Minulla on sama kuin Talvella, eli raskaus kipuineen on kuin kaukainen muisto :) Olen jo käynyt jälkitarkastuksessa ja saanut luvan mennä lyhyille lenkeille, mutta minun pitää ottaa iisisti alussa. En ole vielä löytänyt aikaa/voimia mennä mutta katsotaan sitten kärsinkö virtsankarkailusta vai ei. Minulla oli muutama kerta ongelmia esikoisen jälkeen (vasta puoli vuotta hänen synnyttyään!) ja nyt lääkäri sanoi että kohtuni ei ole laskeutunut mutta ei ihan palautunutkaan vielä. Vatsalihasliikkeitä hän kehotti odottaa vielä kunnes synnytyksestä on kulunut 3 kk. Haluaisin saada vähän lihaksia takaisin jo!!!
Tinde, oliko sinulla di-di vai mono-di-raskaus? Mono-di-raskuksissa painoeroa tarkistellaan ymmärtääkseni vähän tarkemmin koska iso ero voi olla oire TTTS:stä. Meillä oli kyllä jossain vaiheessa lähemmäksi 300 g kokoero mutta lääkäriet eivät sanoneet siitä mitään, tai rauhoittelivat enemmän meitä sillä että arviot eivät ole ihan tarkkoja koska A:n pää oli niin alhaalla ettei siitä saatu kunnon ympärysmittaa. Tytöt olivat 1665 g ja 1860 g syntyessään, eli 200 g ero oli. Mutta olet jo 3 viikkoa pidemmällä kuin minä silloin niin onhan A:n painoarvio aika pieni, sanoiko lääkäri että sai kaikki mitat kunnolla? Meille sanottiin joka kerta melkein että arvioitahan ovat vain! Niissä voi olla virheitä.
Jännää sanna! Voih, lisää vauvoja tähän ketjuun
Täällä saavutettiin laskettua aikaa tänään! Tytöt vähän päälle 8 viikkoisia. Päivät menee aika saman kaavan mukaan näin viikoilla, eli tytär päiväkotiin, pumppaamaan maitoa, pullot kiehumaan, aamiaista naamaan, imetysteetä valmiiksi, lapsi ihokontaktiin ja sitten kun on nälkäinen niin tapellaan kun molempien mielestä maito tulee ainoastaan silikonitutista eikä rintakumi tai nänni kelpaa... Muutama kerta olemme onnistuneet, ja onneksi on tullut onnistumisia molempien vauvan kanssa. On vain uuvuttavaa yrittää keksiä uusia juttuja koko ajan. Kerran jokin juttu toimii mutta ei sitten seuraavalla kerralla ja pitää kokeilla jotain uutta. Molemmat tytöt heilauttavat käsiään ihan koko ajan naamansa edessä niin etten saa rintaa suun lähelle ja rintakumi lähtee irti ihan koko ajan. Ilman heillä on väärä ote ja minulla on nännit niin rikki etten oikein haluaisi ottaa vielä sitä tappelua.
Miehellä on ollut vatsa niin sekaisin ettei oikein pystynyt auttamaan yhtään eilen ja toissayönä, onneksi on paranemaan päin ja antoi minun nukkua viime yön. En vain ymmärrä miksi olen niin väsynyt koko ajan vaikka mies antaa minun usein nukkua yöt. Käyn vain jossain vaiheessa pumppaamassa.
Niin, ja maitoa alkoi tulla vähämmän koko ajan joten minun on ollut pakko yrittää saada määrän nousemaan. Juon imetysteetä, ihokontakti ja imetysyritykset auttavat. Pumppaan usein 20 min/krt, yritän saada kokoon 6 krt/pv, ja tämä sekä osien tiskaaminen vie aikaa.
Nyt tulee viikonloppu ja esikoinen on päivät kotona, imetysyritykset jäävät todennäköisesti vähiin... Mikä on tosi huono juttu!