Onko muita kaksosten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Talvi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei vaan! Olen käynyt täällä aina välillä fiilistelemässä ja muistelemassa. Minulla on takana yksi kaksosraskaus 11/09 syntyneet identtiset tytöt. Tytöillä oli yhteinen istukka ja raskautta seurattiinkin tiiviisti. Raskaus sujui muuten hyvin, mutta kontrolli lääkäri käynnillä rv29 lääkäri huomasi kohdunsuun alkaneen avautumaan! Olin kuin puulla päähän lyöty, kun yhtään kipeää supistusta ei ollut tuntunut. Jouduin sitten sairaalaan vuodelepoon ja kohdunsuun tilanne silti eteni, ilman supistuksia. Kaikki olivat sitä mieltä, että vauvat syntyy hetkenä minä hyvänsä. Loppujen lopuksi viikolla 34+4 B-vauvan sydänvirtauksiassa huomattiin häikkää ja päätettiin käynnistää synnytys seuraavana aamuna. Yöllä lapsivedet meni spontaanisti ja seuraavana päivänä mentiin käynnistykseen. Suoraan tipalla käynnistettiin, kun tilanne oli kohdunsuulla kypsä ja käyntiin lähdettyään mulla olikin jo puolentoista tunnin päästä kaksi vauvaa sylissä <3

Tällä hetkellä odotan yhtä vauvaa. Muistan edelleen kuin tärkeää vertaistuki oli raskaus ja vauva aikana :) Onnea teille kaikille!

Joo ja onnea Venuskalle odotukseen :-)

Mua kiinnostaa huomattiinko aikasemmin sitte että kohdunkaulan olis lyhentynyt vai oliko kerralla sitte menny edellisen seurannan jälkeen siihen pisteeseen että oli jo kohdunsuu auennutkin?

Onnea Venuska odotukseen! Kiva kuulla tarinoita teiltäkin joilla on jo vauvat ja miten elämä muuttuu ja muutenkin toimii :)

Ohhoh, ensimmäinen yö saikulla ja nukuin sen 11+h! Ihanaa!!! Nyt pitäisi vain vielä saada pienet nokoset ennen kuin pitää hakea tytärtä päiväkodista, mutta sinne lähtö on 4 h päästä joten jotenkin tuntuu että en kyllä ehdi tehdä paljoa näinä päivinä...

Täällä jännitellään huomista seurantaa. Ihanaa mutta aina yhtä jännittävää silti! :-)

Olihan se arki alussa melkoista hulinaa :) Meillä tuli n.1v ja 2kk ikäeroa edellisen kanssa. Joten kolme vaippapöksyä oli hoidettavana. Alussa vauvoja piti herätellä 3h välein syömään ja kyllähän väsytti, mutta meillä sattui miehelle parin kuukauden mittainen työttömyysjakso tuolloin joten hän pystyi olemaan täysipainoisesti mukana alusta asti. Ei olisi tuo työttömyys parempaan saumaan sattua jos niin nyt voi sanoa. Hyvin meillä sujui, vauvat olivat tyytyväisiä ja pysyivät hyvin samassa rytmissä. Yöllä, kun toinen heräsi syömään herätin toisenkin ja taas molemmat nukkui hyvin seuraavaan syöttöön asti :)

Kohdunsuun tilanne oli aikaisemmalla kerralla jolloin se tarkistettiin, niin normaali ja sitten seuraavalla kerralla tilanne oli edennyt. Töissä en ollut vaan hoitelin silloin meidän pienimmäistä kotona.

Priorisointia vaatii kahden hoitaminen enemmän kuin yhden, mutta kyllä siitä selviää. Ajoittan on rankkaa, mutta kyllä se rikkaus on <3

Täällä seurannassa kaikki tänään hyvin, noin 430grammasia oli molemmat. Harmitti vaan ku joutu oottaa taas sikana(yli 1h)ku oli myöhässä ajat ja sit lääkäri pikaisesti vaan mittas, kerranki ku mieskin pääsi mukaan. Yleensä ku aikasemmin rauhas näyttäny naamoja ja yksityiskohtia.. Kuviakaan en saanu mukaan tälläkertaa..

B- oli kääntynyt raivotarjontaan, kääntymisen tunsinkin tässä ihan pari päivää sitten. Nyt toivon että A kin kääntyisi...

Hui ku paljon juttuja. Vaihdoin puhelinta niin tää uus ei ollutkaan ilmottanu vanhan tavoin uusista jutuista. :)
Kiva kun kaikille kuuluu hyvää seurannoissa ym. Meillä huomen rakenne. Jänskää. :)
Mun sf-mitta meni jo omilla käyrillä viimeks. 18+1 oli 19cm. :) painokin alkanu nyt lisääntyy enempi.
Hyvin oon vielä jaksanut vaikka viime yöt osittain valvottu räkäsen tytön kanssa. Eilen vihlo alavatsaa tuolta sivusta, mutta kasvukivuiksi ajattelin. Välillä vatsa 'painaa' enempi mut ei siis pahempia kipuja. :)
Kaveri kanssa joutui yllärinä vuodelepoon jo 24 vkolla kohdun vuoksi. Itsekin sitä jännitän eniten miten käy omalla kohdalla.
Saunassa oon pystyny olee normaalisti. Pari kertaa viikossa vähintään. :)

Sent from my SM-G800F using Vau Foorumi mobile app

Mä mietinkin että susta ei ookkaan "kuulunu" vähään aikaan :-) Kiva että kaikki hyvin!

Mä täst koht lähen neuvolaan. Pitkästä aikaa, kiva nähä vähän hemoglobiiniarvot ja jos sais tonne sf-mitankin ekaa kertaa. Ja oman painon! (meil ei oo vaakaa kotona) Tänään rv22+0.

Meil on vaaka mutten uskalla käydä. :D täytyy kai käydä ennen ja jälkeen lomareissun. ;) mut oon kyl muutenki syöny jatkuvasti jotain, onneks tulee viä pakkoliikuntaa tytön ja työmatkojen kans.
Nyt tääki puhelin ilmottaa näistä. En ollu kai osannu kunnolla kirjautua viime viikol. Ihmettelin ku ollu nii hiljaista muttei näemmä ollutkaan ollu. :D

Minulla mennyt 70 kiloa rikki joten nyt tuo vaa'alla käyminen helpottuu taas vähäksi aikaa. Jotenkin nämä kokonaiset kymmenkiloiset ovat minulle tosi vaikeat! Viime raskaudessa 80 kiloa meni rikki joten oletan että tälläkin kertaa :sad001

En ole nyt saanut näitä 70 kiloani mihinkään tänään... Kävin suihkussa, keitin perunoita ja pesin ja ripustin yhden koneellisen vaatteita. Siinäpä se! Katsonut telkkaria ja ollut netissä koko päivän. Onneksi saan edes vähän hyötyliikuntaa joka päivä kun haen tyttären päiväkodista! Kohta koittaa se ajankohta päivästä, onneksi :) Haluan häneltä IIISON halauksen :hug013

Mul on tullu 8kg nyt lisää painoa. On kyllä tullu herkuteltua ja liikkua ei oikeen pysty, tänään kävelin pakon edessä reipasta kävelyä niin loppupäivän onki maha kiristynyt..

Neuvolassa tänään mitattu hemoglobiini oli edelleen alhanen,106..rautalisä pitää ottaa jatkossa tuplana. Sf-mitta oli 23cm, ei kuulemma kovin paljon.. Mut katoin et viimeraskaudessa oli viikkoa myöhemmin ollu 19 cm et vähän isompi maha kuitenki ku viimeks.

Onko kellään muulla muuten rh- veri?

Tuli mieleen, kun tänään siitä syystä kävin verikokeessa. Rupes muuten pyöryttää tosi paljon, jouduin hetkeks jäädä makoilee sinne :-) Varmaan alhanen hemoglobiini vaikutti. Just sanoin kaverille että eipä oo vuosiin huipannu verikokeessa , ku nuorempana melkeimpä pyysin päästä suoraa makuulleen :-)

Nyt on tullu uus juttu et raskausaikana jo äidin verestä katotaan vauvan rh tekijä ja äiti saa sitte jo raskausaikana rokotuksen jos vauva on plus verinen. Ku aikasemmin synnytyksessä vasta katottu ja tarvittaessa saanut rokotuksen..

Talvi, hyvä että tutkivat sitä jo raskausaikana. Minulla on B+ veri niin ei tarvitse mennä lisätutkimuksiin.

Menin tänään kirppikselle katsomaan mitä sieltä löytyisi. Löysin äitiyspakkauksen makuupussin joka oli ostolistalla, saman vuoden kuin meillä jo on, ja 4 €:lla :) Niin nyt kaksosilla on samanlaiset makuupussit vaunuihin. Ostin pieniä myssyjä, muutama body, sukkia ja tumppuja sekä syöttölusikoita lisää, kaiken kaikkiaan maksoin tästä 18 €! Ei näillä tietenkään selviä mutta ainakin jotain, ja olen siitä tyytyväinen. Pidän kirppiksistä :p Ehkä kuukauden-kahden päästä menen sinne uudestaan uusia löytöjä tekemään.

Voih... tyttö on tuonut päiväkodista tuliaisen, eli flunssan... :sad001 Toivottavasti en nyt itse sairastuisi. Viime yönä hän oli hereillä klo 3 asti, olin itse hänen huoneessaan klo 1-3 että mies saisi vähän nukkua.

Muokattu viimeksi:
Kaikki hyvin rakenteessa. :) painoarviot 349g ja 354g. Nyt siis 20+4. A oli rt ja B poikittain. A potki ihan koko ajan toista päähän. B oliki sit peukku suussa. ;)
Nyt reissussa hyvin mielin. 5h ollaa tultu pohjoista kohti. :)
Mulla AB+ ni ei kans tartte sen kummempaa.

Mulla tais olla A+, joten eipä täälläkään tartteta kummempia. Mut onpa jännä et on tollai vaihtunu et jo nyt rokotetaan.

Kateellisena täällä ja tuolla yksöspuolella lueskelen rakenneultrien kuulumisia. Itsellä vasta 3.10. ja siihen tuntuu olevan aivan liian pitkä aika vielä :)

Mulla meni kans aika tosi hitaasti ennen rakenneultraa. Mut äkkiä se tulee! :)

Nyt vasta tuntuu että viikot on ruvennu menee tosi nopeesti! Jos vauvat syntyykin jo joulukuussa(la siis 15.1) niin enää kaksi kokonaista kuukautta, loka ja marras.. Mutta, aikasemmat syntyny Rv 42+2 ja 41+4.. Et katotaan.. Mut jospa ei tälläkertaa tarviis lasketunajan jälkeen ainakaan odotella..

Takaisin