Onko muita kaksosten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Talvi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Moi! Joo täällä pientä flunssaa kans ollu, nyt oikeestaan jo ohi. Ei kuumetta tai mitään ollu mut tukkonen ja kipeä vointi. Kaikenmaailman vaivoja tullut. Kävely on tosi tuskasta ja selkäkipukin tähän sitten tuli. Masu kasvaa :)

Mä oon kans alkanu huomaamaan noita luonne eroja jollain tavalla, huomaan ajattelevani heitä ihan yksilöinä ja erotan heidät hyvin masussa jo. Potkut on voimistunu tosi paljon, ja ihan kesken mun puuhastelujen saattavat ruveta potkimaan. Potkut näkyy ja tuntuu masun päältä.

Täällä väliviikko ultrasta, ens keskiviikkona taas sitte seurantaa. Mulla on kans yhteinen istukka ja joka kerta äitiyspolilla kyllä puhuttu siitä miksi seurataan ym. Ja kun kaks raskautta takana, puheenaiheet on lähinnä sitä mikä on nyt erilailla ja siinä ne riskitkin tulee sitte aina esille.

Väsymystä ei täällä juurikaan ihmeemmin. Lähinnä muut vaivat riesana.

Mut määrättiin kans tohon sokerirasitustestiin....Ja mä vähän luistin siitä, se jäi sitte varaamatta se aika. Kesällä piti käydä. Sillon voin jotenki niin huonosti että ajatus siitä tuntu pahalta. Ens viikolla neuvola myös, ehkä kannustavat sitte varaamaan sen ajan nyt, katotaan..

Kiva kuulla teidän kuulumisia. Tsemppiä kaikille! :)

Täällä ollaan lomailtu ja maanantaina palasin töihin. Teen istumatyötä ja nyt oon huomannu ettei tuo istuminen oo kauheen kivaa kun äitiysfarkut painaa alavatsaa. Toivotaan et menee ohitse ettei tartte saikkuilla.
Sokerirasitukseen joudun minäkin, mut vasta kuukauden päästä.

Masu kasvaa kovaa vauhtia ja joka puolelta löytyy lisää raskausarpia kun ei iho enää riitä :) Onneks ovat vielä vaaleita. Kaikki on muuten mennyt hyvin kun ei oo paljon oireita. Rakenneultraa odotellessa :)
Minäkin oon tuolla facessa enemmänki jutellut, joten en oo tänne laittanu viestiä.
Millä viikoilla ootte tuntenu liikkeet mahan päältä? Nimim.kärsimätön :D

Sent from my GT-N7100 using Vau Foorumi mobile app

Missä face-ryhmässä olette? En ole löytänyt keskusteluryhmää monikko-odottajille.

Varmaan ihan sattumaa, mutta punnitsin itseni tänään, olen saanut noin 6 kiloa lisää, mikä ei ole hirveästi, mutta kun 3 niistä on tullut viimeisten kahden viikon aikana!:confused:

Bongasin Suomen Monikkoperheet ry:n lehdestä tuommoisen kuin Monikkomeininki: kaksoset ja kolmoset. Suosittelen kyllä, on hyvä ryhmä!

Viime viikolla oli toka neuvolakäynti ja sokerirasitus, johon ylipainon vuoksi jo nyt laitettiin. Arvot oli kaikki hieman koholla, joten raskausdiabetes diagnoosi otsassa ja diabeteshoitajalle käynti edessä. Neuvolasta sain nivaskan ohjeita ja mittarin mukaan, ja nyt sit pitää mittailla ja toivoa että ruokavaliolla saisi kuntoon arvot. Alkuraskaudessa toki ruokailu oli mitä sattui, kun ei oikein maistunut mikään ja sit välillä vähän liikaakin.
Saatiin nähdä pikkuiset myös vilaukselta ultran kautta, kun dopplerilla ei saanut terkka ääniä kuulumaan.
Hemppa oli laskenut edellisestä arvosta 112 ->107. Opsidan tabetteja siinä pari viikkoa ehdin syömään, mutta ei oikein imeytynyt kai, vaan veti suolen tukkoon. Nyt kokeilen rautamehua, jossa päiväannos on reilusti pienempi, mutta ehkä imeytyisi paremmin. Muuten olo on ihan ok.

Rakenneultra on vasta reilun kuukauden päästä. Onneks tässä välissä on vielä neuvolalääkäri aika.

Tavalliseen perhevalmennukseen osallistutaan ja sit myöhemmin vielä monikkoperhevalmennukseen.

Mä oon kans tossa monikkomeininki ryhmässä, vaikuttaa tosi kivalta. Ollaankohan juteltu sielläkin suunnaalla sama porukka :)

Meinasin kans just kysyä noista lasketuista ajoista kun ei muista enään kaikkien, eikä jaksais selata koko keskustelua :) Pitäs varmaan tehä joku lista muistinvirkistykseksi tähän..

Talvi/15.01/29v/Hus/kolmas ja neljäs
Ducksie/23.01/31v/HYKS(NKL)/toinen ja kolmas
Mam85/22.01/29v/HUS (NKL)/kolmas ja neljäs
Tuikkuvain/26.1/29v/PHKS/toinen ja kolmas
sanna/16.02./28v/Satks/eka ja toka
Nereidi/23.2/33v/ NKL/KOS/ ensimmäiset

Muokattu viimeksi:
Samassa monikkomeininki ryhmäs olen. Eli varmaan sit joo ollaan. ;)

Tuikkuvain/26.1/29v/PHKS/toinen ja kolmas

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app

sanna/16.02./28v/Satks/eka ja toka :)

Sent from my GT-N7100 using Vau Foorumi mobile app

Kiva, liityn siihen Monikkomeininki-ryhmään :)

Nereidi, aika hurjat hb-lukemat sinulla, toivottavasti saat ne nousemaan pian. En tiedä vielä onko Obsidan tepsinyt minulla, mittaan hb-arvoni ensi kertaa kun käymme neuvolassa kuun lopussa. Apteekista kun ohjasivat välttämään maito- ja viljatuotteita sekä teetä kaksi tuntia ennen ja jälkeen kun ottaa niitä kapseleita niin tästä tulee aina isompi projekti kuin haluaisin... Toivottavasti nyt kuitenkin tepsii!!!

Listaan: Ducksie/23.01/31v/HYKS(NKL)/toinen ja kolmas :)

Nereidi/23.2/33v/ NKL/KOS/ ensimmäiset

Ducksie, juu niin ne käskivät välttää ainakin noita maitotuotteita joten tekee kyllä haasteelliseksi raudan ottamisen. Toivottavasti sulla kuitenkin tepsis!
Ite nappailin tabut aamuöisin tyhjään mahaan kun muutenki heräilin. Nyt kun tuli Radi diagnoosi ja pitää mittailla aamupaastoarvoja ni hankaloittaa asiaa että milloin vetäis rautamehun. Hirveetä säätöö kyllä. Toki nyt alkuraskauden pahanolon jälkeen pystyn syömään rautapitosempaa ruokaa ni ehkä sekin auttaa asiaan.

Hiljaiseloa ollaan vietelty ja lähinnä oon seuraillu tätä keskustelua.tiistaina oli rakenneultra ja kaikki hyvin! Painoarviot a 277g ja b 273g.

Mam85/22.01/29v/kolmas ja neljäs

No mä kans katoin et hauska ku kaikki ollaan suurinpiirtein kolmekymppisiä :-) Mut niin se vissiin onki et on suurempi todennäköisyys kaksosraskauteen ku on ikää jo vähän
"enemmän"... Tai ainaki samanmunaisiin, jostain luin, en sitten erimunaisista tiiä.

Takaisin