Onko muita kaksosten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Talvi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sanna nt ultran jälkeen tää on toinen ultra. Siis rakenne. Eli ei mtn hajuu sukupuolesta. Kysytään ehdottomasti. Mä en osais odottaa synnytykseen asti :P

Onnea odottajille, ja jaksamisia kaikille! Kiva lukea kuulumisia!

Mulla on kaikissa raskauksissa näkö vähän huonontunut, mulla hyvä näkö normaalisti mutta raskaana tuntuu että vois laseille olla tarvetta. Näköä ei tarkistetakkaan raskaana tai ihan synnytyksen jäljeen, kertoi joku kun mietin edellisen synnytyksen jälkeen pitäskö käydä näkötestissä. Vissiin siis yleistä. Näkö sitte palautunu normaaliks jossain vaiheessa.

Mä inhoon pumppausta, arvostan ducksie että jaksat pumppailla, tsemppiä! <3

Täällä kaikki hyvin, ainaki vielä, katotaan mitäs sit ku mies lähtee takas töihin :-) Täysimetän molempia, pari kertaa päivässä imetän yhtäaikaa, muuten ovat nälkäisiä sopivasti peräjälkeen tai tunti välissä. Yöt menny hyvin, muutaman kerran syö molemmat. Päivisin ovat kerran 1,5 h hereillä ja muuten pikkupätkiä. Ihana seurata poikia kun ovat samaan aikaan hereillä. Ikää nyt 13pv. On tää kyllä ihanaa! Tuntuu ihan luonnolliselta että on kaksi vauvaa. Nyt oon itekkin saanut nukuttua, ekat yöt meni aika levottomasti itellä.

Musta pojat on ihan erinäköisiä, ei uskois identtisiksi, mutta muut ei erota niin hyvin. Uskon kyllä että kun kasvavat voi olla mullakin vaikea erottaa. Luonteissa kyllä huomaa eron jo nyt.

Mä sain eilen antibiootit kun oli lievä kohtutulehdus!! Ei oo aikasemmin ollu. Inhottaa syödä noita lääkkeitä, karseen makusia..

Olen päässyt ja töissäkin tänään jo olin. :) Tänään ollut jo yllättävän kivuton päivä kun ei oo tarvinnu noita vahvempia lääkkeitä ollenkaan. Maanantaina kun käyny verikokeissa niin selviää taas jatko miten mennään. :)

Kovasti alan odottaa sitä että tulis loppu kevät ja alkas vauvojen syntymä olemaan lähellä. :) rakenne ultran jälkeen ajattelin rueta ostelemaan vaatteita ja muita pikku tarvikkeita. Vaunut, sängyt ja kaukalot meillä jo onkin valmiina. :)

Ihana kuulla imetyksen onnistumis juttuja ja jospa se sit itselläkin onnistus. ;)

Heipähei kaikille pitkästä aikaa.:) Onnittelut vauvautuneille perheille.<3

Mulla on täällä harkinnan paikka koulunkäynnin suhteen... Lähihoitajan opinnot on loppusuoralla ja viimeinen harjoittelu alkaisi helmikuussa. Nyt on 17. viikko menossa raskautta ja harjoittelun näyttöviikko osuisi 30. raskausviikolle...:/ Hoitoala kun ei tunnetusti fyysisesti kevyttä ole, niin väkisinkin jäisi harjoittelu todennäköisesti kesken. Mietin nyt, että jätänkö suosiolla koko harjoittelun väliin ja käyn sitten hrjoittelun merkeissä "kertaamassa" opiskeltuja asioita kun vauvat on isompia..? Missä vauheessa te muut olette joutuneet jäämään pois työelämästä?

Minkä osion harjoittelu sulla olisi? Et minkälaiseen paikkaan olisit menossa? Olen itse työterkkarin hommista jääny 1.12. saikulle eli rv28. Ehkä sitä ois jaksanu just tehdä viel kaks viikkoo. Ja tosiaan se on istumatyötä lähes pelkästään. Voisin sanoa, että itse jäisin suosiolla pois harjoittelusta ja menisin sitten myöhemmin. Koska kyllä sinne kouluun sit ehtii vielä lapsien jälkeenkin. Mulla se olotila vaihteli tosi paljon ihan viikoittain/päivittäin.

Ultrassa poikettiin taas eilen rv 34+1 n. 2,3 kilosia pötkylöitä siel oli ja hyvin näyttivät voivan. Ja B:kin oli kääntynyt rt. Saas nähä pysyykö siel vai kääntyykö vielä jonnekin suuntaan. Nyt kyl huomaa et päät on alhaalla kun painaa aika lailla.

Kohdunsuu oli kiinni ja pari senttiä jäljellä käsikopeloin katottuna. Viimeks toinen lääkäri sanoi et auki sentin, mut kai se sit voi kiinnikin mennä. Lekuri antoi noottia mun verensokerien aamupaastoarvoista kun ne ei pysy alle tavoitteen ja uhkaili insuliineilla. Oon kyllä syöny nyt joulun ja uuden vuoden jälkeen vähän huonommin ja arvot on siks pikkasen koholla. Mut niin ne on ollu koko raskauden ajan, mut toiset lääkärit ei oo ollu huolissaan. Pitää yrittää skarpata ruokavaliossa kun en halua mitää uutta stressiä jostain insuliineista. Muutenkin ollu vähän vaikeeta ja alakuloista välillä. Jotenkin on alkanu tuleva pelottamaan että meneekö synnytys hyvin ja miten pärjätään tai jaksetaan sitten sitä vauva-arkea.

Ihanaa Talvi, että imetys sujuu hienosti. Toivon niin että imetys onnistuis omalla kohdalla.

Nereidi, ai sullakin tykkää B pyöriä :happy090 ? Mulla myös, ja viimeks kun ultrattiin oli taas kääntyny pt.
Täällä myös vauva-arki pelottaa, sujuuko imetys, miten itse jaksaa/jaksetaan ja miten me pärjätään kun ei mitään kokemusta vauvoista.. noita kun stressaa niin kyllä välillä alkaa ahdistaa.
Onneksi isovanhemmat asuu lähellä! Eikä ne sieltä synnäriltäkään taida kotiin päästää ennenku perusasiat on hallussa :)

Nereidi: hienot painot pötkylöillä! :) Toivotaan että B nyt ymmärtää että tää ois se toivottu asento. Sun täytyy sanoo sille ettei saa enää kääntyä ;)
Eikö sulla katottu kohdunsuuta ultralla?
Toivottavasti et joudu käyttää insuliineja. Ei ois kiva kyllä sellanen ku pitää muutenki henkisesti valmistautua.

Mä jo pohdin et saisko tätä viel jotenki peruutettua ku alko tulls pupu pöksyyn :D

Tinde, juu aikamoinen pyörijä on tää B, möyriikin paljon enemmän kuin toinen, en ymmärrä miten se vielä mahtuu kääntyilee ja vielä niin etten huomaa sitä :grin
Kai se on ihan luonnollista että meitä tuntematon pelottaa. Mut onhan tää aika iso mullistus elämään, kun mekin ollaan miehen kanssa kahestaan oltu yli 10 vuotta. Onneks ne synnärillä tosiaan opastaa. Hyvä jos sulla isovanhemmat asuu lähelle ja ovat valmiita auttamaan! Mun vanhemmat harmittavasti asuvat reilun 250km päässä, joten niistä apuja saa satunnaisesti. Ovat kylläkin jo eläkkeellä niin ovat valmiita auttamaan. Ja miehen vanhemmat, niin no... ne asuu kyl lähellä mut ovat vähän etäisiä, mut ovat kyl hoitaneet miehen veljen lapsia paljon.

Sanna, saas nähä kuunteleeko B mammaa yhtään ja jatkaa vain hyörimistään :grin sais kyllä luvan pysyä nyt tossa vaikka kipuja onkin enemmän kun ne on molemmat näin. tän kertanen lääkäri ei katsonut ultralla kohdunsuuta tai ainakaan mitään maininnut siitä. Kaikki muut lääkärit on katsonut ultralla. tää oli joku erikoistuva lääkäri vasta. mutisi paljon itekseen jotai niin ettei mieskään saanu selvää missä mennään ja onko kaikki ok.
Joo ei kauheesti inspais opetella jotain insuliinihommia kun tässä vähän muutakin ajateltavaa on :wacky:

Meillä ultra tänään takana. Rv nyt 35+4. A:n painoarvio oli 2934g ja B:n 2389g eli kokoero oli noin 23%. Myös B:n napavaltimon virtausvastus oli hieman suurempi kuin A:n. Tämän vuoksi laittoivat vielä käyrille, missä sykkeet olivat kuitenkin hyvät. Kohdunsuun tilanteen katto kans käsipelillä ja sano että kohdunsuu on kiinni ja kanavaa hieman jäljellä.
Uusi suunnitelma siis on että tiistaina otetaan uudet sydänkäyrät, torstaina on neuvola ja perjantaina uusi ultrakäynti. Lääkäri käski varautua myös perjantaiksi mahdolliseen synnytykseen, mikäli kohdunsuu on tarpeeksi kypsä. Silloin olisi 36+4 eli ihan hyvät viikot jo syntymälle :)
Muoks: A siis rt ja B edelleen pt.

Oho, Murunen! Aikamoinen ero edelliseen kuvaan,jonka olen bongannut. :) Ihana!

Minun mahani ei ole yhtään tuollainen ihanan pyöreä, vaan kaksi erillistä makkaraa.. :D

Oih sanna sä taidat sittenkin olla ennen mua :) jännät paikat kyl! Tsemppiä!

Mahti masu jo Murusella! :)

Hei vaan kaikille ja onnittelut uusille odottajille!meillä menee loistavasti pikku herran kanssa.keskiviikkona oli neuvola ja painoa oli 2575g.oli saanut painoa 6 päivässä 305g! Torstaina kävin sopimassa Toivon hautausjärjestelyistä.nyt vaan odotellaan koska saadaan hänet laskettua viimeiselle leposijalleen.meillä menee herra A:lla maitoa nyt 60-70ml 2-3tunnin välein.miten herra nyt herää itse syömään.eli 500-600ml/vrk.aika huima edistys mun mielestä.

Mam, herra syö kyllä hyvin! En ole laskenut tyttöjen erilliset ruokamäärät, mutta kaikkiaan menee meillä tuollaiset 1200 ml/vrk, yleensä 7 syöttöä per nuppi per pvä :) Viuhti syö kyllä enemmän kuin Tiuhti, joskus hän syö siskonsa tähteitä kun toinen on jo kylläinen ja itsellään on vielä nälkä!

Meillä oli tänään nimijuhlat ja pienokaisten nimet julkaistiin.
Tiuhti on Eveline ja Viuhti on Isabelle. Nimet otettiin hyvin vastaan suvussa :)

Meillä syöttökertojen määrä on n.10/vrk. Päivällä välit tiheempii ja yöl 3-4h.mä en nuku ku kaks tollast pidempää välii ni alkaa tosiaa tuntuu silt.eli varmaa kaks 2,5tunnin pätkää...ei tee mieli mennä ees nukkuu ku tietää et koht pitää nousta.muilla tollast ongelmaa?

Takaisin