Onko muita kaksosten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Talvi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Citrus, eikä kukaan väittänyt sinun väittäneen. :)

Tuntuu kyllä kaikkialla olevan ihan eri ohjeistus monikoille yleensäkin. Jossain käynnistetään, toisaalla ei. Meillä sairaala laittaa saikulle rv 28 ja toisessa taas tehdään töitä niin pitkään kuin ikinä pystyy. Hankalia tällaiset, kun ei ole mitään yleispätevää. Ja nämä nyt vain esimerkkeinä.

Citrus et kai sä mun viestistäni loukkaantunut?? Sorry jos jotenkin aiheutin mielipahaa. Ethän sä mitään väittänyt enkä minäkään. Vaan ihan yleisesti tarkoitin, että ohjeistuksia on varmaan erilaisia.

Ohjeistuksia on kaiken suhteen yhtä monta ku on sairaalaa/lääkäriä. Mulle esikon aikaan sanovat 3kk neuvolassa että aloitella velli kun maito määrät suuria mutta paino ei meinannu nousta. Vellin aloituksen jälkeen lapsikin oli erityytyväinen vauva. :)

Täällä minä osastolla edelleen täys lepohoidossa olen. Suihkulupaa on löysytetty silleen että pääsen jo joka toinen päivä suihkuun. :)
Kaksi viikkoa tulee huomenna täyteen ja ensiviikon perjantaina tulee eka tavote viikko määrä täyteen. :) Nyt siis asetettu tavoitteeksi rv 27+ ja sit taas uudet tavoitteet. :D

Vauvat onneksi kasvaa hyvin ja liikkuu tosi paljon. Oma pää ei vaan aina jaksa tätä makaamista mutta onneksi suurimman osan ajasta jaksaa ajatella ilosesti ja suunnitella/miettiä tulevaa. :) tää foorumi auttaa jaksamaan ku pääsee myötäelämään/jännittämään toisten odotusta ja vauva arkee. :)

Jetsoni, täältä on helppo huudella, että lasten takia siellä olet ja yritä jaksaa vain. Sitkeä olet kyllä, kun siellä jaksat olla. :)

Toivotaan, että vauvat jaksavat vielä pitkään olla mahassa. Jos minä maksaisin sairaalassa, minun tuurilla synnytys jouduttaisiin kuukausien makaamisen jälkeen käynnistämään ja sekin kestäisi monta päivää.. Lopulta varmaan joutuisin sektioon. :D

Hatunnosto Jetsoni sulle. Kyllä varmasti on kestämistä sairaalalevossa. En voi edes kuvitellakkaan!!! Onnex kuitenkin pienet nyt siellä pysyneet ja pysyvät toiv vielä PIIIIIITKÄÄÄÄN!

Toivottavasti pysyvät vielä pitkään. Tänään poksuu 26+0 ja kaksi viikkoa sairaala elämää täynnä. :) Toivottavasti olis vielä monta viikkoo edessä. Me ollaan joskus naureskeltu että kun esikoinenkin yritti syntyä ennenaikaisesti ja sit käynnistettiin 37+1 niin tässä käy varmaan samalla tavalla. :D
Toki kohdunsuun tilannetta en tiiä ennen ku vasta ens viikolla. Toivotaan vaan että supistelut pysys tämmöisenä hyvin vähänä niin ei oo suurempia hätiä. :)

Kysyin vellien ja kiinteiden aloittamisesta eilen neuvolassa ja sain Jorvin ohjeet kirjoitettua neuvolakorttiin. Eli voisimme aloittaa vellit nyt 3 kk iässä, kasvis- ja hedelmäsoseet 3-4 kk iässä, lihat 4-5 kk iässä ja puurot 6 kk iässä. Mutta minäkin luulen että nyt kun mennään periaatteessa täysimetyksellä ja tytöt kasvavat niin hienosti niin eihän ole pakko aloittaa heti saman päivänä kun täyttävät kuukausia. Luumusosetta voisin kyllä aloittaa nyt jospa heidän vatsat alkaisivat toimimaan. En kyllä haluaisi antaa perunaa joka yleensä tekee vatsan kovaksi... Neuvolatäti ei kyllä sanonut että olisi pakko aloittaa mitään nyt, kertoi vain että nämä ohjeet saimme Jorvista.

Tytöt saivat 3 kk rokotukset ja illasta tuli huutokonsertti... Mies hoiti taas ja antoi minun nukkua :Heartred Yöllä huomasin että Eveline tuntui kuumalta ja hänelle oli noussut kuume joten annoin sitten Panadolia hänelle. Hän on kovin nuhainen myös joten seuraan tarkkana nyt, en voi tietää varmuudella mistä kuumeilu johtuu. Onneksi ei ole nyt aamulla ollut mitään ongelmia.

Kiva kuulla Jetsoni että jaksat ajatella positiivisesti! Vauvat voivat hyvin ja se on se tärkein tässä vaiheessa! Pääsevätkö miehesi ja esikoisesi käymään siellä? Se piristi ainakin minun päiviäni sairaalassa kun sain vähän seuraa, ja omat vanhemmat tulivat myös käymään. Ja onko sinulla kivoja huonekavereita? Minulla oli ihan paras mahdollinen toveri, samanikäinen ja suurimmaksi osaksi samantaustainen kuin minä. Aina ei vain ole samaa tuuria.

Mulla on tämmönen yksinäinen yksiö. Ihan kiva sisänsä ku ei oo sit vierailu aika niin tarkka ja esikko ja äitini ovat käyneet kerran ja mies useammin. Aikovat taas koko poppoo siis tyttö, äiti ja mies tulla sunnuntaina käymään. Se kummasta piristää aina vaikka itku pääsee kun tyttö lähtee pois. Onneksi on olemassa videopuhelut, niitä tulee puhuttua tosi paljo äidin kanssa niin nään samalla tyttöö ja juteltua hänen kanssaan. :)

Moikka ja onnea synnyttäneille!! :)

Meidän pikkuoravat syntyivät 26.2. suunnitellulla sektiolla. Taku-poika (A) 3540g ja 51cm, Tiku-tyttönen 3502g ja 50cm. Vauvat täysin terveitä ja pääsivät isän kanssa heti osastolle perhehuoneeseen.

Minulla on jotenkin huonosti supistuva kohtu, joten vaikka se tiedettiin ja aloitettiin supistava lääkitys ajoissa, jouduin samaan paineluhelvettiin kun esikoisen syntymän jälkeen. Nyt sektiohaavan kanssa... Ja kuitenkin yöllä kohtu alkoi kerätä verta ja hyytymää ja seuraavana päivänä jouduin kaavintaan ja sinne laitettiin joku ballonki vrk:ksi.
26.2. Oli siis to.. Ma kotiuduttiin. Ke takaisin sairalaan, kohtutulehdus. Pääsin kuitenkin kotiin tupla-antibioottikuurin ksnssa, nyt sitten parannellaan vointeja hitaasti mutta varmasti. Niin kipeä kuitenkin olen, ettei ole ollut voimia kirjoitella ja tarvitsen kaikessa apua kotona. Mies hoitaa nyt kaikkia kolmea lastamme ja minua ja kotityöt ja kauppareissut ja ruuat... Luoja kun tästä joskus selvitään niin olen elämäni kiitollinen kuinka ihana hän on.

Imettelen vauvoja jaksamisen mukaan, mutta saavat myös korviketta, ehkä määrät noin 40/60. Rinnat oli kipeät kolme päivää (nännit siis ja sitten ihan rikki ja verillä!) mutta nyt jo nautin kun saan antaa rintaa vauvoille! Esikoisen aikaan jo nautin imettämisestä, se on vaan niin ihanaa!! Onneks se ei enää satu.. En haaveile täysimetyksestä kun näitä oravaisia tuli kaksin kappalein, mutta sen mitä voin ja pystyn ja olen onnellinen kun saan siten vauvoja aina iholle ja tuoksuteltavaksi. :Heartblue

Mamasmurffii PALJOOOOON ONNEA koko perheelle! Pienet jättiläiset tuli sieltä sitten :) ihanaa et vauvat ovat terveitä ja olette nyt kotona koossa koko perhe. Harmi, et sinä jouduit nyt noista kohtuvaivoista kärsimään. Toivotaan et antibiootit puree ja parannut kunnolla! Ihanaa et mies on noin mukana ;) tsemppiä koko perheelle sekä voimia imetykseen/jaksamiseen!

Onnea pikkuoravista! <3 Tiedän tuon paineluhelvetin kun itsellä myös kohtu ei supistunut ja sektion aikana annettiin kaiken maailman supistuslääkkeet. Sulla oli viel lisäharmia kaikesta muusta. Toivottavasti paranet hyvin ja nopeasti! Jaksamista ja vauvantuoksua koko perheelle <3

Paljon onnea pikkuoravista, Mammasmurffi! Ikävää että sinullekin tuli vaikeuksia synnytyksen jälkeen, mutta hyvä että saat parasta mahdollista apua ja oravat ovat terveitä :) Hienot painolukemat!! Wow!

Jo synnyttäneet. Kertokaa et tää helpottuu vielä, joohan? Huomenna rv 32+0, ja en saa öisin nukutuksi koska hengittäminen hankalaa kaikissa muissa asennoissa paitsi seistessä -.- välillä supistelee, mutta ei erityisen säännöllisesti. Kädet puutuu, jalat puutuu, turvottaa ja mä olen kurkkuani myöten täynnä tätä makaamista kotona neljän seinän sisällä. Äääääh :(
Ei pitäisi valittaa, mutta mä nyt valitan. En enää koskaan halua olla raskaana!

Saga Maria huutelen tuolta yksösen synnyttäneen puolelta, kyllä helpottaa mulla taisi kanssa noilla viikoilla olla tukalinta hengittämisen kanssa mutta kun vauva lähti alaspäin viikolla 35 huomasi jo ison eron hengittämisen kanssa.
Jos isot selkäfileet on lisäksi jumissa on olo hirveä, mulla auttoi kontallaan jumppailu, selän pyöristys ja notkistus ja lapsiasento ja yläselän venytys. Tsemppiä kohta se vaihtuu jatkuvaan pissahätään joka oli itselle ainakin helpompi sietää :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Jatkuva pissahätä täällä jo onkin :'D toinen "mokoma" kun on jo laskeutunut, enempää sinne lantioon ei tosin tavaraa enää mahdukaan, joten B-taitaa painaa tuossa noita keuhkoja loppuun asti :/
Jos tässä vielä kuukauden jaksaisi sitkutella, sitten saavat kyllä jo tehdä äidille palveluksen ja muuttaa masun tälle puolen.
En kyllä yhtään muista että tämmöstä olis ollu yhdessäkään aiemmassa odotuksessa. Esikoinen ei koskaan laskeutunut ennen ponnistusvaihetta, kaksi seuraavaa tipahtivat jo rv 29.

Mulla A on ihan alhaalla ja mahaki puonnu alas mutta B neiti sit aiheuttaakin kauheet henkitys vaikeudet ja varmaan sit helpottuu kun se kääntyy pois poikkitilasta. :D Kauhulla vaan ootan tätä mahan kasvua ku kaikki lihakset nyt jo jumissa ja paljoo ei jumppailla täällä sängyn pohjalla. :/

Tsemppiä olojen kans Sagamaria!! Ja Jetsoni! Itselläni ei kyllä ole mtn heng.ongelmia. Kuulostaa todella ikävältä tuo, että vain seistessä hyvä olo :(.

Ducksie mikäs tyttöjen vointi nyt? Teille tuli rokotteista kuumetta yms?
Mitä kuuluu muille synnyttäneille arkeen? Tuikkuvain, Talvi, Tinde?? Sanna joko mahavaivat hellittäneet?

Takaisin