Onko muita kaksosten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Talvi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tsemppiä Nereidi!! Kohta kohta :) Aivan mahtavan hieno maha sinulla!

En ikävöi raskausmahaa yhtään! Toivottavasti en koskaan tulekaan ikävöimään :p Mies on sitä mieltä että me tuotamme koliikkivauvoja koska he ovat yliedustettuja meidän perheessä. Olen itsekin sitä mieltä että tämä perhe on valmis eikä näiden jälkeen tule enää vauvoja! :wink

Olen vienyt tytöt vyöhyketerapiaan tiistaina ja keskiviikkona. Illat Bella on huutanut pahemmin kuin ennen, vyöhyketerapeutti varoitteli että vastareaktiota tulee. Toivon kyllä niin että tämä auttaisi tyttöjä!! Esikoista se ei auttanut mutta pakko kokeilla jotain kun vauvat huutavat tuskissaan joka ilta ja yö. Olen myös miettinyt enemmän mitä syön. Havahduin yhtäkkiä viime viikonloppuna siihen että Bella huutaa jokaisen aterian jälkeen. Evelinellä on myös pahimmat hetket syönnin jälkeen. Joten jätin suklaat pois kokonaan, ruisleipä ja sokeri minimiin. Ei ole vielä vaikutusta mutta aikaväli ei ole tarpeeksi pitkä. Huomenna meillä on painotarkistusneuvolakäynti niin voin samalla pyytää neuvoa ruokavaliooni.
Vyöhyketerapeutin mukaan Evelinellä on leukalihakset kireenä ja siksi ei saa rinnasta kunnon otetta, että terapia auttaa siihen. Eli toivoa on että imetys lähtisi käyntiin hänenkin kanssaan! Jos hän ei ole tullut kylläiseksi pullosta niin hän on jo onnistunut syömään loput rinnasta niin ehkä voisin pienentää hänen ateriakokonsa ja aina antaa loput rinnasta :)

Citrus, miten teillä menee? Oletko paljon liikkeellä vauvojen kanssa jo? Me olemme käyneet vauvojen kanssa katsomassa käsipallo-otteluita ja kavereiden luona, mutta helpointa on aina jos kaverit jaksavat tulla tänne meille.

Niin, meillä kävi lapsenhoitoapu ensimmäistä kertaa eilen. Hän kertoi että voivat samalla tehdä ruokaa ja siivota kunhan siitä ilmoitetaan ennen! Ajatus on että saan nukkua kunnon päikkärin kerran viikossa eikä tarvitsisi reagoida jokaiseen kitinään (joka aina johtaa huutoon ja siskon herättämiseen...) Aika näyttää jos pystyn nukkumaan kun vieras henkilö hoitaa lapseni. Nyt ensimmäisen kerran menin suihkuun keskellä päivää kun Eveline oli puklaillu kantoliinaan. Harvinaista luksusta :wink

Muokattu viimeksi:
Normaalia vauvaperheen elämää meillä on eletty jo pidemmän aikaa :)

Sen kyllä haluan kirjoittaa, että kasvattakaa lapsenne yksilöinä! Olen nähnyt muutamia kaksosten vanhempia, jotka puhuvat lapsistaan ikäänkuin yhtenä kokonaisuutena ja näinhän ei ole (kaksosten keskinäinen yhteys on eri asia). Joku puhuu kaksosista, toinen kahdesta lapsesta. Ei tee hyvää lapsen omalle yksilölliselle kehitykselle, jos lasta ei kasvata yksilöksi ja tue sen omia persoonallisuuden piirteitä. Vaikka ymmärrän, että moni vanhempi kaksosuudesta onkin ylpeä.

edit. Toki ajattelen itsekin, ettei kaksosia anneta kenelle vain ja nautin joka hetkestä omien vauvojeni kanssa.

Moi! Olen nyt rv 36+4 ja sain toissapäivänä sektioajan 38+4. Molemmat siis pt siksi sektio. Enää A ei yksin mahtuisi kääntymään, niiden pitäisi molempien kääntyä yhtä aikaa lääkärin mukaan, että se olisi mahdollista. Silti vielä epätoivoisena konttailen ja roikuttelen mahaa iltaisin karhuasennossa / sohvaan nojaten, jos kuitenkin kääntyisi edes A... Masu on iso !!! sf-mitta otettiin viimeviikolla kun pyysin, 45cm mutta varmasti jo kasvanut taas. Minullakin oli lähtöpaino aika korkea, mutta enää ei ole kuulemma vatsanpeitteitä jotka yhtään heikentäisivät sydänäänten löytymistä (vain se että A on oikein erikoistunut monitorin pakoilija). Pinkeä olo, enkä kyllä yhtään tykkää tästä kaksosmahasta. Ahkerasta öljyämisestä ja rasvaamisesta huolimatta joka päivä huomaan lisää venyttymistä ylämahassa ja alhaalla kunnon raskausarpia. :smiley-angry017

Pikkuoravien painoarviot olivat toissapäivänä 2,9kg aika tarkalleen molemmilla, eli aivan keskikäyrän mukaan kasvavat. Ihan hullua, että silti pitää odottaa että kasvavat lisää noin pitkään, rvlle 38+4! Nehän tulee tätä menoa olemaan 3,5kg 2viikon päästä! Esikoispoika syntyi rv 38+0 ja painoi 3368g, joten joudun ilmeisesti kasvattamaan nyt tuplat isommiksi. :angry5 Olo on ihan kamalan tukala ja täälläkin mennään seiniä pitkin ellei ole tukivyö päällä. Öisin en pidä sitä, hereillä aikalailla koko ajan.

Mammasmurffi, enää sinulla ei ole pitkä matka, jaksa vielä! Kun ei se paino ratkaise vaan viikot. Voihan olla että synnytys lähtee käyntiin itsestään ennen tuota sektiopäivää. Minulla A ei mennyt käyräanturia karkuun vaan nyrkkeili sen pois paikoiltaan koko ajan :p

Painot tarkistettu neuvolassa ja hyvin ovat kasvaneet, viikossa A yli 300 g ja B yli 250 :) Eli ei hätää!! Yhteensä painavat jo yli 8 kiloa niin onhan täällä jo kantamista!

Ducksie, tosi kiva blogi muuten ja kiva kuulla pienokaistesi kuulumisia ja nähdä kuviakin heistä :) Mukava kuulla teistä, joiden kanssa "raskausaikana jakoi tuntemuksia" :)

Mammasmurffille tsempit! Ei enää pitkä aika tuohon sektiopäivään. Ovatpahan sit ainakin valmiimpia tähän maailmaan. Jaksamista oloon tukalaan, ymmärrän kyl. Tääl on kans aikamoinen olotila.

Hienoa Ducksie että pikkusille painoa on tullu lisää!

Täällä mennään rv 38+4. Huh huh. Käyrillä käytiin aamulla mut eihän siitä tullu oikee mittään. Vatta on niin tiellä ja iso ettei anturit pysyny tai sit ei löytyny oikeeta kohtaa mun läskien seasta. Jotain pientä pätkää saatiin ja ultrallakin viel tarkistettiin.
Mut saatiin ultra aika aikaistettua ensi torstain sijasta tiistaille (39+1) ja sit tehdään käynnistelysuunnitelma ellei jopa jo käynnistetä. Lääkärin mielestä ei kannata odotella laskettuun aikaan kun kohtu voi venyä eikä jaksaisi ehkä supistella tai jotain. Jotenkin helpotti mieltä vaikka en haluisi käynnistystä mut olo on jo sen verran mahoton ettei kohta enää jaksa.

Meillä aamulla rakenneultra ja viikkoja täynnä 21...:) Millasia painoarvioita olette saaneet vauvoille näilla viikoilla?

Minulla oli ru 19+6 ja silloin kaverit olivat 300g ja 310g. :)

Ylihuomenna seuranta. Kiva kuulla ja nähdä, miten ovat kehittyneet. Tänään olen ollut kyllä vähän huolissani, kun vasen puoli vatsasta on ollut koko päivän todella kipeä. Kylki on ollut ihan tulessa välillä. Ja supistelee herkästi.. :( Sairaslomaa on jäljellä vielä ensi viikko, mutta tiistaina selviää sitten tuo alakerran tilanne ja pääsen puhumaan lääkärin kanssa siitä, mikä on nyt parasta vauvoille ja minulle. Ihan vielä ei olisi kiva jäädä pois töistä ihan kokonaan, mutta jo sohvalta ylös nouseminen on ihan tuskaa niin miten töissä pystyy olemaan. Panadol vähän auttoi tuohon kipuun, mutta ei se sitä täysin pois vienyt. En oikein tiedä, mistä se edes tulee..

Dopplerilla löytyi kyllä molempien sykkeet ja ihan hyvät olivat. Vasemmalla puolella majaileva b on ollut kovin vaisu tänään, joka lisää vielä ennestään huolta. Toki istukka on sillä puolella edessä, mutta silti.

Mulla oli samana päivänä kuin Elaffylla. Oliko 20+2 ja 315g & 325g. Mulla seuraava ultra keskiviikkona. Viime ru meni niin nopsaa, vain 30min koko sessio. Toiv nyt olis edes vähän pidempi aika varattu niin vois edes vähän kysellä, mitä mielessä.

Faada, rakenneultra meillä oli rv 20+4 ja painoarviot oli 362g ja 326g.

Elaffylle tsempit! Tuossa tilanteessa olisi ehkä parasta jatkaa sairaslomaa vaikka mieli sinne töihin halajaakin. Toivottavasti huomisessa seurannassa kaikki hyvin.

Harmony, onpas teillä ollu nopea sessio, siinä ei oo kyllä ehtinyt mitään kysellä. Toivottavasti nyt ois pitempi aika.

Täällä 39+0 poks poks!!!!!!!!! Huomenna ultraa kans ja toivon mukaan päästään käynnistämään lähipäivinä että saadaan hommaa eteenpäin, kun ei oo näkyvissä mitään merkkejä että nää ulos tulis itekseen. Pelottaa kyl vietävästi koko ajatus synnytyksestä. Toivon vaan niin kovasti että kaikki menis hyvin ja tirpanat näkis terveenä päivänvalon.

Meillä oli rakenneultra viikolla 20+3, silloin tyttöjen painoarviot olivat 320g ja 360 g.

Vyöhyketerapia on nyt käyty loppuun. Terapeutin mukaan Eveline voisi vielä tarvita yksi hoitokerta, katsotaan nyt miten menee näillä, nämä hoidot kun eivät ole ihan ilmaisia! Mutta jotain hyvää on tästä ainakin tullut kun Eveline söi kolme kokonaista ateriaa rinnasta eilen ja nukkuu nyt (melkein) tyytyväisenä ruokinnan jälkeen! Onnistumisia olimme tähän asti saaneet yhdellä kädellä laskettavat. Nyt tuli kuitenkin toinen ongelma esiin; milloin pumppaan maitoa iltasyöttöihin kun ajat imetysten välissä jää lyhyiksi?? :wideyed::woot: Ehkä pärjätään pakastemaidolla siihen asti kunnes jaksan imettää kaikki syötöt.
Tänään minulla on aika imetysneuvolaan joten aika hyvä että tytöt syövät näinkin hyvin, saan toivottavasti hyvät neuvot miten ehkä voin imettää molempia samaan aikaan, ja vielä apua imuotteisiin. Tytöillä on nyt tosi paljon sammasta suissa vaikka sivelen sitruunamehulla päivittäin (ehkä pitäisi tehdä se useammin, on jäänyt yhteen kertaan...) ja samoin nännit. Nännini ovat haavoilla joten sitruunamehu tekee nannaa :sorry: Pitää aina muistaa laittaa Lansinohia perään koska muuten iho kuivuu pahasti!
Jos jollekin tulee koliikkia niin suosittelen kyllä kokeilemaan vyöhyketerapiaa! Ei tepsinyt esikoisellemme, ja vaikka pienokaiset vielä itkevät ja huutavat enemmän ja pahemmin kuin "normaali vauva", niin nämä kohtaukset eivät tule enää joka syötön jälkeen ja päivät ovat mielestäni helpommat. Jätinhän sokerit, ruisleivät ja maidon (vain tavallisen maidon, maitotuotteita käytän kyllä) samoihin aikoihin kuin aloitimme vyöhyketerapian joten voivathan nämä auttaa, tai sitten kombinaatio.

Toivottavasti Ducksie saatte apua neuvolasta. Hyvä tietysti jo nyt, että imetys on edes vähän helpottanut. :)

Meillä on seuranta takana. 23+6 A oli 660g ja B 590g. Kasvuseuranta neljän viikon päästä. Muuten kaikki oli ihan normaalisti, virtaukset hyvät ja sikiöt liikkuvaisia. A on kääntynyt pt ja potkii kovin tuonne ihan alas. Ehtii onneksi vielä moneen kertaan kääntyä oikein päin.

Joo ducksie ei oo kyl halpaa hupia tuo vyöh.ter ja teilläkin molempia viette. Mut hyvä et edes jonkin sortin helpotusta tullut. Pienikin helpotus tuntuu kyllä. <3

Noniin! Tulimme just kotiin imetysneuvolasta ja hyvin meni! Sain hyvät ohjeet miten voin parantaa imuotteet ja kaksi uutta imetysasentoa! Lisäksi sain neuvoa miten parannan oman asentoni etten toivon mukaan ole ihan kippurassa puolen vuoden kuluttua, ja tarkistimme miten paljon Eveline söi rinnasta ja alle 10 minuutissa oli syönyt 80 ml! Hän oli jo ehtinyt syödä pikkaisen ennen kuin neuvolatäti hoksasi tarkistaa alkupainoa joten söi varmaan sen 90-100 ml rinnasta 10 minuutissa. Isabelle oli myös valmis 10 minuutissa :grin Hyvä paine rinnoissa siis ja taitavat tytöt :Heartpink:Heartpink 4 viikkoa sitten toivoin vain että menisi näin hienosti, olen niin ylpeä sekä tytöistä että itsestäni!

elaffy, kiva kuulla että sinulla menee noin hyvin! A ehtii kyllä kääntyä vielä rt, pt sekä poikittain varmaan muutaman kerran :wink

Ihanaa että sait hyvät vinkit Ducksie!

Onnea Faadalle poikalupauksista!

Kiva että elaffylla kaikki hyvin seurannassa!

Meillä oli aika hanuri käynti ultrassa tänään 39+1. Jotenkin sitä jo odotti että nyt alkais tapahtumaan ja sit ihminen lannistetaan täysin :sad001 Mikään ei edelleenkään ollu kypsyny. 2cm kaulaa kuten aiemminkin ja kiinni on.
Sainpa kuulla et kumpikin synnytystavoista on nyt haasteellinen ja huono vaihtoehto mulle. Koko ajan on toitotettu et hyvä hyvä tirpanat on päät alaspäin ja alatie onnistuu ja oon ollu ihan et joo alatietä mennään. Nyt sitte lääkäri katto että oon vain 150cm pitkä et mahtuukohan ne tulee mun lantiosta. Mut magneettilaitteeseen en mahdu et asia voitas tarkistaa. Ja sit kun nää on päät ihan vierekkäin eikä kumpikaan ole ns. ensin tulossa et miten siinä kävis. Jäiskö ne sit niinku jumiin vai häh? Et päädyttäskö sit hätäsektioon...
Ja sit suunnitellussa sektiossa omat haasteensa kun oon niin lihava et leikkaus jo itsessään suuri riski ja paraneminen ei varmaan onnistuisi kovinkaan hyvin lääkärin mukaan.
Lupas soitella huomenna et miten jatketaan.
Et tuntuupa kivalta kuulla nää asiat viikolla 39 :wideyed: mitä vattua. Ei oo enää kauheen positiivinen fiilis mihinkään :sad001

Ihanaa ducksie et saitte neuvolasta jotain irti ja hyviä määriä sieltä imevät!! :)
Nereidi ohhoh kylläpä on outoa. Eikö magneettikuvaus tullut yhtään aikaisemmin puheeksi?? Vitsi tsemppiä sinne ja toivotaan et huomenna osaavat antaa sinulle vastauksia!

NEREIDI Toivottavasti huomenna saat selvyyttä asioihin :) Olisi lääkäri saanut esittää vaihtoehtoja eikä vaan "pohtia ääneen". Itse kyselin TODELLA tarkkaan ja paljon ennen synnytystä asioista, mikä lopulta helpottikin (kun beibet ei olleet kumpikin rt)...vaikka melkein hätäsektioon jouduinkin.
Toivottavasti sulla ois uutta aikaa pian tai vaikka voisit vielä jutella paremmin tulevasta synnytyksestä, joskaan eihän sitä voi etukäteen suunnitella..mutta helpottaa varmaan, kun saa kysellä ja tuntea olonsa turvalliseksi. Pidän peukkuja sulle! :)

Kiitos Harmony ja Citrus!

Viikolla 36 taisin kysellä et mahtuuko nää sit tulemaan ja pitääkö jotain kuvauksia tehdä. Sillon ei ollu lääkäri huolissaan tai juurikaan noteerannu mun kyselyitä.
Muutenkin aina noissa seurannoissa oli aina niin kiirettä kun mittojen otto ultralla vei paljon aikaa vastaanottoajoista niin ei oo paljon ehtiny mitään infoa saada mistään. Toisekseen loppuvaiheessa meillä on ollu pari kertaa nuori erikoistuva lääkäri joka ei oikein oo sanonu mihinkään mitään. Ja kun ite oli ulalla koko hommasta niin en osannu sit kyselläkään sen enempiä. Luottanut vaan siihen että kyllä ne naikkareilla osaa.
Saas nähä mitä se erikoislääkäri ehdottaa... oon kyllä aika peloissani kaiken suhteen nyt :sad001

Takaisin