Onko muita kaksosten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Talvi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä myös la 23.2. Di-di. Ekat tulossa meillekin. :)

Tänään mennään Naistenklinikan synnärille tutustusmiskäynnille osana neuvolan perhevalmennusta. Saas nähä mitä tuleman pitää. Varmaan tiloihin päästään tutustumaan vähän ja synnytystä käydään läpi. Käytiin synnytystä jo läpi monikkovalmennuksessa marraskuussa, mut sillon ei nähty paikkoja.

Tervetuloa kaikille uusille. :)

Täällä istuttu kaks päivää päivystyksessä voimakkaan vatsa kivun vuoksi. Ainut häikkä oli hieman laajentunut sappirakko ja maksa arvot hieman nousussa. Kavereilla kaikki kuitenkin kunnossa. :) Nyt sit seuraillaan noita maksa arvoja ja jos kipu uudestaan pahenee niin sit tehdään vielä vatsan MRI.

Kovasti vauvat jo mekastaa mahassa ja lauantaina ultrassa lääkäri nauro että makoileevat kuin kerrossängyssä päälekkäin kohdussa. :D

Tervetuloa MIIKKU JA TINDE ja paljon onnea teillekkin monikkoraskaudesta!
Täällä päänsärkyä! Voi helkatti ku alan olla kyllästynyt siihen! Sitten painoa tuntuu niin voimakkaasti häpyluussa ja ihan alapäässäkin! No näillä mennään nyt. Ens ti sit ultra. Tarkistin ajan niin oli 10ltä. Miehelle ei käynyt niin sain sen klo 13. Sekään ei käynyt. Sil on joku tärkeä seminaari koulussa. No mä meen sit yksin vaik, ku sit ne menee viikolla tai kahella eteenpäin! Ja en saa varmaan taas siihen ketään lapsenvahtia. Huoh menipä hankalaksi. Mies oli aluks et kyl se varmaan sopii jne. Mut perjantaina sai tietää täst seminaarist! Kivat!!!

Kiitos Harmony ja Jetsoni! :) Mun la on 19.2. Omissa pusseissaan ovat ja aluksi oli omat istukat, mut n. raskauden puolessa välissä huomattiin ultrassa et istukat olivat yhteensulautuneet. Ja ultrassa on saanut juosta kokoeron takia ( yhdessä vaiheessa oli 30%) joka viikko, ja kortisonipiikitkin sain että ehtii pienten keuhkot kehittymään. Tytöiltä ovat molemmat näyttäneet :)
Onko kukaan muu huomannut mitään silmä-oireita? Mulla kaukonäkö huonontunu ja välillä näkyy värisevää sahalaitaa mut onneksi ei päänsärkyä!

Aj istukka voi sulautua yhteen myöhemminkin? :O mulla on itseasiassa lähinäkö outo välillä. Esim kun harjaan poikien hampaita niin tekee välillä "pahaa" niin tarkkaan katsominen. Ja plussauksen jälkeen puhelinta käytin vain soittaakseni. Chattailu viestittely jäi melkein pois ku sekin teki pahaa. Ja nyt mulla on ollut koko raskauden ajan toi näytön kirkkaus ihan minimillä. Mul kuuluis kyllä olla lasit. Mul on molemmissa -1,5. Mut en käytä. Oon niin huono käyttää laseja.

Tervetuloa ja onneksi olkoon uusille odottajille :)

Tinde, oletko kysynyt noista silmäoireista lääkäriltä? Ei kuulosta ihan normaalilta...

Harmony, tylsää että miehesi ei pääse mukaan ultraan, mutta kun on ultria koko ajan niin ymmärtäähän että on vaikeaa miehille saada vapaata töistä joka kerta. Mitä aiot tehdä jos et saa lapsenvahtia? Toivottavasti sinulla on suunnitelma siihen!

Jetsoni, ilmoittele miten käy. Toivotaan että kaikki hyvin sinulla eikä toimenpiteitä tarvita. Millä viikolla olitkaan nyt?

Kävin taas verikokeissa Jorvissa molempien tyttöjen kanssa. Hb:t laskeneet entisestään :sad001 Tiuhdilla 89 ja Viuhdilla 81. Ei nytkään toimenpiteitä, viikon päästä uudestaan. Mies vastasi puhelimeen kun lääkäri soitti (olin nukkunut runsaat kolme tuntia viime yönä niin menin päikkäreille kun tulin kotiin). Mies kysyi että milloin annetaan punaisia verisoluja infuusiona niin lääkäri sanoi että vain jos solujen esivaiheita on vähän ja molemmilla tytöillä on niitä runsaasti. Selkäydin tekee niitä ja jos verisoluja on yhtäkkiä paljon enemmän niin ydin luulee ettei tarvitsekaan tehdä niitä.
Reissu oli näköjään raskas tytöille kun eivät jaksa herätä kunnolla syömään. Noh, pullosta syövät puoliunessakin.

Minulla on maitomäärät laskeneet tosi paljon ja kamppailen nyt joka päivä että saan tarpeeksi pumpattua... Molemmat syövät rinnasta, mutta kumpikaan ei jaksa syödä kokonaista ateriaa vaan nukahtavat rinnalle ja heräävät nälkäisinä huutamaan, eikä rinta enää siinä vaiheessa kelpaa. Onhan meillä pakastin täynnä maitoa mutta haluan kuitenkin että maitoa tulisi kohta enemmän... Nyt menee yli litran päivässä ja tuo lukema nousee koko ajan, niin tällä tahdilla maidot loppuu kyllä pakastimestakin jos maito loppuu kokonaan rinnoista :sad001 Pitäisi päästä luontaistuotekauppaan ostamaan imetysteetä! Ja pitää jompikumpi vauvoista ihokontaktissa juuri ennen tai pumppauksen aikana.

Muokattu viimeksi:
Onnea uusille odottajille!

Meillä oli tänään bilirubiinikokeet ja jäi onneksi viimeisiksi. :) normaali neuvolaseuranta jatkossa. Parin kk päästä B llä sydänlääkäri mutta eipä ole löytynyt poikkeavaa tähänkään mennessä. Hyvä tietty kun seuraavat. Ja fyssarille tulee yksi aika molemmille jossa katsovat kehitystä.
Neidit torkkuu päivät ja myöhäisillasta virkeimmillään. Yhdessä ollaan hoidettu yösyötöt isännän kanssa. Mut aina herään kun toinen huutaa.

Syntymäpainot oli jo nyt ylitetty molemmilla. :)

Hienoa Tuikku että tytöillä on bilirubiinit kohdillaan! Olen myös miettinyt tuota fysiota, olen ymmärränyt että kaikkia keskosia seurataan tarkemmin myös fyysisen kehityksen puolella, mutta sitä ei olla meille mainittu. Missä iässä teillä tulee olemaan seuranta? Voin sitten kysyä neuvolassa siitä!

Otin Tiuhdin kenguruun. Emme ole jostain syystä pitäneet tyttöjä kenguruhoidossa nyt kotona, mutta huomasin että Tiuhdin iho on kellertävä eikä hän ole nyt jaksanut olla hereillä yhtään. Viuhti tuossa katselee maailmaa. Mutta yleensä Tiuhti onkin enemmän hereillä aikaisin päivällä ja Viuhti illemmalla. Pyydän vielä miehen tarkistamaan tuota ihoväriä jos tarvitsisi soittaa sairaalaan...

Oisko se ollu joskus 4kk päästä. . En nyt ihan satavarma oo milloin oli..

Meil oli kans ihan urvahtanut silloin ku bilit oli koholla. Tänää esimerkiksi ollu tosi virkku ja syöny älyttömiä A neiti. Mut katsokaa eri valoissa sitä väriä. Vaihtelee niin paljon eri lamppujen valossa.
Se on kätevä kun saatiin kotiin sinivalo. Ei tarvinnu olla ku yksi yö niin laski arvot.

Kiitos vain kaikille :happy: Melkoista pyöritystä taitaa monien arki olla, mitä lukenut tätä ketjua.? Huh, sitä odotellessa... :smiley-bounce022

Ducksie, oon kysynyt silmä-asiasta äitiyspolilta ja sanottiin että on vaaratonta jos siihen ei liity päänsärkyä ja turvotusta, muutoin vois kyseessä olla raskausmyrkytys.
Toivottavasti sun tyttöjen hb:t kohoaa!

Nyt vaan seurataan näitä oloja ja sitten tarvittaessa tuo magneetti kuvaus. Ja jos kipuja tulee niin herkästi mennä uudestaan näytille eikä jäähä kärvistelemään. Toivottavasti tuo maksa arvoki pysys tommosena niin ei tartteis osastolle lähtee vielä makoilemaan.

Ultrassa ruetaan nyt seuraamaan tarkemmin istukoita kun toisen vauvan istukka oli ihan kohdun suulla. Lääkäri kyllä arveli että nousee siitä vielä ylös eikä aiheuta estettä alatie synnytykselle.

Tänään mulla on viikkoja 18+3.

Toivottavasti kaikilla vauvoilla menis kaikki hyvin. :)

Tervetuloa vielä minultakin uusille tulokkaille :)
Ducksie: toivotaan että Hb tytöillä nousee. Tuo kuulostaa kuitenkin hyvältä jutulta että niitä punasoluja muodostuu koko ajan :) Toivotaan myös että kengurusta on apua ja saat taas imetyksen polkastua kunnolla käyntiin. Tuosta imetysteestä oon kyl kuullu hyvää ja kuulemma olutkin auttaa :)

Tuikkuvain: kuulostaa tosi hyvältä että bilit on normalisoituneet :) Ootte kuitenkin saanu miehen kanssa nukuttua? Saako noita sinivaloja usein kotiin lainaks?

Jetsoni: monella on istukka siirtyny kohdun kasvaessa muualle ja toivotaan että näin käy sullakin :) Pääsitkö siis jo kotiin sairaalasta?

Meillä on huomenna neuvola ja perjantaina ultra. Innolla odotan painoarvioita :)
Paljon olen tonne helmikuisten puolelle kirjottanu mutta muksuilla kaiketi kaikki hyvin. Tuntuu että ovat nyt molemmat rt mut se nähdään vasta perjantaina myös. Maha on myös laskeutunut parin viimeisen päivän aikana ja on nyt helpompi hengittääkin :) Voisi jopa sanoa et aika notkee olo :D

Ducksie ihanaa tarmoa sulla ku jaksat pumpata maitoa jne. Hyvä et kuitenkin lääkäri sitä mieltä ettei nyt punasoluja. Vai ymmärsinkö oikein? Niin ja ihonväristä tuli mieleen et luonnonvalo antaa parhaimman "kuvan" keltaisuudesta. Joskushan rintamaitokin saa vauvoja kellastumaan! Ootko saanut enemmän unta nyt viime aikoina? Joo ja mies pääse tod.rakenneultraan jeeee <3
Tuikkuvain kiva kuulla sustakin. Ja waaaw aika mageeta saada sinivalo kotiin ettei tarvii sen takii kärvistellä sairaalassa.
Sanna mitkä viikot siellä? Onko myös B rt:ssä?? Kohtahan on helmikuu :D onko maaliskuussa ja huhtikuussa odottavia?? Sit tulis jo touko ja olis mun, Jetsonin ja Elaffyn vuoro :)
Niin ja vielä piti kysyä, että meillä on varattu rakenneultraan vain 30min. Onko se ihan tavallista? Ku siis mietin et mun edellisissä raskauksissa meni 40min vaikka oli "vain" yksi sikiö.

Täällä viikot tänään 35+0. B oli pt viime ultrassa 2.1. mut hikka tuntuu nyt tosi alhaalla ja potkuja ylhäällä ni voisin kuvitella sen kääntyneen. Toki pyörivät vielä näillä viikoilla miten sattuu :)
Meillä meni rakenneultrassa tunti. Et tuskin selviitte 30min. On kyl tosi hienoa et mies pääsee mukaan! Onko teille jo annettu sukupuolista lupauksia vai haluatteko pitää yllärinä?

Takaisin