Onko muita kaksosten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Talvi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ducksien tytöillä suloiset nimet! :Heartred

Mam, hienoo että painoa tullut pojalle lisää ja sujuu hyvin. Jaksamisia!

Täällä 34+6. Raato olo :dead: Perjantaina kuuden tunnin kirppari ja shoppailukierros. Mut sainpahan tehtyä hankintoja. Bumbleride indie twinit tarttui kaupasta mukaan :) Eilen aamupäivä meni kaupoilla ja illalla miehen synttärit keskustassa: keilausta (katoin kylläkin vaan vierestä), ravintolaillallinen ja sit viel "muutamalla" istumassa ja metrolla kotiin. Huoh. Eipä uskois et tommone käy kunnon päälle, mut herttileijaa ne pienetkin siirtymiset paikasta toiseen kävi. Käveleminen sattuu aika ilkeästi ja aamukävely koiran kanssa kesti tripla ajan. Semmosta tänne, muuten kaikki hyvin.

Kiitos :) Meillä on aina ollut vaikea löytää nimet joista molemmat pidämme ja nyt piti olla kaksi jotka menee yhteen. Mutta olemme todella tyytyväinen näihin nimiin, nyt pitäisi vain oppia käyttämään niitä!

Mam, esikoisen kanssa minulla oli noin, sain nukkua enintään 2-2,5 kerralla ja nukuin ensimmäiset 4 h putkeen kun hän oli jo 6 kk vanha. Sain onneksi nukkua päivällä kun ei ollut muita lapsia silloin. Syötin hänet 12 krt/vrk vielä 5 kk ikäisenä.
Nythän pullottelemme joten mies hoitaa usein yöt (viime yönäkin oli vielä hereillä kun heräsin pumpaamaan klo 04:30... hän oli ihan puhki ja minulla rinnat aivan kamalan kipeät kun oli mennyt 8 h edellisestä pumppauksesta).

Nereidi! Wow! Kylläpäs pärjäät hyvin masun kanssa! Tietenkin pitkä päivä käy voimiin, muistan kun joskus viikolla 26 ehkä (kun lääkäri oli antanut luvan liikkua vähän) olin 2 h kirpparilla niin en jaksanut enää tehdä mitään sinä päivänä.

Missä vaiheessa olette jääneet/joutuneet saikulle? Miettii hän, jolla esimies ei töissä ymmärrä raskautta ollenkaan ja lasken vain päiviä, jolloin pääsee sieltä pois.

Elaffy, pyysin sairauslomaa joskus v. 19 väsymyksen takia (lääkäri oli myös huolissaan jatkuvista supistuksista). Tunsin etten jaksanut tehdä töitä päivällä (tein 80 % päiviä) ja sitten olla vielä hyvä äiti esikoiselleni muutama tunti ennen kuin mies tuli töistä. Viikolla 24 kohdunkaulani oli siinä kunnossa että jäin lopullisesti saikulle.
Lisäys: Tein konttorityötä eli ei mitään fyysisesti raskasta.

Olikos sinulla mono-di raskaus Ducksie? Väsynyt ei nyt mitenkään muista.

Koska tuota kohdunkaulan tilannetta aletaan edes tarkkailla? Minulla on tasan kerran tehty sisätutkimus rv 7, kun oli ar ultra. Eikun taisi sama lääkäri katsoa tilanteen myös rv 14.. on siitäkin kyllä hetki jo aikaa.

Varmaan aina ultrien yhteydessä. Näin olen ymmärtänyt. Elaffy rohkeasti nyt vaan sitä saikkua!!! Ei se tee susta huonoa ihmistä taikka työntekijää!!! Jos tuntuu ettet oo henkisesti/fyysisesti työkunnossa.

Harmony, kyllä minä töitä voin tehdä. Ketuttaa vain olla töissä, kun näkee pomon naamaa. :D Itse on tilanteesta tehnyt kovin hankalan.

Noh, katsotaan nyt, miten ensi viikko sujuu. Ei vain haluaisi jättää kivoja työkavereita pulaan. :)

Jepp, minulla oli mono-di raskaus :)
Milloinkohan kohdunkaulaa olisi tarkistettu ensimmäistä kertaa ultrassa? Olisikohan ollut rakenneultrassa? Joko silloin tai 2 viikkoa ennen. Kävin viikolla 17 ylimääräisen kerran neuvolalääkärillä oudon paineen tunteen vuoksi jolloin hän sitä tarkisti mutta se käynti ei kuulunut tavalliseen ohjelmaan.

Aaa ok ymmärrän! No hyvä et edes työkaverit kivoja :) joudutko olemaan paljonkin tekemisessä pomon kans?

Harmony, riippuu vähän, paljonko hän välttelee minua.. pääasiassa ihan päivittäin kuitenkin.

Ihanat nimet ducksie teidän rinsessoilla. :)

Mam tsemppiä sulle sinne valvomiseen. Mullakin esikon aikaan oli tuota samaa ja yksin ollessa ei ollut edes sitä toista joka hoitaisi välillä. Mulla alkoi itsellä silloin kunnon yö unien nukkuminen kun neiti oli 5kk eli onneksi sitä ei kestäny lopulta kauaan. :) Toivottavasti sinäkin pääsisit pian taas unen makuun. :)

Jospa elaffy joku helpotus tulis tohon sun tilanteeseen. Jospa se sun pomo oppis tai jotain. Onneksi edes mukavat työ kaverit. :)

Harmony: yhtenä kappaleena vielä :) Tuli vaan kova paniikki ku on ehkä enää viikko aikaa ni oon kaikkee tehny :)

Elaffy: mä jäin rv28 kun meidän sairaanhoitopiirissä on sellainen tapa että silloin kaksosten odottaja jää saikulle. Olisi sitä varmaan aiemminki saanu että jos vaan nyppii olla siellä töissä niin ihan rohkeesti otat sitä saikkua.

Ducksie: aivan ihanat nimet tytöille annoitte! <3

Mam85: tosi hieno on kuulla teidänkin kuulumisia. Hienoa, että pikkuinen syö hyvin. Toivottavasti pääsisit hieman korjaamaan univelkaa sinäkin.

Kontrollikäyrillä käyty ja siellä kaikki hyvin. Sain myös tietää että streptokokki-B oli positiivinen, joten ab-tiputus on siis edessä.

Aikamoinen päivä takana, voisin vetää unta kupoliin vaikka heti. Tänään siis rv 35+1. Aamulla oli neuvolakäynti, hemppa hieman laskenut mut ihan ok kai, 112 oli arvo sormesta. Painoa on tullut melkii viis kiloo kuukauden sisään. Noottia taitaa tulla ens viikolla diabeteshoitajalta. Suurin osa kylläkin ihan täs viikon sisään kun tuntuu et on välillä vähän turvonnut olo, nilkat ainakin. Pissan proteiinit melkein yhden plussalla. Verenpaineet koholla vastaanotolla yli 150/100, mut kotona aamulla oli ihan okt. Sydänäänet löytyi B:ltä mut A:ta terkkari ei saanut kuuluviin. Joten terkka soitteli Naistenklinikalle, et meenkö näytille sykkeistä ja verenpaineesta. Ja laittoi lähetteen kun sanoivat et sinne vaan.

Naikkarilla sit käyrille, jota ei oikein saatu piirtymään, kun ei kunnolla paikannettu missä kaverit piileksi mun peitteiden alla, mut sykkeet löytyi kummaltakin. Otti verenpaineen ja se oli ihan ok kun oli makaillu siinä pedillä. Niissä neuvolamittauksissa on joku ressilisä selvästi mukana. Lääkäri viel ultralla tarkisti et miten päi kaverit on, ja et sydämet sykki, liikkeitä näkyi ja et napanuorien virtaukset kunnossa. Kaikki sit lopulta hyvin. Toisaalta itellä oli semmone olo koko ajan että kaikki on kunnossa, vaikka harvoin tunnen tai paikallistan A:n liikkeitä, terkkari ja mies ne enemmän huolissaan olivat.

Ja sit tuo käveleminen hankaloitunut viikonlopusta lisää. Lie mikä iskias tms. iskenyt. Pakaraan/alaselkään tulee semmosia kivoja viiltoja vähänkään liikkuessa. Ihan vaikka sohvalta keittoöön kulkiessa. Great. Nooh nää on näitä raskausajan vaivoja joten kestettävä vaan. Ei oo enää montaa viikkoa jäljellä. Ens viikon maanantaina taas ultraa.

Ducksie, hienosti pärjäsin juu tähän asti, nyt ei auta ku lepäillä vaan ni ei tartte kärsii kivuista.

Onnittelut poikalupauksista Harmony! Vauhtia tulee siis tulevaisuudessa teidän perheestä löytymään yllin kyllin :)

Toivottavasti Nereidi noi sun kivut laantuu ja pääset taas matkaan :) Täytyy sanoa että 6h shoppailukierros on kyllä tällä ylikertymällä suunnattoman hieno saavutus. En kyllä olis pystyny samaan :)

Pojat kasvaakin Harmony hyvin :) Ja tosiaan onnea poikalupauksista :) Teil on kohta pieni jalkapallojoukkue kasassa :D

Sanna, joo toivotaan että kipu vähän hellittäs, kun muuten on ihan ok olo mennä ja tehdä. Ehkä en enää noin pitkää rupeemaa, mut edes kotia ois kiva pystyä siivoomaan :wacky: Lastenhuone edelleen ihan vaiheessa...
Sulla siellä varmaan jo jännät paikat jos perjantaina lähette tositoimiin. Hui. Hyvä että selvittivät streptokokin niin osaavat hoitaa ettei vauvoihin tarttuis. Mites se selvitettiin?

Tsemppiä kaikille viimeisiin viikkoihin ja päiviin!

Täällä oli myös eilen ru ja meilläkin kaikki hyvin ja rakenteet normaalit. Kovin olivat vilkkaita kavereita ja lääkärillä oli välillä ongelmia saada näkymään kaikki, mitä halusi. :) sukupuolet saimme myös tietoon ja nyt ei jaksaisi odottaa toukokuulle. Rv38 käynnistetään, jos eivät ennen sitä halua syntyä.

Istukat olivat hyvin kiinnittyneet, toinen edessä ja toinen takana. Kohdunkaulaa oli reilut 5cm ja koko matkalta tiukasti kiinni. Neljän viikon päästä seuranta. Nyt olivat vauvat ihan samoilla käyrillä eli hyvin tasaisesti kehittyneet. Painoa oli kavereilla 310g ja 300g. :)

Takaisin