Onko muita kaksosten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Talvi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ihanaa kuulla että ducksie vyöhyketerapiasta oli edes pieni apu arkeen. :) ja kiva kuulla että sait hyviä neuvoja neuvolasta. ':)

Hurjan kuulosta nereidi. :/ jospa ne keksis jonkun ratkaisun asiaan :)

Mulla seuraava seuranta ultra maanantaina ja kovasti ootan että saan nähä pikkuiset. :) Sairaslomalle jouduin viimeviikolla kun kohdun suu täysin pehmentynyt mutta kaikki paikat oli onneksi vielä kiinni ja visusti. :)

Nereidi joko soittaneet?? Joo kyllä lääkäreitä löytyy moneen junaan vaikka olisivatkin yhtä päteviä. Toiset osaa selittää ja on enemmän tilannetajua kuin toisilla. Joiltakin ei edes uskalla kysyä mitään. Mut oo vaa rohkea ja vaadit vastauksia sua askarruttaviin kysymyksiin. Epätietoisuudessa on inhottava olla.
Täällä käyty ultrassa. Kaikki hyvin pienillä. Tökkäilivät toisiaan. Koko eroa oli, A oli 644 ja B 754. Vähän lääkäri sitö mietti, mutta lopuksi oli tyytyväinen. Ja sanoi, että seuraavat kerrat kertovat enemmän kasvusta. Tää oli vasta eka kontrolliultra. Edelliset oli np ja ru. Mutta ihanaa oli nähdä pienokaisia.

Voi ei Nereidi! Eihän ne nyt voi pelotella tuolla tavalla! Ja jos on ollut huoli siitä etteivät vauvat näin loppumetreillä mahtuisi alakautta niin olisihan käynnistystä voitu miettiä jo aikaisemmin. Toivottavasti pääset tapaamaan rauhallisen lääkärin joka voi kanssasi keskustella vaihtoehdoista, kertoa plussat ja miinukset jotta voitte yhdessä päästä parhaaseen mahdolliseen suunnitteluun.

Tytöt ovat niin rauhallisia nyt päivisin että tuntuu ihan tyhmältä ottaa lastenhoitajaa tänne että saisin nukkua, voisin ihan yhtä hyvin nukkua vaikka nyt! Ajattelin sitten mennä pienelle lenkille kun hän on täällä, ja ehkä yrittää penkoa esikoisen vaatekomeroa koska se on täynnä liian pieniä vaatteita. Saisin ehkä kaikki meidän lastenvaatteet lajiteltua jos en tarvitse pitää korvia auki vauvojen ääntelylle koko ajan! Nyt minulla on kuitenkin se että haluaisin imettää kun se on niin uutta, mutta ehkä hoitaja voi antaa yhden aterian pullosta ettei minun sitten tarvitse miettiä sitä. Katsotaan!

Suurin stressi poistunut. Epävarmuus mitä tuleman pitää on kadonnut. Huh. Lääkäri soitti aamulla ja sektioon mennään. Oli konsultoinu toistakin lääkäriä ja sektio on se turvallisempi vaihtoehto kun ei tiedetä mahtusko vai ei. Jännää kyl et aiemmin kukaan ei puuttunu tai huolestunu, mut oisko just sit kiire vastaanotolla ja kokemuksen puute nuorilla lääkäreillä. Vaikka sektiossa omat ongelmansa niin suunniteltuna se on kuitenkin parempi kuin hätäsektiona. Itsekin olin kyllä jo sektion kannalla vahvasti kun sitä aamulla pohdiskelin. Onneks huomenna päästään jo leikkaukseen. Ihanaa että näin nopealla varotusajalla. Oma parantuminen toki mietityttää mutta tärkeintä on nyt saada tirpanat ulos terveinä.

Käytiin just hakemassa ohjeet ja tukisukat sektiota varten ja oli tosi mukava kätilö kertomassa asioista. Anestesialääkäri tavattiin myös. Nyt on taas hyvä ja luottavainen mieli. Eilinen oli kyllä aika pelottava käynti kun tuntui et mikään synnytystapa oo nyt mahdollinen. Erikoislääkäri ois voinu esittää asiat toisin niin ei olis tullu niin kurja mieli. Mut onneks loppujen lopuksi kaikki hoidettiin parhain päin. :) Kiitos myös tuestanne!:Heartred

Huomenna nää syntyy :Heartred:Heartred

Tsemppiä tulevaan! Toivottavasti nyt kaikki menee hyvin, etkä joudu enää ikävien lääkäreiden kanssa tekemisiin. Uskomatonta toimintaa kyllä ollut. .

Onnea koitokseen Nereidi! Itse mokoman läpikäyneenä voin sanoa ettei ole niin kamala kuin sanotaan. Itse en tuntenut muuta kuin kovaa muljausta kun ottivat muksuja ulos. Vähän kuin pomppulinnassa ois ollu...mut siis ei ollu kipuja paitsi leikkauksen jälkeen kun painoivat kohtua. Silloin oli pakko itkee kivusta.

Tsemppiä Nereidi!!!! Kivan vauhdikas lähtö teille tulikin sitten lopulta. :smiley-angelic003

Ehdin tuossa jo miettiä, että laittaako ne "ärsyttävät" lääkärit just viimesiin ultriin, minulla ollut seurannoissa aivan ihania lääkäreitä aiemmin, mutta viimesin (ei kyllä viimenen ennen sektiota, pe vielä katsotaan kerran asennot jne.) oli ihan törkeen tyly eikä kattonu ollenkaan kohdunsuun tilannetta, ei ottanu kuuleviin korviinsa kun pyysin päästä parempaan asentoon. Antoi vaan täristä siinä penkissä ja kerto että antaa nyt sitten "kerran vaadit", niin sektio-ajan rv 38+4 mutta ei olis hyvä leikkaa ennen rv 39 kun minulla on radi, vauvojen keuhkot ei ole hänen mielestään ollenkaan vielä kehittyneet. (WTF?? Eiks kaksoset kehity ylipäätään hieman nopeemmin kun yksöset? Niin tähän asti on saanut kuulla joka paikassa.) "onko kysyttävää leikkauksesta?" ootti kaks sekuntia -en ees ehtiny vetää henkee, olin just pukemassa kenkiä- ja totes et kerran ei niin kätilö antaa sukat ja ohjeet, kiittimoi. :excited001

Toivottavasti on joku niistä kivoista perjantaina, alan varmaan itkee muuten!

8 yötä sektioon... :smiley-bounce016

Onpas Nereidi saanut kurjaa kohtelua, mutta onneksi päättyi hyviin uutisiin.:) Tsemppiä sektioon!<3

Ja msmmasmurffikin saa pian vauat syliin. Huippua.:) Ihana jännätä hengessä mukana täällä.:)

Ducksie on kyllä ollut tosi sinnikäs imetysasian kanssa.:) Mahtava kuulla, että sitkeys palkitaan ja alkaa mahavaivatkin helpottua...:)

Lääkäreitä on kyllä monenlaisia. Mulla osui rakenneultraan vähän erikoinen lääkäri. Oli jotenki kauhean kärkäs sanomaan ja ei oikein kuunnellut mitään mitä sanoin... Tai ei vain oltu ihan samalla kanavalla. Alkoi multa tenttaamaan, että milloin minulta on papa otettu viimeksi ja vastasin, että kuopuksen jälkitarkastuksessa 2011 vuoden lopussa. Alkoi sit epäuskoisena mua tenttaamaan, että eikö sitä tosiaan otettu lääkärikäynnillä neuvolassa ja minä hölmistyneenä vastasin, että ei ja lääkäri vielä sanoi, ettei mielellään raskausaikana ota. Veti siitä hirveät kierrokset ja alkoi mulle paasaamaan, että just silloinhan se pitää ottaa, että täytyy sit hänen nyt ottaa... Tuli vähän ankea olo itselle, että turhaan kait se nyt mulle paasaa, kun tietenkin luotin edellisen lääkärin sanaan. huh huh. Seuraava ultra-aika on samalle lääkärille, niin kävi kyllä jo mielessä, että pitäisköhän siirtää aikaa, jos vaikka saisin sen sit jollekkin toiselle lääkärille...:D On ne jotenkin niin ainutlaatuisia reissuja, että ei ole kiva jos ei kemiat kohtaa lääkärin kanssa...

Miten Nereidi meni? Miten sinä ja vauvat voitte? Toivottavasti kaikki meni hyvin ja toivut hyvin sektiosta!!! :Heartbigred

Mites kaikki vauvansa saaneet? Käyttekö vielä lukemassa vai eikö aika riitä? :)

Ja kaikki jotka odotatte vielä? Voitteko hyvin?

Täällä tytöt ovat olleet erittäin itkuisia muutama päivä. Kerroinhan että heillä oli ulostusongelmia ja saivat ummetuslääkkeet. Noh, 1,5 viikkoa alusta kakkasivat vettä jossa oli seassa vähän tavallista vauvankakkaa ja tuli sellaisella paukkeella että sekä heidän että meidän vaatteet meni aina vaihtoon samalla (onneksi sohvat säästyivät ainakin vielä!) joten lääke jäi sitten antamatta kolmena päivänä, huolestuin että kuivuvat liikaa. Eivät sitten ulostaneet näinä päivinä (eivätkä edes saaneet pieraistua kunnolla)!!! Ovat itkeneet ja vääntyilleet tosi paljon joten annoimme sitten lääkettä taas toissapäivänä ja soitin lääkärille että neuvoisi mitä voi tehdä. Yksi vaihtoehto oli että jaamme annospussin kolmeen osaan (ovat pieniä rakeita joten ei ihan helppoa) tai sitten annamme joka toinen päivä. Kokeillaan joka toinen päivä nyt aluksi! Eveline sai onneksi kakattua eilen ja molemmat pieriskelevät vähän väliä. Auttaisi nyt niin paljon etteivät itkisi päivät pitkät...:sorry: Menin vanhemmilleni eilen ja sain siten vähän helpotusta. He auttavat mielellään, onneksi!

Kyllä näitä välillä käyn lukee mutta vähiin jää aika puhelimella.

Hyvää meille kuuluu. Tytöt jo yli 4kg. Eilen rotarokotteet ja nyt vatsat kuralla ja pulauttelee paljon. Flunssassa ollaan oltu kaikki, pienillä nenät tukossa muttei onneksi pahempaa.

Viime yönä kumpikin heräs vain kerran, oisko rokote väsyttänyt noin hyvin. Normaalisti syövät pari kolme kertaa.
Rintamaidolla mennään päivät ja kun iltatankkaus alkaa otetaan pullot lisäksi.
Ulkona nukkuvat hyviä päikkäreitä. Tänää tosin ollaan nukuttu yhdessä sisällä koko päivä. ;)
Viikon päästä ristiäiset. Tällasta meillä. :) jaksamista kaikille!!

Muokattu viimeksi:
Kiva tuikkuvain kuulla teistäkin! :) Meilläkin rotarokote vaikutti "positiivisesti" ja saimme nukkua vähän yhden yön.
Aloitin parvekeunet vasta eilen, ei vain ole löytynyt jaksamista pukea tyttöjä vielä ylimääräisen kerran, ja nyt ovat olleet yksitellen ulkona kun on vain yhdet parvekevaunut. Pitää kehitellä jotain että saisi molemmat samaan aikaan. Heillä ei ole (tietääkseni) minkäänlaista päivärytmiä vielä. Ehkä se sitten kehittyisi siinä samalla! :)

Moi!
Smurffasin sitten itteni tänään sairaalaan. Aamulla löin jalan halkokoriin ja otin lennossa pari korjausaskelta etten kaatuis. Siinä venähti häpyliitos ja jotain alamahassa niin, että parissa tunnissa kipeydyin ihan täysin liikkumiskyvyttömään kuntoon. Nyt sitten lepäillään synnärillä... Ihan uskomatonta miten pienestä voikin mennä aivan invalidiksi!!
Toivon että ehdin päästä vielä kotiin ennen sektiota... Toiveita on kuulemma jos synnytys vaan käynnisty. Torstaina siis h-hetki... Nyt jo ikävä esikoista ja miestä!!! :sad010

Ojjjj mamasmurffi tsemppiä ja toiv pian helpottaa ja pääset kotiin.
Tuikkuvain siellähän menee mukavasti ;)
Ducksie onko löytynyt tasapaino sen tyttöjen kakkalääkkeen kans?? Miten nyt yöt menneet? Piti myös kysyä vielä, että ku sinäkin espoolainen olet. Niin sanoit menneesi imetysneuvolaan. Onko siis Espoossa ihan joku imetykseen erikoistunut neuvola tms??
Täällä kohta puolin mennään viikoille 25. Kyllä se aika on liikkunut nyt helmikuun aikana. Sitä ennen se mateli. Olo on ihan ok. Yksösraskauteen verrattuna kamala, mutta tämä ei olekaan yksösraskaus. Se täytyy välillä itselleen muistutella. Ku tuppaa välillä liikaa vertailemaan. Varsinkin aamuöisin on usein menkkajomoja paljon sekä unen katkaisee wc:ssä ravaaminen.

Täällä jouduttiin matkustamaan eilen yli 200km päähän perheestä OYSiin makoilemaan ja hankkimaan vauvoille lisä päiviä masussa. Mulla siis eilen kaatumisen jälkeen ei ollut mitään uhmeempiä mutta edellisen parin päivän väsymys ja korkeat maksa arvot + kaatuminen sai aikaan sen että vähän aupisteli ja päätin lähtee näytille synnärille vaikka äiti polilla sanottiin että selviän hyvin maanantaihin asti.

Onneksi luotin äidin vaistoon ja menin sillä kohdun sisäsuu täysin funneloitunut, kaulaa jälellä alle 1cm ja kohdun suu sormelle auki.

Vielä vauvat tyytyväisenä makaa masussa ja toivottavasti vielä pitkään. Iloitsemme jokaisesta mahassa vietetystä hetkestä. Vaikka onhan tää tympeetä ja yksinäistä mutta parasta vauvoille. :) kortisonit ja magnesiumit saatu vahvistamaan vauvoja. :)

Mitenkähän NEREIDI voi? Toivottavasti kaikki meni hyvin ja hänellä on nyt pikkuiset sylissä :)

Yö meni hyvin, pääsen taas jo itse liikkeelle !:jimlad::joyful: Kiitos tupla-annoksen kipulääkettä. Pääsen kyllä varmasti nyt kotiin vielä, ihanaa!

Tsemppiä Jetsoni osastoelämään!! Ei tää herkkua ole mutta jatka tuolla positiivisella asenteella niin kyllä se menee. :happy:

Oi Jetsoni! Polvet ristiin ja lisäpäiviä vauvoille! Osastolla on tylsää mutta jälkeenpäin kiittää itseään että jaksoi. Voimahalit sinulle! :hug013

Harmony, kävin Espoon Keskuksen neuvolassa, siellä oli nuori nainen/neuvolatäti joka on varmaan erikoistunut imetykseen. Oma neuvolatätini kysyi halusinko ajan kun kerroin että meillä oli "vähän" vaikeeta. Ajan sain sitten kaksi viikkoa eteenpäin eli pitää pyytää heti kun huomaa vaikeuksia ettei sitten mene liian kauan tulevaisuuteen :)

Mammasmurffi, kävipä ikävästi! Pidä huolta itsetäsi ja pienokaisistasi, pian tapaat heidät :love7

Minulla on maailman parhaat vanhemmat! Mies meni heille yöksi että sai nukkua kunnon yöunet, ja isä tuli tänne ja valvoi vauvojen kanssa :Heartred Tuli herättämään minut kun vauvoille tuli nälkä ja rauhoitteli pienokaisia yön läpi!
Emme ole löytäneet vielä hyvän annoksen ummetuslääkettä vauvoille... Tai tämä joka toinen päivä näyttää sopivan toiselle mutta toinen ei ole kakannut sitten 16.2 joten pitää ehkä antaa hänelle joka päivä. Eivät enää huuda läpi yön vaan kitisevät vatsojaan joten toivottavasti yöt rauhoittuvat kunhan löydämme oikeat annokset :) Toinen nukkui 6h ja toinen 4h joten ehkä yöunet pitenevät meillä kohta!

Takaisin