Onko muita kaksosten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Talvi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Citrus joko ootte KUUKAUDEN vanhoja jo :0? Oho kyllä aika juoksee sittenkin. Miten se tuntuu, että omalla kohdalla junnaa? Vauvojen ensihymyt ovat niitä ehkä ihanimpia kokemuksia elämässä. Ihan välillä herkästyy, ku katselee vauvakuvia/videoita noista omista isoista pojista :).
Ducksie onko HB noussut?
Mam85 pääsikö poika kotiin?

sanna, ai että viikko vaan eroa, no sitten pitänee vaan kahtoa ja ootella kumpi jakaantuu ensin :wink toi 39 viikko kuulostaa jo vähän pelottavalta, kun tää massu alkaa olee jo aikamoinen kuitenkin. :eek:
Ollaan kateltu Bumbleride indie Twin rattaita, mutta on aika arvokkaat pelit, joten mietitään vielä ostetaanko jostain käytettynä easywalkerit tms.Turvakaukaloita ei olla vielä kovin paljon katseltu, merkillä ei ole niin välilä, kunhan on turvallinen. Jos vaikka käytettynä sais jotkut yhdellä lapsella käytetyt, niin sais vähän edukkaammin.

Kyllä se aika vain rientää! Meidän tytöillä ikää jo 5,5 viikkoa :)
Tänään vien Viuhdin verikokeisiin, jännittää vähän tulokset... Hän on kovin kalpea verrattuna siskoonsa :oops: Mutta hän jaksaa hyvin syödä ja on mielestäni yhtä virkeä kun Tiuhti. Jos hän tarvitsee punasoluja niin saan varmaan tehdä kaksi reissua Jorviin tänään hänen kanssaan kun miehellä on neulakammo.

Olen kerännyt Liberon Animal-koodeja ja saanut kasaan 10 kpl, eli tilasin kaksi tiikeribodeja kaksosille. Olisihan ollut kivaa saada kahta tiikeripukua (ja ne olisivat olleet tarpeeksi isoja esikoiselle myös) mutta en millään olisi ehtinyt kerätä 20 koodia.

Citrus, ihanaa että tyttösi alkavat olla seurallisia :) Odotan vielä sitä vaihetta meidän pienokaisten kanssa, heidänhän olisi vielä pitänyt olla masussani niin eivät kyllä seuraile paljoa vielä. Mutta tuleehan se aika!

Hui Ducksie siis TEKIN JO niin "vanhoja". Millon saatte HBstä tietää? Kyllä kuule sinunkin pikkuiset kohta keskenään ja teidän kanssa kommunikoivat/vuorovaikuttavat!
Täällä poksuu tänään 18+0 :)

Moi, en oo tainnut edes kiitellä onnitteluista, kiitos <3 Täällä pojat viidenpäivän ikäisiä. Been kanssa kotiuduin jo toissapäivänä, A jäi vielä sairaalaan harjoittelemaan hengitysen rytmittämistä syödessä ja puglailessa välillä saturaatiolaskuja. Toivottavasti pian pääsis kotiin myös. Häntä käymme monta kertaa päivässä hoitamassa ja imettämässä. Hän olisi ehkä tarvinnut aikaa masussa vielä, B oli vähän "kypsempi". Kaikki hyvin. Raskasta on toki kun toinen lapsi joutuu olla siellä.. Voin vain kuvitella kuinka raskasta on niillä ketkä pitkään joutuvat sairaalarumbaa elämään.

Viuhdin hb-arvo oli sama kuin viikko sitten. Ei toimenpiteitä nytkään vaan viikon päästä uusille kokeille molempien kanssa. Ja tietenkin soitto sairaalaan jos hänen tilansa huononee jollain tavalla.

Imetys on saatu aika hienosti toimimaan molempien kanssa kunhan käytän rintakumia. Ärsyttää vain aina mielettömästi jos minulla on rinnat täynnä ja vauvat itkee nälkäänsä, ja sitten kun pääsevät rinnalle niin nukahtavat!! Siinä sitten valuu maitoa kaikkialle ja rintoihin sattuu. Kun vauvat ottaa pois rinnasta niin itkevät taas ja signaloivat nälkää... Eilen yritin imettää Viuhtia Jorvissa verikokeen jäljeen mikä loppui siihen että minulla oli puolipotkarit rintsikoissa kotiintullessani kun ei ollut imetyssuojia mukana ja harso oli läpimärkä. Minä vihainen kuin ampiainen, Viuhti nälkäinen vaikka oli ollut rinnalla kaiken kaikkiaan puoli tuntia. Olin siinä ajassa antanut hänelle neljä tilaisuutta mutta nukahti joka kerta ja otin pois rinnasta jolloin heräsi nälkään.
Toissapäivänä olin unohtanut rintakumit kun vierailimme minun vanhemmillani niin eivät saaneet otetta rinnasta. Kävin sitten vessassa lypsimässä käsin ja sekin johti siihen että olin läpimärkä maidosta... noh, ehkä tämä tasaantuu joskus :) Nyt olen kyllä imettänyt heidät yksi kerrallaan.

Talvi, onko ollut puhetta milloin A pääsisi kotiin? Kyllä sairaala-aika unohtui nopeasti kun saimme tytöt kotiin. Ja hoito ja vastaanotto sairaalassa oli kyllä niin laadukasta että siitä ajasta jäi kuitenkin hyvät muistot. :)

Meillä poika kotiutui eilen ja käskin ottaa nenämaha letkun pois.meilläkin ois pitäny syötöt olla kolmen tunnin välein ja n.50 ml,mut annoin herran syödä omia aikojaan ja määriään ni nosti sit itse maitomäärää n.100ml/vrk! Yöllä koitan pitää syöttövölit 3-4tunnissa tutin avulla jos tottuis siihen ja päiväl syökin sit 1-3h välein.en mäkään yöl vaihda vaippaa jos ei oo kakkaa.meillä yö tarkottaa 00-06 välustä aikaa.tietysti ihon kunto vaikuttaa paljon.meillä aloitettii rauta perjantaina ja nyt on kakka muuttunu papanoiks.parin päivän tauko siis raudasta ennenku jumiutuu kokonaan.hb oli kuitenki perjantaina viel 160 ni sen puolest ei hätää.pidän kirjaa maitomääristä niin tiedän että saa pivässä varmasti minimi määrän.

Onnea mam että saitte pojan kotiin! Tosi hieno hb-arvo hänellä :)
Mekin olemme antaneet tyttöjen syödä enemmän omassa rytmissä ja olen nostanut maitomääriä aina kun tuntuu siltä että ne haluaisi enemään heti perään tai jos heräävät nälkäisinä jo tunnin päästä syötöstä. Meillä maitomäärät nykyään Tiuhdilla n. 65 ml ja Viuhdilla n. 75 ml /krt. Olen monta kertaa ajatellut että meidän pitäisi kirjata ylös mitä tytöt syövät mutta ei olla tehty... Mutta samalla ajattelen että enhän voi tietää kuinka paljon saavat kun imetän heitä. Noh, torstaina meillä on ensimmäinen neuvola niin silloin saamme tietää kasvavatko he niin kuin pitää. Mielestäni painoero on kasvanut reilusti joten saas nähdä pitääkö meidän muutta jotain Tiuhdin kohdalla kun hän on pienempi.

Minulla on näköjään B-vitamiinin puute kun suupieli on auki... Syön B-vitamiinipilleriä Minisunin Mama vitamiinien lisäksi mutta ei auta. Mikä avuksi? Olen muuten ollut kova huulirasvojen käyttäjä mutta nyt vauvojen synnyttyä on jäänyt vähemmälle, yleensä unohdan. Bepanthenia voisi yrittää muistaa edes joskus :)

Viuhti veti niskap*skat... Siinä meni sekä body että minun paitani pyykkiin :confused3 Onhan se hyvä että vatsa toimii mutta voisi toimia pienimmissä erissä :p Nukkuu kyllä niin rauhallisesti nyt sen jälkeen! En muista että esikoinen olisi saanut aikaseksi tällaisia, ehkä ne kerrat vain ovat unohtuneet :)

Ducksie bebanthen on mua auttanut paljon, kun huulet olleet extrakuivat/rohtuneet.
Miten menee Talvella, Mam85:lla ja Tuikkuvainilla?

Meillä oli kans neuvolan kotikäynti tänään, A oli 3330g ja B 3160g. B siis kirinny jo syntymäpainon. Hän saanut pelkkää äidinmaitoa, a sairaalassa korviketta öisin ja joskus päivällä. Nyt oon imettenyt molempia ja toivon et maito riittäs ainaki jonkun aikaa. Pituudet otetaan sit neuvolassa

Ducksie siellähän kasvetaan ja lujaa! ;)
Ihanaa Talvi, et imetys sujuu. Antaa toivoa tännekin, et voi herätellä toiveita täysimetyksestä edes vähän aikaa jos kaikki menee hyvin! Hienot painot!

Hyvää kuuluu. Ei oo ollu oikein aikaa puhelimelle enää. ;)
Eilen vasta päästiin pois kun molempien bilirubiinit oli koholla. A nyt alkoi uudelleen Valohoidon mutta kotona.
B voi oikein hyvin. Pääsi jo sillo ma vai ti viereen. Viimeinen päivä seurattiin vain keskolassa että jaksaa varmasti syödä itse. Ja muutenkin ekana päivänä kaikki ns avut pois ja tavallinen peti pian jne. Hurja lukea epigriisiä hänestä, synnytyskertomusta en oo uskaltanu viel ees vilkasta. Mutta lähtiessä erityisesti B sai kehuja lääkäriltä kun on niin tarkkaavainen ja pirteä.
Nyt opetellaan tätä yövalvomista uudelleen sillä erolla et nyt väsyttäis muttei saa nukkua kunnon unia. ;)

Takaisin