Onko muita kaksosten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Talvi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jaksamisia saga marialle lepäämiseen ja toivotaan ettei lähde aukenemaan vielä enempää. Pikkusinkin pärjää hoidossa varmasti hienosti ja äitille tsempit! Kyllä ne viikot siitä nopsasti sujahtaa.

Ducksie kiva kuulla että imetys sujunut! :)

Jaksamisia saga marialle levon pariin. Toivotaan että vauvat sais vielä monta masu viikkoa ja kyllä ne lapset pärjää hoidossa. :)

Ducksie ihana kuulla että imetys lähti sujumaan. :)

Tyhmä monikko-odottaja kysyy, että koska tuo monikkovalmennus olisi järkevin? Kovin viimetippaan ei viitsi jättää, ettei mene ohi koko juttu, jos joutuukin synnärille tai lepoon tai jotain hurjan aikaisin. Toisaalta ei viitsisi ihan liian aikaisin käydä, jotta olisi sitten enemmän ajankohtainen. Eli koska nyt sitten on hyvä? :)

Tämä ketju on kyllä hyvä, kun pääsee teidän pidemmällä olevien ja jo synnyttäneiden kirjoitusten kautta näkemään vähän, mitä on ehkä tulossa. Hurjan vahvoja naisia olette kyllä jokainen! Aika harva on varmasti saanut monikkoutta itse valita, joten sopeutumista vaatii varmasti paljon. Voimia ja tsemppiä kaikille! Ihanaa lukea, miten vauvat kasvavat ja kehittyvät. :)

Mikä monikkovalmennus? Onko multa mennyt ohi? Siis puhutko Elaffy monikko ry:n järjestämästä vai onko joku neuvolan juttu? Sory ku näin sekavasti kirjoitan. Pojat pitää mua pomppulinnana ja roikkuvat ties missä :D. Se on tää äidin kirous, ei omaa elämää! :D
No ni nyt ovat leikkimässä! Mä en oo edes ajatellu mitään valmennusta. Hyvä kun mainitsit. Kävin kyl sellasessa seminaarissa, missä puhuttiin kaikkea. En tiedä otanko liian rennosti, ku on jo kaks lasta pyörimässä. keväällä vielä joku monikkoperheiden tapaaminen, missä perheet jakavat niksejä. Ehkä siihen raahaudun!

Harmony, juu, monikkoperheiden järjestämää valmennusta tarkoitin. :) Meillä myös sairaala järjestää oman valmennuksen ja sitten suosittelevat lisäksi tuota Monioperheiden valmennusta siihen lisäksi. Neuvola ei järjestä erikseen monikoille mitään. En tiedä, miten neuvolan valmennukset menevät, kun niistä ei ole vielä ollut puhetta.

Meillä Porin seudun monikkoperheet järjesti sairaalalla monikkoperhevalmennuksen. Kantsii kysellä oman alueen yhdistykseltä, järjestääkö ne erikseen.

Me mennään elaffy 15.2. järjestettävään monikkovalmennukseen, on tän vuoden eka meiän seudulla. Mulla on sillon 27+3. Ja siitä 2 päivän päästä alotetaan perhevalmennuksessa.

Me käytiin synnytysvalmennuksessa monikkovalmennuksen lisäksi. Oli kyllä ihan hyvä paketti ja olin tyytyväinen kun sai kysellä jo asian kokeneilta ihmisiltä asioista. Oli myös kiva nähdä ihmisiä, jotka oli samassa tilanteessa.

Me oltiin tänään kontrollissa ja lääkäri sano et ois voinu käynnistää tänäänki mut kohdunsuun tilanne oli liian epäkypsä vielä. Nyt varattiin maanantaiksi käynnistysaika klo 9 ja suunniteltiin käynnistystä ballonkilla ja kalvojen puhkaisulla. Mennään siis äitiyspolin sijasta tällä kertaa suoraan saliin.
Jos pojat ymmärtää tulla maanantain puolella niin on hauska syntymäpäivä tuo 2.2. :D

Heips!

Täällähän on pitkä viestiketju! (ihan kaikkea en jaksanut alusta asti lukea) Mutta paljon jo synnyttäneitä ja pitemmällä raskaudessa olevia. Itse olen nyt viikolla 13+3. Laskettuaika on 5.8. Nt ultrassa noin viikko sitten saatiin kuulla tämä mullistava yllätys että odotetaankin kaksosia :) Ei osattu kyllä YHTÄÄN odottaa tai arvata. Ensireaktio oli nauria ja itkua ihmetyksestä :D Luottavainen olo on kuitenkin kaikinpuolin raskaudesta ja vauvoista vaikka tää onkin ns. "riskiraskaus". Arki kahden vauvan kanssa on varmasti ihan erilaista kuin yhden, joten jännitystä on ilmassa.

Tervetuloa Sadehelmi!

Tsemppiä sanna! Nyt pidetään peukkuja että pojat ymmärtävät tulla tänään :)

Hyvää kaksosten päivää kaikille!

Tuntuu että siitä on ikuisuus kun kävin täällä viimeksi lukemassa (olisiko ollut torstaina?) mutta ei ollut montaa viestiä tullut.

Täällä mennään vähän saman kaavan mukaan vielä, paitsi että imetys sujuu melko hyvin nyt yksitellen :) Yritin aamulla imettää molemmat samaan aikaan ja mies auttoi. Sujui hyvin 30 sek kunnes molemmille tuli ilmaa johonkin mahaan ja huuto alkoi. "Eikös ollut vähän liian kunnianhimoista?", sanoi mies. Noh, mutta pitäähän kokeilla :) Muutaman päivän kuluttua uudestaan :wink Nännit minulla on tietenkin tosi kipeät... Molempien kanssa imetys lähti liikkeelle ensin rintakumilla mutta yhtäkkiä kumpikaan ei enää halunnut sitä vaan rinta suuhun ja menoks! Ihan hyvä sinänsä koska kumin kanssa pelehtiminen on hankalaa kun kädet huitoo ja heti kun siihen pääsee maitoa niin se ei pysy enää kiinni. Mutta koska minulla on pullovauvat kapealla imuotteella niin kärsin tässä vähän aikaa kunnes saamme otteet korjattua. Mutta imetin molemmat kolme kertaa eilen ja se on jo saavutus kun yleensä heräävät nälkään samaan aikaan ja silloin toinen saa pullosta.

Rintatulehduksesta sen verran että tulehdus on tietenkin poissa ja jatkan ab-kuurin, ja tukos on suurimmilta osin poissa mutta minulla on kuitenkin vielä patti toisessa rinnassa. Ei ole mitenkään kipeä mutta mietinhän milloin lähtee pois niin että maidontulo vähän paranisi. Vielä saamme laihduttaa pakastesatsia 2-3 dl/vrk että riittää.

Kävimme viime torstaina poliklinikalla ensimmäisessä jälkiseurannassa vauvojen kanssa ja hyvin ovat kasvaneet! Eveline oli 3,6 kg, 50,5 cm, hb 81 ja Bella 3,9 kg, 52,5 cm, hb 82!! :eek::grin Bellan hb on siis nousussa vihdoinkin mutta Evelinen vielä laskussa... Perjantaina taas verikokeisiin. Mutta koska painot ovat nousseet noin hienosti saimme jättää BMF-lisät pois (jäi avaamaton pakkaus meille joten jos joku tarvitsee niin Espoon suunnassa olisi!) Kaikki hyvin muuten! Ainoa oli kakkaaminen joka ei toimi kunnolla niin saimme siihen lääkkeet. Hain apteekista vasta tänään niin emme tiedä vielä auttaako öiseen huuteluun/inisemiseen. Miesparka ei ole vieläkään saanut nukuttua kun ab-kuuri verottaa voimiani...

Kävin kaupassa vauvojen kanssa ensimmäistä kertaa yksin :) Tästä se lähtee!!
Mites teillä kaikilla menee?

Hyvää kaksosten päivää kaikille. :)

Kiva kuulla että ducksien imetys lähteny nyt sujumaan paremmin ja jospa ne vauvojen masut alkas helpottaa. :)

Sanna tsempit ja jospa ne vauvat syntys tälle päivää niin olis kyllä kiva syntymä päivä. :)

Täällä alkaa painaa väsymys taas päälle. Onneksi ens viikolla neuvola niin saahaan hb mitattua, jos siinä vaikka olis syy. Töissä oon vielä jaksanu olla mutta päivittäin on jotain ongelmia, supistelua, isias kipua tai muuta epämiellyttävää joka vaikeuttaa töiden tekoa. Ja henkisesti alkaa olla väsyttävää tää työ kun täällä alkanu kaiken maailman ongelmia kertyä suvun puolelta tälle mun potilaalle niin toki hän purkaa sitä meihin hoitajiin. :( olisin kohta jo valmis lomailemaan.

Hyvää kaksosten päivää!

Onnea Sadehelmelle yllättävästä uutisesta! Joukkoon vaan.

Sannalle paljon voimia synnytykseen!

Ducksie, hienoa että pikkuiset kasvaneet hyvin :) Toivotaan et hb tasot nousuun Evelinen kohdallakin. Hyvä että rintatulehdus on poissa.
On niin mukava kuulla teidän kuulumisia!

Jetsoni tsemppiä töissä jaksamiseen, ja saikkua vaan jos ei jaksa!

Täällä 37+0 poks tänään. Väsyttää ja itkettää ja vähän oksettava olokin. Raskauden ihania sivuvaikutuksia. Ehkä vähän pelottaa tuleva koitoskin. Maha painaa kovin ja pikkuhiljaa alkaa toivomaan et joko loppuis. Huomenna neuvola ja viikon päästä (38+0) ultraseuranta ä-polilla. Suppareita on ollu nyt paljon mut ei ne kipeitä ole. Toivottavasti viikon päästä jo jotain tapahtuis.

Ducksie miekin oon Espoosta ;) ihanaa teillä siellä kasvetaan!!!!!!
Nereidi varmasti alkaa olla tukalat oltavat! Toiv pian pääset tosi hommiin!
Mä ymmärsin, et Jorvissa, eli mun synnärillä on linjauksena, ettei turhia käynnistellä. Annetaan mennä sinne 40+0 jos kaikki hyvin äidillä sekä vauvoilla. No hyvin harvinaistahan se on, et spontaanisti ei sitä ennen alkaisi. Alussa mä jo elättelin toiveita, et jee käynnistellään varmaan viimeistään 38. Mut nyt oon alkanut psyykata itseni, et mitä myöhemmin sen parempi. Ei ehkä minulle, mutta ehdottomasti sikiölle. Kaksi synnytystä takana ja muutenkin perusterve oon. Mut joo nyt alkanut viikot 22+0 ja psyykkaan et 18 vielä edessä. :D
Niin ja hyvää kaksosten päivää arvon naiset ;)

Harmony, joo tukalaa alkaa olemaan. Toivoisin tosiaan et käynnistyis itsestään ensi viikon aikana. Mä pelkään et muuten nää kasvaa liian isoks kun on radikin. En luota painoarvioihin. Ja kun ekat lapset kyseessä, pelko kasvaa joka viikko. Olen kans kuullu että pk-seudulla missään ei käynnistellä helposti. Mut kyl mä silti pyydän sitä, tän mamman mielenterveys ei muuten enää kestä :grin eikä kyl kroppakaan taida enää jaksaa.

Nereidi:

Pk-seudulla (ja siis yleisestikin HUSin) alueella käynnistetään kyllä tosi nihkeästi :/ olisiko sulla mahdollisuuksia mennä vyöhyketerapiaan? Mulle lupasi tuttu vyöhyketerapeutti antaa sitä rv 37 jälkeen, jos tyypit eivät ole alkaneet itse tulemaan ulos siihen mennessä :) netistäkin siihen saa kyllä ohjeet, mutta ison mahan kanssa hankala itse hieroa. Mies tietty voisi auttaa siinä? :)
Voin vaan kuvitella miten tukalaa mahan kanssa noilla viikoilla on (TSEMPPIÄ!!!), kun mulla tuottaa tuskaa jo tää rv 28 mahan kanssa oleminen. En oo nukkunu öisin kuin max 3h pätkissä, ja tää närästys on jotain ihan hirveää. Huoh. Olis jo huhtikuu.

Takaisin