nuorempi vasta 2,5v, joten vähän hirvittää miten pärjätään.

Peeäs, miten tätä nimimerkkiä vaihdetaan? Surffaan tällä mobiilisovelluksella, en löydä sitä "yhteystiedot" kohtaa, mistä pystyi nimimerkin vaihtamaan. Tosin samapa tuo, mikä se on, mutta mietin vaan :)

Hei Kyfi9612930 ja tervetuloa mukaan! Tietokoneella nimimerkin voi vaihtaa Asetukset => Yhteystiedot.
Onneksi olkoon kaksosista :) Kyllähän se varmaan melkein aina tulee yllätyksenä että kaksi tulossa :wink Onko teillä epäidenttiset kaksoset suvussa? Olen ymmärtänyt että ne ovat periytyviä.

En itse asiassa ole yhtään varma, ovatko sukulaiskaksoset identtisiä vai ei. Isäni puolella on kaikki kaksoset, joten veikkaan epäidenttisiä. Ainakin esim. serkut ovat ihan eri näköisiä. Setäni valitettavasti kuoli nuorena, joten en tiedä oliko hän toisen setäni kanssa samannäköinen. Mummon siskot ovat myös kuolleet. Ainoa oikeastaan jolta voisin kysyä hänen lapsistaan, on serkkuni, jolla on kaksoset. Mutta en uskalla vielä kysyä, päätimme oottaa np-ultraan ennen kuin kerromme tästä raskaudesta. Varsinkin nyt, kun on kaksoset tulossa. Piilottaminen on ollut vähän haasteellista, sillä varsinkin iltaisin on niin hurja turvotus, että voisi kuvitella minun olevan jo puolessa välin raskautta :) Ahaa, eli nimimerkin vaihto ei mobiilissa onnistu, täytyy koneella tehdä. Kiitos tästä tiedosta!

Samaa reittiä pystyy kännykällä vaihtamaan nimimerkkiä :) Ainakin Androidilla, ylhäällä oikealla klikkaat nimimerkkisi, valitset Yhteystiedot ja siitä vaihdat.

Tai sitten ei forumin mukaan muutos onnistui, tarvii varmaan kirjata itsensä ulos täältä ja takaisin, jospa sitten toimii

Tervetuloa joukkoon angelique. :)

Ihan kauheeta miten voi suihkun jälkeen supistella. Ei vissiin kohtu/vauvat tykkää tosta pidempi aikaisesta istumisesta. :/ heti levossa onneksi rauhottuuvat mutta mahassa tuntee että ei oo ollu hetkeen hyvä olla. :(
Kiva talvi kuulla sunkin kuulumisia :) ihanaa että oot päässy nauttimaan vauva ajasta ja kaikki muutenkin kuulostaa olevan hyvin.

Mulla Ducksie oli kans ton tuntonen rinta/kainalo esikon aikaan mutta siihen kasvo vuorokaudessa paise joka meinattiin leikata mutta ei sit leikattukkaan. Jospa se sulla olis vaan jotain maitorauhasten normaalia kipuilua.

Hui Jetsoni, mielestäni minulla on nyt ollut ihan tarpeeksi vaikeuksia rintojeni kanssa joten toivon hartaasti ettei nyt pahenisi tästä... Kaksi pientä punoittuvaa läikkää siinä on nyt :sad001 Imetän rinnasta koko ajan joten sen pitäisi olla "tyhjä"

Minua hirvittää loppuraskaus just tuon takia, jos joutuu vuodelepoon (muualle kuin kotiin). Kotona on tosiaan se menevä 2,5vuotias ja koulukas (jolla onneksi on kesäloma osan loppuraskautta, la syyskuussa). Esikoisen odotus oli yhtä aurinkoa, aivan mielettömän helppo raskaus. Kuopuksen aikaan lopussa oli todella pahat liitoskivut. Lisäksi kohdunsuu oli pehmeä ja vähän auki jo vklla 33. Tosin kaula ei lyhentynyt missään vaiheessa. Ja pysyi mukana loppuun asti. Molemmat siis ovat syntyneet pari päivää ennen laskettua aikaa. Suurin haave, kuten varmaan muillakin odottajilla on, että pääsisi viikoilla mahdollisimman pitkälle ja että lapset syntyisivät mahdollisimman "isoina".

Takaisin