Onko muita kaksosten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Talvi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jetsonille tsempit! Hyvä että kohdunkaulan tilanne parantunut ja toivotaan että lisää painoa kertyis pikkusille seuraavalla mitrauskerralla!

Täällä mentiin takapakkia taas.. keskiviikkona kotiuduttiin ja poistettiin puolet sektiohaavan hakasista ja kaikki meni kotona hyvin kunnes eilen aamulla mentiin poistaa loput hakasista neuvolaan. Kotiin päästyä, mies huomasi et haava retkottaa alhaalta 10 cm auki. On siis pystyhaava. Ja paniikkihan siitä iski. Toki onhan se sisus jo mennyt umpeen eli lähinnä hakasten kannattelema pintaiho ei ollut vielä kiinnittynyt tarpeeks. Noh ei muuta ku naistenklinikan päivystykseen ja sit päättivät että leikkurisalissa puudutuksen kanssa paikkaavat. Illalla pääsin taas osastolle ja täällä maannu yön yli. Pojat on kotona miehen ja anopin kanssa. Toivottavasti tänään pääsis kotiin ja toipuminen vois jatkua taas.

Höh, Nereidi. Toivottavasti nyt alkaa parantua ihan kunnolla. :)

Onnittelut kaikille synnyttäneille! En ole varmaan muistanut juuri onnitella.

Yöllä heräsin kipeisiin supistuksiin. Menevät ohi ja tulevat miten sattuu. Nyt viikkoja vasta 25+3 ja arvonkin tässä, että mitä teen. Olen reissussa ja vasta ylihuomenna olisi tarkoitus lähteä kotiin päin. Lähin yliopistollinen sairaala on oma synnytyssairaala, joten kotiin pitäisi mennä kyllä ensin. Pakko kai viimeistään maanantaina on soittaa neuvolaan ja kysyä, mitä tehdään.. Reilu viikko sitten sisätutkimuksessa kaikki oli kunnossa, eikä lääkäri suostunut jatkamaan sairaslomaa, vaan palasin töihin. Nyt olen viikon ollut töissä.

Näin toivotaan elaffy.
Toivottavasti sun kipeät supistelut laantuisivat. Harmi että lääkäri patisti sut takaisin töihin. Jospa nyt kuitenkin saisit sairaslomaa ja pääsisit lepäilemään.

Niin kiitokset kaikille onnitteluista!! :Heartred
Pojat voi hyvin ja ovat niiiiin sulosia että meinaa äidin sydän särkyä kun joutuu olemaan erossa.

Nereidi, tylsää että haavan kanssa meni noin. Milloin pääset kotiin?

Elaffy, miten ei suostunut kirjoittamaan sairauslomaa?? :eek: Alusta astihan on sanottu kaikkialla että saa sairauslomaa melkein vain kaksosraskauden perusteella. Minä sain väsymyksen takia ensimmäiset viikot ja sitten lyhentyneen kohdunkaulan takia. Toivottavasti nuo supistukset eivät ole tehneet mitään...

Nämä meidän tyypit alkavat seurata katseellaan paremmin ja hymyilevät meille silloin tällöin :) Vihdoinkin tuntuu että vauvaelämä alkaa ihan kunnolla! Isosisko on aivan ihanan avulias :Heartpink Haluaa aina antaa tutin itkevälle pikkusiskolle ja silittää heidät ja sanoo että kaikki on hyvin.

Ducksie, olin kaksi viikkoa saikulla kivuttomien, mutta säännöllisten supistusten takia ja tämän saikun aikana oli äitiyspolin seuranta. Keskustelin lääkärin kanssa siellä saikun tarpeesta (itse koin tarpeelliseksi, mutta olin kyllä valmis menemään myös kokeilemaan töihin). Sisätutkimuksen ja ultran perusteella hän ei nähnyt mitään tarvetta saikun jatkamiselle ja asenne tuntui kyllä muutenkin olevan sellainen, että saikkua ei kirjoiteta vain äidin laiskuuden takia. Patisti siis takaisin töihin..

Sen verran tuo aamuyön supistelu pelästytti, että pakko minun on asiasta keskustella neuvolassa ja toivon pääseväni myös lääkärin näytille.

Toivottavasti sulla elaffy ei oo tapahtunu mitään siellä kohdun suulla supisteluista huolimatta.

Olihan se itselle shokki sillon että ei tarvinnu ees kipeesti supistella ja viikossa oli tapahtunu noinkin suuri muutos. :(

Toivotaan että Nereidikin pääsis nyt kunnolla toipumaan ilman takapakkeja. :)

elaffy, mielestäni voisit lähettää lääkärille vähän palautetta... Niin, siis lääkärihän laittoi ensimmäiseen saikkulappuun että minulla oli paljon supistuksia, mikä oli ihan oikein. Minullahan ei ollut edes kivuliaita supistuksia ennen kuin synnytys alkoi...

Täällä opetellaan arkea. Eivät oikein nuku pitkiä pätkiä ja valvovat pitkään yöllä eli muutaman tunnin unilla mennään. Tuleepa ainakin alkoholiton ja ilmainen pöhnä...
Vatsavaivoja varmaan on pojilla ja ollaan Cuplatonia käytetty. Vaihdettiin tänään D-vitamiinitipat Gefilus-malliin.
Paljonko teidän muksut syö? Kun nämä pistelee 2-3h välein 70-160ml. Isompi vetää lähes aina tuon 160ml ja pienempi vaihtelevammin 70ml ylöspäin.

Nimiäiset oli tänään ja pojat saivat nimekseen Oliver Ilmo ja Daniel Matti.

Elaffy: kyllä pitää saada sairauslomaa jos on vaivaa tai sellainen olo että tarttee. Uskomatonta että ei jatkanut sitä saikkua!

Nereidi: voi ei! Toivottavasti ei jää pahaa arpea ja tosi kurja kun jouduit jäämään osastolle :(

Ihanat nimet Sanna teidän pojilla. <3 Jospa poitsujen vatsa vaivat kohta puoliin alkas helpottamaan ja yöt alkais luonnistumaan paremmin.
Tuo cuplaton ei välttämättä auta kaikille vaan joskus paremman avun saa siitä disflatylista. Meillä esikolla ainakaan cuplatonista ei ollu mitään apua vaan disflatylilla saatiin rauha. :)

Osastolla makailen vieläkin. :sad001 Nyt ongelmana korkeet verenpaineet jotka ei tunnu asettuvan ees alentavilla lääkkeillä. Vointi itellä hyvä enkä huomaa et olis painetta. Itkua tuhersin koko päivän kun pitää jäädä toiseksi yöksi, mut onneks sain miehen käymään poikien kanssa täällä ni helpotti hieman ikävää ja hornonihuuruja. Haavassa on nyt sit uudet tikit ja ne poistetaan seitsemän päivän kuluttua. Toivottavasti haava paranis hyvin ja pysyis sit kiinni. Muuten hajoo pää. Nyt nää verenpaineet alas et pääsis kotiin toipumaan. Huoh.

Sanna, hienot nimet pojat sai :)! Meillä pojat taitaa syödä korviketta n. 80 ml kerralla n. 3 h välein jos oon pysyny kärryillä mitä kotona tapahtuu.

Meidän tytöt syö älyttömiä määriä iltasin. Päivä mennään vaan rintamaidolla, en tiedä paljon saa silloin. Mahdoton iltatankkaus alkaa n. 17-18 ja kestää toisella n klo 22 asti ja toisella pidempään. Silloin pullosta menee joku 120ml kerrallaan parin tunnin välein ja rintamaitoa lisäksi. A neiti varsinkin syö tuollain. Sit pulautellaan osa pois kun syö liikaa. Menee välillä uupumuksen puolelle itellä toi ilta. Sit jos on yksin, niin melkoinen meteli kun toinen huutaa ruokaa toisen syödessä, vaikka olisi juuri itse syönyt. Kasvaapahan ainakin. ;)

Tänään ristiäiset. Illalla meni puol yhteen valmisteluissa ja sit A alkoikin jo syödä ja siitä hetken päästä B. Äsken ajoissa ylös, nukutut tunnit jäi melko vähiin. Kuviin mustat silmän aluset. ;)

Hyvää ristiäispäivää sinne tuikkuvain! Toivottavasti juhlien jälkeen pääset lepäämään.
Mä yritän tänään kotiin täältä kun ei täällä muuta tapahdu kuin verenpaineseurantaa, mulla on mittari kotona niin voin tehdä sitä kotonakin.

Nereidi toivotaan että pääsisit tänään jo kotiin vauvojen luokse ja saisit hoitaa verenpaine seurannan kotona. :)

Hyvää ristiäis päivää Tuikkuvain. :)

Onnea Tindelle tytöistä! Ja Sannan pojille nimistä.:) Onpas kurjaa ku Nereidillä vastustaa paraneminen.:/ Jaksamisia. Onneksi vauvoilla on kaikki hyvin.:)

Mites muuten olette ristiäiset toteuttaneet? Sama kaava kahteen otteeseen peräkkäin? Onko omat kastepöydät vai vain omat maljat? Näitä jo yksi päivä mietin itsekin...

Hienot nimet olette sanna valinneet pojillenne :)
Syövätkö rintamaitoa vai korviketta? Meidän tytöt saavat illalla rintamaitoa pullosta 100 ml. Vähennämme ehkä määrän 90 ml:aan. Näin siksi että saan nukkua vähän imetysmaratonien sijaan.

Pääsisit nyt Nereidi kotiin poikiesi luo. Verenpaine varmaan laskisi paremmin siellä kuin sairaalassa. Tsemppiä!

Waaw ihanat nimet Sanna. Teillä on hyvä maku Ducksien kans ;). Just tänään luin hauskan jutun hesarista, joka kertoi,millä perusteella Helsingissä asuvat vanhemmat nimeävät lapsensa.
Nereidi toiv paineet laskee pääset kotiin ja pian. Joko kuume hellittänyt? Ihanaa et mies toi vauvat sun luo :)
Ducksie onko yöt nyt minkälaisia?
Täällä poksuu pian 26+0

Takaisin