Onko muita kaksosten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Talvi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tulipa mieleeni et liittyisköhän tuo hussin käynnistelyhaluttomuus myös siihen et käynnistelystä aiheutuu varmaan aina ylimääräisiä sairaalapäiviä, ja kun ruuhkaa ja remonttikin naikkarilla on, niin tilaa on vähän ja mennään mentaliteetilla sutinalla sisään ja vauhdilla ulos.

Pitääkin tutkiskella tuota vyöhyketerapiajuttua. Kiitti vinkistä ja tsempeistä Saga Maria! Tsempit sinnekin jaksamiseen ja närästyksen kestämiseen! Kyllä se huhtikuu sieltä kohta saapuu. :)

Tätähän tää loppuraskaus on, tuskastelua ison mahan kanssa. Ja kun oliskin vaa raskausmaha mut kun mulla on näitä elokiloja vähän liikaa vyötäröllä muutenkin (tosi vatun kaunis alareppu roikkuu nykyään :yuck:) ja ne lisää tätä tuskastelun määrää. Huoh.

Hei kaikille! Uutena kirjotan tänne, lueskelin tuossa pari sivua mutta en alusta asti kun teillä onkin oikein jo pitkä historia. :grin
Oon rv 35+2 ja tod.näk. tyttö ja poika masussa, molemmat sievästi perätilassa. Kasvaneet aivan keskikäyrää eli isoja ovat ja olo on sen mukainen. Lisäriesana minulla ollut insuliinihoitoinen radi, laskimotukoksen alkuja toisessa jalassa (minkä takia käytän täyspitkiä tukisukkia) paljon liitoskipuja ja viimeset pari viikkoa ihan järkky nuha joka ei ole antanut öisin nukkua. Niin, turvotusta kai turha edes mainita...

Esikoispoika täyttää ensiviikolla 2v ja häntä odottaessa nautin raskaudesta. Nyt kun kaikki vaivat on tulleet tuplana, tää on ollut enemmän kärsimystä. Myös järkytys miten niitä kaksi voi ollakaan ts. mitä olemme tehneet ansaitaksemme tämän? (lue: mistä meitä miehen kanssa rangaistaan? on onneksi niitäkin päiviä milloin kysymys on kuulunut että ...palkitaan??) :wink

Teillä on aivan ihanan positiivinen tsemppaus-ketju täällä, harmittaa etten ole aiemmin tajunnut etsiäkään teitä. :love7
Toivottavasti ette pane pahaksenne, jos tuolta maaliskuisista käynkin välillä kurkkimassa mitä teille kuuluu.

Noista valmennuksista... Esikoista odottaessa käytiin perus perhevalmennuksessa, nyt ei olla luonnollisesti käyty kun ei tod. tarvetta mennä uudelleen. Kävin yksin SMP:n monikkovalmennuksen 2. osassa pari viikkoa sitten naistenklinikalla, harmitti kun eka jäi väliin kun aloin niitä selvitellä liian myöhään, mutta oli ihana nähdä muitakin ISOmahaisia odottajia, ja muutenkin oli antoisa parituntinen. :Heartblue

Tervetullooo Mammasmurffi ;)
Nereidi no mä luulen, et se on vaan ton HUSin linjaus. Varmasti ku kuitenkin Suomessa kaksoset syntyy enimmäkseen HUSin piirissä ja eniten varmaan vielä täällä pk-seudulla NKL, Jorvi ja kättärillä, niin heillä myös sitä kokemusta. Ja jos lääketieteellistä näkökulmasta katsoa, niin miksi käynnistellä jos ei ole mitään perusteita. Näin olen ymmärtänyt. Kuitenkin oliko että 50% syntyy ennen 37vkoja ja loput noilla tietämillä. Et harva menee sinne 40 vkoille. Ja itse toivon ettei ihan niiiin viimeiselle, mut kunhan sinne 37-38.
Voin kyllä kuvitella mikä olo sulla siellä! Suuret tsempit viimeisiin hetkiin ;) muista, et paljon enemmän takana kuin edessä :D

Joukkoon vaan mammasmurffi! Ootkin jo hyvillä viikoilla :) tsempit! mulla on myös radi, mut tablettihoitonen. Mä en oikee ees tiedä millä käyrällä meidän tirpanat kasvaa kun seurantaultrissa lääkäri ja kätilö mumisevat aina vaan toisilleen eikä näytä käyriä meille.

Harmony, totta turiset. Eihän siinä olekaan mitään mieltä käynnistellä jos vaavit sekä äiti voi hyvin eikä ole riskejä antaa mennä laskettuun aikaan asti. Parempihan se on luonnollisesti käynnistyä kuin kemiallisesti. Sitä mäkin niin toivoisin et nää itekseen lähtis tulemaan, mut eipä mulla kauheesti oo mitään merkkejä ollu ja ensisynnyttäjänä paikat kai sit kypsyy hitaammin. Kiitti tsempeistä, jaksaa jaksaa! :)

Ainakin tosi positiivista on et sulla hyvä viikot Nereidi! ;) kohtu ja istukka(t) vaan viimeistelevät sielä hommiaan ja vauvoja! Viimeiset silaukset puuttuu, joten malttia vaan!
Missä Tinde??? Hän puhui käynnistyksestä. Mut ei oo kuulunu mitään sen jälkeen. :o

Tervetuloo joukkoon mammasmurffi. :)

Täällä alkaa porukka kohta jakaantumaan enemmältikkin ja me kesäset jäädään kuumeisesti oottamaan omia nyyttejä syliin. :)

Hei kysyisin teiltä jo synnyttäneiltä, että monta päivää olitte laitoksella vauvojen kanssa? Ja oliko sektio vai alatiesynnytys? Minulla näillä näkymin sektio tulossa.. alkaa synnärireissu pyöriä jo mielessä kun turvotus äityny pahaks ja muutkin vaivat, ja tänä aamuna eka merkki lähestyvästä h-hetkestä tuli limatulpan muodossa pönttöön.. :whacky059

Itse olen vielä laitoksella toipumassa sektiosta. Pojat syntyivät 3.2.15 epäonnistuneen käynnistysyrityksen jälkeen päivystyssektiolla klo 23.17 ja 23.19. Klo 04.00 mut tuotiin heräämöstä osastolle.
Eilen pääsin jo ylös ja kun pojat menivät keskolaan pariksi päiväksi, kävin heitäkin moikkaamassa. Aika kipeä on vatsa, mutta hyvien lääkkeiden kanssa on jaksanut tsempata ja tänään onkin taas huomattavasti parempi päivä kuin eilen. Harmi, että mulle nousi kuume ja hikoiluttaa koko ajan. Muutoin alkaa olo olla ihan jees :) Pojat voivat nyt hyvin, hiukan alhaiset verensokerit on mutta ovat jo paranemaan päin :)

Onnittelut Sanna ja pikaista paranemista! Toivottavasti kuume menee ohi eikä tule flunssaoireita, niitä viimeisenä kaipaa riesaksi tuohon leikkauksesta toipumiseen.. kerro taas poikien kuulumisia kun jaksat, ihanaa että voivat hyvin molemmat!
:Heartblue:Heartbigred:Heartblue

Sanna, onnittelut pojista! :Heartred Kiva kuulla että pojat voivat hyvin ja verensokeritkin paranemaan päin.
Voimia toipumiseen!

Edelleen on kuumetta ja aamulla CRP oli yli 200. Nyt saan iv-antibioottia ja toisen vielä suun kautta. Olo on kuitenkin hyvä ettei siis kuume kauheasti haittaa. Nyt pystyin jo kävelemään synnytysvuodeosastolta keskolaan :)
Pojat ovat jo virkeempiä ja toinen on pystynyt/jaksanut olla rinnallakin vaikka mulla ei oo viel maito kunnolla noussut. Nyt oon pitäny poikaa rinnalla aina ku oon osastolla vieraillu ja lisäks oon lypsänyt molempia rintoja 3h välein.
Tässä vielä kuva pojista :)

Liitteet

• 1423166252971.jpg
    1423166252971.jpg
    97.9 KB · Katsottu: 82
Onnea Sannalle ihanista pikkupojista.:)Ja tervetuloa mukaan mammasmurffi.:)
Minäkin olen tuolta kesäkuisista kaksosodottajista. Laiskasti kirjoittelen,mutta useamman kerran viikossa luen jutut läpi.:) Huomena viimeinen koulupäivä, niin sit varmaan ehtii kirjoitella riesaksi asti.

Täytyy minunkin nostaa hattua Ducksielle. Sinnikkäästi olet kyllä jaksanut pumpata ja treenata imetystä vauvojen kanssa. Mulla ei ekan kanssa oikein lähtenyt aikanaan imetys sujumaan kun stressasin niin kovasti itse ja ahdistuin kun vauva ei saanut hyvää otetta ja vauva alkoi saada hirveitä rintaraivareita. Kaksi kuukautta sinnittein ja sit piti luovuttaa ku imetysahdistus alkoi viedä kaiken ilon arjesta. Toisen kanssa osasin ottaa paljon rennommin ja täysimetys onnistuikin sit niin hyvin, että pullo ei vauvalle kelvannut enään ollenkaan.10kk imetin ja sit poitsu siirtyi suoraan nokkamukiin. Imetyksen lopetus sujui ihan itsestään kun vauva ei enään malttanut olla tissillä.:)
Jänntyksellä odotan miten kahden kanssa sujuu ja riittääkö maito. Täysimettäessä yhtä oli pari kurjaa iltaa kun vauva olisi selvästi halunnut enemmän maitoa kun mitä rinnoista tuli, mutta pullo ei kelvannut nälästä huolimatta. Mut niin vaan ihmeesti elimistö tilasi lisää maitoa kun vauva roikkui pari iltaa enemmän tissillä "tilaamassa".

Mulla on luontojaan vaan A-kupin rinnat, jotka kyllä ovat jo nyt paisuneet ihmeen paljon, vaikka en kyllä mielestäni ole muuten lihonut? Valmistautuukohan elimistö myös tällä kahteen vauvaan. Aikaisemmissa raskauksissa ei ole rinnat kasvaneet yhtään, vaan vasta maidon nousun myötä paisuneet... Maha kyllä on kasvanut, mutta 38 mammahousut menee edelleen jalkaan ja maha ei näy takaa päin ollenkaan. Painoa on tullut 5kg ja nyt raskausviikkoja 19+4 nyt.

Paljonko teille muille on tullut painoa raskauden aikana? Jos yhdestä tulee keskimäärin 13kg, niin miten kahdesta?:)

Oi mitä söpöliinejä, Sanna! Ihana kuva. :joyful: Toivottavasti paranet täysin tuosta kuumeesta ennen kotiutumista. :smiley-angelic003 Sairaalassa kun saa vielä kunnon lääkitystä.. Minulla nousi esikoisen synnytyksen jälkeen rasituskuume, joka muuttui sitten flunssaksi. Sairaalassa kaikki oli hyvin, mutta kotiin en saanut mitään kunnon lääkkeitä enkä reseptiä, ja sitten yskin niin paljon että tikit vaan repeili ja veresti vielä jälkitarkastuksessa... (alatiesynnytys mut tuli vähän repeämiä) Tsemppiä imetykseen ja pumppailuun myös!

Faadalle, minulla on tullut nyt rv 35+5 mennessä 20kg, joista 5kiloa viimeisen kolmen viikon aikana. Se on varmaan suurimmaks osaks turvotusta, koska oon turvonnu nyt ihan viikon sisään kamalasti.

Miksi en saa enää tietoa sähköpostiin uusista viesteistä??

Onnea Sanna ihanista pojista :Heartblue:Heartblue Suloisia ovat! Toivottavasti olosi on jo parantunut!

Harmony, missä päin Espoota asutte? Me ollaan täällä Espoonlahdessa :) Olen asunut Länsiväylää pitkin suurin osan elämästäni joten "pakotin" miehen tänne :p

Tervetuloa smurffimamma! Onnea kaksosista :Heartblue:Heartred Minä olin synnytyksen jälkeen kaksi yötä sairaalassa, alatiesynnytys oli, mutta koska vauvat päättivät syntyä jo viikolla 31+6 niin he olivat ensin teholla 4 päivää ja sen jälkeen vielä osastolla kunnes 35 viikkoa tuli täyteen.

Nereidi, miten menee?

Faada, minullakin A-kupit käytössä (nyt ehkä B:t tällä hetkellä) :) Koko ei vaikuta maitomäärään, tai niin olen lukenut. Maitoa tuotetaan imetyksen aikana lisää ja jos rinnat ovat liian usein täynnä maitoa se viestii liiasta tuotannosta ja määrä laskee.
Minulle ehti tulla 14 kiloa 32 viikossa. Ja takaa päin näkyi vasta joskus viikoilla 29-30 että olin raskaana vaikka tytöt olivat vatsassa vierekkäin :)

Olen tietoinen siitä että monet olisivat antaneet imetyksen olla jo kauan sitten! Tällä hetkellä imetys sujuu aika hyvin molempien kanssa, ja olen jopa imettänyt molempia samaan aikaan mutta erittäin huonolla asennolla jossa pidän toisen melkein kokonaan kädellä sivussa. Eivät pidä imetystyynystä kumpikaan... Taistelen edelleen maitomäärien kanssa, ja tällä hetkellä sammaksen/hiivan kanssa. Tytöillä on flunssainen nuha joten eivät oikein jaksa syödä kokonaisia aterioita rinnasta.
Kävimme lasketun ajan kontrollissa silloin vähän yli viikko sitten (kirjoitinhan siitä jo?) ja viime torstaina kävimme neuvolassa hakemassa rotarokotukset tytöille. Samalla heidät punnittiin eikä kummankaan paino ollut noussut viikossa :sad001 Eli uudestaan sinne ensi torstaina tarkistamaan painoja.

Varasin aikaa vyöhyketerapiaan Bellalle ensi viikolle, toivottavasti auttaa huuteluun!

Takaisin