Tervetuloa Sadehelmi!
Tsemppiä sanna! Nyt pidetään peukkuja että pojat ymmärtävät tulla tänään :)
Hyvää kaksosten päivää kaikille!
Tuntuu että siitä on ikuisuus kun kävin täällä viimeksi lukemassa (olisiko ollut torstaina?) mutta ei ollut montaa viestiä tullut.
Täällä mennään vähän saman kaavan mukaan vielä, paitsi että imetys sujuu melko hyvin nyt yksitellen :) Yritin aamulla imettää molemmat samaan aikaan ja mies auttoi. Sujui hyvin 30 sek kunnes molemmille tuli ilmaa johonkin mahaan ja huuto alkoi. "Eikös ollut vähän liian kunnianhimoista?", sanoi mies. Noh, mutta pitäähän kokeilla :) Muutaman päivän kuluttua uudestaan
Nännit minulla on tietenkin tosi kipeät... Molempien kanssa imetys lähti liikkeelle ensin rintakumilla mutta yhtäkkiä kumpikaan ei enää halunnut sitä vaan rinta suuhun ja menoks! Ihan hyvä sinänsä koska kumin kanssa pelehtiminen on hankalaa kun kädet huitoo ja heti kun siihen pääsee maitoa niin se ei pysy enää kiinni. Mutta koska minulla on pullovauvat kapealla imuotteella niin kärsin tässä vähän aikaa kunnes saamme otteet korjattua. Mutta imetin molemmat kolme kertaa eilen ja se on jo saavutus kun yleensä heräävät nälkään samaan aikaan ja silloin toinen saa pullosta.
Rintatulehduksesta sen verran että tulehdus on tietenkin poissa ja jatkan ab-kuurin, ja tukos on suurimmilta osin poissa mutta minulla on kuitenkin vielä patti toisessa rinnassa. Ei ole mitenkään kipeä mutta mietinhän milloin lähtee pois niin että maidontulo vähän paranisi. Vielä saamme laihduttaa pakastesatsia 2-3 dl/vrk että riittää.
Kävimme viime torstaina poliklinikalla ensimmäisessä jälkiseurannassa vauvojen kanssa ja hyvin ovat kasvaneet! Eveline oli 3,6 kg, 50,5 cm, hb 81 ja Bella 3,9 kg, 52,5 cm, hb 82!!
Bellan hb on siis nousussa vihdoinkin mutta Evelinen vielä laskussa... Perjantaina taas verikokeisiin. Mutta koska painot ovat nousseet noin hienosti saimme jättää BMF-lisät pois (jäi avaamaton pakkaus meille joten jos joku tarvitsee niin Espoon suunnassa olisi!) Kaikki hyvin muuten! Ainoa oli kakkaaminen joka ei toimi kunnolla niin saimme siihen lääkkeet. Hain apteekista vasta tänään niin emme tiedä vielä auttaako öiseen huuteluun/inisemiseen. Miesparka ei ole vieläkään saanut nukuttua kun ab-kuuri verottaa voimiani...
Kävin kaupassa vauvojen kanssa ensimmäistä kertaa yksin :) Tästä se lähtee!!
Mites teillä kaikilla menee?